İstanbul Airshow 2016

Başlatan AVCI, 21 Eylül 2016, 16:33:27

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

İstanbul Airshow 2016 6-9 Ekim 2016'da İstanbul Atatürk Havalimanında yapılacak.Katılmayı planlıyorum,gidebilirsem bilgi geçeçeğim. Mesajı Paylaş
  • Gösterim 3,084 
  • Fuarlar, Geziler ve Tatbikatlar / Expositions, Travel and Military Exercises
  • 8 Yanıtlar



Fuara son anda ve acelyle de olsa dün öğlen civarı giriş yaptım.Açık söyleyeyim,beklediğimin çok altında bir etkinlik oldu.Tabi ilk günleri kaçırdığımız içinde olabilir bu.

Gözüme çarpanlar,

Açık alanda British Airway bünyesinde uçan DO-328 nam-ı diğer milli bölgesel uçağımız ile Borajet'firmasının Fenerbahçe furbol takımına tahsis ettiği Embraer jeti ilk dikkati çekenler oldu.
*Açık alanda diğer gözüme çarpanlar;Daimaond DA42,bell 407,AW139,PC-12,Phalcon7X,DA-20C-1 oldu.
*İçeride büyük firmalarımızdan TAI-TEI-Aselsan standaları mevcuttu.TAI ve TEI görevlileri ile yaptığım görüşmelerin sansürsüz kısımlarını paylaşacağım.Özellikle TEI'den güzel haberler var lakin şimdilik bilgi vermem mümkün değil.
*Diğer yandan havacılık medyasından sadece kokpit aero stand açmış başka kimseyi göremedim.
*Hürkuş standında sistem mühendisleri ile görüştüm,ayrıca test pilotumuz Murat bey'le ufak bir sahbetimiz oldu.
*Son olarakAselsan standında maalesef pazarlamadan sorumlu bir arkadaş dışında kimse olmadığından maalesef CATs vs hakkında net bilgi alamadım. Mesajı Paylaş

TEI pistonlu motorlar teknik ekip lideri Samet bey (Ortadaki) ile yaptığımız sohbetten aktarabileceğim kısım aşağıdaki gibidir.Kendisine konuştuğumuz önemli konuları yayınlamayacağıma dair söz verdim maalesef :)

*PD170 motorunun gücünü yazılım güncellemesi ile 210-240 hp bandına kadar çıkabileceği,
*TS1400 motorunun devam eden çalışmalarında dış destek alınırsa 4-5 yıla kadar sonuç alanıabileceği TEI'nin tek başına çalışması durumunda 8-9 yıl civarında bir sürede ancak hazır olacağını,
*Motorun 45 bin feet irtifaya kadar tablodaki güç değerlerini sağlayabileceğini,
*TS 1400 motoru üzerinden Akıcı için bir turboprop motor çalışmasının yapılacağını ,
*Motor bloğunun hafiflik adına alümünyumdan imal edildiğini öğrendim.

Þimdilik aklımda kalan bilgiler bunlar,devamı gelirse ilave olarak eklerim.


Mesajı Paylaş

TAI standında,İnsansız sistemler direktörü Remzi Barlas bey ile yaptığımız sohbetten satırbaşları:

*Anka-S ilk iki sistem için cats flir yetişme ihtimali var ancak yinede yetişmezse SS-380HD kullanılacak.İşin üzücü tarafı Baykar Makinanın medyada çıkan silahlı iha reklamları nedeniyle ABD tarafından flir satışına izin verilmiyormuş.Yani ellerinde mevcut bir adet flir dışında flir yok,bu da demektir ki Aselsan ne yapıp ne edip Cats'i ye-tiş-tir-me-li.

*2017 içinde iki sistem teslim edilecek 2+4 toplam altı adet olarak.Diğer 4 adet ise 2018 teslim.

*Akıncı iha:S&H dergisinde verilen Baykar ile TAI arasında ihale yapılacağını doğruladılar,ancak ihalenin yapılış şeklinden pek memnun değiller.Akıncı iha için konuşulan specler aşağı yukarı doğru gibi;5/5,5 ton ağırlık 1000/1200 hp turboprop motor,Aselsan'ın yeni geliştirdiği/geliştireceği yüksek irtifa performanslı flir sistemi,Satcom,GAG (Geniş alan gözetleme sistemi) ve bir ton civarı mühimmat yükü.

*Bir ara konuşulan ama ertlenen stratejik iha sistemide 14/15 tonluk bir canavar ve MQ-4 Global hawk muadili olarak düşünülüyor.Bu sistemin geliştirilmesinde devlet için ekonomik olmayacağı cihetinden bakışla ortaklık kurulmasına daha yatkın görünüyorlar.

Maaelesef bazı kritik konularda ise buraya bilgi yazamayacağım,anlayışınız için teşekkür ederim. Mesajı Paylaş

Hürkuş Sistem mühendislik ekibinin lideri sayın abim beni affetsin ismini şuan hatırlayamadım,verdiği bilgiler aşağıdaki gibi.

*Hürkuş-B için verilen 15 adetlik siparişin altı ay erken teslim edilmesi ve ilave sekiz uçağın sözleşme süresi içinde teslimi istenmiş.

*Hürkuş-C için air show sonrası planlanan kanat güçlendirmesi ve silah paylonlarının yerleştirilmesi (Her kanada üç istesyon/kanat ucu istasyonları A&A stinger kabiliyeti) çalışılacak.Kanat içlerine Emb 314 super tucano benzeri 50 cal. makinalı yuvaları eklenecek.

*İdef öncesinde en geç Mart ayı içinde de atış testlerinin yapılması planlanıyor.(Cirit ve Umtas).

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: AVCI - 11 Ekim 2016, 15:21:21
Hürkuş Sistem mühendislik ekibinin lideri sayın abim beni affetsin ismini şuan hatırlayamadım,verdiği bilgiler aşağıdaki gibi.

*Hürkuş-B için verilen 15 adetlik siparişin altı ay erken teslim edilmesi ve ilave sekiz uçağın sözleşme süresi içinde teslimi istenmiş.

*Hürkuş-C için air show sonrası planlanan kanat güçlendirmesi ve silah paylonlarının yerleştirilmesi (Her kanada üç istesyon/kanat ucu istasyonları A&A stinger kabiliyeti) çalışılacak.Kanat içlerine Emb 314 super tucano benzeri 50 cal. makinalı yuvaları eklenecek.

*İdef öncesinde en geç Mart ayı içinde de atış testlerinin yapılması planlanıyor.(Cirit ve Umtas).



Kanat ucu Stinger ve 50 cal. olaylarını tahmin etmiyordum,güzel bilgiler.FLIR ile ilgili bir bilgi var mı abi? Mesajı Paylaş

Kanat ucu değil yanlış anlaşılmasın,kanat ucuna yakın istasyonda.Flir'i CATS diye konuştuk,ama başka forumlarda Aselpod diyenlerde oldu.

Mesajı Paylaş

Bu resimlerde hep 300T gözüküyor ama belli olmaz tabi.



Mesajı Paylaş

300T üretim hattı sanırım artık sadece T129 için açık kalacak.Bundan sonra diğer araçlar için Cats varken 300T entegrasyonu düşünüleceğini sanmam. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz