Kaşif İnsansız Deniz Aracı

Başlatan SKYWOLF, 16 Temmuz 2018, 13:35:42

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Kaşif İnsansız Deniz Aracı



Türk girişimci Mehmet Salih Arıkök, yerli imkanlarla otonom ve uzaktan kumandalı 'insansız deniz aracı' geliştirdi. 'Kaşif' adı verilen araç, üzerine takılacak sensörlerin amacına göre arama kurtarma çalışmalarında, deprem veya maden yatağı araştırmalarında kullanılabileceği gibi askeri amaçlı da görev yapabilecek kabiliyette tasarlandı. Arıkök "Kaşif, akademik anlamdaki çalışmaların yanında aynı zamanda silahlı insansız deniz aracına dönüşebilir" dedi.
İzmir'de bir girişimci, yerli imkanlarla "insansız deniz aracı" yaptı. Otonom ve uzaktan kumandalı kullanılabilen "Kaşif" adlı araç, üzerine takılacak sensörlerle askeri alan da dahil çeşitli amaçlarda kullanılabilecek kabiliyette tasarlandı.     

Uzunluğu 3,5 metre olan "Kaşif", suya üç noktada temas etmesi dolayısıyla zorlu koşullarda batmayacak şekilde geliştirildi.     

Dokuz Eylül Teknoloji Geliştirme Bölgesi'nde (DEPARK) kurulu şirkette çalışmalar yürüten girişimci Mehmet Salih Arıkök, TÜBİTAK destekli proje kapsamında tasarladığı aracı AA'ya tanıttı.     

Arıkök, araştırma gemilerinin derinliği az olan kıyılarda tarama çalışması yapamaması üzerine başladıkları çalışma sonunda ekibiyle insansız deniz aracı geliştirdiklerini söyledi.   Aracın otonom olarak planlanmış rota ve çalışma alanlarında verilen görevi yapıp dönebildiğini, manuel olarak da uzaktan kumanda edilerek çalışabildiğini anlatan Arıkök, "Kaşif" ismi verilen aracın hedeflenen amaca yönelik üzerine takılan sensörlerle bilgi topladığını, 1 metre ile 100 metre derinlik arasında tarama yapabildiğini ifade etti.     

Araca birçok türde sensör takılabildiğini belirten Arıkök, "Bunlar ses dalgaları ile çalışan sensörler olabileceği gibi optik ya da manyetik de olabilir. Bu yollarla denizden istenilen veriler elde ediliyor. 6 kilometrelik menzile sahip, yani bu mesafeden veri aktarımı yapabiliyor. Sensör bilgileri bu mesafeden gerçek zamanlı aktarabiliyor." diye konuştu.





"SİDA OLABİLİR"     

Arıkök, dünyadaki deniz araştırmalarında ağırlıklı olarak bir ana gemi ve ona bağlı kabloyla veya çok kısa mesafede kablosuz veri aktaran insanız deniz araçları bulunduğunu, "Kaşif"in yerli olmasının yanı sıra 6 kilometrelik mesafeden veri aktarımıyla öne çıktığını kaydetti.     

"Kaşif"in ayrıca barajda, nehirde ya da marinada kullanıma uygun olduğunu vurgulayan Arıkök, üzerine takılacak farklı sensörlerle farklı amaçlar için kullanılmasının mümkün olduğunu dile getirdi.     

Arıkök, "Kaşif"in kullanım amaçlarına ilişkin şunları söyledi:     

"Arama kurtarma amaçlı, yani alanı sensörle tarayıp, bir şey bulunduğunda koordinat bilgisini sunuyor. Deprem araştırmaları amaçlı, yani sismik cihazlar bu araca takıldığında istenilen alanda hareketli olarak veri toplayabilir. Böylece sabit sismik cihazların bulunmadığı yerlerde veri alınabilir. Gemilerin aksine kıyı taramalarını yapabildiği için genellikle kıyılarda bulunan tarihi kalıntıların tespitinde kullanılabilir. Deniz yaşamıyla ilgili bilgiler toplanabilir. Deniz suyunun iletkenliği, bulanıklığı, yoğunluğu gibi akademik amaçlı çalışmalar yapılabilir. Denizin debindeki toprağın analizini yapabiliyoruz böylece petrol ve maden yatakları ile ilgili bilgiler toplanabilir."     

"Kaşif"in silahlı insansız deniz aracına (SİDA) dönüşebileceğini vurgulayan Arıkök, "Kaşif, akademik anlamdaki çalışmaların yanında aynı zamanda silahlı insansız deniz aracına dönüşebilir. O zamanki adını da 'Gözcü' olarak planladık." dedi. 
   


Mehmet Salih Arıkök, "Gözcü"ye mayın tarama yapabilme yeteneği kazandırılabileceğini dile getirerek, "Aynı zamanda akustik sensörlerle denizin altında gelebilecek sesleri, sinyalleri değerlendirebilir. Üzerindeki kamera termal kameraya dönüştürüldüğünde gece de rahatlıkla çalışabilir. 4-5 araç vardiyalı olarak çalıştırılırsa 24 saat bir gözlem ve güvenlik alanında kullanılabilir. Yerli roketler bu araca takılabilir." ifadelerini kullandı.     

Hedeflerinin haberleşmeyi uydu aracılığıyla yaparak mesafe sınırını ortadan kaldırmak olduğunu belirten Arıkök, bu yöndeki çalışmaların devam ettiğini kaydetti.     



"MALİYET ÇOK DÜÞÜK"     

Aracın maliyetinin düşüklüğüne dikkati çeken Arıkök, aracı yapmaya başladıkları iki yıl önce bir araştırma gemisinin günlük maliyetinin 15 bin lira civarında olduğunu aktardı.     

Gemide en az 8 personel bulunduğunu ifade eden Arıkök, "Kaşif"in ise sadece şarj maliyeti ve bir de uzaktan kumandayı kullanacak operatör maliyeti olduğunu vurguladı.

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/yerli-insansiz-deniz-araci-yapildi-40898507 Mesajı Paylaş
  • Gösterim 4,094 
  • Yerli Deniz Sistemleri ile İlgili Gelişmeler
  • 3 Yanıtlar


ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

]

Alıntı YapAğır iş sınıfı uzaktan kumandalı su altı robotu Kaşif de söz konusu operasyonda kritik görevler üstlendi.

427 ton ağırlığında ve 5 katlı apartman büyüklüğünde

TPAO'nun resmi Twitter hesabından yapılan paylaşımda 427 ton ağırlığında ve 5 katlı apartman büyüklüğündeki BOP ekipmanının deniz tabanı seviyesinde taşındığı bilgisine yer verildi.

Bilindiği üzere BOP olarak kısaltılan 'Blowout Preventer' terimi Kuyu Kontrol Vanası olarak ifade ediliyor. BOP süreci, derin deniz sondajında deniz tabanına yerleştirilen en önemli güvenlik ekipmanı olarak kabul ediliyor.

Söz konusu taşımayla operasyon süresinin 6 gün kısaltıldığı vurgulanırken görüntülerde denizin yüzlerce metre altında Kaşif su altı robotunun da görev aldığı görüldü.

Yaklaşık 2 bin 200 metrede gerçekleşen operasyonda Kaşif'in yukarıya aktardığı görüntülerin oldukça net olduğu dikkat çekiyor.



https://www.trthaber.com/m/?news=yuzlerce-ton-agirliginda-ekipman-boyle-tasindi&news_id=634608&category_id=1
Mesajı Paylaş
]

Alıntı YapTürkiye, 7. nesil 4. sondaj gemisine kavuştu.
@SavunmaArmelsan da onda görev yapmak üzere yeni "İş Sınıfı Uzaktan Kumandalı Su Altı Robotu" KAÞİF-3'ün üretimine başladı.

Üstelik bu geliştirilmiş su altı robotunda yerlilik oranı %70'in üzerine çıktı.




https://mobile.twitter.com/TyrannosurusRex
Mesajı Paylaş
]


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz