ASES Hava Platformu Elektronik Harp Kendini Koruma Sistemi

Başlatan Falcon, 18 Temmuz 2011, 17:34:57

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ASES Hava Platformu Elektronik Harp Kendini Koruma Sistemi

ASES Elektronik Harp Kendini Koruma Sistemi, ülkemizde geliştirilen ilk entegre Elektronik Harp Kendini Koruma Sistemidir. ASES Sistemi, ASELSAN tarafından geliştirilen ve bir Merkezi Yönetim Birimi etrafında

    *
      Radar İkaz Almacı (RWR),
    *
      Füze İkaz Almacı (MWS) ve
    *
      Chaff/Flare Sarfedici (CMDS)

alt sistemlerinden oluşan, görev esnasında pilota kolay durum muhakemesi ve tehdite özel karşı-tedbir uygulama kabiliyetlerini içeren bir sistemdir.

MELTEM Projesinde kullanılacak olan ASES-235M Sistemi (SPS), bir Merkezi Yönetim Birimi etrafında entegre edilmiş olan Füze İkaz Sistemi (MWS), Chaff/Flare Atıcı Sistemi (CMDS), Pilot Kontrol Paneli (PCP), Kokpit Kontrol ve Görüntü Birimi (CCDU) ile Veri Yükleme Birimi (MLU) alt-sistemlerinden oluşan ve bu sistemlerin tek bir merkezden kontrolünü sağlayan EH Merkezi Yönetim Birimi ile entegre bir kendini koruma sistemidir.

   ASES Entegre Kendini Koruma Sistemi en uygun çözümdür:

   1.
      ASES'te alt sistemlerden alınan bilgiler değerlendirilip, veri füzyonu sonrasında tehdide karşı en uygun karşı tedbir uygulanır.
   2.
      ASES uçak için maksimum düzeyde koruma sağlar ve personel/kullanıcı yükünü en aza indirir,
   3.
      ASES özel olarak Elektronik Harp Kendini Koruma Sistemi biçiminde tasarlanmış ve entegre edilmiştir.

    *
      EH süiti için Merkezi Yönetim fonksiyonu anlayışıyla geliştirilmiş bir Entegre Kendini Koruma Sistemi yaklaşımı
    *
      Merkezi Yönetim Birimi etrafında geleceğe yönelik ve kullanıcı ihtiyacına göre yeni EH sistemlerinin eklenmesini sağlayan değişebilen ve modüler entegrasyon yapısı
    *
      Çift yedekli MIL-STD-1553B EH Bus mimarisi,
    *
      Çeşitli haberleşme standartlarını destekleme: MIL-STD-1553, RS-422, RS-232, ARINC-429, Ethernet
    *
      En az çaba ile uçak aviyonik sistemlerine entegrasyon
    *
      Tehdit, senaryo, uçak ve istihbarat verilerinin tam olarak değerlendirilmesi
    *
      Gerçek zamanlı çoklu sensör füzyonu sayesinde çok hızlı ve yüksek olasılıklı (POI) tehdit sistemi tanıma, tanımlama
    *
      Entegre olmamış kendini koruma sistemlerine oranla çok düşük hatalı (FAR) algılama

   Füze İkaz:

    *
      MILDS sisteminin "Glass cockpit" entegrasyonu – Pasif UV teknolojisi ile çalışan Füze İkaz Sistemi
    *
      6 füze ikaz sensörü ile küresel kaplama
    *
      Yüksek olasılıklı tehdit tespiti
    *
      Yüksek açısal çözünürlük
    *
      Tüm füze tehditlerini yakalama
    *
      Tehditler ile tehdit oluşturmayan UV kaynakların ayırt edilebilmesi
    *
      Fırlatılış anında füzeyi tespit (maksimum karşı tedbir süresi)
    *
      Hızlı karşı tedbir uygulayabilme
    *
      Çoklu tehdit analiz ve takip kabiliyeti
    *
      Düşük hatalı algılama oranı (FAR)
    *
      Mevcut ve gelecekteki sistemlere kolay entegrasyon
    *
      Düşük idame harcamaları
    *
      Özel soğutma ihtiyacının bulunmaması

   Radar İkaz:

    *
      Radar İkaz Alıcısının (RWR) "Glass Cockpit" entegrasyonu
    *
      EH Sistemine RWR'dan alınan tehditlerin kimliklerinin aktarımı

   Karşı Tedbir Sistemi:

    *
      Entegre "glass cock-pit" Chaff/Flare atıcı sistemi kullanımı
    *
      Sürekli envanter izleme ve kritik mühimmat sayısında sesli ve görsel uyarı
    *
      By-pass hatları ile doğrudan chaff/flare atabilme
    *
      Otomatik olarak hatalı atım anlama ve aynı cins başka bir mühimmatla telafisi
    *
      Standart NATO mühimmatı kullanımı

  Karşı Tedbir Uygulama:

   Tamamen ASELSAN tarafından geliştirilmiş algoritma ve yazılımlar ile :

    *
      Sensör Veri Füzyonu, EH yönetimi ve kullanıcı arayüzleri
    *
      Otomatik tehdit tespiti, tanımlaması ve karşıtedbir uygulaması sayesinde etkin ve hızlı reaksiyon
    *
      Merkezi Yönetim Birimi ile optimum ve tehdide özel karşı tedbir yöntemleri uygulama
    *
      Otomatik, yarı-otomatik ve manuel operasyon modları

   ... ve dahası:

    *
      Tamamen "glass-cockpit" uyumluluk
    *
      Çok Fonksiyonlu Ekran
    *
      (MFD) desteği ile Gelişmiş Kullanıcı Arayüzü (HMI)
    *
      NVG uyumluluk
    *
      Çabuk reaksiyon verebilme için istenen sembolojiyi kullanabilme imkanı
    *
      Maksimum beka için sesli uyarı ve ikazlar
    *
      Uçuş kayıtları
    *
      PCMCIA standart kartı ile tek noktadan veri yükleme-alma
    *
      Çok seviyede Cihaz İçi Test (BIT) desteği
    *
      Sistem adaptasyonu ve gelecekteki güncellemeler için sürekli ASELSAN desteği
    *
      Analiz Destek Merkezi yapılanması ile görev dosyaları hazırlama ve görev sonrası veri inceleme


http://www2.aselsan.com.tr/aselsan/content.aspx?mid=375&oid=550&Id=550&ParentId=615&S=True


Mesajı Paylaş
  • Gösterim 5,862 
  • ASELSAN & MİKES
  • 0 Yanıtlar




Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz