3) Türk Savunma Sanayi: Tarihsel ve Diğer Kara Araçları

Başlatan yakusha, 19 Haziran 2018, 18:20:35

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Türk Savunma Sanayi: Tarihsel ve Diğer Kara Araçları

Bu makalenin konusu Tarihsel ve Diğer Kara Araçları ile sınırlandırılmıştır.

* YENİ NESİLLERİYLE YER DEĞİÞTİRMİÞ ARAÇLAR
* ÜRETİMİNE SON VERİLMİÞ ARAÇLAR
* SERİ ÜRETİME GEÇMEMİÞ ARAÇLAR
* LİSANS ALTINDA ÜRETİM DENEMELERİ
* Detaylı Bilgi Bulunmayan Projeler Mesajı Paylaş
  • Gösterim 3,572 
  • Kara Araçları Galerisi/ Land Vehicles Galllery
  • 7 Yanıtlar



YENİ NESİLLERİYLE YER DEĞİÞTİRMİÞ ARAÇLAR

Ilgaz 4x4 - Nurol Makina

Toyota Land Cruiser şasesi üstünden geliştirilmiştir. Emniyet Genel Müdürlüğü için bir miktar alım yapılmıştır. Yerini Ilgaz II aracına bırakmıştır.



Ejder Yalçın ve Ejder Yalçın II - Nurol Makina

Ejder Yalçın, Emniyet Genel Müdürlüğü isterleri göz önünde bulundurularak, çevresel farkındalık için kurşun geçirmez geniş camlara sahip bir araç olarak tasarlanmış; ilk defa idef 2013 fuarında prototip olarak sergilenmiştir.

(Ejder Yalçın İlk Prototip ve İdef 2013'de sergilenen prototip hali)



Geliştirilen prototip aracın görsel tasarımında revizyona gidilmiş, 300bg gücünde motora sahip araç Ejder Yalçın I olarak üretilmeye başlanmıştır. Seri üretimi tamamlanan ilk parti araçlar 2014 yılında emniyet güçlerine teslim edilmiştir.



Motor gücü 375bg'e yükseltilen, yenilenen ve geliştirilen Ejder Yalçın II 2016 yılında çeşitli kuvvetlere teslim edilmeye başlanmıştır. Kara Kuvvetleri için 406 adet, Emniyet Genel Müdürlüğü için 220 adet aracın sipariş edildiği söylenmektedir. Yerini Ejder Yalçın III aracına bırakmıştır.



Pars 6x6 ve Pars II 6x6 - FNSS

Pars 6x6, 2000 yılında Amerikan GPV firması ile ortak, 20 Milyon Dolar bütçe ile geliştirilmeye başlanmıştır. Süspansiyon sistemi hariç diğer sistemler FNSS tarafından geliştirilmiştir. Bu konfigürasyonda araç satışı olmamıştır.



2008 yılında FNSS ile GPV arasındaki ortaklık sona erdirilmiş ve Pars 6x6 aracı temel alınarak Pars II aracı geliştirilmeye başlanmıştır. En son KRBN versiyonu IDEX 2015 fuarında sergilenmiştir.



Pars II 6x6 aracı Malezya ordusu tarafından testlere de tabi tutulmuştur. AV8 8x8 aracı ardından bir miktar Pars 6x6 aracının alımına dair görüşmeler yapılmış olup, sonuç bilinmemektedir.

Pars II 6x6 aracı yerini Pars III 6x6 aracına bırakmıştır.



Pars 8x8 ve Pars II 8x8 - FNSS

Pars 8x8, 2000 yılında Amerikan GPV firması ile ortak, 20 Milyon Dolar bütçe ile geliştirilmeye başlanmıştır. Süspansiyon sistemi hariç diğer sistemler FNSS tarafından geliştirilmiştir. Bu konfigürasyonda araç satışı olmamıştır.



2008 yılında FNSS ile GPV arasındaki ortaklık sona erdirilmiş ve Pars 8x8 aracı temel alınarak Pars II aracı geliştirilmeye başlanmıştır.



Malezya için geliştirilen AV8 aracı, Pars II 8x8 amfibik aracı temel alınarak geliştirilmiştir.


Mesajı Paylaş

ÜRETİMİNE SON VERİLMİÞ ARAÇLAR

Tuzla Serisi Jeepler

1990 yılında Tuzla 1013 markasıyla üretilmeye başlanmış ve 2006 yılında üretimine son verilmiştir. Jimy Jeep'lerin yerlileştirilmiş versiyonlarıdır.



EJDER 6x6 - Nurol Makina

Nurol Makina tarafından Ejder ürün ailesinin ilk ürünü olarak 2008 yılında Gürcistan Savunma Bakanlığı ve Gürcistan İç İşleri Bakanlıkları'na satışı gerçekleştirilmiştir. Nurol Makina, aksi bir karar olmadığı sürece 4x4 araçlara ağırlık verecek, 6x6 ve 8x8 ürünlerde Nurol Makina / BAE ortak kardeş firması FNSS ürünü Pars III aracını ön plana çıkaracaktır. Ürün, üretci firmanın sitesinden kaldırılmıştır.



Land Rover Defender - Otokar

Land Rover lisansıyla uzun süre Otokar tarafından üretilmiştir. Land Rover firmasının Defender serisinin üretimine son vermesinden etkilenmiştir.



Land Rover Defender 90 - Otokar



Land Rover Defender 110 - Otokar



Land Rover Defender 130 - Otokar



Otokar Gizli Zırhlı Vagon - Otokar

Land Rover Defender 130 aracının, Otokar tarafından geliştirilmiş gizli zırha sahip versiyonudur.



Otokar ZPT - Otokar

Land Rover Defender şasesi üstünden geliştirilmiş Zırhlı Personel Taşıyıcı



Akrep - Otokar

Land Rover Defender şasesi üstünde geliştirilmiş küçük ve çevik bir Zırhlı Personel Taşıyıcı



RN-94 - Nurol Makina / Romarm

Romarm (Romanya firması) ve Nurol ortaklığıyla 1995 yılında geliştirilmiş bir tür BTR'dir. 5 Adet ön üretim araç TSK envanterine girmiştir. Bangladeş ordusu için 9 adet araç Romarm tarafından teslim edilmiştir. Başka bir üretim gösterememiştir. TSK tarafından envanter dışına çıkartılmış bir adet RN-94 aracı Cirit füzesinin test atışlarında hedef araç olarak kullanılmıştır.




Fatih 215-09 4x4 - BMC

215 bg gücünde Cummins motoruyla güçlendirilmiş olup BMC Fatih ticari serisinin askeri gereksinimlere göre özelleştirilmiş 2.5 ton taşıma kapasitesine sahip taktik tekerlekli versiyonudur.



Fatih 215-13 4x4 - BMC

215 bg gücünde Cummins motoruyla güçlendirilmiş olup BMC Fatih ticari serisinin askeri gereksinimlere göre özelleştirilmiş taktik tekerlekli versiyonudur. BM görevleri kapsamında Bangladeş'e ihraç edilmiştir.



Fatih 235-16 4x4 - BMC

235 bg gücünde Cummins motoruyla güçlendirilmiş olup BMC Fatih ticari serisinin askeri gereksinimlere göre özelleştirilmiş 5 ton taşıma kapasitesine sahip taktik tekerlekli versiyonudur.



Fatih 380-26 6x6 - BMC

380 bg gücünde Cummins motoruyla güçlendirilmiş olup BMC Fatih ticari serisinin askeri gereksinimlere göre özelleştirilmiş 10 ton taşıma kapasitesine sahip taktik tekerlekli versiyonudur.



Zırhsız TOMA - Nurol Makina

Talebin zırhlı toma araçlarına dönmesi sonucu üretimi durdurulmuş olduğu düşünülmektedir.



Unimog TOMA - Katmerciler

Talebin zırhlı toma araçlarına dönmesi sonucu üretimi durdurulmuş olduğu düşünülmektedir.

Mesajı Paylaş

SERİ ÜRETİME GEÇMEMİÞ ARAÇLAR

KORHAN Zırhlı Muharebe Aracı - Aselsan

MockUp olarak İdef 2017'de sergilendi. Üretim düşünülmüyor.



AT 4100 - Hidrokon

2011 yılında TÜBİTAK destekli olarak geliştirme çalışmalarına başlanan AT 4100 5 yıllık çalışmanın sonucunda 100 ton kaldırma kapasiteli, 4 dingilli, 8x8 tüm dingillerden tahrikli, aynı zamanda yengeç yürüyüşü yapabilme özelliğine sahip şekilde üretilmiştir. Askeri kullanıma yönelik özellikle Füze fırlatma aracı (TEL) olarak iş görmesi ümit edilmektedir. Bauma 2016 fuarında lansmanı yapılmıştır.



KAPLAN STA Px / Hafif Paletli Zırhlı Araç LAWC-T (Prototip)  - FNSS

İdef 2013'de sergilendi. İdef 2015'de Kaplan 20 olarak yeniden ele alındı. İdef 2017'de Kaplan araç ailesine dönüştü.



BMC 525-44 (8x8) - BMC

Tank taşıyıcı araç ve çekicisi ihalesi için geliştirildi. TV ekranlarında bir defa konsept haliyle görüntülendi. Fuarlarda sergilenmedi. Yeni halinin İdef 2019'da sergilenmesi beklenmektedir.



Hunter - Nurol Makina

Toyota Land Crusier şasesi üstünden geliştirilmiş hafif zırhlı bir araçtır. İdef 2013 fuarında sergilenmiştir. Üretim gerçekleşmemiştir.



İzci 4x4 - Nurol Makine

Ar-Ge amacıyla bir adet üretildiği dışında bir bilgi bulunmamaktadır. Gelişim öyküsü hakkında da bir bilgi bulunmamaktadır.



Gekko - Temsa

İdef 2009 fuarında sergilenmiştir. Temsa Ar-Ge merkezi tarafından gelişmiş komposit zırh panelleri için üretim metodları geliştirilmiştir. Bu metodlar ile üretilmiş komposit paneller kullanılarak GEKKO komposit zırh teknoloji gösterim aracı üretilmiştir. Aracın tamamının geliştirilmiş hafif komposit zırh ile kaplanması palanlanmış olup aracın son durumu hakkında bilgi bulunmamaktadır.



Astevo 4x4 - Turkar

Astevo'nun Ukrayna ordusu tarafından testlere tabi tutulduğuna dair görseller bulunmaktadır. Turkar, 2017 yılında Hintli Mahindra firmasına satılmıştır.



Bizon - Turkar

Bizon'nun Ukrayna ordusu tarafından testlere tabi tutulduğuna dair görseller bulunmaktadır. Turkar, 2017 yılında Hintli Mahindra firmasına satılmıştır.



PARS 4x4 - FNSS

Pars 4x4, 2000 yılında Amerikan GPV firması ile ortak, 20 Milyon Dolar bütçe ile geliştirilmeye başlanmıştır. Süspansiyon sistemi hariç diğer sistemler FNSS tarafından geliştirilmiştir. Bu konfigürasyonda araç satışı olmamıştır. Test görüntüleri dışında araçla ilgili bir bilgi bulunmamaktadır. Daha sonra aynı isimle bir başka araç daha FNSS tarafından geliştirilmiştir.



Raptor - Best Group

TSK veya EGM tarafından tercih edildiğine dair bir bilgi bulunmamaktadır.



Taktik Araç - Tezeller

Otometre.com sitesine göre, Busworld 2012 Otobüs Fuarı'nda Tezeller/Tez Auto standında prototip olarak sergilenmiştir. AMDAC firmasınca (Malezya) Adiwira olarak isimlendirilmiş ve Malezya ordusu tarafından testlere tabi tutulmuştur. Henüz bir üretim kararı duyurulmamıştır.



Hamur - Pi Makina

Yürüyen aksamı Mercedes–Unimog'dan alınmıştır. Kaporta ve diğer aksamları yerli. 105 beygir gücünde 2 bin cc turbo dizel motoru bulunan cip 6 ileri, 2 geri olmak üzere 8 viteslidir. 2-3 adet firmanın kendi testleri için üretilmiştir. Seri üretim gerçekleşmemiştir. Kökenleri çok eskilere dayanmakta olup Simge ismiyle de bilinmektedir.


Mesajı Paylaş

LİSANS ALTINDA ÜRETİM DENEMELERİ

AAV7 - FNSS

Lisansı alındığına dair SSM kataloglarında bilgi bulunmakta olup, üretildiğine dair bir bilgi bulunmamaktadır.



Kar Leoparı - FNSS

Lisansı alındığına dair SSM kataloglarında bilgi bulunmakta olup, üretildiğine dair bir bilgi bulunmamaktadır.



Pit-Bull VX - Katmerciler

İdef 2013 fuarında Katmerciler standında sergilenmiştir. Üretime geçtiğine dair bir bilgi bulunmamaktadır. Dış tasarımından ve isminden yola çıkarak Alpine Armoring Pit-Bull VX aracının lisanslı hali olduğu düşünülmektedir. Alpine Armoring Pit-Bull VX aracı ise Streit Group üretimi Spartan APC aracına birebir benzemektedir.



Kangal - Katmerciler

İdef 2013 fuarında Katmerciler standında sergilenmiştir. Üretime geçtiğine dair bir bilgi bulunmamaktadır. Dış tasarımından yola çıkarak  Streit Group firmasının Typhoon aracının lisanslı hali olduğu düşünülmektedir.



xTream - BMC

ArmyRecognition.com'un haberine göre, Xtream BMC 250-10 Z adıyla İdef 2009 fuarında sergilenmiştir. İsrailli Hatehof firmasıyla birlikte geliştirilmiştir. Çukurova grubunun borçlarına karşılık BMC firmasına TMSF tarafından el konulmuş, daha sonra yapılandırılan ve iflastan kurtarılan firma yeni sahibine satılmıştır.



Aracın geliştirilmiş bir başka tasarımı



Yavuz - Otokar

ST Engineering Terrex aracı üstünden geliştirilmiştir. İdef 2009'da sergilenmiştir. Otokar firması Lisans altı üretim yapmak yerine özgün ürüne yönelmiş ve bu ürünü bir daha sergilememiştir.



Anafarta - Hema Makina

Patria 8x8 - Patria aracının üretim lisansı alınmış halidir. İdef 2007 fuarında sergilenmiştir.



Hitit - Hema Makina

LAV-300 - CG Textron aracının üretim lisansı alınmış halidir. Fuarda sergilendiğine dair bilgi bulunmamaktadır. Fotoğraf LAV-300 aracına aittir.



Bora 4x4 - Hema Makina

Cobra - Streit Group aracının üretim lisansı alınmış halidir. İdef 2013 fuarında sergilenmiştir.



Þimşek 4x4 - Hema Makina

Scorpion - Streit Group aracının üretim lisansı alınmış halidir. İdef 2013 fuarında sergilenmiştir.



Tayfun 4x4  - Hema Makina

Typhoon - Streit Group aracının üretim lisansı alınmış halidir. İdef 2013 fuarında sergilenmiştir.



Kasırga 4x4 - Hema Makina

Cyclone - Streit Group aracının üretim lisansı alınmış halidir. İdef 2013 fuarında sergilenmiştir.



Varan 6x6 - Hema Makina

Veran - Streit Group aracının üretim lisansı alınmış halidir. İdef 2013 fuarında sergilenmiştir.



Pandur 6x6 ve Pandur 8x8 - Nurol Makina

Hakkında detaylı bilgi bulunmamaktadır.



Sakarya - Otokar

Hakkında detaylı bilgi bulunmamaktadır.




FNSS'in Mowag, Timoney ve GPV tecrübeleri

FNSS 1998 yılında 8x8 Piranha için İngiliz GKN ile lisanslı üretim anlaşması yapmış, daha sonra lisanslı araç üretmekten vazgeçmiştir.

Sonrasında İrlandalı Timoney firması ile (Singapur ST Kinetix firmasıyla Terrex aracını da birlikte geliştirmiştir) özgün bir araç tasarımı için işbirliği görüşmelerine başlanır. Lakin firma tasarım işlerini bırakıp aks üretimine yönelince, bu işbirliği yarım kalır.

2000'li yıllarda Amerikan GPV mühendislik firmasıyla iş birliği anlaşması yapılır ve Pars aracının tasarımına başlanır. (kaynak: FNSS, 25 Yılın Hikayesi kitabı, Özel baskı) Mesajı Paylaş

Detaylı Bilgi Bulunmayan Projeler

Orgeneral Cemal Tural Kariyeri

1960'lı yıllarda M24 tanklarının bir kısmı personel nakil aracına dönüştürülmüştür. 1971 yılında envanterden çıkartılmıştır. (Kaynak: Orko_8)



Fatih 155mm Obüs Projesi

Hakkında detaylı bilgi bulunmamaktadır. 90'lı yılların başında geliştirilmeye çalışıldığı bilinmekte olup proje başarısız olmuş ve Fırtına obüslerinin üretimine başlanmıştır.



Tayfun Jeep

Saatte 120km yapabilmektedir. 2400cc turbo dizel bir Ford motor kullanılmıştır. MT 75 şanzıman ile donatıldığı belirtilmiş lakin üretici bilgisi bulunamamıştır. Tuzla jeeplerinin bir türevi olabilir.






Kırıkkale 1943

İnternette olan görsel yanıltıcı olup, prototip üretime dair görsel bulunamamıştır. Plan aşamasından üretime geçişe dair bilgi bulunmamaktadır.
Mesajı Paylaş

En son: BMC Fatih serisi Taktik Tekerlekli Araçlar makaleye eklendi. Mesajı Paylaş

Yeni Eklenenler

Pandur 6x6 ve Pandur 8x8 - Nurol Makina
Otokar - Sakarya
Fatih 155mm Obüs Projesi
Zırhsız TOMA - Nurol Makina
Unimog TOMA - Katmerciler

Güncellenen
Hamur -> Simge notu eklendi Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz