Sabra tanklarındaki sorun

Başlatan ~~İsmaiL~~, 27 Eylül 2009, 10:13:00

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Kara Kuvvetleri Komutanlığı'na ait 160 M-60 tankı 2002 yılında imzalanan anlaşma kapsamında İsrail firması IMI tarafından modernize ediliyor. Kayseri'deki Ana Bakım Merkezi Komutanlığı'nda başlanan 668 milyon dolarlık proje kapsamında bugüne kadar 100 tank modernize edildi. Projede ilk aksaklık "tamamlanma süresi"nde ortaya çıktı. Ekim 2009'da sona ermesi gereken modernizasyon çalışmaları 2011'e kadar uzadı.

TANKLAR GERİ VİTESE GEÇMİYOR

Modernizasyon sırasında tanklar silahlarından atış kontrol sistemlerine, zırh korumasından motoruna kadar baştan aşağı yenileniyor. Atış kontrol sistemini Aselsan'ın yaptığı tanklarda, MKE ana silah ve mühimmatı üretiyor, Alman firmalarından MTU motoru yenilenirken, RENK firması da motor gücünün paletlere iletilmesini sağlayan transmisyon sistemini geliştiriyor.
Ancak modernize edilen tanklar teste alındığında beklenmedik bir sorunla karşılaşıldı. İleri manevralarını başarıyla tamamlayan tankların "otomobillerdeki otomatik vitese" benzeyen transmisyon sistemi, tankların geriye doğru gitmelerine izin vermedi. Yani otomobil deyimiyle tanklar "geri vitese" geçmedi.
Modernize edilen tankların bir kısmında ortaya çıkan sorunun giderilmesi için askeri ve teknik uzmanlar tarafından çok detaylı bir araştırma yapıldı. Yeni transmisyon sistemini üreten Alman RENK firması ile yapılan ortaklaşa çalışma ile soruna hangi parçanın neden olduğu tespit edildi.

"GERİ GİTMESİN DÖNSÜN YETER"

Savunma Sanayi Müsteşarı Murat Bayar, HABERTÜRK'e "Renk firmasının yaptığı çalışmalar sonucunda sorun giderilmeye başlandı" dedi. Müsteşar Bayar karşılaşılan sorunun "çok büyütülmemesi" gerektiğini, tankların kendi ekseni etrafında dönerek de farklı yöne gidebileceğini savundu.

BİR DE TİTREME SORUNU ÇIKTI

Modernize edilen tanklarda geri vites problemine ek olarak, "titreşim" sorunuyla da karşılaşıldığı belirtildi. Titreşim sorunu, tankın stabilizasyonunu engelliyor ve atışlarda başarı oranını önemli ölçüde düşürüyor. Namlunun birkaç santimetrelik titremesi dahi, kilometrelerce ötedeki hedefe ateş edilirken metrelerce sapma yaratıyor. Teknik uzmanlar titreşim sorununun motor-transmisyon dengesizliğinden kaynaklandığını tespit etti ve bu sorunu gidermek üzere de çalışma başlattı.

Murat GÜRGEN/ANKARA

gazate haberturk
Mesajı Paylaş
  • Gösterim 4,341 
  • Türk Silahlı Kuvvetleri
  • 7 Yanıtlar



Bu geri gitmesin dönsün yeter nedemektir anlamadım >:( Mesajı Paylaş

paletlerinin yardımıyla olduğu yerde arkaya sağa sola dönebiliyor tanklar ondan geri vitese gerek yok demiş ama çok saçma konuşmuş Mesajı Paylaş

Bi tankın çatışma esnasında arkasını düşmana dönmesi ne kadar doğrudur hiç bilemicem >:( Mesajı Paylaş

kaçmak için dönerse dönebilir diğer türlü arkadan vurulursa çok kötü olur Mesajı Paylaş

Bu zamanda geri gidemeyen tanklarla savaşa mı girilir! Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Ben sayın Müsteşar Murat BAYAR'ın böyle bir ifade kullanmış olacağını düşünmüyorum, düşünmekte istemiyorum.. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz