PAL TEKNOLOJİSİ

Başlatan AVCI, 25 Eylül 2010, 19:52:14

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Agusta Westland yeni nesil pallerin testlerini tamamladı

AgustaWestland BERP 4 British Experimental Rotor-blade Program adı ile anılan program kapsamında üretilen yeni nesil ana rotor pallerinin yeterlilik test uçuşlarını AW101 helikopteri üzerinde başarı ile tamamladı. Yeni teknoloji paller bu yılın başlarında Birleşik Krallıklar Hava Kuvvetleri'nin AW101 helikopterleri üzerinde hizmete sunulacak.

Westland şirketi (Westland Aircraft Helicopter) ve Kraliyet Hava Aracı Kurumu (Royal Aircraft Establishment) tarafından ortak bir geliştirme programı olan BERP 1 helikopterin yeni bir pal tasarımı ile kaldırma gücünü ve azami hızını artırmak amacı ile 1980 yılında başlatılmıştı. BERP 1 programı kapsamında Lynx (G-LYNX) helikopterine takılan paller ile 228mph (367 km/s) olan hız rekoru 249.1 mph (400.87 km/s) gibi bir hızla yenilendi. 2000 yılında başlayan BERP 4 programı dahilinde üretilen ilk pal Eylül 2006 tarihinde ilk uçuşunu yaptı ve 13 aylık bir periyod içerisinde yeterlilik testleri tamamlandı. Daha önceki programların kapsamına ek olarak BERP 4 programı ile özellikle pal ömrünün uzatılması, hasara karşı mukavemetin artırılması, sarsıntının ve hover/ileri uçuş performansının geliştirilmesi ile güç gereksinimin azaltılması amaçlanmıştı. BERP 3 programında hedef alınan yüksek  kaldırma kuvvetine ve yüksek hucum kenarı açısına ( stall olmadan ) sahip kanat profili tamamen yenilenerek pal ucu tekrar şekillendirildi ve burkulma açısı artırılarak hover pozisyonunda ihtiyaç duyulan güç gereksinimi azaltıldı. Testler sırasında AW101 helikopteri 13000feet ( 3963mt ) yükseklikte 198knot' lık ( 367km/s ) bir hıza ulaşırken taşıma kapasitesinde 1320lb ( 600kg )artış kaydedildi.
Temel olarak ileri uçuş esnasında oluşan hava akışı baskısını (hava sıkişması) pal ucuna tesis edilen geniş kavisli bir parça ile azaltan bu sistemin daha basit şekildeki uygulamaları günümüzün yeni nesil helikopterlerinde de ( UH-60 Black Hawk, AH-64 Apache ) halihazırda kullanılmaktadır.

  Mesajı Paylaş
  • Gösterim 8,758 
  • Askeri Teknik Konular
  • 4 Yanıtlar



Neredeyse 35 km hız artışı. İşte Ar-Ge budur. :/ Mesajı Paylaş

Bu pallerde kullanılan açılar sayesinde helikopterin çok daha sessiz uçması planlanıyor. Yanlış hatırlamıyorsam Mesajı Paylaş

BERP'lerin tozlu-kumlu bir ortama inis sirasinda nasil toz kaldirdigina yonelik fotograflara bir goz atin.. Epey enteresandir.. Mesajı Paylaş

Peki bu PAL teknolojisi için modeller modernizasyona mı gidecek? Ve bu PAL'ları bizim yeni helikopterler için kullanma imkanı var mı? Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz