Bell, Yüksek Hızlı Dikey Kalkış ve İniş uçak konseptlerini tanıttı

Başlatan fırtına06, 08 Ağustos 2021, 09:54:21

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ABD'li Textron şirketinin bir parçası olan Bell, gelecekteki Yüksek Hızlı Dikey Kalkış ve İniş (HSVTOL) yapabilen uçak için yeni konseptlerini piyasaya sürüyor

Bell tarafından yapılanı açıklamada, şirketin yeni nesil dikey iniş ve kalkış yapabilen uçak inovasyonunu sürdürürken, askeri uygulamalara yönelik yeni uçak sistemleri için Bell şirketine ait HSVTOL teknolojisini kullanacak tasarım konseptlerinin açıklandığını duyurdu.



Þirket tarafından belirtildiği gibi, HSVTOL teknolojisi, bir helikopterin havada asılı kalma kabiliyetini bir savaş uçağının hız, menzil ve beka özellikleriyle harmanlıyor.

Bell inovasyon Bölümü Başkan Yardımcısı Jason Hurst, "Bell'in HSVTOL teknolojisi, rotorcraft yeteneklerinde ileriye dönük yenilikçi bir adımı içerisinde barındırmakta. HSVTOL teknolojisine yatırımlarımız riski azalttı ve bizi HSVTOL teknolojisinin dijital mühendislik ortamında hızlı bir şekilde geliştirilmesi için hazırladı, güçlü bir teknoloji keşfi geçmişinden gelen deneyimden ve Savunma – Araştırma Laboratuvarları Bakanlığı ile yakın ortaklıklardan yararlanıldı." şeklinde açıklamada bulundu.



HSVTOL tasarım konseptleri özellikleri

Düşük aşağı yönlü havada asılı kalma yeteneği

400 kts (740 km/sa) üzerinde Jet benzeri seyir hızları

Gerçek pist bağımsızlığı ve havada asılı kalma süresi

İnsansız personel geri kazanımından taktik hareketliliğe kadar çeşitli görevlerde ölçeklenebilirlik

Uçak brüt ağırlıkları 4.000 (1,8 ton) – 100.000 (45 ton) lbs arasında değişmektedir.



Bell HSVTOL teknolojisi, gelişmiş pist bağımsızlığına, uçak bekasına, görev esnekliğine ve eski platformlar üzerinde gelişmiş performansa sahip bir dizi uçak sistemi sunan gelecekteki görev ihtiyaçları için kritik öneme sahiptir. Tiltrotor uçak yeteneklerinin, dijital uçuş kontrol gelişmelerinin ve ortaya çıkan tahrik teknolojilerinin birleşmesi ile Bell, yeni nesil savaş uçaklarına hizmet vermek ve modern askeri görevler için HSVTOL teknolojisini daha ileriye taşımaya hazırlanıyor.



Bell V-247 Vigilant

Bell V-247 Vigilant, ABD Deniz Piyadelerinin gelecekteki gereksinimlerini karşılamak için Textron şirketinin bir parçası olan Bell Helicopter tarafından geliştirilen yeni bir çok rollü tilt-rotorlu insansız hava aracıdır. Bell Helicopter, 2016 yılı eylül ayında V-247 Vigilant tilt-rotor insansız hava aracı tanıtmıştır. V-247 Vigilant insansız hava aracının 2023 yılına kadar üretim aşamasına girmesi bekleniyor.

Bell V-247 Vigilant, elektronik harp, havadan erken uyarı (AEW), V-22 / V-280 tilt-rotorlu uçaklar için eskortluk, komuta kontrol, iletişim, istihbarat, gözetleme ve keşif (C4ISR), kalıcı yangın desteği ve taktik ikmal gibi geniş bir yelpazede yer alan görevler için uygundur. Bell V-247 Vigilant, DDG güdümlü füze muhriplerinin güvertesinden iniş / kalkış yapabilecek. Hava aracının katlanabilir kanat tasarımı, C-17 Globemaster kargo uçağının ve DDG gemilerinin hangar alanının içine sığmasını sağlayacaktır.



Bell, 85 yılı aşkın bir süredir yüksek hızlı dikey kalkış yapabilen uçak teknolojisini araştırdı ve NASA, ABD Ordusu ve ABD Hava Kuvvetleri için X-14, X-22, XV-3 ve XV-15 gibi yenilikçi VTOL konfigürasyonlarına öncülük etti. XV-3 ve XV-15'ten alınan dersler, ABD ordusunun amfibi saldırı, uzun menzilli sızma ve ikmal yapma şeklini değiştiren paha biçilmez bir platform olan Bell-Boeing tiltrotor V-22 Osprey gelişimini destekledi.

https://www.defenceturk.net/bell-yuksek-hizli-dikey-kalkis-ve-inis-ucak-konseptlerini-tanitti Mesajı Paylaş
  • Gösterim 1,997 
  • Yabancı Hava Sistemleri ile İlgili Haberler
  • 1 Yanıtlar



ABD'nin en büyük helikopter imalatçılarından Bell şirketi, Yüksek Hızlı Dikey Kalkış ve İniş (HSVTOL) konsepti için Fatih ve Eren Özmen'in sahip olduğu Sierra Nevada Corporation (SNC) ile çalışacağını açıkladı. Yapılan anlaşma ile SNC, HSVTOL için tasarlanacak farklı modellere görev sistemlerinin tasarımını yapıp geliştirilmesinde destek sağlayacak.

Uzun yıllardır helikopter gibi dikine kalkış-iniş ve havada uçak gibi hızlı gitmeyi sağlayan 'tiltrotor' konsepti üzerinde çalışan Bell, V-22 sistemini ABD Donama, Deniz Piyadeleri ve Hava Kuvvetleri'ne teslim etmişti. Ayrıca V-22'nin ihracatını da Japonya'ya yapmıştı.



Bell şirketi HSVTOL konsepti ile dikine iniş ve kalkışın yanı sıra seyir sırasında 400 knot yani yaklaşık saatte 740 kilometre hıza çıkabilmeyi hedefliyor. Tasarım, V-22'ler gibi arama-kurtarma, kargo taşıma, ISR gibi sinyal istihbaratı başta olmak üzere farklı görevlerde kullanılması hedefleniyor.

Bu görevlerin yerine getirilmesi için en az 3 farklı modelin geliştirilmesi planlanıyor. Konseptler arasında hem pilotlu hem de pilotsuz tasarımlar da yer alacak. Yüksek hız için modellere ek jet motorun takılması, seyir sırasında pervanelerin katlanması gibi konseptlerin de hayata geçirilmesi hedefleniyor.


Bell, HSVTOL konseptinde insanlı ve insansız farklı modelleri geliştirmeyi hedefliyor.

HSVTOL tiyi hava araçlarının ABD Hava Kuvvetleri ve ABD Özel Kuvvetleri'nin envanterine girmesi planlanıyor.

İnsansız da uçabilecek

Bell'in üzerinde durduğu bir başka önemli konu da HSVTOL konseptinin insansız uçuşa da uygun olması. Pilotlu veya pilotsuz görev yapabilecek sistem için Bell özellikle SNC ile çalışmayı hedefliyor.

Endüstri lideri ekip kuruluyor

Bu konuda açıklama yapan Bell'in yeni nesil sistem geliştirme projelerinden sorumlu başkan yardımcısı olan Jason Hurst, "Teknik olgunluğu ilerletmek ve HSVTOL kabiliyetini sahaya daha erken ulaştırmak amacıyla Bell, endüstri lideri ortaklardan oluşan bir ekip kuruyor. SNC'nin gemide olmasından heyecan duyuyoruz" dedi.

Bu yılın önemine de dikkat çeken Jason Hurst, "2022'de Bell'in HSVTOL teknoloji geliştirmesinde önemli ilerleme kaydettik ve bu ilerlemeyi önümüzdeki yıl göstermeyi dört gözle bekliyoruz" diye konuştu.

Vizyoner tasarım

SNC'de stratejik program iş geliştirme başkan yardımcısı Derek Hess, "SNC, Bell'in HSVTOL geliştirme ekibine katılmaktan mutluluk duyuyor ve Bell'in vizyoner tasarımlar için talep ettiği vizyoner görev sistemlerini sunmak için şimdiden çok çalışıyoruz"

Halen Bell'in yer aldığı bir başka konsept ise FARA olarak da adlandırılan Gelecek Nesil Saldırı Keşif Hava Aracı İhalesi. Bell, bu konuda biraz daha tutucu bir tasarım olan Bell 360 Invictus'u öneriyor. SNC bu projede ek görev sistemleri konusunda Bell'e destek veriyor.

https://tolgaozbek.com/savunma/bell-ve-sierra-nevada-hsvtol-dikine-kalkis-konsepti-icin-ortak-calisacak/ Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz