Genel Maksat Helikopteri Projesi

Başlatan kosavalı1989, 06 Mayıs 2009, 20:21:48

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sizce SSM hangi sistemi seçecek?

Sikorsky - UH60
Agusta Westland- AW149
Akılları olsa zaten bu kadar tok satıcı olmazlar. Ona yaptırım şuna ambargo vs. sonra kimse Almanya'yı istemiyor. Mesajı Paylaş

#611
Alıntı yapılan: Archangel99 - 04 Kasım 2023, 23:07:18
Alıntı yapılan: serkan1976 - 04 Kasım 2023, 20:02:01
Alıntı yapılan: malaga - 04 Kasım 2023, 11:13:07
Ben olsam f16 almazdım onun yerine f404 ve f110 motoru  satın alırdım f35 e verilen parayla buda bize daha fazla vantaj sağlar diye düşümüyorum

O motorları da ABD üretiyor hocam... Altay projesinde de aynı tuzağa düşmüştük ; Almanya prototipler için MTU 883 verdi ama iş seri üretime gelince ambargoyu dayayıverdiler...

Ben Hürjet projesi motor seçiminde  EJ-200'ün  seçilmesi gerektiğini ısrarla vurguladım ... Ama yine gidip ABD motoru seçtik...

ABD'nin seri üretim MMU ve Hürjet için F-110/F-404 vermeyeceğini kundaktaki bebek bile biliyor... 

Ama bizimkiler özellikle Temel Kotil rüyalara dalmış şekilde " GE ile belirli sayıda seri üretim F-404/F-110 motor anlaşmaları tamam özellikle Türkiye'de üretilmelerini konuşuyoruz" demeçleri veriyor... (General Electric (GE) F404 motoru için 100 adet siparişte bulunulduğunu açıkladı.)

EJ-2000'de de Almanların payı var. EJ-2000 motorunu üreten konsorsiyum EuroJet Turbo GmbH Almanya merkezli. Bu açıdan bakarsak Almanlar yine veto ederdi. Emin ol Amerikalıları ikna etmek Almanları ikna etmekten çok daha kolay. Almanlardan bu kafayla tek bir mermi bile alamazsın ama Amerika'nın sana işi düşer bu eğitim uçağı ambargoya gerek yok diye verir F-404'leri.

Quote:
The company operates out of its headquarters in Hallbergmoos, Germany (located near Munich Airport). EUROJET is a joint venture and its shareholders comprise Rolls-Royce (UK), MTU Aero Engines (Germany), ITP (Spain), and Avio Aero (Italy).
Unquote.

Sn Archangel99 'un söylediği gibi EF2000 uçağının sahibi 4 ortak ülke. Bu uçağı uçuran EJ200 motorunu üreten Eurojet şirketinin sahipleri de yukarıda. Bunlardan MTU Aero Engines firması bir Alman şirketi. Bu şirketin RR ve GE ile JV bazında ürettikleri motorlar var. f414, f110 ve EJ200'de bunlardan. EJ200 almaya kalksak Alman hükümeti taş koyabilirdi. Ancak motorun asıl tasarımcısı RR olduğundan, bu motoru lisans altında Türkiye'de ve 3üncü partilere satış serbestisi anlaşmalı olarak üretme işine girişilseydi (ki bu konuda RR tamam demişti), Almanya'nın söz hakkı olmazdı.
Mesajı Paylaş

Ben bütün yumurtaları aynı sepete koymayalım diye Hürjet'in EJ-200 motorunu seçmesi gerektiğini vurguladım...

Siyasi konjonktür gereği dalgalanmalarda alternatifimiz olurdu...

Þimdi sabah akşam ABD senatörleri Türkiye için ne dedi diye ABD siyasetini takip etmek zorunda kalıyoruz... Mesajı Paylaş

Alıntı YapASELFLIR-410 EO sistemi T-70 helikopterinde görüntülendi.



ASELSAN'ın ASELFLIR-410 elektro-optik sistemi, TUSAÞ'ın montaj hattındaki T-70 genel maksat helikopterlerinden birinin üzerinde görüldü.

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır'ın TUSAÞ ziyaretinde ASELSAN'ın elektro-optik sistemi ile donatılmış helikopter de hazır bulundu.

Helikopterde, ASELSAN'ın Helikopter Elektronik Harp Sistemi (HEWS) de yer aldı.

Sikorsky S-70 Blackhawk'ın bir türevi olan T-70'in parçaları ve üretimi, Türkiye'de gerçekleştiriliyor.

TUSAÞ'ın yanı sıra diğer Türk firmaları da üretime katılıyor.

TEI, T700 turboşaft motorunun bir varyantı olan T700-TEI-701D'yi; ASELSAN, aviyonik, sensör ve öz savunma sistemlerini; ALP Havacılık ise iniş takımları ve transmisyonu üretiyor.

ASELFLIR-400/410, bugüne kadar, ROKETSAN'ın Kaideye Monteli Füze sistemine ve T129 ATAK taarruz helikopterine entegre edildi.

ASELFLIR-400'ün lazer işaretli olmayan varyantının da Sahil Güvenlik Komutanlığı'nın AB-412 helikopterlerine entegrasyonu öngörülüyor.

57 kg ağırlığındaki ASELFLIR-410, 1920x1080 çözünürlüklü HD Gündüz Kamerası, 1024x768 çözünürlüklü Termal Kamera ve 640x512 çözünürlüklü SWIR Kamera olmak üzere üç tip kamera içeriyor.

Kameralara ek olarak, sistemde 30 km menzile sahip bir lazer telemetre ve işaretleyici de bulunuyor.
https://gdh.digital/gdhdefence?fbclid=PAAab8I9wmEr9b3L0orUCsXVRtMVUMs_0WEmoYU9iog05mFN1DOvrMFBIHuBY
Mesajı Paylaş
]

Birde drıcm eklersek en tehlikeli operasyonlara gönder

Umarım T70 lisansı uzatılır. Mesajı Paylaş

TUSAÞ tarafından üretilen T-70 Genel Maksat Helikopteri için Ağustos 2024 kritik bir ay olarak öne çıkıyor. Helikopterdeki lisans sorunun akıbeti, ağustos ayı içerisinde belli olacak.

Türk Genel Maksat Helikopteri Programı kapsamında TUSAÞ, Sikorsky S-70i helikopterinin lisansıyla Türk güvenlik güçleri için 109 adet helikopter üretmeyi hedefliyor. Geçtiğimiz dönemde imzalanan anlaşma kapsamında TUSAÞ, ilk helikopterlerin Türk güvenlik birimleri ve Orman Genel Müdürlüğü'ne yönelik teslimatına, Aralık 2022'de başladı.

Ancak başlangıçta 109 adet üretilmesi planlanan T-70 helikopterlerinden, ortaya çıkan lisans sorunu nedeniyle 38 adet üretilebilecek. Kokpitinden motoruna, tüm gövdesi ve kritik bileşenlerinin önemli bir kısmı Türkiye'de üretilen T-70 helikopterlerinin geri kalan 71 adedi için ise kritik tarih Ağustos 2024.

SavunmaSanayiST.com tarafından Farnborough Havacılık Fuarı (FIA 2024) sırasında edinilen bilgilere göre; Sikorsky ile TUSAÞ yetkilileri, lisans sorununu aşmak için uzun bir süredir temaslarını sürdürüyor. Bu kapsamda 109 adetten geriye kalan 71 adet helikopterin üretimi için ABD Senatosu'ndan izin alınması ve lisans sorunun ortadan kaldırılması hedefleniyor. ABD Senatosu'ndan ilgili onayın ise Ağustos 2024 içerisinde çıkması bekleniyor.

Kim ne kadar T-70 teslim alacak?

109 adet helikopterden; Kara Kuvvetleri Komutanlığı 22 adet, Hava Kuvvetleri Komutanlığı 6 adet, Özel Kuvvetler Komutanlığı 11 adet, Jandarma Genel Komutanlığı 30 adet, Emniyet Genel Müdürlüğü 20 adet ve Orman Genel Müdürlüğü'nün 20 adet helikopteri teslim alması planlanıyordu.

Orman Genel Müdürlüğü, alacağı helikopterlerin 17'sinden vazgeçerek bunları TSK ve Jandarma'ya devretti. Bu kapsamda Orman Genel Müdürlüğü için üretilmesi planlanan 17 helikopterden 14'ü TSK'ya, 3 adedi de Jandarma Genel Komutanlığı'na aktarıldı.

https://www.savunmasanayist.com/t-70-helikopteri-icin-kritik-ay-agustos/ Mesajı Paylaş

Hava Kuvvetleri Komutanlığı'na yeni bir T70 Genel Maksat Helikopteri daha teslim edildi.

TUSAÞ CEO'su Mehmet Demiroğlu: "Son teslimatla birlikte, T129 ATAK Helikopteri dahil bugüne kadar toplamda 1️⃣0️⃣0️⃣ adet helikopter teslimatına ulaştık.
***********************************************************************************************************

Ağustos ayı geldi , kalan  adet T-70 için ABD Senatosunun izin kararı Ağustos 2024 tarihi bekleniyordu...Gelişme yok hâlâ...

Ama bizimkiler bu arada biraz matematik kurnazlığıyla üretilen T-70/T-129 toplam sayısını 100 yapıp "sorun yok" izlenimini iç kamuoyuna vermeye çalışıyorlar...

Ama ortada dev bir sorun duruyor sonrası F-404/F-110 dalgasıyla geliyor...

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz