BARIÞ KARTALI PROJESİ

Başlatan Subutay, 29 Mart 2009, 01:03:42

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sn. "TNKATGM@5nci_Boyut " nin güzel bilgiler içeren tweet serisi.Bu güzel bilgiler için kendisine teşekkür ederiz;
Kaynak: " https://twitter.com/5nci_Boyut/status/962982434248814592 "

Dizi Bir: Türkiye'nin Savunmasında Gerçek Bir Güç Çarpanı: E-7T HİK Uçağı

Ülkemizin coğrafi yapısından kaynaklanan alçak irtifa radar kaplaması zafiyetini gidermek ve Hava Kuvvetleri Komutanlığı [HvKK]'nın erken ihbar ve komuta kontrol kabiliyetlerini artırmak suretiyle Türkiye'nin hava savunmasını güçlendirmek  maksadıyla hayata geçirilen Havadan Erken İhbar ve Kontrol  [HİK/AEW&C] Uçağı Tedarik [Barış Kartalı] Projesi'nde, ana yüklenici  firma Boeing Aircraft'ın Proje başlangıcında ön göremediği teknolojik  zorluklar [görev bilgisayarı yazılımı, MESA radarının geliştirilmesi ve  entegrasyonu gibi] ile donanım ve yazılım entegrasyonu konularında   yaşadığı sıkıntılar nedeniyle yaklaşık 7 yıllık bir gecikme yaşanmıştır. Gecikmede Uçağın diğer kullanıcıları olan Avustralya ve Güney Kore Hava Kuvvetleri'nin aksine Boeing E-7T HİK/AEW&C uçaklarını nihai  konfigürasyonda, şartnamede belirtilen isterleri karşılayacak şekilde ve  eksiksiz olarak teslim alma kararlığını gösteren Türk HvKK'nın da bir  payı vardır.  23 Temmuz 2oo3'te ilk avansın ödenmesiyle  sözleşmesi yürürlüğe giren ABD$1.468 Milyar değerindeki Barış Kartalı   Programı, Ana Yüklenici Boeing Aircraft'dan dört E-7T HİK Uçağı ile   mürettebat eğitimi, görev desteği ve sistem bakım desteği için gerekli  olan bir Yer Destek Sistemi [Görev Destek Merkezi (MSC) Görev  Simülatörü (MS) ve Yazılım Destek Merkezi (SSC)'nden oluşmakta]  tedarikini   kapsamaktadır. Stratejik değere haiz E-7T HİK Uçaklarında görev yapacak  ekibin eğitimi, görev desteği ve sistem bakım desteğini sağlamak  amacıyla bu uçaklara ev sahipliği yapan 3'üncü AJÜ Komutanlığında bir Barış Kartalı Yer Destek Merkezi kurulmuştur. Konya'daki 3'üncü Ana Jet Üssü [AJÜ]'ne bağlı HİK Grup Komutanlığı [131'inci Filo] bünyesinde görev yapan E-7T HİK Uçaklarına çağrı adı olarak teslim tarihi sırasıyla 'Kuzey', 'Güney', 'Doğu' ve 'Batı' isimleri verilmiştir. Barış Kartalı Programının ilk E-7T HİK Uçağı [Çağrı Adı Kuzey, 001  Numaralı uçak] 21 Þubat 2o14 [uçak 31 Ocak günü teslim edilmiş ve kabul  testlerinin ardından resmi kabulü bu tarihte yapılmıştır] tarihinde HvKK  hizmetine girmiştir. Çağrı adı 'Güney' olan ikinci uçak 3o Nisan 2o14 ve çağrı adı 'Doğu' olan üçüncü uçak 4 Eylül 2o14 tarihlerinde  HvKK'na  teslim edilmişti. Çağrı adı Batı olan dördüncü ve son E-7T HİK  Uçağı ise  9 Aralık 2o15 tarihinde düzenlenen bir törenle teslim edildi.  İlk üç  uçak Başlangıç Harekat Kabiliyeti [IOC] konfigürasyonunda teslim  edilirken kuyruk numarası '13-004' olan 'Batı' Nihai  Harekât Kabiliyetine [FOC] sahip olarak teslim edilmiştir. Programın ilk üç uçağı daha sonra 2o16 yılının ilk yarısı içinde gerçekleştirilenyazılım ve donanımsal iyileştirmeler ile Nihai  Harekat Kabiliyetine kavuşturulmuştur.  Bu iyileştirmeler kapsamında özellikle daha geniş radar kapsama alanı, geliştirilmiş görev bilgisayarı, veri ve ses muhaberesi sağlayacak sistemlerde performans artışı ve uydu haberleşme kabiliyetleri öne çıkmaktadır. İyileştirme faaliyetlerine paralel olarak Görev Simülatör yazılımı ve Görev Destek Merkezi yazılımı da güncellenmiş  ve Yer Destek Merkezinin yeni konfigürasyonda gerçekleştirilen detaylı  testleri 7 Aralık 2o15 tarihinde başarı ile tamamlanmıştır. E-7T HİK Uçağı Boeing 737 NG [Yeni Nesil] serisinin 737-700 IGW [Artırılmış Kalkış Ağırlığı] modeli üzerine şekillendirilmiştir. E-7T HİK Uçakları oluşan ekstra ağırlığı ve entegre edilen BBJ yedek yakıt  tanklarını destekleyebilmeleri için 800 serisinde kullanılan  motor, kanat ve iniş takımları ile donatılmışlardır. Ancak, kanat uçlarında yer alan kıvrık kanat uçları radar görüşünü etkilediğinden  kaldırılmıştır.                Uzunluğu 33.5m, yüksekliği 12.5m ve kanat açıklığı 34.7m olan E-7T HİK Uçağının azami kalkış ağırlığı 171.ooolb [77.564kg], azami iniş ağırlığı ise 6o.782kg'dır. Her bir B737-700NG ticari uçağı üretim hattından çıktıktan sonra askeri konfigürasyondaki E-7T HİK Uçağına dönüştürülmek için http://100.ooo  adam/saat süren kapsamlı bir yapısal modifikasyondan geçirilmektedir. 1'inci Pilot ve Yardımcı Pilot olmak üzere iki kişilik uçuş ekibi tarafından uçurulan E-7T HİK Uçağı  kullanıcının ihtiyaçları doğrultusunda 6-1o arasında  Görev Sistem  Konsolu [operatör konsolu] ile donatılabilmektedir. Kabin  içinde 1o  Görev Sistem Konsolu yer alan HvKK E-7T HİK Uçaklarında uçuş  ekibi; Uçak  Komutanı, 1'inci Pilot, Görev Komutanı, Kontrolör Subaylar  ve Operatör  Astsubaylarından oluşmaktadır. Kontrolör Subaylar; Av  Tahsis, Önleme,  Gözetleme ve ED/EH Kontrolörlerinden  oluşurken Operatör  Astsubaylar ise  Gözetleme Operatörleri olarak görev yapmaktadır. E-7T  HİK Uçaklarının  Türk Hava Kuvvetlerine en az 4o yıl hizmet etmesi  planlanmıştır. E-7T HİK Uçağında yer alan Görev  Sistemi'nin toplam ağırlığı 16.274kg  [35.88olb] olarak   açıklanmıştır.  Gövde üstünde yer alan 1.5 ton  ağırlığındaki radar  anteni nedeniyle  uçağın iniş takımları  güçlendirilmiştir. Uçak üzerinde yer alan her türlü sensörün [MESA radarı, IFF, ESM/ELINT ve haberleşme  sistemleri] kontrolü bu konsollardan herhangi birinin üzerinden eş  zamanlı olarak gerçekleştirilebilmektedir. 30.oooft [9.144m] ila  41.oooft [12.496m] irtifalarda görev yapabilen uçak, her biri 121kN  [27.3oolb] güç üreten ve üzerlerinde 18okVA gücünde jeneratör bulunan  [MESA  radarının ve uçaktaki diğer elektronik sistemlerin ihtiyaç duyduğu   enerjiyi sağlamaktadırlar] modifiye edilmiş CFM56-7B Turbofan Motorları ile güçlendirilmiştir. MESA radarının menzil ve çözünürlük hassasiyeti gibi özellikleri doğrudan motor ve bataryaların gücüne bağlı  olduğundan   uçakta güçlü motor ve batarya/jeneratör kullanımı tercih  edilmiştir.  E-7T HİK Uçağı kokpitinde B777 ekran göstergeleri ve pilotların durum değerlendirmesi kabiliyetini artıran Baş Üstü Ekranlar [HUD] kullanılmaktadır. Seyir sürati Mach 0.78 [876km/s] olarak verilen E-7T HİK Uçağının düz uçuştaki azami menzili kimi kaynaklarda  7.o42km [3.8oonm] kimi kaynaklarda ise 6.482km olarak verilmektedir. Sonradan eklenen ilave yakıt tankları sayesinde havada yakıt ikmali yapmadan 1o saat havada kalabilen E-7T HİK Uçağı, üsten 1oonm uzaklıktaki bir  uçuş yörüngesinde yaklaşık 9.5 saat, 3oonm uzaklıkta ise 8 saatin üzerinde gözetleme görevi icra edebilmektedir. Ancak, bu süre uçağın  havada yakıt ikmali yapabilme [pilot kabininin gerisine yerleştirilmiş sabit bir yakıt ikmal haznesi ile donatılmıştır] kabiliyeti sayesinde 2o saate çıkarılabilmektedir. Uçağın yüksek uçuş hızı [azami 876km/s, seyrüsefer sırasında 76okm/s] bekasını artırırken, turboprop motorlu uçaklara kıyasla sunduğu düşük seviyeli titreşim ve az gürültülü çalışma ++

















Mesajı Paylaş

Dizi İki: E-7T HİK Uçağı

ortamı mürettebatın etkinliğini artırmakta ve işin yoruculuğunu azaltmaktadır. Geniş iç hacmi sayesinde uçak içinde özellikle uzun süreli görevlerde mürettebatın istirahat etmesi için bir dinlenme alanı [9 kişilik] tesis edilmiş olup, ayrıca gelecekteki ilave görevlere yönelik olarak uçak; faydalı yük, alan, güç, soğutma  ve bilgisayar kapasitesi bakımından büyüme kabiliyetine sahiptir. 131'inci Filo Komutanlığınca uçurulan ve TSK envanterindeki en güçlü  [gerek harekat menzili, gerekse taşıdığı sensörlerin etkili menzili açısından] İGK/ISR Platformu olan E-7T HİK Uçağının en önemli görev  sistemi uçağın arka gövdesi üzerine bir rotodom içerisine oturtulan Northrop Grumman ürünü L-Band [1.214-1.4 GHz] elektronik tarama [bim  yönlendirmesi] kabiliyetli Çok Rollü Elektronik Taramalı Dizin [MESA] Radarıdır. Aktif Elektronik Taramalı Dizin [AESA] teknolojisine sahip 4'üncü nesil bir radar olan MESA Radarı 10.7m [35.5ft] uzunluğunda ve 4.8m [16ft] yüksekliğindedir. MESA Radar Sistemi kabin elektroniği ve anten olmak üzere iki önemli alt sistemden oluşmaktadır. MESA Radar Sisteminin toplam ağırlığı [tr modüllerle birlikte] 8.ooolb [3.63ot]  olarak açıklanmıştır. 1.5 ton ağırlığındaki MESA Radar Anteni sırt  sırta bindirilmiş ve her biri 12o derece görüş açısına sahip yan  dizinler [sağ ve solda] ile bunların üstüne yatay olarak 'Top Hat' konfigürasyonunda yerleştirilmiş, öne ve arkaya 6o'şar derecelik  görüş  açısına sahip üst şapka dizininden oluşmaktadır. Mekanik tarama  yöntemi  yerine döndürülebilir elektronik hüzme ile tarama yönteminin   kullanıldığı Radar bu sayede bir yandan gerekli durumlarda dost bölge için daha az enerji kullanımı ve enerjinin hasım bölge üzerine yoğunlaştırılması suretiyle hedef tespit menzilinin kayda değer oranda artırılabilmesine imkan tanırken, diğer yandan da 2oonm'nin üzerindeki menzillerde dahi 36o derecelik kapsamayı birkaç saniye  içinde sağlayabilmektedir. Radarda kullanılan AESA teknolojisi konvansiyonel radarlara kıyasla hedeflerin daha hızlı  takibine imkan tanımaktadır. Pulse Doppler ve Track While Scan [TWS]  özellikleri sayesinde MESA Radarı ile bir yandan 36o derecelik radar  kaplaması [131'inci Filo Komutanlığınca hazırlanan tanıtım kartında  http://3.ooo 'in üzerinde hava ve satıh hedefinin takip edilebildiği  belirtilmiştir] sağlanırken, diğer  yandan da ilgi uyandıran hedeflerin  [Target of Interest] kesintisiz  takibi yapılabilmektedir. Tam bir muharebe sahası   yönetim kabiliyetine sahip olan E-7T HİK Uçağı,  kullanıcıya  36o derecelik radar, IFF ve EDT/ESM [85okm+] kaplaması  sunmaktadır. Ürün broşüründe 3oonm [555km] menzile kadar etkili olduğu belirtilen Dost Düşman Sorgulama [IFF] Sistemi radara entegre  edilmiş  olduğundan aynı dizinler hem radar, hem de IFF dizini  olarak görev  yapabilmekte ve bu sayede hedef Korelasyonu  problemlerinin üstesinden gelinmektedir. Boeing verilerine göre MESA Radarı ile 10.oooft [3.o48m] irtifada seyreden bir hedef 61okm'nin [33onm] üzerinde bir menzilden, 5ooft [152m] irtifada seyreden bir hedef ise 39okm menzilden tespit edilebilmektedir. Northrop Grumman verilerinde ise normal takip modunda MESA Radarının etkili menzili 555km [3oonm] olarak verilmektedir. Wikipedia'da yer alan bilgiye göre 30.oooft irtifada yaklaşık 6ookm uzağı görebilen MESA Radarı aynı anda 18o farklı hedefi takip edebilmekte ve bunların 24'üne karşı eşzamanlı önleme görevini kontrol edebilmektedir. MESA Radarını yaklaşık 6.5km irtifada devreye alan E-7T HİK Uçağı, 10.ooom irtifada seyrederken aynı anda yaklaşık 400.oookm2 genişliğinde bir alanı gözetleyebilmekte ve 1o saatlik bir görev uçuşu sonunda http://4.ooo .oookm2 genişliğinde bir alana radar kaplaması sağlayabilmektedir. HvKK hizmetindeki E-7T HİK Uçakları 'Göz ola dağın arkasını göre, akıl ola başa geleceği bile' atasözünde olduğu gibi, Türk Hava Kuvvetlerinin 'dağın arkasını gören gözleri' olarak hizmet vermektedir. Göz, dağın  arkasını görünce, akıl da başa geleceği bilecek, harekat ortamında karar vericilerimiz daha hızlı ve daha isabetli kararlar verebilecektir. HİK Uçakları sayesinde arazi engeli arkasında kalan karanlık noktalar da artık görüş menzili içerisine alınabilmektedir. Örneğin  25.oooft  irtifada seyreden bir HİK Uçağı, 125nm uzaklıkta bulunan  3.oooft  yüksekliğindeki bir dağın 14.4nm arkasını görebilirken,  27.oooft'de bu  mesafe 15.6nm ve 29.oooft'de 17nm olarak  gerçekleşmektedir. Radar kaplaması açısından sağlamış oldukları söz  konusu üstün  kabiliyetlere  ilave olarak HİK Uçakları birer mobil  haberleşme role  istasyonu ve uçar  komuta merkezi olarak da hizmet  verebilmektedirler. E-7T HİK Uçakları ayrıca Elta ürünü EL/L-8382 ESM/ELINT sistemi ile donatılmaktadır. Açık kaynaklara göre EL/L-8382 ESM/ELINT sistemi 0.5-18GHz frekans aralığında çalışmakta ve 36o°'lik kapsama alanı  içerisinde belirlediği radarların coğrafi konumlarını 1° RMS'in üzerinde  bir hassasiyetle belirleyebilmektedir. EL/L-8382 ESM/ELINT sisteminin menzili açık kaynaklarda 30.oooft [9.144m] irtifada 85okm+ şeklinde yer  almaktadır. Uçakta kullanılan gelişmiş muhabere sistemi ise; üç HF, dört VHF/UHF ve dört UHF telsiz seti ile Uydu Haberleşme Sistemi [SatCom], Link 4A, Link 11 ve Link 16 taktik veri bağlantısı [data link] sistemleri ve telsiz haberleşmesini, elektronik harp [EH]  tehditlerinden etkilenmeden güvenli ve etkin bir şekilde yapılabilmesini  sağlayan frekans atlama özelliğine sahip iki MXF-484 UHF/VHF Have Quick  II telsiz setlerinden oluşmaktadır. Uçaktaki toplam haberleşme kanalı sayısı 2o olarak verilmiştir. Ancak maalesef E-7T HİK   Uçakları hizmete girdikleri günden bugüne EH Öz savunma Sistemleri   olmadan görev yapmaktadırlar. Bu çerçevede Uçaklarda henüz bir Füze  İkaz  Sistemi [AN/AAR-54 gibi], Karşı Tedbir salma Sistemi [CMDS,  AN/ALE-47  gibi] ve DIRCM Sistemi [AN/AAQ-24 DIRCM gibi] entegre  edilmemiştir. Bu   ihtiyacın Aselsan ürünü milli çözümler üzerinden  karşılanması   bekleniyor.

kaynak: https://twitter.com/5nci_Boyut/status/962987717645791232 Mesajı Paylaş



Ayhan Tarakçı AWACS Videosu. Mesajı Paylaş

İngiliz Kraliyet Hava Kuvvetleri, Barış Kartalı olarak da bilinen E-7T Havadan Erken İhbar ve Kontrol (AEW&C) Uçağı teknolojisini inceledi.

Türk Hava Kuvvetleri envanterinde, 4 adet E-7T Havadan Erken İhbar ve Kontrol Uçağı bulunuyor. Bu uçaklar, üzerlerinde bulunan özel radar sayesinde yüzlerce kilometre uzaklıktaki hava ve satıh hedeflerini tespit edebiliyorlar. Bu sebepten ötürü E-7T'ler, Türkiye'nin en stratejik hava platformu konumunda bulunuyor.



Boeing'den tedarik edilen ancak HAVELSAN'ın yazılımı konusunda ciddi uğraşlar verdiği E-7T'lerin sorumluluğu, artık tamamen HAVELSAN'da. E-7T Projesi sayesinde erken ihbar ve kontrol uçağı alanında önemli bir kabiliyet kazanan HAVELSAN, kısa süre önce önemli misafirlerini ağırladı.

'HAVELSAN'ın Başyapıtları Barış Kartalı' yayınında Barış Kartalı Proje Müdürü İnal Atilla Güneş, konuyla ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Güneş tarafından yapılan açıklamaya göre; İngiliz (Birleşik Krallık) Kraliyet Hava Kuvvetleri'nden bir heyet, kısa süre önce HAVELSAN'ı ziyaret etti. Ziyaret esnasında İngiliz heyet, HAVELSAN'ın AEW&C alanındaki tecrübeleri ve kabiliyetleri hakkında bilgi aldı.

Öte yandan HAVELSAN'ın bu alandaki ziyaretçileri, sadece Birleşik Krallık ile sınırlı değil... Güney Kore, Pakistan ve Ukrayna gibi birçok ülke, HAVELSAN'ın AEW&C teknolojileriyle yakından ilgileniyor.

Bu ülkelerin bazılarıyla mevcut platformların modernizasyonu, bazılarıyla ise yeni AEW&C platformlarının geliştirilmesi konusunda iş birliği üzerinde görüşülüyor.

Türkiye'de dört adet var

Dört adet Havada Havadan Erken İhbar ve Kontrol (HİK) Uçağı ve 1 adet Yer Destek Sistemi tedarikini içeren 1 milyar 468 milyon dolar değerindeki anlaşma, 4 Haziran 2002 tarihinde Savunma Sanayii Başkanlığı (SSB) ile Boeing arasında imzalanmıştır.

Halihazırda Türk Hava Kuvvetleri envanterinde; KUZEY, DOĞU, GÜNEY ve BATI isimlerinde dört adet HİK uçağı bulunmaktadır.

Boeing 737 platformu üzerine kurulu olan HİK uçakları; 370+ kilometre menzile sahip Çok Rollü Elektronik Taramalı Radar'a (MESA), hava ve deniz tarama modlarına, 550+ kilometre menzilli dost-düşman tanımlama (IFF) sistemine, 41.000ft işletimsel irtifa tavanına, 10 kişilik görev ekibine, 2 kişilik uçuş ekibine ve 18 saate kadar (yakıt ikmali ile) havada kalış süresine sahiptir.



Bu uçaklarla yaklaşık 400 kilometre çapında bir harekat sahasında yer alan öncelikle hava araçları ve hava savunma sistemleri ana harekat merkezi ile koordine edilerek dost ve düşman olarak tanımlanır.

Düşman olarak tanımlanan unsurların hareketleri sürekli gözlenerek dost hava savunma uçak/silah sistemlerine aktarılır ve yine ana harekat merkezi ile koordineli olarak gerekirse angajman başlatılır ve yönetilir.

HİK'in beyni HAVELSAN'dan

Proje kapsamında, Türk savunma sanayii firmaları da çok kritik roller üstlenmiştir. Bu kapsamda Türkiye'nin önde gelen savunma sanayii firmaları arasında yer alan HAVELSAN; Hava Kuvvetleri Komutanlığı için Havadan Erken İhbar ve Kontrol Uçağının harekat faaliyetlerini yöneten görev bilgisayarı yazılımlarının geliştirilmesi ve entegre edilmesi, yer destek sistemlerinin geliştirilmesi, bu sistemlerin ömür devri içerisindeki bakım ve yeniden uyarlama faaliyetlerinde yer almıştır.

Bu faaliyetler, HİK Projesi için kritik öneme haizdir. Uçuş ekibinin talepleri doğrultusunda HAVELSAN tarafından ilave yetenekler de geliştirilerek harekat yazılımlarına yeni kabiliyetler ilave edilmektedir.

https://www.savunmasanayist.com/ingiltere-turkiyenin-baris-kartallarini-inceledi/ Mesajı Paylaş

İlginç bir haber , doğruluk için teyit lazım. Türkiye Endonezya ile beraber CN235 uçağı üzerinden ortak bir AEW&C platform geliştirmek için anlaşma yapılmış.

https://www.avionews.it/?item=1260254

Mesajı Paylaş

Güzel haber ama akla hemen Aselsan radarı gelmemeli. Havelsan HEIK de komuta kontrol görev yazılımları kısmında görev aldı. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

CN 235 küçük bir platform değil mi? Bu iş için en azından bir c130 kc390 yada A400 m olmalı idi.gerçek verimli birşey isteniyorsa boeing737 ye kadar yolu var.

Acaba elektrik ihtiyacının karşılanması için ek jeneratör koyarlar mı? Uçağa...

Ayrıca proje bizim için olmasa bile,Tai ve Aselsan'ın elinde testler için bir prototip olmalı.... Mesajı Paylaş

Aselsan'ın radar yol haritasını gösteren infografikler var bilirsiniz. Orada SAR uyduya kadar her radar hedefi var ama HEIK muadili bir uçak yok nedense. Türkiye'nin mutlaka 4 tanecik HEIK uçağını yerli bir alternatif ile yedeklemesi bu kabiliyeti kazanması gerek. Olurda zaten o belli bir şey ama bunca proje 2030 sonlarına kadar takvimlendirilmiş iken, en basitinden uzaydaki en iddialısı SAR uyduya varana dek ilan edilmişken yerli HEIK in olmaması ilginç onu demek istedim.  Ama hissiyat olarak yorumlarsak HEIK uçağına Türkiye'nin radar kabiliyetleri göz önüne alınır ise sıra geldiği görünüyor artık Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: putty - 27 Eylül 2024, 23:30:59
Aselsan'ın radar yol haritasını gösteren infografikler var bilirsiniz. Orada SAR uyduya kadar her radar hedefi var ama HEIK muadili bir uçak yok nedense. Türkiye'nin mutlaka 4 tanecik HEIK uçağını yerli bir alternatif ile yedeklemesi bu kabiliyeti kazanması gerek. Olurda zaten o belli bir şey ama bunca proje 2030 sonlarına kadar takvimlendirilmiş iken, en basitinden uzaydaki en iddialısı SAR uyduya varana dek ilan edilmişken yerli HEIK in olmaması ilginç onu demek istedim.  Ama hissiyat olarak yorumlarsak HEIK uçağına Türkiye'nin radar kabiliyetleri göz önüne alınır ise sıra geldiği görünüyor artık

Ben bu HEIK uçaklarına taa 1986 yılında alınacağı söylenirken karşı çıkmıştım dönemin başbakanı merhum TURGUT ÖZALA mektup yazmıştım cevabıda geldi.O zaman küçüktüm mektubu babam almış bana ulaşmadı bu uçakların alınmaması bunlara 1 milyar dolar vermektense 5 milyar dolar harcıyalım uyduya yüklü RADAR+YER GÖZETLEME SİSTEMİ+LAZER VE HEDEFLEME SİSTEMİ yüklü uydu yapıp uzaya gönderelim böylelikle 365/24 saat sürekli hava sahamızı kontrol edergüney doğu sınırlarımızı kontrol eder gördüğümüz teröristleri lazer ile vururuz demiştim o dönemlerde her gün 3-5-10 şehit haberleri geliyordu.
o teröristleride avrupa ve abd destekliyorlardı hatta yakınım helikopterle abd yardım yaparken vur emri asker istemiş verilmemiştir.... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz