Kanada Ordusu ve Envanteri

Başlatan Falcon, 27 Ocak 2011, 20:42:08

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Kanada'nın başkenti Ottawa'dır. Eski bir Fransız ve İngiliz kolonisi olan Kanada, hem Frankofon, hem de İngiliz Milletler Topluluğuna bağlıdır. Ülke alan bakımından dünyanın en geniş ikinci ülkesidir.[1]

Kanada çağdaş ve teknolojik olarak ilerlemiş bir ülkedir ve fosil yakıt kaynakları, nükleer enerji üretimi ve hidro-elektrik güç üretim imkânları ile enerji bakımından genelde kendine yeterlidir. Ekonomisi geleneksel olarak yüksek miktarlardaki doğal kaynaklarına dayalıdır. Her ne kadar çağdaş Kanada ekonomisi çeşitlenmişse de doğal kaynakların kullanımı halen çoğu bölgesel ekonominin önemli bir parçasıdır.

Güney komşusu Amerika Birleşik Devletleri'nin onda biri nüfusu ile, Kanada'nın ekonomik gücünün de onda biri olması beklenirken; gerçekte bu oranı genellikle aşar.
Ordu envanterlerini link olarak verecegim bir çok resimle araçlarını anlatılıyor.İnceleme fırasatı bulacaksınız.

http://www.army.forces.gc.ca/land-terre/home-accueil-eng.asp


Siteden Equipment kısmından araçları seçip bakabilirsiniz.

Bütün eküpmanları bulunmaktadır.
Mesajı Paylaş
  • Gösterim 21,087 
  • Yabancı Ülkelerin Silahlı Kuvvetleri
  • 8 Yanıtlar



İstediğiniz ülke envanteri diyorsun, Sonra da bir site linki verip buradan bakın diyorsun? Bu mudur envanter vermek?

Bunu herkes bulabilir, hem türkçe kaynaklardan..

Mesajı Paylaş

Sayın RekarnO orda bin tane araç var hangisini toparlayabiliriz ki.Soru ve sorunları bekliyoruz bu konuyu onun için açtık bunun içinde bekliyoruz.Zaten çokta fazla bir ayrıntılı konuda tam  bulamıyorsunuz ki.
Ayrıca ben Türkçe arşiv demedim arkadaşlar türkçe çalışmadan bahsetti.Eger  merak ettiginiz ve sormak istediginiz bir şey olursa memnuniyetle hem bekliyorum hemde elimden geldigi kadarıyla yardım etmek isterim..
Saygılar... Mesajı Paylaş

Türkçe -İngilizce Çeviri olarak hazırlanmış A'dan Z'ye kadar her türlü bilgi eksigi olmadan verilen Kanada Ordusunun Envanterini yayımlamaya çalıştım
Biraz geç oldu dün tamamlıyacaktım vaktim olmadı bu yüzden kusra bakmayınız.Sayın RekarnO sizin dediginiz gibi envanter böyle olmuyormuş içime sinmedi bende degişiklik yaptım.Ayrıca resimleri ayrıntı olarak görmek isteyen arkadaşlarımız.Canadian Amry 'e bakabilirler.

AARDVARK JSFU
The Aardvark Joint Service Flail Unit is a mechanical mine clearance device which uses a rotating drum to flail the ground with weighted chains, resulting in the detonation or destruction of any mines encountered. It is used to clear large areas of all mines and unexploded ordinance. The Aardvark was purchased from the U.K. and is operated by a crew of two soldiers. It has been deployed to Bosnia and Ethiopia / Eritrea, where it has been used to clear sites for Canadian camps.
Türkçe
Aardvark Ortak Hizmet Flail Birimi karşılaştı patlama veya herhangi bir mayınların imha sonucunda, ağırlıklı yarısı toprağa zincirlerle yelken için döner tambur kullanan bir mekanik mayın temizleme cihazıdır. Tüm mayınların büyük alanları temizlemek için kullanılan ve yönetmelik patlamamış. Aardvark ve İngiltere'den satın alınan iki askerin bir ekip tarafından işletilmektedir. Bosna ve konuşlandırılmış olan Etiyopya / o Kanadalı kampları için açık siteleri kullanılmıştır.
Specifications:
Uzunluk: 8.08 m
Genişlik: 3.55 m
Yükseklik: 2.67 m
Agırlık: 12,000 kg
Yol hızı : 20 km/h
Max operating gradient: 33%
Genişlik of path cleared: 3.05 m
Mürettebat:2
ADATS
The Air Defence Anti-tank System (ADATS) is a highly mobile low-level air defence unit capable of defeating a wide range of targets. The ADATS has been designed to provide air defence protection for mobile troops as well as ground installations. This self-contained weapon system is mounted on a tracked vehicle and will perform all its tactical functions during day or night and in adverse weather. Its ability to destroy air targets as well as ground targets, makes it a unique and extremely versatile weapon system.
ADATS is operated by a crew of three (driver, commander/radar operator, electro-optical operator), plus 3 personnel in the support vehicle. It carries eight ready-to-fire missiles which travel at a speed of Mach 3+ to a range of over eight kilometres. Its sensors include search radar and an electro-optical device containing a TV and Forward Looking Infrared Radar (FLIR).
ADATS first entered service with the Air Defence Artillery School located at CFB Chatham N. B. in 1989. Currently ADATS are deployed with 4 Air Defence Regiment with batteries located at Moncton and Gagetown, and the Royal Canadian Artillery School in Gagetown. There are 34 ADATS in inventory.

Türkçesi
Hava Savunma Tanksavar Sistemi (ADATS) son derece hareketli alçak irtifa hava savunma birimi hedeflerinin geniş bir yelpazede yenerek yeteneğine sahiptir. ADATS mobil askerlerinin yanı sıra kara tesisler için hava savunma koruma sağlamak üzere tasarlanmıştır. Bu kendine yeten silah sistemi ve paletli araç üzerine monte edilmiş gündüz veya gece ve olumsuz hava içinde her türlü taktik işlevleri yerine getirecektir. Hava hedeflerinin yanı sıra, yer hedeflerine yok etme kabiliyeti, bir ve çok yönlü eşsiz bir silah sistemi yapar.
ADATS destek aracı olarak üç (sürücü, komutan / radar operatörü, elektro-optik operatör), artı 3 kişilik bir ekip tarafından işletilmektedir. Sekiz kilometre üzerinde bir dizi Mach 3 hızında yolculuk sekiz hazır ateş füzeleri + taşır. Onun sensörleri arama radarı ve bir TV içeren bir elektro-optik cihaz ve İleri Kızılötesi Radarı (FLIR) Looking içerir.
ADATS ilk 1989 yılında CFB Chatham NB bulunan Hava Savunma Topçu Okulu ile hizmete girdi. Þu anda ADATS Moncton ve Gagetown bulunan pil ile 4 Hava Savunma Alayı ve Gagetown yılında Kanada Kraliyet Topçu Okulu ile konuşlandırılmıştır. Envanterindeki 34 ADATS vardır.
Armament:
8 ADATS missile per launcher (Speed Mach 3, Range 8+ km)
Warhead: 12.5 kg HE fragmentation/shaped charge, impact and proximity fuze. Penetrates: 900 mm of armour
Specifications:
Chassis: M-113A2
Crew: 3 (Driver, Commander, System operator)
Weight: 15.8 t
Speed: 58 km/h
Range: 400 km
Sensors: pulse Doppler radar (Range 25 km), electro-optical device with TV and FLIR
Guidance: Laser digitally coded
Entered service: 1989
Number in service: 34
AİERES
The Advanced Electronic Reconnaissance Intelligence Evaluation System is used to intercept, identify, locate and report on VHF/UHF radio signals in support of electronic warfare operations.
The system is mounted inside a custom modified Bison vehicle, and is divided into 4 functional groups: direction finding equipment, computer equipment, communications equipment, and a power supply. The computer workstation is a TEMPEST rugged SUN SPARC 2E by SOLARIS with 32 MB Parity DRAM & three 5.25 bays for removable media. The system software was developed using UNIX, C, Xwindows / Motif, Codebase RDBMS, Fulcrum and SUN OS 4.1e.
Türkçesi
Gelişmiş Elektronik Keşif İstihbarat Değerlendirme Sistemi durdurmak, tanımlamak, bulmak ve elektronik harp operasyonları desteklemek amacıyla VHF / UHF radyo sinyalleri rapor kullanılır.
Sistem, Bison araç modifiye özel içine monte edilmiş 4 fonksiyonel gruba ayrılır: yön bulma ekipmanı, bilgisayar donanımları, haberleşme cihazları ve bir güç kaynağı. bilgisayar iş istasyonu 32 MB Parite DRAM ve taşınabilir medya için üç 5.25 koyları ile SOLARIS bir TEMPEST engebeli SUN SPARC 2E olduğunu. sistem yazılımı UNIX, C, Xwindows kullanılarak geliştirilmiş / Motif, kod tabanı RDBMS, Fulcrum ve SUN OS 4.1E.

Specifications:
Uzunluk: 6.5 m
Genişlik: 2.6 m
Height: 13 m (mast extended)
Engine: 275-hp turbocharged Detroit diesel
Speed: 100 km/h
Range of vehicle: 650 km
Frequency Range: 20 to 500 MHz
Nomenclature: AN/MRD-505 (V)
Range of Operations: 25 km along front line
Crew: 3 (normally used with 6 detachments)
Entered Service: 1995
Number in Service: 6

ARMOURED PATROL VEHICLE (APV)
The Armoured Patrol Vehicle (APV) is a 4 x 4 wheeled armoured patrol vehicle designed to provide a high level of protection for troops while they conduct patrol, command and liaison, and reconnaissance tasks in complex urban and mountainous terrain. It is based on the RG-31 Mine-Protected Vehicle, from General Dynamics Land Systems – Canada.
Fitted with bullet resistant windows and enhanced protection against both Improvised Explosive Devices and ballistic threats, the APV is specifically designed to resist under wheel and under belly mine strikes to enhance crew survivability. The APV also offers protection from small arms, hand grenades and anti-tank mines.
The APV will incorporate a remote weapon station (RWS) for self-defence, permitting the operator to fire the weapon from within the vehicle while remaining protected. The RWS can mount a 7.62mm or 12.7mm machine gun, or a 40mm automatic grenade launcher. The RWS will incorporate a day/night sighting system that will also provide a mounted surveillance capability. In addition, the APV will be fitted with necessary communications equipment, a driver's thermal viewer and hand-held sensors to provide a dismounted surveillance capability.
Türkçesi
Zırhlı Karakol Aracı (APV) onlar karmaşık kent ve dağlık arazide devriye, komuta ve irtibat ve keşif görevleri yapmak ise asker için yüksek koruma düzeyini sağlamak için tasarlanmış bir 4 x 4 tekerlekli zırhlı devriye aracı. Kanada - General Dynamics Land Systems, RG-31 Mayın Korumalı Araç dayanmaktadır.
Her iki Doğaçlama Patlayıcı ve balistik tehditlere karşı kurşun geçirmez camlar ve gelişmiş koruma ile donatılmış, APV özellikle tekerlek altında ve karın mayın mürettebat hayatta kalabilme artırmak için grev altında direnmek üzere tasarlanmıştır. APV de küçük silahlar, el bombaları ve anti-tank mayın koruma sağlar.
APV korumalı kalarak operatör içinden araç silah ateş izin, kendini savunma için uzak bir silah istasyonu (RWS) dahil edecektir. RWS bir 7.62mm veya 12,7 mm makinalı tüfek, veya 40mm otomatik bombaatar monte edebilirsiniz. RWS da monte gözetleme yeteneği sağlayacak bir gün / gece nişan sistemi dahil edecektir. Buna ek olarak, APV gerekli haberleşme cihazları, sürücü termal görüntüleyici ve bir atından gözetleme yeteneği sağlamak için el sensörleri ile donatılmış olacak.

Armament:
•   1 x 7.62mm machine gun, or
•   1 x 12.7mm machine gun, or
•   1 x 40mm automatic grenade launcher
Uzunluk:   6.40 m
Genişlik:   2.47 m
Height:   2.63 m
Ground clearance:   400 mm
Payload:   2,100 kg
All up weight :    8,400 kg
Max speed:   105 km/h
Range:   600 km
Wheel Drive:    Full-time 4 wheel drive
Brakes:    Pneumatically operated drums
Engine:    6 cylinder OM 366 A 5.958L 4-stroke turbo diesel
Transmission:    Allison Series S2000 automatic
Suspension:    Semi-elliptical leaf spring; dual, double acting hydraulic shocks
Winch:    Fitted
Crew:    2 crew + 4 passengers
To enter service:    2006
Number of vehicles purchased:    50 + option of purchasing 25 additional vehicles

ARV

Armoured Recovery Vehicle (ARV)
The Taurus ARV was designed to undertake the following roles:
•   recovering vehicles disabled by enemy action or mechanical failure, or that are bogged down;
•   towing disabled vehicles;
•   changing components such as power packs and turrets. (A replacement Leopard power pack is carried on the rear decking and a complete engine change can be carried out in less than 30 minutes);
•   carrying out dozing operations;
•   fuelling vehicles.

Türkçesi

Toros ARV aşağıdaki roller üstlenmesi için tasarlandı:
• veya düşman eylem veya mekanik bir arıza göre özürlü araç kurtarma bu batağa saplanmış olan;
• Özürlü araç çekme;
Güç üniteleri ve kuleleri gibi • değişen parçalar. (A yedek Leopard güç paketi ve arka zemin kaplaması yürütüldüğü komple bir motor değişikliğinden az 30 dakika içinde yapılabilir);
• operasyonları pinekleme yürütmek;
• yakıt araçlar.
Armament:
1 x 7.62-mm co-axially mounted machine-gun (C6)
1 x 7.62-mm crew commander's machine-gun (C6)
6 x 76-mm grenade launchers
Specifications:
Uzunluk: 7.57 m
Genişlik: 3.25 m
Height: 2.7 m (including turret mounted machine gun)
Crew: 4
Weight: (with spare power pack)
(empty) 39,200 kg
(combat weight) 39,800 kg
Max speed: (road) 62 km/h
Range: 850 km
Fuel capacity: 1,410 litres
Engine: Multi-fuel engine, 10 cylinders, 830 hp

BADGER ARMOURED ENGINEERING VEHICLE (AEV
The Badger armoured engineering vehicle is designed to provide engineer support to mechanized combat forces. It is capable of performing a wide range of tasks under battlefield conditions including dozing, ripping, excavating, craning, grappling, welding, cutting, winching, and towing.
The Badger AEV is capable of dozing 270 cubic meters per hour with a maximum dozing speed of 8 km/h. The dozer blade is equipped with two ripper teeth that are used when backing up. The vehicle is also capable of excavating up to 140 cubic meters per hour when fitted with a 1.5 meter wide bucket. It can also be fitted with a smaller 0.8 meter-wide bucket with a capacity of 0.6 cubic meters.
The AEV is capable of operating in a crane mode with a maximum lifting capacity of 7.8 tonnes. The excavator arm can be fitted with two grappling teeth for picking up large objects. The Badger is also equipped with an electric welding and cutting unit and a CAPSTAN winch. The winch as a pulling capacity of 35 tonnes and a cable uzunluk of 90 meters.
The Badger is capable of carrying and deploying the class 60 Track Way (portable road sections) as well as fascine (a large bundle of tubes used to fill in anti-tank ditches, creating a crossing site). The class 60 Track Way is carried on the dozer blade and is deployed by the winch. The fascine is carried on the back deck and is placed using the excavator arm with the grappling teeth.
The AEV is powered by a V-10, twin super charged, 830 horsepower, multi-fuelled engine. It is equipped with an NBCD system that provides protection against nuclear, biological, and chemical agents. It is also equipped with eight smoke / HE grenade dischargers.

Türkçesi
Badger zırhlı araç mühendisliği mekanize savaş güçlerine mühendis destek sağlamak üzere tasarlanmıştır. O, pinekleme dahil savaş koşulları altında görevlerini geniş bir yelpazede performans müthiş, kazı, vinç, kaynak filika, kesme, Vinç ve çekme kapasitesine sahiptir.
Badger AEV 8 km / saat maksimum pinekleme hız ile saatte 270 metreküp pinekleme yeteneğine sahiptir h. Greyder bıçağı yedeklerken kullanılan iki ripper diş ile donatılmıştır. Araç da saatte 140 metreküp kazı kapasitesine sahip olduğu 1.5 metre genişliğinde kova ile donatılmış. O da 0.6 metreküp kapasiteli bir küçük 0.8 metre çapında kova ile takılabilir.
AEV 7,8 ton maksimum kaldırma kapasiteli vinç modda çalışma yeteneğine sahip olan. Ekskavatör kolunda büyük nesneleri toplamak için iki filika diş takılabilir. Porsuk da bir elektrik kaynak ve kesme ünitesi ve bir ırgat vinç ile donatılmıştır. 35 ton çekme kapasitesi ve 90 metre kablo uzunluk olarak vinç.
Badger taşıyan ve (taşınabilir karayolu kesimleri) ve fascine (bir geçiş site oluşturmak anti-tank hendekleri doldurmak için kullanılan tüp büyük bir paket) olarak sınıf 60 Track Way dağıtma kapasitesine sahiptir. Sınıf 60 Track Way ve greyder bıçağı sürdürülmektedir vinç tarafından dağıtılır. Fascine ve arka güvertede yapılır boğuşuyor dişleri ekskavatör kol kullanılarak yerleştirilir.
AEV, ikiz süper şarj, 830 beygir gücü, çok yakıtlı motor V-10 tarafından desteklenmektedir. Bu, biyolojik, nükleer ve kimyasal ajanlara karşı koruma sağlayan bir NBCD sistemi ile donatılmıştır. Aynı zamanda / HE boşaltıcılar bombası sekiz duman ile donatılmıştır.


Armament:
C6 – 7.62-mm machine gun (coax)
C6 – 7.62-mm machine gun (external mount)
76-mm grenade launcher (2 clusters of 4 launchers)
Specifications:
Uzunluk: 8.8 m
Genişlik: 3.25 m
Height: 2.57 m
Weight: 41, 750 kg
Dozing Capacity: 270 m3/h
Excavating Capacity: 140 m3/h
Crew: 2-4
Engine: Multi-fuel engine, 10 cylinders, 830 hp
Max Speed: 62 km/h
Number in service: 9
Beaver Bridge Launcher
The Beaver is an armoured, fully tracked vehicle built on the chassis of a Leopard Tank. It is a highly mobile, rapidly deployable assault bridge that can be used to span natural and man-made obstacles on the battlefield. The vehicle's 22 meter-long bridge can support vehicles as heavy as 60 tonnes over streams and anti-tank ditches.
The Beaver is powered by a V-10, twin super charged, 830 HP, multi-fuelled engine. It is equipped with an NBCD system that provides protection against nuclear, biological, and chemical agents. It is also equipped with eight smoke / HE grenade dischargers.
Türkçesi
Beaver bir Leopard Tank şasesi üzerine inşa edilmiş bir zırhlı, tam paletli araç. Buna kullanılabilecek bir çok mobil, hızla konuşlandırılabilen saldırı köprü span doğal ve insan savaş engelleri yaptı. Anti-tank hendekleri ve akarsular üzerinde aracın 22 metre uzunluğundaki köprü 60 ton kadar ağır araçlara destekleyebilir.
Beaver bir V-10, ikiz süper şarj, 830 HP, çok yakıtlı motora sahip. Bu, biyolojik, nükleer ve kimyasal ajanlara karşı koruma sağlayan bir NBCD sistemi ile donatılmıştır. Aynı zamanda / HE boşaltıcılar bombası sekiz duman ile donatılmıştır.


Specifications:
Uzunluk: 11.82 m (with bridge)
Genişlik: 4.0 m (with bridge)
Height: 3.57 m (with bridge)
Weight: 45, 450 kg (with bridge)
Bridge Uzunluk: 22.0 m
Bridge Genişlik: 4.0 m
Genişlik of Bridge Lane: 1.55 m
Class of Bridge: 60 tonne
Crew: 2-3
Engine: Multi-fuel engine, 10 cylinders, 830 hp
Max Speed: 62 km/h
Number in service: 9

BISON ARMOURED VEHICLE
The Bison is an eight-wheeled armoured vehicle originally designed as an infantry section carrier. The Bisons are now being converted into support variants for the new Light Armoured Vehicle (LAV III).These variants will include Ambulance, Electronic Warfare, Mobile Repair Team, Maintenance and Recovery, and NBC Reconnaissance.
The new variants will come equipped with an upgrade in engine power, new torsion bars, fittings for add-on armour, air conditioning, and the VRS respirator system for NBC defence. Delivery of the upgraded vehicles will take place in stages from 2002-2008.
Türkçe

Bison aslında bir piyade bölümü taşıyıcı olarak tasarlanmış sekiz tekerlekli zırhlı araç. Bisons şimdi yeni Hafif Zırhlı Araç (LAV III) için destek türevleri haline dönüşmektedir. Bu varyantlar Ambulans, Elektronik Harp, Mobil Tamir Takımı, Bakım ve Kurtarma ve NBC Keşif içerecektir.
yeni türevlerini motor gücü bir yükseltme, yeni burulma çubukları için bağlantı parçaları ile donatılmış gelecek eklenti zırh, klima ve NBC savunma için VRS solunum sistemi. yükseltilmiş araçların teslim 2002-2008 arasında kademeli olarak gerçekleştirilecek.

Variants:
32 Bison Ambulances
32 Bison Mobile Repair Team vehicles
32 Bison Recovery vehicles
25 Bison Electronic Warfare vehicles
4 Bison NBC Reconnaissance vehicles
Armament: 7.62mm C6 machine gun (C6)
Command Post: C9A1 machine gun
Ambulance: Nil
Other variants: 2006-05-30 All except ambulance: 76-mm grenade launcher (2 clusters of 4 launchers)
Specifications:
Crew: 2 (driver and commander)
Uzunluk: 6.5 m
Genişlik: 2.6 m
Height: 2.6 m
Weight: 13 tonnes
Maximum speed: Land: 100 km/h, Water: 10 km/h
Range: 650 km
Engine: 275 hp Detroit Diesel 6V53T two-cycle turbo-charged diesel
Transmission: Allison 5 speed MT653
Maximum grade: 60%
Drive: full-time 4-wheel, selective 8-wheel
Entered service: 1990

BV 206
The BV 206 is a special military vehicle designed for use as an all-terrain transport vehicle. It is capable of travel both on and off roads, under almost all conditions and in all climatic extremes. In particular, its large track area allows the vehicle to travel over deep snow and soft ground that would be impassable to almost all other tracked and wheeled vehicles. It is also amphibious, being propelled in the water by its four tracks.
The BV 206 consists of two track-driven cars that are coupled together by a central, articulated steering assembly. Steering is accomplished using hydraulic cylinders that turn the cars relative to each other. There are three main configurations including: personnel/cargo, command post, and anti-tank (equipped with TOW missiles).
Türkçesi
BV 206 bir türlü arazide taşıma aracı olarak kullanılmak üzere tasarlanmış özel bir askeri araç. Neredeyse her koşulda ve her türlü iklim yüksekliği, hem de yollar kapalı seyahat yeteneğine sahiptir. Özellikle, onun büyük yol alan hemen hemen tüm diğer paletli ve tekerlekli araçlar için geçilmez olacaktır derin kar ve yumuşak zemin üzerinde seyahat için araç sağlar. Onun dört parça ile suda yürür olmak, ayrıca amfibi olduğunu.
BV 206 merkezi, mafsallı direksiyon kurul tarafından birlikte birleştiğinde iki parça-araçta oluşur. Direksiyon araba birbirlerine göre çevirmek hidrolik silindirler kullanılarak yapılmaktadır. Personel / yük, komuta (TOW füzeleri ile donatılmış anti-tank ve: dahil olmak üzere üç ana konfigürasyonları vardır

Specifications:
Uzunluk: 6.86 m
Genişlik: 1.85 m
Track genişlik: 6.2 m
Height: 2.4 m
Payload: 1.9 t
Weight: 6.34 t
Engine: Mercedes-Benz
Transmission: Four speed automatic
Entered service: 1983-1985
Number in service: 78
COYOTE
The Coyote is a vital component of the army's leading-edge battlefield systems. This highly mobile, well-armed and well-protected reconnaissance variant of the Light Armoured Vehicle family is employed in the conduct of battlefield reconnaissance and surveillance missions at the battlegroup and brigade levels. Incorporating both radar and a variety of electro-optic sensors, the Coyote surveillance system provides an all-weather, day and night observation capability. The Coyote is in use with the Army's six mechanized infantry battalions, the three armour regiments and their respective schools.
The most innovative aspect of the Coyote is its surveillance system, designed to detect hostile forces using a combination of day camera, radar, thermal imaging, and laser range-finding equipment.
Designed to operate in the world's hot spots, the Coyote is armed and armoured to fulfil its mission. The ballistic-steel hull protects against small-arms fire, mines and high-explosive airbursts. Add-on armour protects against larger projectiles. The two-man electric-drive turret is equipped with a laser-warning receiver. A fully stabilized 25-mm chain gun provides light assault firepower. On roads the vehicle's maximum speed is 100 km/h, with a maximum range of 660 km. It can deploy quickly to an area accessible by roads or trails, and then continue cross-country. A mast-equipped version of the vehicle raises its surveillance gear 10 m above the ground to see hostile forces over obstacles and from protected positions.
Türkçe Çevirisi
Coyote ordunun öncü savaş sistemlerinin hayati bir bileşendir. Hafif Zırhlı Araç ailesinin bu son derece iyi silahlanmış ve iyi korunan mobil keşif versiyonu battlegroup ve tugay düzeyinde savaş keşif ve gözetleme görevleri yürütülmesinde görev yapmaktadır. her iki radar ve elektro-optik sensörler çeşitli birleştirilerek, Coyote gözetim sistemi tüm hava koşullarında, gece ve gündüz gözlem yeteneği sağlar. Coyote Ordu'nun altı mekanize piyade taburu, üç zırhlı alayı ve kendi okulları ile kullanımda.
Coyote en yenilikçi yönü gün kamera, radar, termal görüntüleme, ve lazer menzil bulma ekipmanı bir arada kullanarak düşman güçlerin algılamak için tasarlanmış gözetim sistemidir.
Dünyanın en sıcak noktalar faaliyet için tasarlanan Coyote silahlı ve misyonunu yerine getirmek için zırhlı. Balistik çelik gövde küçük silah ateş, mayın ve tahrip gücü yüksek airbursts karşı korur. Add-zırh daha büyük mermiler karşı korur. Iki adam elektrikli sürücü taret bir lazer uyarı alıcısı ile donatılmıştır. Tam stabilize 25 mm zincir silahı hafif saldırı ateş gücü sağlar. yollarda aracın maksimum hızı 660 km menzile sahip, saatte 100 km. Bu, bir alan yollar veya yollar ile ulaşılabilir hızlı bir şekilde dağıtmak ve daha sonra kros devam ediyor. Aracın bir mast donanımlı versiyonu yerden gözetim dişli 10 m engellerin üzerinden ve korumalı pozisyonlardan düşman güçlerin görmek yükseltir.


Armament:
25-mm stabilized M242 chain gun
7.62-mm stabilized coaxial machine gun
7.62-mm top-turret mounted machine gun
76-mm grenade launcher (2 clusters of 4 launchers)
7.62-mm C6 machine gun
Specifications:
Uzunluk: 6.39 m
Genişlik: 2.50 m
Height: 2.69 m
Maximum speed: 100 km/hr
Range: 660 km
Weight: 14.4 t
Gradient: maximum 60%
Side slope: maximum 30%
Trench crossing: 2.06 m
Fording: 1.3 m max
Sights: Daytime optical, Thermal Imagery (TI), Generation III Image Intensification (II)
Surveillance System: Battlefield Surveillance Radar, Thermal Imager, Daylight camera, and Laser Range-finder
Winch: Front-mounted 6,800 kg dynamic pull self-recovery winch
Engine: 275 hp Detroit Diesel 6V53T
Transmission: 5 forward gears, 1 reverse
Transfer case: 2 speed
Suspension: Independent rear 4 wheels torsion bar, Front 4 wheels strut
Wheels: 8 wheels (4 or 8 wheel drive)
Tires: Michelin XML
Brakes: Power (air)
Entered service: 1996
Number in service: 203
G WAGON - LIGHT UTILITY VEHICLE (WHEELED)
Type: 
4 passenger Station Wagon
Specifications:
Cab seating:      1 + 3
Uzunluk:              4.165 m
Genişlik:                1.7 m
Height:               2.005 m
Track:                1.425 m
Wheelbase:       2.4 m
Configuration:   4 x 4
Fuel Capacity:   approx 96 litres
Angle of approach/departure:  40
Max gradient:   80% (at GVW)
Side Slope: (static 56 %)      30
Fording:            0.6 m
Electrical System:  24 V
Batteries:          2 x 12 V, 60 Ah
Alternator:        28V/80A
Steering:          LS 2 B power-assisted
Turning radius:  5.7 m 
The G Wagon is a light utility vehicle equipped with the latest technical innovations.  It is the vehicle of choice for military applications in armies around the world, including the United States, Germany, and France. 
In the Canadian Forces, the G Wagon is used by operationally tasked field units and training establishments, by both the regular and reserve units, to provide tactical transport in the fields of command and control, liaison, reconnaissance and military police.
Gearbox:          5 speed automatic
Transfer box:   VG 080 2 speed, selectable front-wheel drive
Max speed:      approx 138 km/h
Max load:        1 500 kg Max (incl APS)
Weight:           permissible front axle load – 1,200 kg
                       permissible rear axle load –  1,600 kg
Max towed load:  with brakes – 2,800 kg / without brakes – 750 kg
Tires:              Michelin XZL 8.25R16 with optional run-flat inserts
Brakes:           Main – hydraulic, dual circuit with vacuum booster, discs front, drums rear
Parking – mechanical
Engine:          5-cylinder turbocharged and intercooled water-cooled diesel
Suspension:  Coil springs and telescopic shock absorbers, front and rear.
GALION GRADER
The Galion Grader is used to construct and maintain roads and airfields. It is operated by one person and is powered by a 4-cycle, diesel, turbo-charged, 6-cylinder, 152 horsepower engine.
Specifications:
Uzunluk: 8.4 m
Genişlik: 2.4 m
Height: 3.3 m
Weight: 12,600 kg
Engine: KDC 4-cycle, diesel, turbo-charged, 6-cylinder, 152 HP
Gears: 6 forward, 3 reverse
Max forward speed: 43.3 km/h
Max reverse speed: 24.6 km/h
Crew: 1

GRIFFON HELICOPTER (CH146)

The Canadian Forces Utility Tactical Transport Helicopter (UTTH) CH146, commonly called the Griffon, is another important element of the army's leading-edge battlefield systems. The Utility Tactical Transport Helicopter is a multi-use platform equipped to provide the Army with support for aerial firepower, reconnaissance and mobility tasks. The Griffon fleet is designed to carry a variety of specialized mission kits, which ensures a maximum lift capability with the option to quickly reconfigure the aircraft for specific missions when required.
The Griffon can operate day or night and in adverse weather conditions. Although not able to operate in icing conditions, the Griffon is certified to fly under instrument flight conditions. The pilot and co-pilot have computer control and display units for the management of avionics including multi-band radios, a Global Positioning System (GPS) and Doppler navigation equipment, as well as a Defensive Electronic Warfare Suite. The aircraft also has a cockpit voice recorder and flight data recorder as well as a Health and Usage Monitoring System (HUMS). A full mission capable Griffon flight simulator is used for aircrew training in Gagetown, New Brunswick.
There are two configurations, the Utility Tactical Transport Helicopter (UTTH) and the Combat Support Squadron (CSS) version. The UTTH configuration deploys with 11 personnel (pilot, co-pilot, flight engineer and up to 8 troops depending upon equipment carried). The CSS configuration carries a pilot, co-pilot, flight engineer and a search and rescue technician.
Türkçesi
Griffon denilen Kanada Kuvvetleri Yardımcı Taktik Taşıma Helikopteri (UTTH) CH146, ordunun öncü savaş sistemlerinin bir diğer önemli unsurdur. Yardımcı Taktik Nakliye Helikopteri hava ateş gücü, keşif ve hareketlilik görevler için destek Ordu sağlamak için donanımlı bir çok amaçlı bir platformdur. Griffon filosu hızla gerektiğinde belirli görevler için uçak yeniden yapılandırmak için seçeneği ile maksimum kaldırma kapasitesi sağlayan özel misyon kitleri çeşitli taşımak için tasarlanmıştır.
Griffon gündüz veya gece ve olumsuz hava koşullarında çalışabilir. değil buzlanma şartlarında çalışmak mümkün olsa da, Griffon aletli uçuş şartlarında uçuş sertifikasına sahiptir. Pilot ve co-pilot gibi bir Defansif Elektronik Harp Suite, çok bantlı radyo, bir Global Konumlandırma Sistemi (GPS) ve Doppler navigasyon cihaz gibi aviyonik yönetimi için bilgisayar kontrol ve görüntüleme üniteleri vardır. Uçak aynı zamanda bir kokpit ses kayıt ve uçuş veri kayıt cihazı gibi bir Sağlık ve Kullanımı İzleme Sistemi (Hums). Tam bir görev yetenekli Griffon uçuş simülatörü Gagetown, New Brunswick aircrew eğitim için kullanılır.
iki yapılandırmaları Yardımcı Taktik Nakliye Helikopteri (UTTH) ve Muharebe Destek Bölüğü (CSS) versiyonu vardır. 11 personel (en fazla yapılan ekipman bağlı olarak 8 asker pilot, yardımcı pilot, uçuş mühendisi ve) ile UTTH yapılandırma dağıtır. CSS yapılandırma pilot, yardımcı pilot, uçuş mühendisi ve bir arama kurtarma teknisyeni taşır.


Armament:
7.62-mm C6 door guns
Specifications:
Uzunluk: 17.1 m
Rotorspan: 14 m
Height: 4.6 m
Weight: 5,355 kg
Power: Pratt & Whitney's PT6T-3D engine
Speed: 220 km/h (cruise) up to 260 km/h (maximum speed)
Range: 656 km (with full tanks)
Passengers: 8 + 3 crew
Crew: Two pilots, one flight engineer
Ballistic protection: removable armour able to protect crew and cabin area occupants from small arms weapons and shrapnel.
Litter capacity: 6 stretchers
Thermal imagery: WESCAM 16TD-A Thermal Imaging System (TIS) stabilized camera system
Night vision: Crew equipped with Generation III Image Intensification (II)
Transport: minor disassembly permits transport of the Griffon by CC130 Hercules cargo aircraft for long-distance deployment.
Year(s) procured: 1995 to 1997
Number in service: 99
HEAVY LOGISTIC VEHICLE WHEELED (HLVW)

The Heavy Logistic Vehicle Wheeled (HLVW) provides the Army with a heavy lift transport capability. Eleven different variants of this vehicle are currently serving in the Canadian Forces. The Army uses the HLVW to help support a wide variety of missions including territorial defence, domestic emergencies, combat support and peacekeeping.
Certain Canadian modifications were installed on the vehicle, including camouflage net storage for two nets behind the cab, cold weather starting equipment to allow starting at -40 degrees Celsius, brush guards for the cab front, a cargo bay walkway, and a radio installation kit based on a 24 volt system. The HLVW has a payload of 10 to 16 tonnes, depending on the variant. It can also operate in either four or six-wheel drive, making it suitable for both highway and field use.
Türkçe Çevirisi
Ağır Lojistik Araç Tekerlekli (HLVW) ağır bir asansör taşıma kapasitesi ile Ordu sağlar. Bu aracın Eleven farklı türevleri şu anda Kanada Silahlı Kuvvetleri'nde hizmet vermekteyiz.Ordu HLVW bölgesel savunma, iç acil, muharebe destek ve barışı koruma gibi misyonlar geniş bir yelpazede destek olmak için kullanır.
Bazı Kanadalı modifikasyonlar taksi arkasında iki ağları için kamuflaj net depolama da dahil olmak üzere, araç üzerinde -40 derece başlangıç sağlamak için soğuk hava başlangıç donanım yüklenen Celsius, kabin önünde, bir kargo defne geçit için fırça korumaları ve bir radyo montaj kiti 24 volt sistemine dayalı. HLVW varyant bağlı olarak 10 ila 16 ton yük var. Aynı zamanda hem otoyol ve saha kullanıma uygun hale ya dört ya da altı-wheel drive işleyebilir.

Variants:
Cargo
Cargo (with material handling crane)
Recovery (wrecker)
Tractor (for semi-trailer)
Flat rack/bridge transporter
Heavy mobile repair team
Refueller 10,000 litre
Air refueller 10,000 litre
Forward Area Refueller 7,000 litre
Pallet loading system 16 t
Water tanker 8,500 litre
Specifications:
Speed: 90 km/hr
Range: 700 km without load, 550 km with load
Payload: 10 to 16 t (depending on variant)
Towed load:15 t
Engine: 310 hp, 6-cylinders turbo-charged, inter-cooled diesel
Transmission: 8-speed manual
Fuel capacity: 400 liters
Entered service: 1992
Number acquired: 1,212
HUSKY

The Husky will be life-extended and will continue to be used as a maintenance and recovery vehicle for the Wheeled Light Armoured Vehicle Fleet.
Armament:
7.62-mm machine gun (C6)and 66-mm smoke grenade launchers (2 clusters of 4 launchers)
Specifications:
Uzunluk: 5.97 m
Genişlik: 2.50 m
Weight: 11.0 t
Crane capacity: 4536 kg
Winch capacity: 8000 kg
Maximum speed: 100 km/h
Engine: 275 hp Detroit Diesel 6V53T two-cycle turbo-charged diesel
Crews: 2 (Driver and technician)
Entered service: 1976
Number in service: 27


KRUPP CRANE KMK 2025
The Krupp Crane is used to lift heavy objects such as bridging materials, sea containers, and cargo. It is also employed to load cargo onto transport trucks. The vehicle has two cabs, one for the driver and another for the operator. It is normally crewed by only one person however, as the crane cannot drive and operate at the same time. The KMK 2025 has a lifting capacity of 25 tonnes, and is equipped with four-wheel drive and four-wheel steering.
Türkçe  Çevirisi
Krupp Vinç köprü malzemeleri, deniz konteyner ve kargo gibi ağır nesneler kaldırmak için kullanılır. Aynı zamanda nakliye kamyonları üzerine yük yüklemek için kullanılır. Aracın iki kabinleri, sürücü ve başka bir operatör için birine sahiptir. vinç sürücü edemez olarak ve aynı anda hareket Normalde, ancak sadece bir kişi tarafından mürettebatlı olduğunu. KMK 2025 ve 25 ton kaldırma kapasitesine sahip dört tekerlekten çekiş ve dört-tekerlek direksiyon ile donatılmıştır.
b
Specifications:
Uzunluk: 9.75 m
Genişlik: 2.49 m
Genişlik with outriggers: 5.5 m
Height: 3.29 m (crane down)
Lifting Capacity: 25 t
Engine: Mercedes-Benz, 204 HP
Gears: 6 forward gears, 3 reverse
Minimum Boom Uzunluk: 7.4 m
Maximum Boom Uzunluk: 23 m (36 m with the addition of a 13 m boom extension)
Cable Uzunluk: 50 m
Cable Gage: 16 mm
LAV III - LIGHT ARMOURED VEHICLE
This fast, well-armed LAV III is a state-of-the-art troop carrier that will serve the needs of mounted infantry well into the new century. The vehicle is well protected and can be used day and night, in all weather conditions, in battlefield smoke and on most types of terrain. Capable of speeds of up to 100 kilometres per hour on roads, the LAV III will give the commander many more options in both combat and non-combat situations. For example the commander may choose to keep the troops mounted and protected while using the 25-mm stabilized cannon — an option not available in the past. The driver and the commander have display terminals for the Tactical Navigation System (TACNAV), as well as thermal viewers. The TACNAV links a Global Positioning System (GPS) with a digital magnetic compass and laser range finder. Good anti-mine performance and an automatic fire and explosion suppression system provide additional safety for the crew. When used as an infantry section carrier, the LAV III deploys with a vehicle commander, a gunner, a driver and seven infantry soldiers. When deployed as a Tactical Command Post, it carries six soldiers. Three other variants are being procured including a Forward Observation Officer (FOO), TOW Under Armour (TUA) and an Engineer variant.
Türkçe Çevirisi
Bu hızlı, iyi silahlanmış LAV III bir devlet-yeni yüzyıl kuyunun içine monte piyade ihtiyaçlarına hizmet edecek-sanat asker taşıyıcı. araç iyi korunan savaş duman ve arazinin çoğu türleri, her türlü hava koşulunda, gece ve gündüz kullanılabilir. Yollarda saatte 100 kilometre hız yapabilen LAV III komutanı hem savaş ve çatışma dışı durumlarda çok daha fazla seçenek verecek. Bir seçenek geçmişte mevcut değil - Örneğin komutanı asker monte edilmiş ve koruma 25 mm Stabilize topu kullanarak kalmasını tercih edebilir. Sürücü ve komutan Taktik Seyrüsefer Sistemi (TACNAV) için ekran terminalleri yanı sıra, termal izleyiciler var. TACNAV bir dijital manyetik pusula ve lazer telemetre ile bir Global Konumlandırma Sistemi (GPS) bağlar. Iyi bir anti-mayın performans ve otomatik yangın ve patlama söndürme sistemi mürettebat için ek güvenlik sağlar. Bir piyade bölümü taşıyıcı olarak kullanıldığı zaman, bir araç komutanı, bir topçu, sürücü ve yedi piyade askerleri ile LAV III dağıtır. Bir Taktik Komuta olarak dağıtıldığında, altı asker taşıyor. Diğer üç değişik Zırh (TUA) TOW altında İleri Gözlem Görevlisi (FON) ve Mühendis varyant dahil temin ediliyor

Variants:
313 LAV Infantry Section Carriers
181 LAV Command Post variants
33 LAV TOW Under Armour (TUA) variants (Turret equipped with 2 TOW launchers)
47 LAV Forward Observation Officer (FOO) variants
44 LAV Engineer variants
33 Multi-Mission Effects Vehicle (MMEV)
Armament:
25-mm stabilized M242 chain gun
7.62-mm stabilized coaxial machine gun (C6)
5.56 or 7.62-mm top-turret mounted machine gun
76-mm grenade launcher (2 clusters of 4 launchers)
Specifications:
Uzunluk: 6.98 m
Genişlik: 2.7 m
Height: 2.8 m
Speed: 100 km/hr
Range: 450 km
Weight: 16 950 kg
Gradient: Maximum 60%
Side slope: Maximum 30%
Trench crossing: 2 m wide
Fording: Up to 1.2 m
Sights: Daytime optical, Thermal Imagery (TI), Generation III Image Intensification (II)
Spotlight: Maxa Beam, 6 million candle power, portable, with infra-red filter
Winch: Double Capstan constant pull winch
Engine: 350 hp Caterpillar diesel
Transmission: 6 forward gears, 1 reverse
Transfer case: 2 speed
Suspension: Hydropneumatic
Brakes: Power (air) with ABS
Wheels: 8 x 8 drive
Entered service: 1999
Number in service: 651
LEOPARD C2
The C2 is an updated Leopard 1A5, which was developed in Germany in the 1980s. This tank deploys with a crew of four, including a commander, a driver, a gunner and a radio operator/loader. The 105-mm L7A3 gun is capable of engaging targets day and night, while on the move under adverse weather conditions, through the use of a fully stabilized fire control system with an integrated thermal imaging system and laser range-finder. The Leopard C2 Tank is also fitted with a gunner's secondary fire control system and a commander's fire control system. It has two 7.62-mm C6 machine guns. One is mounted inside the turret and another can be mounted externally on either the commander's or the loader's station.
The Leopard C2 is also fitted with two banks of four smoke grenade launchers on the turret. The tank may be "sealed-off" against nuclear-biological-chemical (NBC) threats. It is a minimum-maintenance armoured fighting vehicle and complete replacement of the engine and transmission is possible in 30 minutes under field conditions. When properly fitted with a conning tower, it is capable of deep-fording or submerged fording where riverbanks are prepared for exit and entry.
The Leopard C2 was designed so it can be fitted with add-on armour and all of the new battlefield sensing and communication systems the Army plans to introduce over the next few years. Of the 114 purchased, 66 remain in service.
Armament:
105-mm L7A3 gun
1 x 7.62-mm co-axially mounted machine-gun (C6)
1 x 7.62-mm crew commander's machine-gun (C6)
76-mm grenade launchers (2 clusters of 4 launchers)
Ammunition types: Armour-Piercing Fin Stabilized Discarding Sabot (APFSDS)
High explosive squash head (HESH)
White Phosphorous Smoke (WP)
Specifications:
Uzunluk: 8.17 m (gun at 6 o'clock), 9.54 m (gun at 12 o'clock)
Genişlik: 3.37 m Height: 2.62 m Weight: 42.5 t
Engine: Multi-fuel engine, 10 cylinders, 830 hp
Speed: 65 km/hr
Range: 600 km
Number in Service: 66
Sold to companies in North America: 23
In museums or used as monuments: 4
Used as hard targets on ranges: 21
LIGHT SUPPORT VEHICLE WHEELED (LSVW)
The Light Support Vehicle Wheeled (LSVW) replaced the old army fleet of 5/4 ton trucks procured in 1976 and commercial utility cargo vehicles bought in the early 1980s. The fleet consists of a wide variety of configurations and carries four different types of shelters that contain a wide variety of special equipment. The LSVW is used throughout the battlefield in such roles as command and control, troop transport, line laying, medical evacuation, maintenance, administration and light cargo. The vehicle is air transportable in a CC 130 Hercules aircraft. It is employed in all land force missions including territorial defence, domestic emergencies and peacekeeping.
Türkçe  Çevirisi
Işık Destek Aracı Tekerlekli (LSVW) 1976 yılında satın 04/05 ton kamyon ve 1980'lerin başında satın ticari yarar kargo araçların eski ordu filosunun yerini aldı. filo yapılandırmaları geniş bir yelpazede oluşur ve özel ekipman geniş bir yelpazede içeren barınaklar dört çeşit taşır. LSVW döşeme komuta ve kontrol, asker taşıma, hat gibi rolleri savaş, tıbbi tahliye, bakım, yönetim ve hafif yük boyunca kullanılır. Aracın hava CC 130 Hercules uçağı olarak taşınabilmektedir. O toprak savunma, iç acil ve barışı koruma dahil olmak üzere tüm kara kuvvet görevlerinde kullanılmaktadır

Specifications:
Uzunluk: 5.7 m
Genişlik: 2.0 m
Weight: 3,349 kg
Payload: 1,500 kg
Engine: 115.6 hp, 4 cylinders, 2.5 litre turbocharged diesel
Maximum speed: 100 km/h
Entered service: 1993-1997
Number acquired: 2,879

M113A3
The M113 is being refurbished and upgraded into nine new variants of mechanized support vehicles. The role of the new M113 variants is to provide the Army with combat support and combat service support vehicles to augment the new LAV III fleet. A total of 289 vehicles are being upgraded. The remaining M113s will be declared surplus.
This vehicle was originally used as a mechanized infantry section carrier. The first versions were purchased in the mid-1960's; the last were delivered in 1991. A total of 1,143 vehicles were ordered during this period.
The scope of the upgrade includes new engines, transmissions and drive trains; the provision of add-on armour; and the stretching of 147 vehicles to increase their capacity and mobility. The M113's original power pack provided a maximum of 210 horsepower, which limited the mobility and carrying capacity of the vehicle. A new power pack will be installed in all the refurbished vehicles, which will provide a maximum of 400 horsepower. In addition to increasing mobility and cargo capacity, this upgrade in power will also allow an upgraded armour package to be installed on the vehicle. This will greatly enhance the protection afforded to Army soldiers deployed on overseas missions.
Delivery of the upgraded M113s started in 2001, and will continue in stages. Final delivery will be complete by 2006. It is anticipated that the upgraded M113s will be in service until 2020.
Türkçe Çevirisi
M113 yenilenmiş ediliyor ve mekanize destek araçların dokuz yeni türevlerini içine yükseltti. Yeni M113 varyantlarının rolü yeni LAV III filo artırmak için muharebe destek ve muharebe hizmet destek araçları ile Ordu sağlamaktır. 289 araç toplam geliştirilmiştir. Kalan M113s fazla ilan edilecek.
Bu araç aslında bir mekanize piyade bölümü taşıyıcı olarak kullanılmıştır. ilk versiyonları 1960'ların ortalarında satın alınmıştır; son 1991 yılında teslim edildi. 1.143 araç toplam bu dönemde sipariş edildi.
yükseltme kapsamında yeni motor, şanzıman ve tahrik trenler içerir; hükmü eklenti zırh ve kapasitelerini ve hareketliliğini artırmak için 147 araç germe. M113 orijinal güç paketi hareketlilik ve araç taşıma kapasitesi sınırlı 210 beygir gücü, azami sağladı. Yeni bir güç paketi 400 beygir maksimum sağlayacak tüm yenilenmiş araçları, kurulacaktır. Hareketlilik ve kargo kapasitesini artırarak ek olarak, güç bu yükseltmeyi de yükseltilmiş bir zırh paketi araç yüklü olmasını sağlayacaktır. Bu büyük ölçüde denizaşırı misyonlar konuşlanmış Ordusu askerleri tanınan koruma artıracaktır.
yükseltilmiş M113s ve teslim, 2001 yılında kademeli olarak devam edecek. Nihai teslimat 2006 tarafından tamamlanmış olacaktır. Bu yükseltilmiş M113s 2020 yılına kadar hizmette olacağı tahmin edilmektedir.

The following nine variants will be fielded:

M113A3 Personnel carrier with Remote Weapon System (RWS)
M113A3 Personnel carrier with One Metre Turret
M113A3 Mobile Repair Team
M577A3 Command Post
MTVL Basic Personnel Carrier / Light Re-supply
MTVC Heavy Re-supply
MTVE Engineer Vehicle
MTVF Fitter (Repair) Vehicle
MTVR Recovery Vehicle

MEDIUM LOGISTIC VEHICLE WHEELED (MLVW)

Medium Logistic Vehicle Wheeled (MLVW) is the backbone of the Army's logistic support fleet. These vehicles are used throughout the battlefield in such roles as command and control, troop and cargo transport, maintenance and administrative functions. This vehicle can be employed in all types of Army missions including territorial defence, domestic emergencies and overseas operations.
Türkçe Çevirisi
Orta Lojistik Araç Tekerlekli (MLVW) Ordusu'nun lojistik destek filosunun belkemiğidir. Bu araçların komuta ve kontrol, asker ve kargo taşıma, bakım ve yönetim fonksiyonları gibi rollerde savaş boyunca kullanılmıştır. Bu araç toprak savunma, iç acil ve yurtdışı operasyonları da dahil olmak üzere Ordu misyonları her türlü yöntem olabilir
Specifications:
Weight: 6.3 – 7.8 tonnes (depending on variant)
Payload: Off-road – 2.27 tonnes / Highway – 5 tonnes
Engine: Detroit Diesel, 8.2 litre, V-6
Maximum speed: 90 km/h
Entered service: 1982
Number acquired: 2,769


NYALA AND MAMBA
The Nyala and Mamba are two variants of a South African mine hardened vehicle purchased by Canada for use by Field Engineer Reconnaissance elements in operational theaters. The 4x4 vehicle is used to evaluate routes in areas where the mine threat is high. The vehicle's V-shaped hull and high suspension are designed to resist a blast equivalent to two TM-57 anti-tank mines detonating simultaneously. Both vehicles are currently in service, the Nyala being the newer variant. The Mamba has seen service in Bosnia and the Nyala has deployed to Ethiopia / Eritrea and Afghanistan.
Türkçe Çevirisi
Nyala ve Mamba operasyonel tiyatrolarda Saha Mühendisi Keşif elemanları tarafından kullanılmak üzere Türkiye tarafından satın alınan Güney Afrikalı bir maden sertleştirilmiş araç iki biçimi vardır. 4x4 araç mayın tehdidinin yüksek olduğu yerlerde yolları değerlendirmek için kullanılır. Aracın V-şekilli gövde ve yüksek süspansiyon aynı anda patlama iki TM-57 anti-tank mayını ile bir patlama eşdeğer direnmek için tasarlanmıştır. Her iki araç Nyala yeni versiyonu olma, hizmet şu anda. Mamba ve Bosna'da hizmet gördü Nyala Etiyopya / Eritre ve Afganistan'a yığdı.

Armament:
.50 cal heavy machine gun
Specifications:
Uzunluk: 5.46 m
Genişlik: 2.21 m
Height: 2.50 m
Weight: 6, 800 kg (combat weight)
Engine: Daimler-Benz OM 352, 6 cylinder diesel, 123 HP
Maximum Speed: 100 km/h
Range: 900 km
TRILS
The Tactical Radar Identification and Location System (TRILS) is a ground-based system that detects, identifies, and locates non-communications emitters (radar) used by an opposing force on the battlefield. For example, TRILS can provide information on enemy surveillance and target acquisition systems that include: battlefield-surveillance radar, counter-mortar radar, counter-battery radar, and battlefield air-defence systems. Such information is crucial for the development of reliable combat intelligence and decision-making on the battlefield.
The TRILS system is mounted on a customized Bison chassis. It entered service in 1997 when four systems were delivered to the 1 Canadian Division Headquarters and Signal Regiment at the Canadian Forces Base in Kingston, Ontario. In 1998, TRILS was deployed on a NATO exercise in Stephenville, Newfoundland, that included 10 NATO Navies as well as the United States Air Force and Marine Corps, where it established itself as one of the best systems of its kind in the world.
Türkçe Çevirisi
Taktik Radar Kimlik ve Yer Sistemi (TRILS), algılar, tanır ve bulur savaş karşıt bir güç tarafından kullanılan olmayan iletişim yayıcılar (radar) yer tabanlı bir sistemdir. Battlefield-radar, karşı-harç radar, karşı-pil radar ve savaş hava savunma sistemleri: Örneğin, TRILS dahil düşman gözetleme ve hedef tespiti sistemleri hakkında bilgi sağlayabilir. Bu tür bilgilerin güvenilir mücadele istihbarat ve karar savaş yapma gelişimi için çok önemlidir.
TRILS sistemi özelleştirilmiş bir Bison şasi üzerine monte edilmiştir. Dört sistem 1 Kanadalı Bölümü Genel Müdürlük ve Kingston, Ontario Kanada Kuvvetleri Üssü'nde Sinyal Alay teslim edildiğinde 1997 yılında hizmete girdi. 1998 yılında, TRILS 10 NATO donanmalarının yanı sıra Amerika Birleşik Devletleri Hava Kuvvetleri ve dünyada kendi türünde en iyi sistemlerinden biri haline Marine Corps olarak dahil Stephenville, Newfoundland, bir NATO tatbikatı üzerinde konuşlandırıldı.

Specifications:
Uzunluk: 6.5 m
Genişlik: 2.6 m
Height: 13 m (mast extended)
Engine: 275 hp turbocharged Detroit diesel
Speed: 100 km/h
Range of Vehicle: 650 km
Frequency Range: 500 MHz to 40 GHz
Range of Operations: 25 km along front line
Crew: 3
Entered service: 1997
Number in Service: 4
60-MM MORTAR (M19)
The 60mm-mortar is an indirect fire support weapon used primarily by the infantry. The weapon is fielded in two configurations, the handheld version using the M1 base plate and the more accurate version with the M5 mount consisting of a base plate, bipod and C2A1 sight. A two person mortar crew can carry the weapon and several rounds of ammunition over long distances. Additional ammunition is normally carried in a vehicle or by the remainder of the infantry platoon. A tactical advantage of the mortar is its high trajectory, which allows the mortar to be fired from behind high cover, the suppression of targets behind high cover and the firing of the mortar over the heads of friendly troops without endangering them.
The weapon can fire 30 rounds per minute for short periods and 8 rounds per minute for sustained periods. In the handheld configuration it can be used against targets between 100 and 1500 metres away, the M5 mount extends this range to 2800 metres. The mortar can fire a variety of ammunition including high explosive (HE) rounds that produce a large number of lethal fragments, white and red phosphorus smoke rounds for making smoke screens and illumination rounds to light up the battlefield at night.
In the handheld configuration the mortar consists of a barrel, a base cap and a firing mechanism. These three parts are normally assembled into single unit. The mortar is loaded by dropping a round into the muzzle. The firing mechanism can be set to fire the round as soon as it reaches the bottom of the barrel or set to fire when operated by the soldier similar to a rifle trigger.
Türkçe Çevirisi
60mm-harç piyade tarafından öncelikle kullanılan dolaylı bir ateş destek silahıdır. Silah iki yapılandırmaları, M1 taban plakası ve bir taban plakası, Çatal Ayak ve C2A1 görme oluşan montaj M5 ile daha doğru sürümünü kullanarak el sürümünde yarıştığı olduğunu. Bir iki kişi harç mürettebat silah ve uzun mesafelerde mühimmat birkaç tur taşıyabilir. Ek mühimmat normal bir araca ya da piyade müfreze kalan taşınır. harç bir taktik avantaj harç yüksek kapağı arkasından ateş sağlar yüksek yörünge olduğunu, yüksek kapak arkasında hedeflerin bastırılması ve onları tehlikeye sokmadan dost birliklerin başkanları üzerinden harç ve ateş.
Silah kısa süreler için dakikada 30 mermi ve sürekli bir süre dakikada 8 mermi ateş edebilirsiniz. el yapılandırma yılında 100 ve 1500 metre arasında hedeflere karşı kullanılabilir, M5 monte 2.800 metreye kadar bu aralığı genişletir. Harç gece savaş kadar ışık sis perdesini ve aydınlatma turu yapmak için öldürücü parçaları, beyaz ve kırmızı fosfor duman mermi, çok sayıda üretmek yüksek patlayıcı (HE) mermi gibi mühimmat çeşitli ateş edebilirsiniz.
el yapılandırmada harç bir namlu, bir baz kap ve bir ateşleme mekanizması oluşur. Bu üç bölümden normalde tek bir birim içine monte edilir. Harç namlu içine bir tur atarak yüklenir. Ateşleme mekanizması varil alt ulaştığında veya işletilen asker tüfeğini tetiklemek için benzer ateş kümesi olarak yakında yuvarlak yangın ayarlanabilir.


Armament:
Calibre: 60mm
Ammunition: High Explosive (HE), White or Red Phosphorus (WP/RP), Illumination
Rate of Fire: Normal – 8 per minute, Maximum – 30 rounds per minute
Specifications
Weight: Handheld configuration 7.7kg, M5 base plate configuration 23.4kg
Uzunluk: 726mm in handheld configuration
Range: Handheld configuration 100 to 1500m, M5 base plate configuration 100 to 2800m

81-MM MORTAR   
The 81-mm mortar is an indirect fire support weapon used primarily by the artillery. A mortar crew can carry the weapon and some ammunition by backpack over short distances. A tactical advantage of the mortar is its high trajectory, which allows it to be sited behind high cover, to engage targets behind high cover, and to provide overhead support to friendly troops. The weapon can fire 20 rounds per minute for short periods and 15 rounds a minute for sustained periods. It can be used against targets between 200 and 4500 metres away. The mortar can fire high explosive rounds with a high degree of fragmentation in both ground and air bursts. It can also use red phosphorus rounds that produce a smoke screen and can also be used for signalling. Troops can also use illuminating rounds to light up the battlefield or for signalling.
Türkçe Çevirisi
81 mm'lik havan topçu tarafından öncelikle kullanılan dolaylı bir ateş destek silahıdır. Bir havan mürettebat silah ve kısa mesafelerde sırt çantası ile bazı mühimmat taşıyabilir. harç bir taktik avantajı ve yüksek kapak arkasında hedefleri meşgul dost birliklere havai destek sağlamak için, yüksek kapak arkasında oturtulmuş sağlar yüksek yörünge vardır. silah kısa süreli ve 15 mermi sürekli dönemler için bir dakika için dakikada 20 mermi ateş edebilirsiniz. Uzak 200 ve 4500 metre arasında hedeflere karşı kullanılabilir. harç hem kara ve hava patlamaları da parçalanma yüksek derecede yüksek patlayıcı mermi ateş edebilirsiniz. Aynı zamanda ve bir duman ekran üretmek de sinyalizasyon için kullanılabilir kırmızı fosfor mermi kullanabilirsiniz. Asker de savaş ya da sinyal için Facebook'a ışık aydınlatıcı mermi kullanabilirsiniz
Armament:
Ammunition: High Explosive, Illumination, and Smoke
Caliber: 81.4 mm
Rate of fire: 20 rounds per minute for short periods
15 rounds per minute for a sustained period
Specifications:
Weight: 36.3 kg
Range: From 200 m to 4,500 m (depending on type of ammunition used)
Mortar sight unit: C2A1
BROWNING .50 CAL HEAVY MACHINE GUN
The 50 cal heavy machine gun is used by the infantry in a dismounted role to provide supporting fire for combat operations. The weapon can also be mounted on vehicles such as the M113A3.
Türkçe Çevirisi
50 cal ağır makineli tüfek mücadele operasyonları için destek ateşi sağlamak için bir atından rol piyade tarafından kullanılır. silah da M113A3 gibi araçlara monte edilebilir
Armament:

Cartridge: 0.50 Browning (12.7 x 99mm)
Rate of Fire: cyclic, 450-500 rounds per minute
Specifications:
Weight: 58 kg
Uzunluk: 1.65 m
Barrel uzunluk: 1.14 m
Operation: short recoil, belt fed, air cooled
Feed: disintegrating link belt, M2 or M9 links

BROWNING 9-MM PISTOL
The Browning 9-mm pistol is carried by officers and soldiers who require a sidearm that can be rapidly drawn and fired, even in confined spaces. The pistol consists of a barrel, a slide, a breech block, a frame, and a 13 round magazine.
Armament:
Cartridge: 9mm x 19mm

Specifications:
Weight: 1 kg (with empty magazine)
Uzunluk: 19.69 cm
Barrel uzunluk: 12.38 cm
Operation: recoil operated, semi-automatic
Feed: 13-round detachable magazine
Sights: Rear – fixed square notch, Front – tapered post
Sight Radius: 159mm
Muzzle Velocity: 350 m/s
Used By: Canada, Belgium, United Kingdom, and many law enforcement agencies.
C13 GRENADE
   The C13 is the standard issue grenade of the Canadian Army. It is a small spherical grenade that is time fused and can only be thrown by hand. It is used primarily by the infantry to clear trenches and enclosed areas such as bunkers and buildings.
Armament:
Filling: 185g Comp B Explosive (Rdx / TNT)
Specifications:
Uzunluk: max, 89.6 mm
Diameter: 63.5 mm
Weight: 395g
Body: pre-fragmented steel
Lethal Radius: 15 m
Casualty Radius: 15 m
Delay Time: 4-5 sec
C2 105-MM HOWITZER
This howitzer is a mobile, general purpose, towed field artillery weapon. The C2 is manually operated, single loaded, air cooled, and uses semi-fixed ammunition. It can be employed for direct or indirect fire and, in the latter case, is very effective against most types of ground targets. The C2 is towed by a truck that carries both the crew and ammunition.
Türkçe Çevirisi
Bu obüs bir mobil, genel amaçlı olup, topçu silah çekildi. C2 el, hava soğutmalı, yüklenen tek işletilmektedir ve yarı sabit mühimmat kullanır. Doğrudan ya da dolaylı yangın için istihdam edilebilir ve ikinci durumda, çok yer hedeflerine en türlerine karşı etkilidir. C2 iki mürettebat ve mühimmat taşıyan bir kamyon tarafından çekilerek olduğunu.

Armament:
High explosive
High explosive anti-tank
Illumination
Smoke
Normal Rate of Fire: 3 rounds per minute
Specifications:
Uzunluk: 5.99 m
Genişlik: 2.13 m
Minimum Height: 1.57 m
Weight: 2,264 kg
Range: 11 km
Elevation: -89 mils to 1,180 mills (vertical movement)
Traverse: 409 mils left and right (horizontal movement)
Detachment: 7 soldiers
C3 105-MM HOWITZER
The C3 105-mm Howitzer is the replacement for the C1 105-mm Howitzer. It is towed by a truck that carries both the crew and ammunition. It has the capability to fire extended range ammunitions that can deliver rounds up to 18 km down range.
This howitzer is a mobile, general purpose, towed field artillery weapon. The C3 is manually operated, single loaded, air cooled, and uses semi-fixed ammunition. It can be employed for direct or indirect fire and, in the latter case, is very effective against most types of ground targets.
The C3 is structurally similar to the C1 Howitzer, but is distinguished by its longer 33-caliber barrel. Other improvements allow the gun to fire all natures of NATO 105mm Howitzer ammunition. The C3 was manufactured by RDM Manufacturing of Rotterdam Netherlands and delivered to Canada's Army Reserve in late 1998.
Türkçe çevirisi
The C3 105-mm Howitzer is the replacement for the C1 105-mm Howitzer. It is towed by a truck that carries both the crew and ammunition. It has the capability to fire extended range ammunitions that can deliver rounds up to 18 km down range.
This howitzer is a mobile, general purpose, towed field artillery weapon. The C3 is manually operated, single loaded, air cooled, and uses semi-fixed ammunition. It can be employed for direct or indirect fire and, in the latter case, is very effective against most types of ground targets.
The C3 is structurally similar to the C1 Howitzer, but is distinguished by its longer 33-caliber barrel. Other improvements allow the gun to fire all natures of NATO 105mm Howitzer ammunition. The C3 was manufactured by RDM Manufacturing of Rotterdam Netherlands and delivered to Canada's Army Reserve in late 1998.

Armament:
High explosive
High explosive anti-tank
Illumination
Smoke
Extended Range Giat 2 (ERG 2)
Normal rate of fire: 3 rounds per minute
Specifications:
Uzunluk: 7.53 m
Genişlik: 3.80 m
Minimum Height: 1.6 m (-89 mils, minimum elevation)
Maximum Height: 4.56 m (1,245 mils, maximum elevation)
Weight: 2,380 kg
Range: 18 km
Elevation: -89 mils to 1,245 mills (vertical movement)
Traverse: 409 mils left and right (horizontal movement)
Detachment: 7 soldiers
Entered service: 1997-1998
Number in service: 96
C3A1 SNIPER RIFLE - 7.62 MM

The C3A1 sniper rifle provides Canadian Army snipers with a weapon that can deliver highly accurate fire against point targets at ranges up to 800 meters during the day and 300 meters at night. It is rugged and performs well under extreme climactic conditions. The C3A1 is a bolt action, single shot, shoulder controlled, magazine fed weapon.
The rifle incorporates a Mauser Type 85 action. It is a very strong, reliable action with a rotating extractor. The C3A1 also comes equipped with a free-floating barrel. The syn Mesajı Paylaş

link ölmüş...ilgili arkadaşın bilgisine Mesajı Paylaş
Efendiler! Memleketimizin ellide biri değil, her tarafı tahrip edilse, her tarafı ateşler içinde bırakılsa, biz bu toprakların üstünde bir tepeye çıkacağız ve oradan savunma ile meşgul olacağız.

1920 (Atatürk'ün S.D. I, s. 78)

Ölen likteki bilgiler yukarıda ayrıca yazılı zaten. ;) Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

KANADA SAVAÞ GEMİSİNİN NATO TATBİKAT YAZIÞMALARI ÇÖPTE BULUNDU

Aksaz Deniz Üs Komutanlığı'na liman ziyareti için gelen Kanada Kraliyet Deniz Kuvvetleri'ne bağlı HMCS Toronto savaş gemisinin ormana atılan çöpleri arasında, NATO tatbikat ayrıntıları bulundu

Kanada savaş gemisinin NATO tatbikat yazışmaları çöpte bulundu
17 Ocak 2015 Cumartesi 10:15

Muğla'nın Marmaris ilçesinde Aksaz Deniz Üs Komutanlığı'na liman ziyareti için gelen Kanada Kraliyet Deniz Kuvvetleri'ne bağlı HMCS Toronto savaş gemisinin ormana atılan çöpleri arasında, NATO tatbikat ayrıntıları bulundu. Kanada savaş gemisi'nin tatbikat yazışmaları çöpte bulundu

Taşıma firmasının Katı Atık Tesisi'ne 30 lira vermemek için gemi atıklarını ormana bıraktığı ortaya çıktı. Gemi atıklarının ormana bırakılması Marmarisli çevrecileri ayağa kaldırdı.

Kanada Kraliyet Deniz Kuvvetleri'ne bağlı HMSC Toronto isimli askeri gemi, NATO görevi kapsamında geçtiğimiz günlerde Aksaz Deniz Üs Komutanlığı'na geldi. Burada liman hizmeti aldığı öğrenilen geminin atıkları, taşeron bir firmaya verildi. Firmanın atıkları götürmek için anlaştığı kamyoncu ise çöpleri Katı Atık Tesisleri yerine Günnücek ormanlarına bıraktı. Bölgede temizlik yapan belediye işçileri, çöplerin arasında askeri yazışmalar ve tatbikat notlarını görünce, Aksaz Deniz Üs Komutanlığı'na haber verdi. Aksaz'dan gelen ekiplerin yaptığı incelemede, notların NATO tatbikatı planı, yazışmaları ve ayrıntıları olduğu ortaya çıktı. Yazışmaların kırmızı kodlu olmadığı belirtildi.

220 LİRA PARA CEZASI

Firmaya ormana çöp döktüğü gerekçesiyle 220 lira para cezası kesilerek, çöplerin de yine firmaya temizlettirildiği belirtildi. Öte yandan, belediyenin ormanlık alanlarda başlattığı çevre temizliğinde, atıkların arasında en çok kadın iç çamaşırı ve pornografik materyaller bulunduğu öğrenildi.

ÇEVRECİLER TEPKİLİ

Yabancı askeri gemilerin atıklarının ormanlara bırakılarak çevre kirliliğine neden olması Marmarisli çevrecileri kızdırdı. Marmaris Çevrecileri Derneği (MÇD) Başkanı Ahmet Kutengin yaptığı açıklamada, "MÇD olarak her yıl Orman İşletme Müdürlüğü ile ormanlara atılan çöpleri temizliyoruz, Belediye de destek vermeye başladı. Günnücek orman yollarında da çevre kirliliği artmaya başladı. Bir süre önce askeri gemilerden alınan, içinde kimyasalların da bulunduğu atıkların olduğu ihbarını aldık. Askeri yetkililerle belediye olaya el koyarak, incelemenin ardından bölgeyi gemi atıklarından temizledi. Askeri gemilerden çıkan atıkların taşeron firma aracılığı ile çöp toplama merkezine götürülmesi gerekiyor. Ancak firmanın bu çöplerin nereye döküleceğini takip etmesi gerekiyor. Yeni düzenleme ile bu yönetmeliğe eklendi. Maalesef Marmaris'te ormanlık alanların moloz ve çöplerle kirletilmesinin önüne geçemiyoruz. Çöpleri taşıyan araç sürücüleri, fazla mazot ve çöp boşaltma parası vermemek için bu çöpleri ormanlık alanlara döküyorlar. Ormanlık alana bırakılan çöplerden yabancı gemilerin kimyevi tüpleri ile bazı gizli yazışmaların çıkması vahim bir olaydır. Yetkililerin acil olarak bu çevre kirliliğine önlem alması gerekir. Maalesef bazı sorumsuz kişiler yüzünden cennet, cehenneme dönecek" şeklinde konuştu.













Deniz Haber Ajansı
http://www.denizhaber.com.tr/mobi/news_detail.php?id=59917
Mesajı Paylaş

Survey raporu bunlar,denetlemede bulunan eksiklikler listelenmiş Mesajı Paylaş

Kanada Kraliyet Hava Kuvvetleri'nde serviste olan CF18 uçaklarının değişimi için Kanada hükümeti, muhtemel tedarikçi firmalardan teklif talebinde bulundu. Tedarikçi firmaların Kanada'ya ilk tekliflerini sunmak için 2020 ilkbaharına kadar süreleri bulunuyor. İlk teslimatları 2025 yılına planlayan hükümet, tedarikçi firma seçim sürecinin 2022 ikinci çeyreğine kadar devam edeceğini öngörüyor. Teklif için talepte bulunulan platformlar; SAAB Jas39 Gripen/İsveç, Airbus Eurofighter Typhoon/Birleşik Krallık, Boeing F/A-18E/F Super Hornet/ABD, Lockheed Martin F-35 Lightning II/ABD. Ayrıca Fransız Dassault firmasının Rafale platformu Kasım ayında ihaleden çekilmişti.



Hava Kuvvetleri bu süreç içerisinde geçici bir çözüm olması adına 25 adet eski Avustralya F/A-18 platformundan tedarik etmişti. Avustralya'dan alınan araçların ilk çifti, Kanada Kuvvetleri Cold Lake üssüne Mayıs ayının sonunda konuşlandırıldı.

http://www.c4defence.com/Gundem/kanada-yeni-kanat-arayisinda/8428/1 Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz