Kayseri'den Gömülü Savaş Uçakları Çıkıyor! 70 Yıldır Saklanıyordu

Başlatan SKYWOLF, 14 Ekim 2016, 12:47:37

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Kayseri'den Gömülü Savaş Uçakları Çıkıyor! 70 Yıldır Saklanıyordu



Kayseri'de 50'den fazla gömülü savaş uçağı tespit edildi. Focke-Wulf FW-190 tipi uçakların ABD'nin dayatması ile ortadan kaldırıldığı 70 yıldır da kamuoyundan saklandığı belirtiliyor.

Türk savunma sanayisinin en gizemli olaylarından biri gün yüzüne çıkmaya hazırlanıyor. 70 yıldır Türk kamuoyundan gizlenen kayıp savaş uçakları skandalında yeni belgeler ortaya çıktı. Ulaşılan belgelere göre, 1947'de ABD'nin Türkiye'ye yardım planı ile bir anda ortadan kaybolan, envanterlerden silinen 72 adet Focke-Wulf FW-190 tipi uçaklardan 50'si Kayseri Eski Havalimanı'nın altında (2. Hava İkmal Komutanlığı ön cephesi) gömülü. Uçakların ortaya çıkarılması ile ilgili ilk resmi çalışma 2015'te gerçekleşti. Bu kapsamda yapılan metal dedektör testleri de uçakları tespit etti. Ancak uzayan bürokrasi ve araya giren 15 Temmuz darbe girişimi uçakların gün yüzüne çıkmasını engelledi. Sabah'ın ulaştığı kaynaklar, konuyla ilgili çalışmaların en yakın zamanda yeniden başlayacağını ifade etti.

YERLİ ÜRETİMİ BİTİRDİ

FW-190 A3'ler yerlilik açısından ayrı bir öneme sahip. Zira 1. Dünya Savaşı'nda başlayan Alman iş birliği Cumhuriyet'in kurulmasından sonra Junkers ile üretim iş birliğine dönüşmüştü. Türkiye'de TOMTAÞ kurulmuş ve A-20'ler ülkemizde üretilmişti. Ortak üretimin devamı amacıyla 1941'de Alman büyükelçisi, eski şansölye Franz von Papen'in gayretleri sonucu bir ticaret antlaşması imzalandı. Bu anlaşma gereği Türkiye Almanya'ya demir ve krom cevheri sattı. Karşılığında da 72 adet FW-190A3 tipi savaş uçağı aldı. Parçalarının önemli kısmı Anadolu'daki tesislerde üretilen uçaklar 1943'te Türkiye'ye getirildi. İlk uçuşunu 10 Temmuz 1943'te yapan bu uçaklar 5 farklı ile dağıtıldı. 50 adet uçak da Kayseri'ye gitti. Türk-Alman yapımı savaş uçaklarının kaderi 1947'de son buldu. Ortaya çıkan gizli belgelere göre olay şu şekilde gelişti: ABD, İkinci Dünya Savaşı'nın ardından elinde kalan binlerce uçağı müttefiklerine dağıtmak üzere çalışma başlattı. Ankara ile uzun süren görüşmeler gerçekleşti. Nihayetinde ABD'li yetkililer ile 1947'de anlaşmaya imza atıldı. Anlaşma gereği Türk ordusunun envanterdeki tüm Alman FW-190'lar imha edilecekti. O tarihten sonra uçaklar hiç görülmedi.

YAĞLI BRANDALARA SARDILAR

Konuyu 25 yıla yakın süredir araştıran Hasdal Kışlası'na adı verilen komutanın torunu olan Uluhan Hasdal, "ABD kendi uçaklarını ücretsiz vermek istedi. Ancak bir şartı vardı. Alman uçaklarının yok edilmesi. 50'ye yakın uçak Kayseri Havalimanı'na getirildi. Envanter dışı bırakıldı. Hatta belgelere göre, uçaklar yağlı brandalara sarılarak gömüldü. Alman havacılık temsilcileri ile görüştüm. Bu model uçakların korozyana dayanıklı olduğunu ve çıkarılması halinde uçurulabileceğini söyledi." dedi.

HİÇBİR MÜZEDE ÖRNEĞİ YOK

Uçakların gün yüzüne çıkması için sanat düşkünü iş adamları da yoğun çaba sarf ediyor. Bu isimlerden biri olan Hisart Müzesi'nin kurucusu Nejat Çuhadaroğlu, yakın zaman önce Kayseri'deki görevli komutanlarla birçok görüşme yaptığını ifade ediyor. Uçakların çıkarılması konusunda önemli mesafe alındığını belirten Çuhadaroğlu, "Ancak araya 15 Temmuz darbe girişimi girdi ve çalışmalar rafa kalktı. Bu model uçaklar şu an dünyada hiçbir müzede yok." dedi. İstanbul'da 'İsmail Akbay Havacılık ve Uzay Bilimleri' adlı bir müze kurmayı hedefleyen araştırmacı Stuart Kline da konuyu takip eden isimlerden. 14 yıldır Türk havacılık tarihi üzerine 2 önemli kitap yazan Kline, "Konuyla ilgili bürokratik çalışmaların tamamlanmasını bekliyoruz. Ayrıca bir müze projemiz var. Hükümet tarafından da projemiz ilgi gördü." dedi.

İLK UÇUÞU 1939'DA YAPTI

Focke-Wulf FW-190 ilk uçuşunu 1 Haziran 1939'da yaptı ve 1941'de hizmete girdi. İlk olarak Eylül 1941'de Kuzeybatı Fransa üzerinde görüldü ve kısa sürede RAF'ın en iyi av uçağı olan Spitfire Mk.V'ye karşı üstünlüğünü ispatladı. Tanınmış Alman tasarımcısı Kurt Tank tarafından projelendirilen Fw-190 esas itibariyle tek kişilik bir av uçağı olup kara-taarruz ve gece av uçağı olarak da savaş sonuna kadar kullanıldı.

http://www.sondakika.com/haber/haber-gomulu-savas-ucaklari-cikiyor-70-yildir-8856074/ Mesajı Paylaş
  • Gösterim 3,483 
  • Türk Silahlı Kuvvetleri
  • 6 Yanıtlar


ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Nazi Almanya'sı dağıldıktan sonra sadece Türkiye değil az sayıda da olsa bütün fw 190 kullanıcıları bu uçakları büyük oranda da artık yedek parça bulamadıklarından 2. dünya savaşından sonra envanterden çıkarmışlardır.

Zaten bu dönemler bizimde ABD ile iyice yakınlaştığımız dönemlerdir bknz Marşal yardım planı vs..

TSK da envanter dışına çıkarılan silahların gömülmesi gibi bir huy var geçenlerde İstanbul da şilede yanlış hatırlamıyorsam 1920 küsur model reno tanlar bulunmuştu
Mesajı Paylaş

Biraz sağlam gibiyse çıkartsınlar satsınlar kurtulsunlar. Ara ara bunun haberi çıkıyor yok Almanlar istemiş yok hobiciler sormuş yok Genelkurmay cevap vermemiş.
Çıkarıp bir kaçını müzelere kayarız meydanlara koyarız kalanı satsınlar gitsin alıcısı varsa dünyada. Sanki gizemli bir şeymiş gibi sürekli haber oluyor.
Avusturalya da F111 lerini gömdü mesela var böyle bir uygulama dünyada. Bazen hemen parçalayıp atamıyorlar uçakları ya lazım olursa diye

Mesajı Paylaş
beğen

ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Orgeneral Ünal: Toprağa gömülü uçaklar konusu asparagas



Oktay ENSARİ- Zafer BARIÞ/DHA27 Ekim 2016 - 14:04Son Güncelleme : 27 Ekim 2016 - 14:06
Orgeneral Ünal: Toprağa gömülü uçaklar konusu asparagas

Türk Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Abidin Ünal, denetlemelerde bulunmak üzere Kayseri'ye geldi. Orgeneral Ünal, 2'nci Hava İkmal Bakım Merkezi Komutanlığı'nda geçmişte 50 Alman savaş uçağının toprağa gömülü olduğu iddialarıyla ilgli olarak, "Bunlar asparagas" dedi.

Ankara Etimesgut Havalimanı'ndan bu sabah özel uçakla memleketi Kayseri'deki Erkilet Askeri Havalimanı'na gelen Orgeneral Ünal'ı, burada Vali Süleyman Kamçı, Garnizon Komutanı Tuğgeneral Ercan Teke, Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Çelik 12'nci Hava Ulaştırma Ana Üs Komutanı Hava Pilot Tuğgeneral Selçuk Aygün, Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Çelik ile yüksek rütbeli subaylar karşıladı.

Orgeneral Ünal, karşılamanın ardından 2'nci Hava İkmal Bakım Merkezi Komutanlığı'nı, ardından Kayseri Valiliğini ve son olarak 12'nci Hava Ulaştırma Ana Üs Komutanlığı'nı ziyaret etti.

Orgeneral Abidin Ünal, ardından Vali Süleyman Kamçı'ya nezaket ziyaretinde bulundu. Vali Kamçı, Hava Lojistik Komutanı Korgeneral Yılmaz Özkaya ve Garnizon Komutanı Tuğgeneral Ercan Teke'nin de eşlik ettiği Orgeneral Ünal'ı Kayseri Valiliği girişinde karşıladı. Orgeneral Ünal ziyaretinde ilk olarak, Valilik Þeref Defteri'ni imzaladı. Orgeneral Ünal Þeref Defteri'ni imzaladıktan sonra Vali Kamçı'ya Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nın ambleminin yer aldığı şilt verdi.

GÖMÜLÜ UÇAK İDDİASI

Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Abidin Ünal, DHA muhabirinin, valilik çıkışında "Efendim, 2'nci Hava İkmal Bakım Merkezi Komutanlığı ön bahçesinde toprağa gömülü uçaklar olduğu iddia ediliyor?" sorusuna, önce ellerini açarak, yanıt yok şeklinde işarette bulundu. Daha sonra da "Bunlar asparagas" yanıtını vererek makam otomobiline bindi.

SIKI GÜVENLİK ÖNLEMİ

Kayseri'de Valilik ziyareti sırasında Vali Süleyman Kamçı tarafından kapıda karşılanan Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Abidin Ünal'ın bindiği Renault Megane marka otomobile askeri ve sivil korumaların yanı sıra, jammer takılı bir cipin eşlik ettiği görüldü.

İDDİA

Kayseri'de gömülü olduğu öne sürülen Alman yapımı Focke-Wulf FW-190 tipi savaş uçaklarının ABD'nin Marshall Planı dahilinde ortadan kaldırılıp toprağa gömüldüğü iddiası Amerikalı araştırmacı-yazar Stuart Kline tarafından gündeme getirilmişti. Stuart Kline, 50 Focke-Wulf FW-190 tipi uçağın gömülü olduğunu, bununla birlikte 2005 yılında Genelkurmay İletişim Daire Başkanlığına konuyu taşıdığını, ancak sonuç alamadığını iddia etmişti.

http://www.hurriyet.com.tr/orgeneral-unal-topraga-gomulu-ucaklar-konusu-asparagas-40260521 Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

'Kayseri'de Gömülü' Denilen Uçaklar, Düdüklü Tencere Olmuş

Kayseri'de gömülü olduğu öne sürülen uçaklar, ihale ile satışa çıkarılmış. Hurdaları ise düdüklü tencere yapımında kullanılmış.

Havacılık Tarihi Araştırmacısı Rıfat Bayrak, Kayseri'de gömülü uçak olduğu iddialarının gerçeği yansıtmadığını söyledi. Öte yandan Hava İkmal Bakım Merkezi Çıraklık Okulunda eğitim gören ve bir dönem çalışan Erciyes Üniversitesi eski Rektörü Prof. Dr. Mehmet Þahin de uçakların ihale ile satışa çıkarılan hurdalarının, düdüklü tencere yapımında kullanıldığını ifade etti.

30 YILDAN BU YANA İNCELEME YAPIYOR

30 yıldan bu yana Kayseri Tayyare Fabrikası ile ilgili incelemelerde bulunan ve 1995 ile 2005 yılları arasında Uçan Türk dergisinde, Kayseri havacılık tarihine dair 150'ye yakın makalesi yayımlanan Havacılık Tarihi Araştırmacısı Rıfat Bayrak, yaptığı incelemelerde Kayseri'de gömülü uçak olduğuna dair herhangi bir bulguya rastlamadığını belirtti.



Konuyla ilgili olarak İstanbul ve İzmir'deki havacılık tarihçilerinin söylentileri üzerine, 1994 yılında zamanın Hava İkmal Komutanı Ergun Beligen'e müracaat ettiğini dile getiren Rıfat Bayrak, Paşa'nın kendisine böyle bir şeyin mümkün olmadığı şeklinde yanıt verdiğini söyledi. Daha sonra Bakım Merkezinde çalışan işçiler ve emeklilerle görüşmeler yaptığını, söz konusu uçakların hurdalarının 5 adet sandığa konularak korunduğu bilgisine ulaştığını söyleyen Rıfat Bayrak, sözlerini şöyle sürdürdü:

"UÇAKLARIN KANATLARI İLE GÖMÜLMESİ MÜMKÜN DEĞİL"

"Basında, bunların bizim uçaklarımız olduğu Amerikalıların bize darbe vurduğu da söylendi. Tamam, Amerikalılar bize Marshall yardımı ile darbe vurmuştur ama bunlar bizim ürettiğimiz uçaklar değil, Almanya'nın 1 saatte ürettiği 72 Focke Wulf 190 A3. 4101-4172 seri numarası ile Türk Hava Kuvvetlerinde kullanılmış, Bursa'daki 1, 2, 3, 4 ve 5'inci bölüklerde kullanılmış, daha sonra servis dışı kaldığında Kayseri'ye getirilmiş, hurdaya ayrılmış alüminyum gövdeli uçaklar bunlar. Ama motorlarının ne olduğu hakkında bilgim yok. Bunlar, Almanya'nın geliştirdiği çift radyan çok değerli ve yüksek tırmanış özelliğine sahip motorlar. Bunlar nakledilirken ya da depolanırken kanatlarından ayrılır. Basında çıkan bazı haberlerde kanatları ile gömüldüğü ifade ediliyor. Böyle bir şey mümkün değil."



Almanya'dan alınan 72 uçağın yalnızca 15'inin Kayseri'ye getirildiğini de dikkat çeken Rıfat Bayrak, dedektör aramalarındaki tespitlerinde, uçak pistlerine yerleştirilen ızgaralardan kaynaklandığını ifade etti. Rıfat Bayrak, "Zemin beton değil toprak, uçakların rahat inip kalkması için bazı parçalar konmuş olabilir, ızgara şeklinde. Bu, yurt dışındaki uçak pistlerinde de kullanılan bir sistem. Dedantörle aramada buna rastlanmış olabilir ama 50-60 uçağın gömülü olması gibi bir durum söz konusu değil, ancak 5 sandık çıkabilir ama çıkmayabilir de. Eğer çıkarsa havacılık tarihi açısından güzel olur, tüm dünyanın gözleri bizim üzerimizde olur" diye konuştu.

"BÖYLE BİR ÞEY DUYMADIM, MANTIK DIÞI..."

Öte yandan 1956 yılında ve 1964 yılları arasında Hava İkmal Merkezi Çırak Okulunda eğitim gören ve 5 yıl da teknik ressamlık bölümünde çalışan Erciyes Üniversitesi eski Rektörü Prof. Dr. Mehmet Þahin de çalıştığı dönem içerisinde bu şekilde bir söylenti duymadığını dile getirdi. İddiaların mantık dışı olduğunu söyleyen Prof. Dr. Mehmet Þahin, "Olayın yapıldığı iddiası 1947'ye aittir. O tarihte biz orada değildik ama buna benzer bir olay cereyan etmiş olsaydı, mutlaka duyulurdu, çünkü bunun gizlenmesi mümkün değil. 50 uçağın gömülmesi çok önemli bir olaydır. Basında iddia edildiği gibi, birkaç kişinin arasında gizli kalabilecek bir durum değildir. Hele hele 1947 yılının şartlarını düşünecek olursak, o tarihte Türkiye'de dozer, greyder ve saire gibi büyük iş makineleri henüz yoktu. Böyle bir işlemin kazma-kürek ile yapılması lazım. Çok devasa çukurların kazılması ve o uçakların gömülmesi için ekip olması gerekir ve biz fabrikaya girdiğimiz tarihte de o insanların hala fabrikada çalışıyor olması; mutlak surette vaktiyle böyle bir olay olmuştu diye anlatmaları gerekir. Bunların hiçbiri söz konusu olmadığı gibi, bu olay tümüyle mantık dışıdır" dedi.



"KAYSERİ METAL ENDÜSTRİSİ BAKIM MERKEZİNİN HURDALARINDAN DOĞDU"

Uçak filolarına yenileri dahil edildiğinde, eskilerin vekalet yedeği adı altında Hava İkmal Bakım Merkezinde bekletildiğini, daha sonra da hurdalığa ayrılarak satışa çıkarıldığını belirten Prof. Dr. Mehmet Þahin, alüminyum gövdeli Focke Wulf 190 A3 uçakların satışa çıkarılan hurdalarının, Kayseri metal endüstrisinde eşya yapımında kullanıldığını söyledi. Özellikle Ulubaş marka termo ve alüminyum gövdeli düdüklü tencerelerin bu hurdalarla imal edildiğini kaydeden Prof. Dr. Þahin, "Bu hurda uçak parçalarının ilk topluca satıldığı tarih 1958 yılıdır. O tarih Türkiye'nin çok ciddi döviz sıkıntısı yaşadığı, birçok ham maddenin tedarikinde zorluklar çekildiği bir dönemdir. O zorluklar neticesinde de aynı yılın Haziran ayında bir devalüasyon yapılmış ve doların değeri 2,80 liradan 9 liraya çıkmıştır. Böyle sıkıntılı bir dönemde o hurdalık satılmış ve orada bol miktarda bulunan alüminyum hurdalar Kayseri'deki henüz büyüme aşamasında olan küçük çaplı sanayiciler tarafından satın alınmak suretiyle kapı kolundan, düdüklü tencereye, dikiş makinesi gövdesi yapmaya uzanan bir sürecin başlamasına yol açmıştır. Mesela termo ve Ulubaş düdüklü tencereleri o malzemeler kullanıldıktan sonra büyük firmalar haline gelmişlerdir. Bütün bunları piyasada yapan ustalar da Hava İkmal Merkezinden yetişen işçilerdir. Düdüklü tencere, dikiş makinesi gibi üretim yapanlar daha sonra şirketleşmeyi öğrenmişler. 70'li yıllardan sonra da o insanların çocukları ve torunları bugünkü Kayseri sanayinin temelini oluşturmuşlardır. Bir başka deyişler, bugün Kayseri'de metale dayalı ne kadar endüstri varsa hepsinin anası, atası Hava İkmal Bakım Merkezidir" ifadelerini kullandı.

http://www.sondakika.com/haber/haber-ozel-haber-kayseri-deki-o-ucaklar-duduklu-tencere-8905152/ Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Yavuz bile tencere tava olduktan sonra , uçakları toprağa gömmek saçma olurdu. Yurt dışına sık sık giderim, denizi olan her ülkede düzinelerce anı gemi var, bizde daha yeni yeni uygulanıyor. Servise giren her uçaktan birer ikişer kenara köşeye konulsa müthiş bir müzemiz olurdu. İstanbul ve Ankara'daki müzeler çok yetersiz. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz