Aeroflot’un uçağı pistte yandı

Başlatan fırtına06, 05 Mayıs 2019, 22:25:17

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Rus Aeroflot Havayolları'na ait Sukhoi Super Jet (SSJ) tipi içinde 78 yolcunun bulunduğu bölgesel uçak, Moskova Sheremetyevo Havalimanı'dan kalkıştan kısa süre sonra acil durum bilgisi vererek inişe geldi. Pist içinde yanmaya başlayan uçakta 13 kişi hayatını kaybederken, 10 yolcu ağır yaralandı.



Olay yerel saatle 18.04'te meydana geldi. Aerolflot'un RA-89098 tescilli SSJ tipi uçağı, kalkıştan kısa süre sonra yaklaşık 10 bin feet irtifadayken hava trafik kontrol merkezi ile temasa geçti. Acil durum bildiren pilotlar Sheremetyevo Havalimanı'na iniş gerçekleştirdi. Ancak uçak pistte teker koymasıyla birlikte alevler yükseldi.

Uçağın durmasıyla birlikte tahliye başladı. İtfaiye hemen olaya müdahale ederken uçağın kuyruk bölümü tamamen yandı. Yetkililerin verdiği bilgiye göre uçakta 13 kişi öldü, 10 yolcu ağır yaralı olarak kurtarıldı. Yaralıların durumunun kritik olduğu bildirildi.

http://www.kokpit.aero/aeroflot-ssj-yandi Mesajı Paylaş
  • Gösterim 2,326 
  • Sivil Havacılık ve Uzay
  • 2 Yanıtlar



Bugün Euronews'da çıkan haberin arkasından tüm havacılık yayınlarında Moskova'da iniş sırasında kırım geçiren ve 41 kişinin öldüğü Aeroflot Havayolları'nın Sukhoi Super Jet (SSJ) kaza detayları yer almıştı. Kokpit.aero, uçak kazasının ön raporuhnu  4 Haziran'da okuyucuları ile paylaşmıştı:



Moskova Sheremetyevo Havalimanı'na inişte ağır kırım geçiren ve 41 kişiye mezar olan Rus Aeroflot Havayolları'nın Sukhoi Super Jet (SSJ) uçağı kazasıyla ilgili detaylar geçtiğimiz günlerde kazayı araştıran devlet kurumu Rosaviatsia tarafından açıklandı.

İnişte çarpmanın etkisi ile 5G çeken uçak, inişe normal ağırlığından 1,6 ton daha ağır gelmişti. Pilotlar yaklaşma sırasında Wind shear olarak adlandırılan rüzgar kırılması ikazı almıştı. İşte detaylar...

Uçak havalanmış, 5 dakika geçmişti. Tırmanış sırasında 8 bin 900 feet geçiliyordu. Murmansk'a gitmek üzere pilotlar prosedür gereği MN24E standart kalkış patenini izliyordu.

Bir anda oto pilot attı, uçuş kontrol sistemi istemsiz hareketler yapmaya başladı. Rosaviatsia'nın ön raporuna göre, uçağa yıldırım isabet ettiği konusunda henüz detaylı bir bilgiye ulaşılamadı. Ancak uçağın rotası etrafında CB olarak adlandırılan elektrik yüklü kümülonimbus bulutları yer alıyordu.

MANUEL UÇUÞ

Oto pilotun ve gaz kollarını kontrol eden autothrottle sisteminin atması ile pilot SSJ'yi manuel uçurmaya başladı. Pilotlar acil durum bilgisini vermek üzere telsiz ile Hava Trafik Kontrolörleri ile temas kuramadılar, Daha sonra acil durum kanalı olan 121.5MHz'e geçildi. Uçak, vektör verilerek Sheremetyevo'ya yönlendirildi. Transponder, telsiz kaybı nedeniyle 7600 frekansına bağlandı. SSJ, ILS yaklaşması ile 24L pistine inecekti.

1,6 TON DAHA AĞIR

Uçak, 43,5 ton ağırlık ile havalanmıştı. Acil durum bilgisi ile birlikte alçalan uçağın ağırlığı ise 42,6 tondu. Bu ağırlık, maksimum iniş ağırlığından 1,6 ton daha fazlaydı. Pilotlar 25 derece flap koyarak yaklaşmaya başladılar. Acil durum için tröansponder 7700'a alındı.



YAN RÜZGAR 30 KNOT

Yaklaşma sırasında uçak genel olarak stabildi. Ancak yan rüzgar 30 knot'a kadar çıklıştı. SSJ'nin yaklaşma hızı 155 ila 160 knot arasındaydı. Uçağın irtifası 1100 ila 900 feet arasındayken pilotlar 5 defa 'windshear, pas geçin' uyarısını sistemden aldı.

WİNDSHEAR İKAZI VE ÇÖKÜÞ

Windshear ikazı ile birlikte çöküş arttı. İrtifa 260 feet ve 180 feete geldiğinde glideslope adı verilen yaklaşma açısının altına düşülmüştü. İki glideslope ikazı daha verildi.

İrtifa 40 feet'teyken palye pozisyonuna geçildi. Motorda takat arttı. Bir anda SSJ'nin sürati 164 knot'a kadar çıktı. Sonrasında teker konulduğunda uçağın hızı 170 knot'a çıkmıştı.

THROTTLE IDLE

Kaptan pilot uçağın gaz kollarını 'idle' pozisyonuna aldı. İniş sırasında lövye hareket açısı +6 ila -2 derece olması gerekirken çok büyük düzeltme kumandası verildi. İlk teker temas noktası pistin 700'üncü metresinde olurken ikinci temas 900'üncü metrede gerçekleşti. 2,5 G temasla birlikte uçağa yük bindi ve uçak 6 feet zıpladı.

Normalde SSJ'nin spoiler yani kanat üzerindeki yavaşlatıcı kumanda sisteminin otomatik olarak devreye girmesi gerekirdi. Normalda sistem, pist üzerinde uçağın sabit olarak oturması ve motor freni yani reverse'ün devreye girmesiyle çalışıyordu.



5,8 G ÇEKTİ

Zıplayan uçak bu sefer çok sert 5,8 G ile piste vurdu. 140 knot'ta gerçekleşen bu temasta uçak 18 feet havalandı. Uçağın gövde ve kanatlarında hasar oluştu ve yakıt tankları parçalandı.

Pistte kaymaya başlayan uçakta yangın başladı. SSJ 100 knot sürat ile pistte kayıyordu. Uçak duruncuya kadar SSJ'nin PowerJet SaM146 motorları çalışmaya devam etti.

Kazada 73 yolcudan 40'ı, 5 kişilik uçuş ekibinden de bir kişi hayatını kaybetti. 6 yolcu ve 3 mürettebat da yaralandı. Tahliye ile ilgili henüz bir rapor bilgisi paylaşılmadı.

UÇUÞ SAATLERİ

Kaptan pilotun 1570'i bu tipte olmak üzere toplam 6 bin 844 saat, ikinci pilotun da 623'ü SSJ'de uçuş saati bulunuyordu.

http://www.kokpit.aero/ssj-kazasinin-detaylari Mesajı Paylaş

Geçen yıl Rusya'da gerçekleşen uçak kazasının görüntüleri ortaya çıktı

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz