C-160 Transall

Başlatan lleo, 16 Ocak 2011, 14:23:49

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

C-160 Transall

Afganistan'ın vazgeçilmezi C-160 Transall

16 Oca, 2011 | Kategori: Politika / Gündem | info@savunmasanayi.net

Afganistan'daki askeri misyon kapsamında NATO'nun havadan ulaştırma ve nakil görevinin yarısının tamamına yakını C-160 Transall uçaklarıyla olmak üzere Alman Hava Kuvvetleri tarafından gerçekleştirildiği açıklandı.

Alman C-160'larının ülkedeki yeni ana üssü, 2009 yılının sonundan itibaren hizmete giren iniş/kalkış pistleriyle Afganistan'ın kuzeyindeki ülkenin dördüncü büyük kenti Mezar-ı Þerif. Bu yeni pistlerden C-5 Galaxy, B-747 ve Antonov serisi büyük jet ulaitırma uçakları da iniş/kalkış yapabiliyorlar.

Alman Hava Kuvvetleri tarafından yapılan resmi açıklamaya göre nakliye uçuşlarının başladığı 27 Aralık 2001 tarihinden bu yana, 1 Ocak 2011 tarihi itibariyle, dolayısıyla son 10 yılda 48.471 saatlik nakliye uçuşu gerçekleştirildi. Söz konusu uçuşlarda 58.411 ton kargo nakledilirken, tam 659.016 kalem personelin havadan başarıyla ulaşımı sağlandı.

Yukarıda adı geçen uçuşların yaklaşık % 70′i Alman milli savunma ihtiyaçları doğrultusunda, % 30′u ise ISAF misyonu kapsamında NATO'yu destek amaçlı gerçekleştirildi. Birleşmiş Milletler'in 20 Aralık 2001 tarihli 1386 sayılı kararı ile Afganistan'da yürütülen Uluslararası Güvenlik ve Yardım Kuvveti (ISAF) Harekatı çerçevesinde Almanya, ABD ve İngiltere'den sonra Afganistan'da en çok asker konuşlandıran (tugay seviyesinde) ülke konumunda.

Almanya, Fransa ile birlikte 60′lı yıllarda ortaklaşa geliştirdiği ve 1968 yılından itibaren hizmete aldığı C-160D Transall uçaklarından toplamda 110 adet temin etmişti. Bunlardan 20 adedi 1971 yılında hemen hiç kullanılmadan Türkiye'ye çok sembolik bir fiyata neredeyse hibe edildi.

Alman Hava Kuvvetleri envanterinde halen 86 adet C-160 uçağı bulunuyor ve kısa vadede bunlardan 15′i hizmet dışına çkarılacak. Mevcut Almanya'ya has C-160 Transall uçakları 80′li yıllarda kapsamlıca elden geçirilerek uçağın üzerinde 80 kalem modifikasyon uygulanmıştı. 90′lı yıllarda aviyonik sistemleri de modernize edilen bu uçaklar kısmen kızılötesi güdümlü füze ikaz ve karşı tedbir ışık atıcı sistemleriyle de donatılmıştır.

Almanya halen sınıfında bir ilk olan, dolayısıyla yeni bir sınıf yaratan geleceğin stratejik turboprop nakliye uçağı A400M'nin de en büyük alıcısı konumunda ve 53′ü kesin sipariş, 7'si opsiyon olmak üzere toplamda 60 adet A400M tedarik edilmesi planlanıyor.

Aşağıdaki fotolarda Afganistan'da konuşlu bulunan Alman Hava Kuvvetleri'ne ait bir C-160 Transall uçağı yanında, uçağın kokpit görüntüleri ve otomatik karşı tedbir/ışık atıcı sistemi faal halde görülüyor...                      Mesajı Paylaş
  • Gösterim 7,688 
  • Yabancı Hava Sistemleri ile İlgili Haberler
  • 9 Yanıtlar


Özgürlük için Pardus...

Özgürlük için Pardus...

Özgürlük için Pardus...

ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 16 Ocak 2011, 14:47:08
Işık atıcı sistem de ne oluyor?

başkan bence güzel bir türkçe isimlendirme olmuş. bu konulardan çok anlamam ama ''ışık atıcı sistem'' deyince resme gerek kalmadan kafamda canlandı. yoksa karıştırıyorum ben chaff mı flare mi diye  :) bu arada internet te araştırdım ışık atıcı sistem ''flare'' miş. kullanımının yaygınlaşmasını temenni ediyorum. Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Onun kullanımı zaten yaygın da, çeviri biraz anlamsız olmuş. Flare, yani alev, parıltı vs sisteminin amacı ışıktan ziyade ısı yaymaktır. Bu küçük ateş parçaları yaydıkları ısı sayesinde ısı güdümlü füzelerin hedefindeki hava aracının egzosundan çıkan sıcak gazı değil, kendilerini takip etmelerini sağlar. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Herkes Chaff Ve Flare yi karıştırır.. Chaf hava ve deniz araçlarında bulunan bir aldatıcı sistemdir. Sis havanı gibi Radar güdümlü füzd ve roketleri yanıltmak amacıyla anti füze fasif koruma olark kullanılır. İçinde çeşitli metaller ve gümüş parçaları bulunur. Ve bu parçacıklar havada yoğunluk oluşturarak füzenin yanılmasına neden olur. çok fazla etkili olamasalarda gerekli bir sistemdir. hatta farkland savaşı sırasında Arjantin uçaklarından ingiliz savaş gemisine atılan Exocet füzesi, geminin chaff atması sonucu şaşırarak yön değiştirmiştir ama başka bir ingiliz kargo gemisini vurup üzerindeki helikopterlere zarar vermiştir..

Chaff...


Chaff ve Flare


Flare ise yaydığı yüksek ısı sebebiyle(yaklaşık 1500-2000 °C ) Isı güdümlü füzelerin yanılmasında etkilidir. Günümüzde de kullanılan başlıca öz savunma sistemlerinin vazgeçilmezidir..

FLARE





CHAFF


,


Böyle bir dip not ekleyelim de kafalardaki sorular kalmasın.. Mesajı Paylaş

kullanımı yaygınlaşsın derken isimlendirmeyi kastetmiştim ben.
o zaman şöyle bir şey deneyelim:

flare: ısıl yanıltıcı, ısıl aldatıcı
chaff: radar yanıltıcı, radar aldatıcı Mesajı Paylaş
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''


Avrupa'nın 1960'larda ortak nakliye uçağı projesiyle ortaya çıkan, Türk Hava Kuvvetleri tarafından da kullanılan C-160'lar yavaş yavaş emekli oluyor. Almanya, resmi olarak geçen yıl envanterden çıkardığı 3 adet C-160 Transall tipi askeri nakliye uçağını sivil kullanım için Avustralya'ya sattı.



Hangi şirket kullanacak

Uçakların yeni sahibi, Avustralya'da merkezi Jilliby'de (NSW) bulunan Wieland Aviation Group PTY Ltd. oldu. Þirket, her türlü havacılık ekipmanının paketlenmesi ve nakliyesi konusunda 30 yılı aşkın deneyime sahip.

Þirket geçtiğimiz yıllarda çok sayıda Bell imalatı UH-1 serisi helikopterlerin ikinci el olarak bakım ve nakliye operasyonlarını gerçekleştirdi. C-160'ların şirketin hava kargo filosuna katılarak bu tür malzemelerin taşınması hedefleniyor.



Hangi uçaklar Avustralya'ya satıldı?

scramble.nl sitesinin haberine göre, 3 uçak 14 Eylül'de Avustralya sivil tesciline geçti. Bu uçamlar, VH-RFW (imalat seri no D120, eski GAF 50+88), VH-RPR (imalat seri no D125, eski GAF 50+83), VH-TIT (imalat seri no D77, eski GAF 50+55) ). 9 Aralık 2022'de bir zamanlar ana üsleri olan Hohn'dan ayrıldılar. Üç uçak, daha önceden Lufttransportgeschwader 63 (LTG63) filosunda hizmet vermişti.


Almanya'nın yardım olarak Türkiye'ye verdiği 20 adet C-160 uçağının kuyruk, motorları fosforlu renk ile boyanmıştı. Kıbrıs Barış Harekatı sırasında uçaklar turuncu renk ile hedef haline gelince hızla bu alanlar boyanarak C-160'ların hedef olmasının önününe geçilmişti.

Türk Hava Kuvvetleri de kullanıcısı

Fransa ve Almanya ortaklığında tasarlanan çift motorlu, 16 ton kargo taşıyabilen uçak 1963'te gökyüzü ile buluştu. 1967'de askeri kullanım için teslim edilmeye başlandı. Türk Hava Kuvvetleri'ne C-160'lar 1972 yılında teslim edildi. 20 adet C-160'ın ilk önemli askeri operasyon başarısı Kıbrıs Barış Harekatı oldu.

Uzun yıllar Kayseri'deki 221'inci filoda kullanılan C-160'lar halen yerlerini A400M'lere bırakmış durumda. Az sayıda kalan uçak, özel modifikasyondan geçirilerek GÖREN Projesi kapsamında görev uçağı haline getirildi.

Uçağın Fransa, Almanya ve Türkiye dışındaki kullanıcılarından biri de Güney Afrika oldu. Az sayıda C-160 uçağı bir dönem sivil olarak İsviçre, Gabon ve Endonezya'da kullanıldı.

Kabininde tam teçhizatlı 93 paraşütçü komando taşıyabilen uçak, 3 kişilik uçuş ekibine sahip. Saatte en fazla 593 kilometre hıza çıkabilen C-160'ların 16 ton tam yükle menzili ise 1853 km. (scramble.nl)



https://tolgaozbek.com/savunma/hava-kuvvetleri/almanya-emekli-ettigi-3-c-160-transalli-avustralyaya-satti/

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz