F-16 Modernizasyonu

Başlatan Þahinbey, 11 Ağustos 2009, 08:37:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı YapCem_Dogut
@DogutCem
Özgür'den yeni kareler. Kamuflajın detayları daha belirgin.


Mesajı Paylaş
]

 
Yanlış biliyorsam düzeltin haki veya kahverengine boyanan uçaklar genelde kara saldırı amaçlı olurlar ve yüzeye yakın uçtuklarından yerle kamufle olsun(aynı zamanda yerde taksi halindeyken vb. de ) mavi tonları'da daha çok yüksek irtifa ve it dalaşına giren uçaklara düşman pilotun göz temasını kaçırması amacıyla uygulanıyor. F-16 Block 30'larda manevra kabiliyeti en avantajlı f-16 konfigürasyonlarından olduğu için genelde av/ önleme filolarında kullanıldığını biliyoruz.Bu proje inanın Tfx kadar önemli bir proje bizim için keza envanterimizde daha çok uzun zaman görev yapacak ve sayısı 240'ı bulacak. Çok önemli bir sayı ve çok hayati bir güç çarpanıdır.

Bizim bu uçaklara yerli bir güç hormonu aşısı vurmamız şart. Bu uçakların her şartta sağlıklı görev yapacağına dair kuşkular var. Bu durumu yerli görev bilgisayar ve alt sistemlerle aşmalıyız. Ayrıca her ne kadar aselpod, milli seyrüsefer podu , milli ew podu, yerli hava-yer mühimmatlarıyla bu uçaklar hava-yer olarak güzel seviyelere geleceksede günümüz modern savaş uçaklarına karşı ciddi bir hava hava dezavantajı var. Bu dezavantajı kapatmanın ilk basamağı iyi bir aesa radardır.

Biz CCİP ile bir radar mod. yaşadık ama Rus uçaklarında F-15 lerde, rafale ve ef de hayvan gibi radarlar var. Gan teknolojimiz ve f-16 radar konisinin komple kullanılmış olmasından mütevellit Aselsan F-16 Aesa radarına güveniyorum. Tabi böyle bir radar tek başına hiçbir şey adamı görüyorsun eyvallahta vurabiliyormusun ? Halihazırdaki C-7 amraamları zaten mevcut radarlada maks. menzilde kullanıyoruz. Ruslar K-77lerle r-77-1'lerle, avrupalı meteorla Amerikan Amraam-D'lerle inanılmaz menzillerden vuruş kabiliyetine sahip olacakken bizim C-7 ve Bozdoğanla yeni aesa radar pek bir teknolojik üstünlük vaadedmez kanaatındayım.Yani Özgür modernizasyonuyla Aim-120D Amraam veya Meteor lazım gelir demek istiyorum. En azından 120 km menzillere çıkan bir bozdoğan. Oda mesela G-40 füzesinin hava-hava versiyonuyla olabilir ama o bile azdır böyle bir radar kabiliyeti için diyorum. Yerli ramjet a-a'ya kadar meteor lazım geldiğini düşünüyorum.

Tabi iş bunlada bitmiyor bu uçaklar stealth uçakların kol gezdiği bir ortamda havada kalacak illaki ve bu stealth uçaklara karşı en mantıklı çözüm şu an işin uzun menzilli İRST sistemi + Uzun menzilli IR güdümlü füzedir. Gimbal olarak öne çıkan sistemler batıda Pirate irst 70-90 km doğuda ise Ols-50m (120+ km) füze olarakta batıda Micar IR 60 KM , doğuda R-77T 90 KM olarak öne çıkıyor. Biz bu konuda ne yaparız bilmiyorum. Tf-x'de İrst sistemi olacak ancak şu an çalışma ne aşamada ? Erken bir versiyonu var mı ? Rusların Ols-50m'i alınıp entegre edilebilir mi ? Verirler mi ? Herhalde s-400 veriyorsa s-500 ve su-57'ye sokalım diyorsa verir ama entegrasyonu nasıl olur bilemedim. Ama görev bilgisayarıda bizim olabilitesi yüksek gibi ama birşeyler yapılması lazım. Ir füze içinde tek şans Mica gibi ama üstte bahsettiğim G-40'ın 120 km menzilli havadan havaya versiyonu (40 km'lik bir hss füzesi havadan havaya bu menzillere çıkabiliyor.) Ir versiyonu ve Bozdoğanın direk Ir versiyonuda iş görebilir ancak tam caydırıcılık içi Aim 120-C ile aynı menzilde İrst ve füze lazım. Amerikanın Aim-120D'leri TFX'den önce satacğı veya kend akti kullanacağını sanmıyorum.

Kısaca bu önlemlerle Tfx'e kadar F-16'ları iyi bir 4'ncü nesil avcısı ve 5 nesil caydırıcısı haline getirebiliriz. Ve tekrar hatırlatayım bu uçaklardan elimizde yaklaşık 240 adet var. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;




Yunanistan'ın Viper modernizasyonu aşkı tekrar'dan depreşmiş ve Abd'nin mevcut durumlardan bu konuya bakışı değişmişken bize sorun yaratabilecek bazı konular mevcut.

Eğer bu yunanlılar uçaklarını viper seviyesine modernize ettirirlerse uçakları büyük ihtimal Apg-83 Sabr radarlı olacak ve gan teknolojili bu radar bizim özgür'ün gan tabanlı aesa radarına eş veya daha iyi olabilir. Belki maliyet sebeplerinden dolayı gaas tabanlı daha makul apg-80 radarını seçebilirler. O bizim için iyi olur.

Bir de tabi füze kısmı var. Aim-120 C7'ler ile kullanırlarsa o radar'ın çok fazla bir avantajı olacağını sanmıyorum. Aim-120D amraam isteyeceklerdir . Amerika verir mi ? Bilmiyorum. Ama verirse bize çok büyük avantaj sağlarlar.

Biz buna nasıl karşı koyarız . Tfx'de kullanacağımız meteor ve asraam füzelerini Özgür'e entegre edebiliriz. Görev bilgisayarı yerli olacak sonuçta. Tabi bazı fiziksel veya amerika kaynaklı problemler olursa benzer bir radar + füze kabiliyetini çabucak HÜRJET ile sağlamamız lazım.

Zaten pilotaj avantajımızı kaybettik birde böyle bir dezavantaj bizi ciddi yaralar. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#103
Bizim yerli AESA radarı çalışmaları ne aşamada acaba? F-16 burun konisine uygun yerli bir AESA radar tasarlanıyordu... Mesajı Paylaş

]

Üstadlar sorum şòyle.
F16 lar uçak gemilerine iniş ve kalkış yapamazlarmı.
Yapamazlarsa sebepleri nelerdir cevaplarınızı bekliyorum.saygılar. Mesajı Paylaş

#106
Alıntı yapılan: Oğuzhan - 28 Kasım 2019, 11:05:39
Üstadlar sorum şòyle.
F16 lar uçak gemilerine iniş ve kalkış yapamazlarmı.
Yapamazlarsa sebepleri nelerdir cevaplarınızı bekliyorum.saygılar.
Birçok önemli kriter var ama en önemlisi F16nın tek motorlu olmasıdır sanırım , uçak gemisinden kalkan uçaklar için çok kısıtlı bir kalkış alanı var tek motoruyla yeterli itki gücünü sağlayamayacaktır Mesajı Paylaş

#107
A7 Corsair uçağı da tek motorlu ve motor gücü F-16 motorundan çok daha düşük... Motor gücüyle alakası yok.. Gövde yapısı güçlü olmalı

Mesela F-35 A modeli ile F-35C (Uçak gemisi modeli) kanat alanı genişliği ve gövde gücü dayanıklılığı açısından farklı Mesajı Paylaş

#108


Þimdi biz devamlı olarak F-35 alternatifi olarak özellikle hava hava görevlerinde MMU'ya kadar ki tek alternatif F-16 Özgür'dür neden diyorum küçük bir aydınlatma yazayım.

Arkadaşlar şu an batı bloğunda eğer hava-hava muharebesi yapmak istiyorsanız alabileceğiniz en iyi iki uçak Ef-2000 ve F-16 Blok 70'dir. Nasıl ya ? dediğinizi duyar gibiyim. Hani rafaleler, gripenler, f-15 ler, f-18 ler varken nasıl olur da F-16 bu kadar iyi olur bu konuda üstelik Delta kanatta değil. Bunun için F-16'nın yapılışına gidelim.


Arkadaşlar F-16 uçağı aslen F-15'in çok pahalı olması ve abd'nin zamanında ilk başlarda f-22 gibi pek satış yanlısı olmadığından ilk abd daha sonra'da müttefiklerin ilk başta sadece hava hava görevleri için üretilen bir savaş uçağıdır.

Yani bizim akıllarımızda hem bombardıman yaparken kalan F-16 aslında hava üstünlük uçağı olarak tasarlanmıştır. Düşük maliyet olacağından tek motorlu olarak tasarlanan uçak tek motorun hakkını hava hava savaşlarında vermek için özellikle çok ama çok hafif tasarlanmış bir uçaktır.

Günümüz hava hava savaşlarında kanat formu önemli ise de hava hava muharebesinde tek değişken değildir. Öyle olsa Ruslar tüm uçakları delta kanat yapardı emin olun. Önemli olan motorun gücü ve uçağın ağırlığının belirli bir hesap yöntemi ile hesaplandığı güç ağırlık oranı'dır . İkinci olarak da en önemli olan climb rate dediğimiz tırmanma oranı gelir . Son olarak da hız önemlidir.

F-16 block 30 düşük ağırlığı ve güçlü motoru sayesinde nato'da ef-2000'in interceptor modifikasyonu ve 5. nesil dışı savaş uçaklarından daha iyi güç/ağırlık, tırmanma oranı ve ortak g çekiş kuvvetine sahiptir.  Block-30 da 40 ve 50'ye göre 40 ve 50 daha hava yer ağırlıklı olduğundan ağırlaştıkları için hafifliği ile daha çok hava hava görevlerinde kullanılan versiyondur.  Biz ccip modernizesi ile eldeki tüm block 40 ve 50 leri aviyonik olarak 50+ seviyesine yükselttik. Block 30'lar ise 40'lardan çıkan parçalarla 30TM adında bir modernizeye tabi tutuldular.


Þimdi gel gelelim konuya . Block 70 viper'ın aslen ufak farklar dışında 50+'nın aesa radarlı versiyonu olduğunu biliyoruz. İşte biz özgür modernizasyonuyla F-16 block 30 ları hem yerlileştirecek hemde block 70 seviyesine çıkaracağız. Üstüne üstlük block 30'ların ağırlık avantajları ile umarız gelecek jchms ve aesa kabiliyeti ile Ef-200 thrance 3'den sonra Batı bloğunun en etkili hava hava kabiliyetli uçağı olabilir. Hele birde yerli görev bilgisayarına Mbda meteor veya eşdeğeri yerli ramjet motorlu bir bvraam eklersek kabiliyetlerini düşünemiyorum.

Açıkcası şu üstte görülen F-16 Özgür'ü 1x Mehpod + 2x Ek yakıt tankı + 4/6 amraam/meteor/gökdoğan + 2x aim-9x/bozdoğan ve tabiki jchms ve aesa radar kabiliyeti ile uluslararası tatbikatlarda bakımlı oldukları taktirde terör estirebileceklerini düşünüyorum.

Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Özgür F16 kapsamında yapılabiliryorsa tüm aviyonik ve yapısal parçaların yerli olarak imal edilmeli bu sayede F16 konusunda dışa bağımlılık sıfırlanır, hatta T129 atak helikopteri gibi f16'nın fikri ve mülki haklarıda satın alınabilir Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz