Son dakika: Çin'de 133 kişi taşıyan uçak düştü!

Başlatan SKYWOLF, 21 Mart 2022, 12:58:40

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Son dakika: Çin'de 133 kişi taşıyan uçak düştü!



Çin'de 9'u mürettebat olmak üzere 133 kişiyi taşıyan Eastern Havayollarına ait uçak, ülkenin Guangxi eyaletinde düştü. Kaza ormanlık alanda geniş bir yangına neden olurken can kaybına ilişkin henüz resmi bir açıklama yapılmadı.

Çin'de Eastern Havayollarına ait yolcu uçağı ülkenin Guangxi eyaletinde düştü. Çin'in Kunming kentinden Guangzhou'ya uçan Boeing 737 tipi yolcu uçağında  9'u mürettebat 133 kişi bulunuyordu.

MU5735 sefer sayılı uçuşunu gerçekleştiren uçağın Kunming kentinden yerel saat ile 13:00'te havalandığı ve kısa bir süre sonra kule ile irtibatının kesildiği belirtildi. İrtibatın kesildiği dakika olan 14.22'de Uçak yaklaşık 1000 metre yükseklikte bulunuyordu. Yolculuğun planlanan varış saati ise, 15.05'ti.

CAN KAYBINA İLİÞKİN AÇIKLAMA YOK

Çin devlet televizyonu uçağın düştüğü ormanlık alanda geniş bir yangın çıktığını duyurdu. Can kaybına ilişkin henüz resmi bir bilgi yok.



SEBEBİ BİLİNMİYOR, EKİPLER BÖLGEYE YÖNLENDİRİLDİ

Kazaya neyin neden olduğu henüz bilinmezken çok sayıda kurtarma ekibi bölgeye yönlendirildi.

EKİPLER BÖLGEYE YAKLAÞTI

Çin devlet televizyonunun son aktardığı gelişmeye göre kurtarma ekipleri bölgeye yaklaştı, ölü ve yaralılarla ilgili durum belirsizliğini koruyor. Çinli internet kullanıcıları sosyal medya hesaplarından alevler içinde yoğun ormanlık bir alanın fotoğraflarını paylaşıyor ancak görüntülerin yeri belirsiz ve henüz doğrulanamadı.

Çin'deki son büyük uçak kazası 2010 yılında bir iç hat uçuşu sırasında gerçekleşmişti. 96 kişi taşıyan Embraer E-190 tipi uçağın düşmesiyle 44 yolcu hayatını kaybetmişti.

https://www.hurriyet.com.tr/dunya/son-dakika-cinde-133-yolcu-tasiyan-ucak-dustu-42026658 Mesajı Paylaş
  • Gösterim 2,315 
  • Sivil Havacılık ve Uzay
  • 4 Yanıtlar


ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Kaza anına ait video kaydı var , uçak dikine düşüyor , pek olağan bir kaza değil gibi duruyor. Mesajı Paylaş

#2
Motor arızası değil de : kontrol yüzeylerinde yapısal bir bozulma,parçalanma,dağılma var gibi...

Çevre araştırmasında uçaktan kopan bir kontrol parçası bulunabilir Mesajı Paylaş

Düşen uçağın pilotlarıyla ilgili yeni ayrıntı! Deneyimleri arasında uçurum var

123 yolcu ve dokuz mürettebatla havalanan yolcu uçağının yalnızca 2,5 dakikada yere çakıldığı bildiriliyor. Tüm yolcuların öldüğünü belirten Çin devlet televizyonu, ekiplerin kara kutuyu aradığını duyurdu.

Çin'de 12 yıl sonra gerçekleşen ilk uçak kazasında enkaza ulaşıldı, ekipler yoğun ormanla kaplı sarp yamaçların bulunduğu bölgede bir mucizeye ulaşamadı.

China Eastern Havayolları'na ait uçakta 123 yolcu ve 9 mürettebat vardı. Boeing 737 tipi yerel saatle 13:11'de Kunming'den havalandı, rotası Guangzhou'ydu.

MU5735 sefer sayılı uçağın saat 15:05'te varması Guangzhou'ya bekleniyordu ancak havalandıktan yaklaşık 71 dakika sonra irtibat kesildi. Guangşi'deki dağlık alana düşen uçak, irtibatın kesildiği anda 1000 metre yükseklikte bulunuyordu.

Uçağın düştüğü noktaya hemen kurtarma ekipleri sevk edildi, sosyal medyada yayınlanan ilk görüntülerde dağlık alandan dumanlar ve alevlerin gökyüzüne yükseldiği görüldü.

64 yaşındaki Si adlı köylü, uçağın çakıldığı anda bir çarpışma sesi duyduğunu belirtip "Gök gürültüsüne benziyordu" dedi.

Guangşi'nin güneyinde yer alan kaza bölgesinden ilk fotoğraflar, uluslararası haber ajansları tarafından gece yarısı servis edildi. Boeing 737-800 tipi uçağın parçalarının geniş bir alana yayıldığı görüldü.



Uçağın enkazına ulaşıldığını belirten Çin devlet televizyonu, Salı günü sabah saatlerinde 132 kişiden kurtulan olmadığını duyurdu. Resmi televizyon CCTV, kazanın üstünden 20 saat geçtikten sonra söz konusu bilgiyi geçti.

PİLOT UÇAĞI KURTARMAYA ÇALIÞMIÞ

The Sun Online'a konuşan havacılık uzmanı Sally Gethin, uçuş verilerinin, yere çarpmadan önce "bir veya daha fazla pilotun bilincini yeniden kazanıp uçağı kurtarmaya çalıştığı 10 ila 20 saniyelik bir bölüm" olduğunu gösterdiğini söyledi. Gethin, gemideki herkesin bu son dalış sırasında "bilinçsiz olacağını" öne sürüyor.

Düşen uçağın pilotlarıyla ilgili yeni ayrıntı Deneyimleri arasında uçurum var
Pilotlar, çoğu simülatörlerde olmak üzere büyük miktarda eğitim alıyor. Ancak gerçek dünyada, ani olaylar karşısında şaşkına dönmeleri ve ne yapacaklarını bilememeleri normal. Bu, irkilme etkisi olarak bilinir ve bunun için eğitilmek çok zordur. Havacılık uzmanı, "Deneyimli pilotlar bile hazırlıksız yakalanabilir ve o zaman kötü kararlar verebilirler" ifadelerini kullandı.

Yardımcı pilotun 30.000 saat uçuş deneyimine sahip olmasının 'sıradışı' olduğunu, pilotun ise sadece 7.000 saatinin altında olduğunu ekledi.

KAZAYA NE NEDEN OLDU?

Uzmanlar, MU5735'in muhtemelen bir 'kontrol kaybı' nedeniyle düştüğüne inanıyor ancak uçağın düşmesine neden olabilecek diğer ihtimaller de gözardı edilmiyor.


YÜKSEK İRTİFADA HIZ KAYBI
Uçak, gücü kesen bir stop etme durumu nedeniyle burun dalışı yapmış olabilir. Cranfield Üniversitesi'nde gaz türbini performansı ve tahrik mühendisliği için çalışabilirlik merkezinde uzman olan Arthur Rowe, bunun kontrol olayının kaybına yol açabileceğini söyledi.

KONTROL ARIZASI
Bir başka olası sebep de kokpitteki kontrollerin arızalanmasıydı. Profesör Rowe, "sıkışmış" olabileceklerini söyleyerek, "özellikle kuyrukta tepki vermeyen kontrol yüzeylerinin" jeti düşürmüş olabileceğini ekledi.

SABOTAJ
Sabotajın bir rol oynamış olabileceğine dair korkular da vardı, ancak bu, uçağın Çin'de iç hat uçuşu yapıyor olması nedeniyle olası görülmedi. Profesör Rowe, ülkeye girişteki Covid kısıtlamalarının, bunun oyunda olma şansını azalttığını söyledi.

MOTORLA İLGİLİ DEĞİL
Uzman, uçağın motorla ilgili herhangi bir sorun nedeniyle düştüğüne inanmadı. Profesör Rowe, uçağın 'motor gücü olmadan mükemmel bir şekilde uçabileceğine' dikkat çekti, ancak bunun yalnızca sınırlı bir süre için olduğunu kabul etti.


BUZ KORUMA ARIZALARI GİBİ DUYUSAL SORUNLAR
Algılayıcı sorunlar da uçağın kontrolden çıkmasına neden olmuş olabilir. Nottingham Üniversitesi'nde mühendislik doçenti olan Tao Yang, "uçak kazalarının çoğu sensör arızasıyla ilgili" diye konuştu.

SON KAZA AĞUSTOS 2010'DAYDI
Çin Havacılık Kurumu (CAA) bölgeye müfettişlerini gönderdiğini açıkladı. Boeing 737-800 tipi uçağın yedi yıl önce üretildiği bildiriliyor.


Bu modelin selefi olan Boeing 737 Max, 2018'de Endonezya'da 2019'da Etiyopya'da ölümcü kazalara karıştıkları için Çin'de yasaklanmıştı.

China Eastern, China Southern ve Air China'dan sonra ülkenin en büyük üçüncü havayolu şirketi.

Çin genel olarak hava güvenliğine önem veren bir ülke. Özellikle 1990'larda meydana gelen bazı kazaların ardından güvenlik önlemlerini artırdı. Çin'de son uçak kazası Ağustos 2010'da meydana geldi. Harbin şehrinden kalkan uçak Yichun'da düştü, 42 kişi hayatını kaybetmişti.


'YEDİ YAÞINDA BİLE DEĞİL'
BBC'den Theo Leggett, "Uçağın normal seyir halinden yere çakılması arasında yalnızca 2,5 dakika geçti" diyor: "Uçağın modeli 1990'ların sonunda beri havacılık dünyasında yaygın olarak kullanılan 737-800'dü.

Sektörün en güvenilir uçakları arasında yer alan bu modelden binlercesi dünyanın dört bir yanında uçuyor ve bu uçakların güvenlik performansı çok iyi.

Bazı eski üretimlerde, yıllar boyunca kullanılmaktan oluşan stres çatlakları tespit edilmişti. Fakat düşen uçak yedi yaşında bile değil. Bu uçağın, iki büyük kazaya yol açmasının ardından 1,5 yıl boyunca uçuşu yasaklanan 737 MAX modeliyle bir alakası yok.

Þimdi yetkililer olası düşüş nedenlerini inceleyecek. Bunların arasında terörizm gibi kasıtlı düşürme ihtimalleri ve yapısal sorunlar gibi teknik hatalar da yer alıyor.

Enkazın durumu ve pilotların iletişim kayıtları incelenecek. Kayıtların incelenmesi içinse önce kara kutunun bulunması gerekiyor.

Kara kutuda uçakta düşerken neler yaşandığına dair net kayıtların bulunması bekleniyor."

https://www.milliyet.com.tr/dunya/son-dakika-dusen-ucakta-kurtulan-yok-enkaz-parcalari-her-yerde-6723221 Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çin'de düşen uçağın enkazında kimse bulunamadı!



Çin'in güneyindeki Guangşi bölgesinde Pazartesi günü düşen China Eastern Airlines Havayolu'na ait Boeing 737 tipi yolcu uçağı enkazının yayıldığı alanda yapılan aramalarda canlı birine ulaşılamadı. Ancak havayolu şirketi halen resmi olarak ölümlere ilişkin bir rapor açıklamış değil.

Çin devlet medyasına göre yağmur sebebiyle toprak suyla doldu ve arama kurtarma çalışmalarına bir süre ara verildi. Uçakta 123 yolcu ve 9 mürettebat bulunuyordu.

Fransız haber ajansı AFP, muhabirinin kaza alanına girmesinin engellendiğini bildiriyor. Çin'de büyük bir üzüntüye yol açan trajedi sonrası Devlet Başkanı Þi Cinping, kapsamlı bir soruşturma talimatı verdi.

BBC Türkçe'nin aktardığına göre, Havayolunun ve Çin Havacılık Kurumu (CAA) yetkililerinin araştırmaları devam ediyor. Kurumun, sivil yolcu taşımacılığı uçaklarında iki hafta sürecek bir inceleme yapacağı da açıklandı.

Ülkede 1400 adet bulunan Boeing 737-800 tipi uçakların tamamı inceleme boyunca kalkış yapmayacak.

Uçağın kara kutusu ve kazanın nedenini belirlemeye yardımcı olabilecek diğer ekipmanlar henüz bulunamadı. Yetkililer de henüz kazanın sebebine dair bir açıklama yapmadı.

Yerel gazetecilere göre dağlık bir bölgede uçağın yere çakılmasıyla meydana gelen kaza sonrası çıkan yangın, alana giden ekiplerce söndürülmüştü. Ardından yolcu ve uçuş ekibini arama çalışmaları başlamıştı.

Þimdiye kadar uçağın bazı parçaları ve yolculara ait yanmış çantalar ve cüzdanlar bulundu. Sosyal medya videolarında uçaktan arta kalan parçaların tepelere yayıldığı görülüyor.

Yerel saat ile 13.11'de Kunming'den yola çıkan MU5735 sayılı uçağın Guangzhou'ya 15.05'te varacaktı. Uçuş takip sitelerine göre uçak bir saattir havadaydı ve hedefine varmak üzereydi.


CHINA EASTERN ÇİN'DEKİ EN BÜYÜK ÞİRKETLERDEN
China Southern ve Air China'dan sonra ülkenin en büyük üçüncü havayolu şirketi olan China Eastern, kaza geçiren yolculara ve ailelerine geçmiş olsun dileklerini, derin taziyelerini iletti.

Hava yolu şirketi tüm Boeing 737-800 uçaklarını indirdi ve bilgi almak isteyenler için bir yardım hattı kurdu. Weibo hesabında ve internet sitesinde şirketin yas amacıyla logosunu kararttığı kaydedildi. Ormanlık alana çakılan Boeing 737-800 tipi uçağın yedi yıl önce üretildiği bildiriliyor. Bu modelin selefi olan Boeing 737 Max, 2018'de Endonezya'da 2019'da Etiyopya'da ölümcü kazalara karıştıkları için Çin'de yasaklanmıştı.

https://www.milliyet.com.tr/dunya/cinde-dusen-ucagin-enkazinda-kimse-bulunamadi-6723949 Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz