Sismik Araştırma Gemisi

Başlatan Tuco, 30 Ocak 2013, 17:03:14

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

130 milyon dolara arama gemisi
30 Ocak 2013


Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, 2 ve 3 boyutlu arama yapabilecek sismik gemi alındığını bildirdi.

Yıldız, denizlerdeki petrol ve doğalgaz aramalarıyla ilgili yapılan çalışmalarda bugün itibariyle önemli bir noktaya ulaşıldığını ve sismik  aramalarla alakalı 6-7 aydan beri yürüttükleri çalışmalarda son aşamaya vardıklarını ifade etti.

SİSMİK ARAÞTIRMA GEMİSİ BÖYLE GÖRÜNTÜLENDİ

2 ve 3 boyutlu sismik aramalarla alakalı uluslararası arenada başarısını  kanıtlamış bir sismik gemi satın aldıklarını açıklayan Yıldız, "130 milyon dolar  civarında bir ödeme yaptık. Bugün de Çanakkale Boğazı'ndan inşallah geçişini  yapacak ve İstanbul'a doğru da yol alacak" dedi.

Yıldız, geminin öncelikle Karadeniz'de daha sonra da Akdeniz'deki sismik  aramalar yapacağını kaydederek, şunları söyledi:

"3 boyutlu yaptığı için de daha hızlı mesafe alacağımızı düşünüyorum. Sayın Başbakanımıza arz ettiğimde isminin Barbaros Hayrettin Paşa konmasını da  onayladılar, uygun gördüler. Bu bizim özellikle karadaki yaptığımız çalışmalara  ek olarak denizdeki yaptığımız çalışmaları ve uluslararası anlaşmalara zemin  oluşturacak yapıyı çok güçlendirecek, hızlandıracak. Bunu hep beraber inşallah  görmüş olacağız. Bu manada ben ülkemize hayırlı uğurlu olmasını temenni  ediyorum."

Kaynak:http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/22481339.asp Mesajı Paylaş
  • Gösterim 7,959 
  • Genel Konular
  • 8 Yanıtlar



lk Hedefimiz Akdeniz İleri
BARBAROS AKDENİZ'E GİDİYOR

 
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, 'Barbaros Hayrettin Paşa' isimli sismik geminin yaşanan gelişmelerden dolayı Karadeniz yerine Akdeniz'e gidebileceğini söyledi.

Haber Eklenme: 14 Þubat 2013 Perşembe 08:32


İlk hedefimiz Akdeniz ileri

Enerji  ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, Hürriyet'in dünkü, 'Devlere geri adım attıran mektup' haberini doğrularken, Türkiye'nin petrol ve doğalgaz aramalarında kullanmak üzere 130 milyon dolara satın aldığı 'Barbaros Hayrettin Paşa' isimli sismik geminin yaşanan gelişmelerden dolayı Karadeniz yerine 1 ay içinde Akdeniz'e gidebileceğini söyledi.

Enerji  ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, Güney Kıbrıs Rum Yönetimi (GKRY) ile Kıbrıs çevresinde petrol ve doğalgaz arama anlaşması imzalayan enerji devlerini uyardıklarını doğruladı ve Barbaros gemisinin bir ay sonra Kıbrıs açıklarında olabileceğini söyledi. Yıldız, Rum yönetimine, "Çıkacak doğalgazın tüm Kıbrıs halkının olduğunu kabul ederek o doğalgazı legalleşir. Legalleşen doğalgazı da Türkiye üzerinden pazarlayalım" çağrısı yaptı.

GAZ LEGALLEÞSİN

Hürriyet'in dünkü, "Devlere geri adım attıran mektup" haberini doğrularken, GKRY'nin uluslararası hukuka aykırı iş yaptığını yineleyen Yıldız, "GKRY'nin iki seçeneği var. Ya hukuksuzluğa devam edecekler ya da yaptıkları işi hukuki hale getirerek, çıkacak doğalgazın tüm Kıbrıs'ın hakkı olduğunu kabul edecekler. Temennimiz ikinci seçenektir, çünkü o seçenek hem o doğal gazı legal hale getirir hem de resmileştirmiş olur" dedi.

Muhalefet sözcüleri ve dini liderler başta olmak üzere bazı Rum yöneticilerinin de ikinci seçeneği dillendirdiklerini anlatan Yıldız, siyasi açmazları düzeltecek bir yöntem önerdiklerini vurguladı. Yıldız, gelişmeler çerçevesinde Türkiye'nin 130 milyon dolara Norveçli Polarcus şirketinden satın aldığı yeni sismik arama gemisi Barbaros Hayrettin Paşa'nın rotasının değişebileceğinin sinyalini de verdi. Geminin çok yetenekli olduğunu belirten Yıldız, şöyle konuştu:

2 HAFTADA BELLİ OLUR

"Bugün Shell ile Karadeniz'de petrol araması konusunda 400 milyon dolarlık bir anlaşma yapacağız. Hem Karadeniz'deki hem de Akdeniz'deki aramaları çok önemsiyoruz. O nedenle iki hafta sonra geminin rotası konusunda kesin bir karar vereceğiz. Þu an için Karadeniz'in bir önceliği var görünüyor; ama o toplantıda tüm değerlendirmeleri yapacağız. Bakarsınız geminin ilk rotası Akdeniz olur. Eğer böyle bir karar çıkarsa, demektir ki 1 ay sonra gemi Kıbrıs çevresinde olur. Ancak o gemi mutlaka Kıbrıs'a gidecek ve arama faaliyetinde bulunacak."

Gaz stoğuna EPDK ayarı

ENERJİ Piyasası Düzenleme Kurulu (EPDK), doğalgaz piyasasında iki önemli karar aldı: 1) Mekanik doğalgaz sayaçları, dağıtım şirketinin onayı ile ön ödemeli sayaçla değiştirilebilecek, 2) Dağıtım şirketleri, ön ödemeli sayaç kullanan müşterilere, benzer müşterilerin son iki yılın aynı çeyrek dönemlerine rastlayan doğalgaz kullanım miktarlarının ortalamasını esas alarak, bir ay içerisinde en fazla ortalama iki aylık doğalgaz tüketim miktarı kadar satış yapabilecek.

Doğalgaz Piyasası Dağıtım ve Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği'nde değişikliğe giden EPDK, tüketicinin doğalgaz stoklamasını engelleyecek bir karara imza attı. Bundan böyle, doğalgaz satın almak isteyen tüketici, dağıtım şirketine gittiğinde, tüketicinin bulunduğu abone grubunun tüketim ortalamasına göre hesap yapılacak ve o ortalamaya göre, tüketicinin en fazla iki ayda alabileceği gaz miktarı kadar satış yapılacak.

STOKLAMAYA FREN

Bu kapsamda, tüketimin çok düşük olduğu yaz aylarında doğalgaz stoklamak isteyen vatandaş, yaz ortalaması düşük kalacağı için sınırlı miktarda doğalgaz satın alabilecek. Yetkililer, sistemin şöyle işleyeceğini anlattı: "Örneğin ocak ayında doğalgaz satın almaya gittin. Bulunduğun abone grubunun son iki yıldaki, ocak, şubat, mart gaz tüketim ortalamasına bakılacak. Bir aylık bedeli diyelim ki 200 metreküp çıktı. Bir ayda 200 tüketiyorsan, en fazla 400 metreküp verilebilecek. Bir ay içinde, en fazla ortaya çıkacak ortalamanın iki katı kadar gaz alabileceksin."

Bu kararın arkasında ise kısa bir süre önce özelleştirmesi yapılan Başkentgaz'ın etkili olduğu belirtiliyor. Doğalgaza zam yapılacağı sinyallerini önceden alan tüketiciler, zam yapılmadan önce sınırsız gaz alabiliyor; doğalgazı BOTAÞ'tan pahalıya almış ancak ucuza vermiş durumunda kalan dağıtım şirketleri ise ciddi zararlar ediyordu.

Bu şirketlerin başında ise Başkentgaz yer alıyordu. Öte yandan, yapılan düzenleme ile binaların veya tesis sahiplerinin ya da bunların yetkili temsilcilerinin yazılı talebi ve dağıtım şirketinin onayı ile, dağıtım şirketi tarafından mevcut mekanik sayaç ön ödemeli sayaç ile değiştirilebilecek. Sayaçların değiştirilmesi durumunda alınacak bedel ise EPDK kurul kararıyla belirlenecek.

İlk uyarıyı Eni'ye yaptı

LEGAL hale gelmeyen doğalgazı tercih etmenin Türkiye'nin çıkarı ile örtüşmediğini sözlerine ekleyen Yıldız, bu nedenle GKRY ile anlaşma yapan ve yapmayı düşünen dünya devi enerji şirketlerini önce kendi bakanlığının sözlü olarak uyardığını, sonra da Dışişleri Bakanlığı eliyle mektup yollandığını anlattı. Taner, "Bu firmalar tabii ki tercihlerini yapacaklar. Örneğin ENİ burada en önemli firma. Kendilerine söyledik, tercihlerini yaptılar. Bundan sonra Türkiye'de yapacakları işlerde bunun karşılığını bulacaklar" dedi.

Gazı biz pazarlarsak bundan herkes kazanır

ENERJİYİ gerginlikleri artıran değil, barışın unsuru haline getirme çağrısı yapan Taner Yıldız, şunları söyledi: "Þurası bir gerçek ki bazen enerji siyasete, bazen de siyaset enerjiye yük oluyor. Kıbrıs'ta da tablo bu; ama orada enerjiyi barış unsuru yapabiliriz. Bunu yaparsak, çıkacak doğalgazı pazarlamada en kârlı güzergah Türkiye üzerindendir. Legalleşen doğal gazı Türkiye üzerinden pazarlarsak bundan herkes kazanır. Birbirimize yaklaşmanın, gerginliği azaltmanın en iyi yolu da bu. Çözüm de basit; o doğalgaz Kıbrıs'ın tümüyle alakalı olmalı."

Mektup ve uyarı sonrası 3-4 dev bizi tercih etti

TERCİHİNİ Türkiye'den yana kullanan 3-4 dev dünya firması olduğunu da sözlerine ekleyen Yıldız, bunların adlarını vermek istemediğini belirtti. Türkiye'nin proje cenneti haline geldiğini belirten Yıldız, açıklamalarını şöyle sürdürdü: "O projelerde nasıl ki ENİ ile ilgili bir tavrımız olacak, tam aksi yönde de bu 3-4 firmayla ilgili tavrımız da olacaktır. Hem Rum yönetimi hem de enerji firmaları bilmeli ki, Türkiye, Kıbrıs'ta hiçbir şey olmamış gibi davranmayacaktır. İşin özeti, firmalara açık açık hassasiyetimizi bildirdik."

Þükrü Küçükşahin / Hürriyet

Kaynak: http://www.denizhaber.com/HABER/31939/1/barbaros-hayrettin-pasa-gemi-akdeniz.html Mesajı Paylaş

İşte Barbaros Hayrettin Paşa'nın son hali...





TPAO'nun yeni gemisi Barbaros Hayrettin Paşa


15 Þubat 2013 - 16:23
GÜNDEM
Yorumlar : 0
More Sharing ServicesPaylaş | Share on facebook Share on myspace Share on twitter
Türk Petrolleri Anonim Ortaklığı (TPAO)'nun doğalgaz ve petrol aramaları için aldığı Polarcus Samur adlı araştırma gemisi, artık Barbaros Hayrettin Paşa.



TPAO'nun petrol ve doğalgaz aramalarında kullanmak üzere Dubai Merkezli Polarcus firmasından 130 milyon dolara aldığı Polarcus Samur isimli  araştırma gemisi, DESAN tersanesinde boyandı ve ismi BARBAROS HAYRETTİN PAÞA olarak değiştirildi.


Alındığında yeşil renkte olan ve Polarcus Samur ismini taşıyan gemi artık kırmızı renkte ve BARBAROS HAYRETTİN PAÞA ismini taşıyor.


Geminin, tersanedeki işlemlerin ardından Akdeniz'de doğalgaz ve petrol aramalarına başlamak üzere yola çıkacağı bildirilmişti.

Kaynak: http://aktueldeniz.com/gundem/tpao--nun_yeni_gemisi_barbaros_hayrettin_pasa Mesajı Paylaş

Bu geminin burnunun neden bu şekilde tasarlandığını çok merak ediyorum. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Üstadım bu x-bow dizaynı,modern bir tasarım.Aşağıda avantajlarını sıralamışlar.Biliyorsunuz Zumwalt'ta buna benzer bir baş yapısına sahip...

The unique and environmentally-friendly X-BOW® hull line design offers significantly higher transit speed in adverse weather conditions, as well as enhanced fuel economics. The bow shape ensures soft entry into waves, thus reducing speed loss, pitch and heave accelerations, as well as eliminating slamming and vibration problems associated with conventional bow flare.

X-BOW® advantages:

- Higher transit speed in calm water due to low angles of entry and increased waterline length
- No bow flare, eliminating bow impact and slamming in foreship
- Lower pitch and heave accelerations due to foreship volume distribution and slender hull water line
- Reduced noice and vibration levels in foreship due to soft entry into waves
- Less spray
- Negligible occurrences of green water on bridge deck
- Working deck and deck equipment better protected due to hull extended to full beam in
accommodation area
- Higher transit speed in head and following sea, giving reduced power consumption and/or
higher fuel efficiency in waves and still water

The X-BOW® hull line design is patented in Norway (reg. no. 324744), Russia (reg. no. 2374120), Singapore (reg. no. 135279 (WO/2006/096066)), Ukraine (reg. no. 95070), USA (reg. no. 7,658,159) and Vietnam (reg. no. 8437). Patent is pending in Brazil, China, Europe (EPA), Hong Kong and India.

Kaynak: http://www.ulstein.com/kunder/ulstein/cms66.nsf/doc/3A6662B6DEF379B3C12576C70031E17D Mesajı Paylaş


İLK YERLİ SİSMİK GEMİMİZ MTA TURKUAZ HAFTAYA DENİZE İNİYOR

MTA, Türkiye'nin kutup ve okyanuslarda bile petrol ve doğalgaz arayabilecek araştırma gemisinin yapım çalışmalarını tamamladı.

İlk yerli sismik gemimiz MTA Turkuaz haftaya denize iniyor
24 Mart 2015 Salı 10:30

Maden Tetkik Arama (MTA) Türkiye'nin kutup ve okyanuslarda bile petrol ve doğalgaz arayabilecek araştırma gemisinin yapım çalışmalarını tamamladı. Türkiye'nin kutup ve okyanuslarda petrol arayacak gemisi Turkuaz önümüzdeki hafta denize iniyor. Gemide uluslararası standartlarda bir helikopter pisti de bulunuyor.

Önümüzdeki günlerde Başbakan Ahmet Davutoğlu ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız'ın katılacağı bir törenle denize indirilecek olan gemiye, 'Turkuaz Araştırma Gemisi' adı verildi.

Turkuaz, Barbaros Hayrettin Paşa gemisi ile birlikte Türkiye adına petrol ve doğalgaz aramalarında kullanılacak. Türkiye'de yapılan ilk geniş kapsamlı araştırma yatırımı olan Turkuaz'ın sadece bir sismik araştırma gemisi olmadığını, 2 ve 3 boyutlu deprem araştırmaları yanında her türlü jeolojik, jeofizik, hidrografik ekipmanı ve uzaktan kumandalı robot sistemini taşıdığı bildirildi. Buna göre Turkuaz denizden veri toplayıp, laboratuvarlarda değerlendirebilecek ve deniz dibinden alınabilecek örnekleri analiz edebilecek. Gemide uluslararası standartlarda bir helikopter pisti de bulunuyor.

KUTUPLARDA ARAMA YAPACAK

Turkuaz, Türkiye'nin kıyı sahanlığı yanında Karadeniz, Ege ve Doğu Akdeniz gibi ihtilaflı bölgelerde ve okyanuslarda, kutup bölgelerinde petrol ve doğalgaz arama kapasitesine sahip olarak üretildi. Türkiye'nin deprem haritalarının çıkarılabilmesi yanında, iklim değişikliğinden deniz kirliliğine, ekolojik çalışmalardan deniz dibi yaşama kadar birçok konuda da araştırma yapma kapasitesi bulunan Turkuaz, suyun altında bulunan derinliklerde de araştırma yapabilecek. Petrol ve doğalgaz başta olmak üzere denizin daha altında bulunan doğal kaynakları araştıracak olan Turkuaz, kamu kurumlarının yararlanmasına da açık olacak. Türkiye'nin bu alandaki diğer yatırımı Barbaros Araştırma Gemisi TPAO'nun mülkiyetindeydi. Turkuaz ise MTA'nın mülkiyetinde olacak. Deniz tabanında 15 bin metreye kadar görüntüleme ve haritalama yapabilen Turkuaz'ın bilimsel ekipman ve sistemleri Aselsan tarafından temin ediliyor. Aselsan, sistemlere entegre lojistik destek faaliyetini de yürütecek ve ömür boyu bakım yapabilecek. Turkuaz, bulundurduğu sistemler ve desteğiyle de yerli olacak.

ASKER DE DESTEK VERDİ

Turkuaz'a Milli Savunma Bakanlığı da destek veriyor. 2014 yılında 'Türkiye Ulusal Deniz Araştırma Strateji Belgesi (TUDAS) Eylem Planı yayınlanmıştı. Bu plan kapsamında 'Türkiye Deniz Araştırma Merkezi'nin (TÜDAM) kurulması konusunda; bir etüt projesinin hazırlanmasında koordinatörlük görevi MTA Genel Müdürlüğü ve TÜBİTAK tarafından yürütülüyor. MTA ile Fransa Deniz Araştırmaları Enstitüsü (IFREMER) arasında konuya ilişkin bir mutabakat zaptı imzalandı. Güçlü bilimsel ve teknik altyapıya sahip bir enstitü olan IFREMER yanında İtalya'dan ISMAR, İngiltere'den NOC, Hollanda'dan NIOZ gibi kurumların da aralarında bulunduğu deniz araştırma merkezleriyle de işbirliği yapılıyor.

PERSONEL YURTDIÞINDA EĞİTİLECEK

Turkuaz benzeri gemilerde çalışacak personel bulmanın zor olduğu, bu nedenle personelin MTA tarafından 'Gemi Adamları ve Teknik Personele Eğitim' gibi yurtiçi ve dışı kurslara gönderildiği vurgulandı. Denizlerde araştırma yapacak personel, alanlarında yüksek lisans ve doktora eğitimi için de teşvik edilecek.


http://www.denizhaber.com.tr/mobi/news_detail.php?id=60994 Mesajı Paylaş


]

Alıntı YapTÜBİTAK SAGE desteğiyle geliştirilen Anti-Jam GNSS sistemi Barbaros Hayrettin Paşa ile Mavi Vatan'da

TUALCOM şirketi, TÜBİTAK SAGE ile birlikte geliştirdiği Anti-Jam GNSS sisteminin Barbaros Hayreddin Paşa gemisiyle birlikte kullanımda olduğunu bildirdi.

Türkiye Cumhuriyeti Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından gerçekleştirilen "teknogirişim" desteğiyle kurulan TUALCOM şirketi, askeri ve sivil alanda teknoloji geliştirmeye devam ediyor. TUALCOM şirketi, TÜBİTAK SAGE ile birlikte geliştirdiği Anti-Jam GNSS sisteminin Mavi Vatan'da kullanımda olduğunu bildirdi. Þirketin resmi sosyal medya hesabı üzerinden yapılan paylaşımda, "TÜBİTAK SAGE ile geliştirdiğimiz Anti-Jam GNSS sistemimiz Barbaros Hayreddin Paşa gemimiz ile Mavi Vatan'da seyirde."  ifadesi yer aldı.

https://mobile.twitter.com/TUALCOM/status/1319316817400205314?
https://www.defenceturk.net/tubitak-sage-destegiyle-gelistirilen-anti-jam-gnss-sistemi-barbaros-hayrettin-pasa-ile-mavi-vatanda
Mesajı Paylaş
]


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz