F-16 Modernizasyonu

Başlatan Þahinbey, 11 Ağustos 2009, 08:37:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#140
Ufak akıl yürütmeler.
Türk-i Cumhuriyetlerin elinde yaklaşık 150 kadar MİG-29 var. Elimizde olan ve yakında uçacak bir proje=Hürjet.Elimizde olan ve gerçekleşmesi için gerekli sistemler neredeyse hazır olan Özgür projesi.
Bir motor=Rd-33 ve gelecekte RD-33 ile aynı boyutlara sahip bir motor daha TJ-XXX.
Evvela Hürjet Rd-33 ile uçar ve TJ-XXX geliştirilmeye çoktan başlanmıştır. Aradan  zaman geçer TJ-XXX  hazır olur Hvkk yerli motoru peyderpey uçaklara takar. Hürjet ihraç versiyonu TJ-XXX ile uçar üstüne birde 150 MİG-29 için en az 350 motor üretilir daha sonra Polonya, İran,Ukrayna.... Tabi MİG-29'lar Block 70 ayarında radarlara da sahip olur;gökdoğan,bozdoğan,som atar; politik avantajları olur. Nihayetinde iş Hürjetten başlar bi zamanlar forumda dalgası yapılan mig 29 modernizasyonundan çıkar. Mesajı Paylaş

Hakikaten konu F-16 modernizasyonundan nerelere kaymış yine arkadaşlar konumuza dönelim lütfen... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 07 Nisan 2020, 18:49:34
Yaşar kardeşim; EJ-200'ü üreten EuroJet Turbo GmbH . Bu şirket Birleşik Krallık'ın Rolls Royce, İtalya Avio, İspanya ITP ve Almanya MTU Aero Motorları olan çok uluslu bir konsorsiyumdur. Merkezi Münih yakınlarındaki Hallbergmoos'ta bulunmaktadır.

Bu EJ-200 motorunu sen ister Kale ortaklığıyla ister Migros-A101 ortaklığı ile yap bu motor , Avrupa üretimi (Almanya'ya özellikle MTU'ya dikkatini çekerim) bir motor... Bu motoru seçtiğin an Almanya'nın eline düşersin... Yok BEA ile MMU yapıyoruz yok İngilizlerle aramız iyi , İngilizler , Almanya'yı ikna eder vb. düşünce hepsi fantazi şeyler...

Hem zaten Kale/RR ortaklığı motoru bahsettiğiniz MMU için tamamen özgün bir motor üretimini kapsıyor , benin tartıştığım Hürjet için önerilen EJ200 motoru ile alakası yok...

Diyorsunuz ki Türkiye'de üretilen motordan ambargo yemezsiniz... Kale  , bir süre sonra Tei olur RR'siz üretim yapar?????????

25 yıllk TEİ ; GE olmaksızın motor yapabiliyor mu da böyle yazıyorsunuz sayın Yaşar?

Kale-RR ortaklığı ne teklif etti de SSM , motor işini onlara vermedi? RR motoru yaparız , istediğin kadar üretmeye de 3. ülkelere satmaya da evet ama IP haklarını V-E-R-M-E-M diyor...


F-404 motorunu seçmek ile EJ-200 seçmek arasında , her anlaşmazlıkta ambargoyu kafana yiyeceğin için Demokles'in kılıcı misali bir fark yok ...


2- Ben hiçbir zaman Batı motorlarının kalitesini , uzun ömrünü , güvenilirliğini tartışmadım ki... Tabi ki batı motorları daha iyi...


Görüşümü aşağıda tekrar edeyim Sayın Yaşar . Aslında aşağıyı dikkatli okursanız tamamen aynı fikirde olacağımızı da anlarsınız...

F-16, F-4, F-35 tabi ki alınsın bir sözüm yok... Benim istediğim her ne kadar batı motorlarına göre güçsüz-dayanıksız da olsa (8000 saat gideceğine 4000 saat gitsin ömrü) elimizde batı motorları dışında bir motor kullanan hiç değilse 1 savaş uçağı platformumuz olsun... Batı ile ilişkilerimiz bozulsa bile (zaten 2 ayda bir bozuluyor) rahatlıkla kullanacağımız hafif bir savaş uçağımız -Hürjet- olsun...
MMU da ister ABD , ister RR ortaklığı yap ona bir şey demiyorum zaten...

Sayın Battlestar sizin de yazınızı da okudum özellikle alternatif evren fikirlerinizden 3-4 tanesi zaten  akıllı olan siyasetçilerin yapması gerekenler....
Ama hocam bakın PYD konusunda Batı'nın yaptıkları şerefsizliği gördünüz . Başka konularda yazarken bizim başımıza daha  pyd yüzünden , Fırat'ın doğusunda çok belalar açılacağını yazmıştım... Hocam bu Batı'nın siyasetine güvenilmez...
Mutlaka batı dışı  , kötü motorlu da olsa bir uçak edinmemiz gerekir...

Hürjet'e uygun alternatif motor yok diyorsunuz ama ben  mutlaka Çin menşei bir motor yoksa da Klimov RD-33 gibi bir rus motorunun  alınması konusunda ısrarcıyım...
Þunun için bu zamanlarda aramızın iyi olmamasına rağmen Rus diyorum: Ruslarla problem olursa Batı motorlu uçaklarımızı ; Batı ile problem olursa düşük performanslı da olsa (Klimov RD-33 bence güzel de bir motor)  Rus motorlu uçağımızı kullanırız... Ama yine EJ-200 veya F404 seçersek bu iki Batılı güç birbirini tutar ,bize alternatif kalmaz , bunların ayağına düşeriz...Ben bunu savunuyorum...
Sn serkan1976,
1. Ben sizin kardeşiniz olamam. Yaşınız kaç? 1976 doğumlu iseniz babanız olurum. Ben 54 doğumluyum.
2. Ej200 motorunun tasarım sahibi Rolls Royce firmasıdır. Eurojet'e kontrat karşılığı ej200 üretim izni vermiştir.
RR, Bu motorun benzerini üretir sizin için , adına ej200t der. Olur biter. Motorun patenti RR de dir.

https://www.rolls-royce.com/products-and-services/defence/aerospace/combat-jets/ej200.aspx#/

İşin başında RR, 20200lbf lik ej200'ü bize teklif etti. Yani Kale ile ej200'ü Türkiye'de üretecekti.

https://www.defensenews.com/air/2015/12/06/rolls-royce-offers-engine-for-turkish-made-fighter-jet/

Biz gücü yetersiz kalır MMU için deyince zaten ej230 olarak üzerinde çalıştığı projeyi bize önerdi 27500+lbf itkili yeni özgün bir motor olarak. Kalkar size TVC li ej200 verir. Adını ej200tvc koyar. Suyun vanası RR'nin elinde olduktan sonra bu motoru burada imal ettirmesi problem değil. Alman'dan motor alınmasına ben de karşıyım.
Ip hakkını vermesin. Bana geçiş döneminde 3üncü şahıslara satışı problemsiz motoru Türkiye'de üretip versin. Benim Hürjet'im uçsun. O yeter. Türkiye'de üretilen ej200, dışarıdan alınacak Klimov-rd33 den bin defa daha iyidir. Bakımını rahat yaparsınız. Parcası her zaman hazır olur. Prototiplerin ihtiyacı dışında, dışarıdan motor almak akıl işi değil bence. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: fırtına06 - 07 Nisan 2020, 23:56:51
Hakikaten konu F-16 modernizasyonundan nerelere kaymış yine arkadaşlar konumuza dönelim lütfen...
Çok haklısınız.
F16 modernizasyonuna dönersek;
Bizim bu aşamada ne yapıp edip eldeki blok-30 ları bir an önce hava hava görevlerine uygun olarak (yanlış anımsamıyorsam bunlar yapısal olarak bizim en kıvrak uçaklarımız) "Özgür" hale getirmemiz gerekir. İkinci adım olarak, blok-40'lara ve blok-50 lere de Aesa radarlarını takmamız şart. En geç 2025'e kadar bu işi bitirmemiz lazım. Mesajı Paylaş

Sayın Yaşar , öncelikle sizin yaşınızı "Yaşar"nick name den tahmin etmem mümkün değil herhalde bunu anlayışla karşılarsınız...
Diğer yorumlarınıza gelince , yukarıda yazdığınız tüm bilgileri okudum katıldığım ve katılmadığım noktalar var haliyle...
Ama yorumlarınızı okuyunca " hâlâ anlatmak istediğimi ifade edemediğimi veya sizin anlamamakta ısrar ettiğinizi"düşünüyorum....
Benim argümanım şu düşünceye dayanıyor...
"Batı , sen ne kadar uçak motorunu Türkiye'de ortak üretim veya doğrudan satış garantisi ile elde edersen et , istediği anda bu tedarik zincirini engeller"
Bu görüşüme katılmıyorsanız zaten tartışacak bir şey yok... Örnek Kapı gibi F-35 sözleşmesine rağmen F-35 alamamamız,Fransanın Mistral'leri Ruslara vermemesi ,Altay motor veya T-129 motor ambargosu vs. vs. vs.
Bu örnekler gösteriyor ki Batı bloğu herhangi bir anlaşmazlık  durumunda ambargoyla seni zor durumda bırakıyor...
O halde yapılacak şey ; Hürjet özelinde konuşursak  alternatif bir kaynağa yönelmek... Yani en azından Türk hava kuvvetlerindeki 1 uçağımız Batı menşeili bir motor kullanmasın. Yerli motor gelene kadar Çin veya Rus motoruyla uçsun... Tamam bu motorlar Batı motorları kadar uzun ömürlü değil ama olası bir ambargoda en azından işimizi görür...
_________________________________________________
RR her ne kadar İngiliz üretimi olursa olsun , ben özellikle ABD'nin istediği anda bir rest çekerek bu tedarik zincirini rahatlıkla engelleyeceğini iddia ediyorum... Ben bu görüşümde ısrar ediyorum...


Mesajı Paylaş

#145
Alıntı yapılan: serkan1976 - 08 Nisan 2020, 10:00:50
Sayın Yaşar , öncelikle sizin yaşınızı "Yaşar"nick name den tahmin etmem mümkün değil herhalde bunu anlayışla karşılarsınız...
Diğer yorumlarınıza gelince , yukarıda yazdığınız tüm bilgileri okudum katıldığım ve katılmadığım noktalar var haliyle...
Ama yorumlarınızı okuyunca " hâlâ anlatmak istediğimi ifade edemediğimi veya sizin anlamamakta ısrar ettiğinizi"düşünüyorum....
Benim argümanım şu düşünceye dayanıyor...
"Batı , sen ne kadar uçak motorunu Türkiye'de ortak üretim veya doğrudan satış garantisi ile elde edersen et , istediği anda bu tedarik zincirini engeller"
Bu görüşüme katılmıyorsanız zaten tartışacak bir şey yok... Örnek Kapı gibi F-35 sözleşmesine rağmen F-35 alamamamız,Fransanın Mistral'leri Ruslara vermemesi ,Altay motor veya T-129 motor ambargosu vs. vs. vs.
Bu örnekler gösteriyor ki Batı bloğu herhangi bir anlaşmazlık  durumunda ambargoyla seni zor durumda bırakıyor...
O halde yapılacak şey ; Hürjet özelinde konuşursak  alternatif bir kaynağa yönelmek... Yani en azından Türk hava kuvvetlerindeki 1 uçağımız Batı menşeili bir motor kullanmasın. Yerli motor gelene kadar Çin veya Rus motoruyla uçsun... Tamam bu motorlar Batı motorları kadar uzun ömürlü değil ama olası bir ambargoda en azından işimizi görür...
_________________________________________________
RR her ne kadar İngiliz üretimi olursa olsun , ben özellikle ABD'nin istediği anda bir rest çekerek bu tedarik zincirini rahatlıkla engelleyeceğini iddia ediyorum... Ben bu görüşümde ısrar ediyorum...
Sn serkan1976,
Bazı konularda Anlaşamadığımızda anlaşalım.
Yukarıda Yazdıklarınızın birçoğuna katılıyorum; Yabancı motorla bu iiş olmaz. Mutlaka kendi motorumuzu üretmemiz gerekli. Tek anlaşamadığımız nokta Rus motoru. Ben de diyorum ki ha Rus ha batılı , ikisi de aynı. İdlip'te adamın yanlışlıkla askerini ya da uçağını vurursunuz size motor satışını durdurur. Rusdan doğrudan motor alırsınız. İkide bir bozulur sık sık yenilemek için tekrar motor siparişi verirsiniz. Hiç olmazsa eğer motor Türkiye'de yapılıyorsa İngiliz'in arayı bozması zorlaşır.  Yatırım yapmıştır. Para kazanıyordur adamın bir kolunu yakalamışsınızdır çekmesi zordur vs vs.
Sizin tüm yumurtaları aynı kefeye koymama mantığında olduğunuzu da görüyorum. Ancak Rus teknolojisine güvenemediğimden sizden farklı düşünüyorum.
ABD ile aramızın en limoni olduğu dönemde dahi BAE mühendisleri tfx üzerinde çalışmaya devam etti. ABD nin İngilizlere söylediğiniz ölçüde baskı uygulama noktasına gelmesi demek, bizim ABD ve/veya İsrail ile savaş eşiğinde olmamız demektir.
Sizin ve benim görüş açılarımız farklı olabilir bu bence ufak noktada. Ancak bu işin başındakiler ne yapacak o önemli. Biz kendi görüş açımızdan doğru ve olması gerektiğini düşündüğümüz şeyleri yazıyoruz burada ama işin arkasında yatan asıl düşünceyi ve oynanan tiyatroyu tam olarak izleyemiyoruz. Mesajı Paylaş

+1

Çok yaşayın. İşte aradığım deyimi siz bulmuşsunuz. Biz tüm yumurtaları aynı sepete koyuyoruz ki bu stratejik olarak büyük hata. Devlet aklı bunu düşünmeliydi bence. Benim kastettiğim de tam olarak bu...
Benim Rus veya Çin motoruna bir yatkınlığım-sempatim yok. Bilâkis bu motorların ömür-güç istekleri açısından geride olduğunu sürekli vurguladım.
Ana vurucu gücümüz F-16,MMU,F-4 Batı motorlu olsun ama mutlaka 1 uçağımız(Hürjet) alternatif başka bir ülkeden olsun...
RR konusundaki görüşlerinize de katılıyorum. RR-KALE teklifi bence kabul edilmeliydi.İstediğimiz kadar üretim, 3.dünya ülkelerine satış izni RR tarafından kabul edildi ama SSM , IP hakları konusunda ısrarcı...
RR-Kale ortaklığı (MMU) belki de Hürjet'te EJ-200 kullanırsak daha da kolaylaşabilir...
Ama Türkiye'de GE-TEİ ortak motor fabrikası ve yılların deneyimi varken F404-GE seçimi de bence sürpriz olmaz. 20 yıldır Türkiye fabrikasında F110 üreten GE-TEİ , Hürjet motoru için de bastırıyordur mutlaka...
Çünkü benim için Hürjet 'te Abd veya İngiltere motorunun bir farkı yok yukarıdaki görüşlerime göre... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 08 Nisan 2020, 10:00:50
Sayın Yaşar , öncelikle sizin yaşınızı "Yaşar"nick name den tahmin etmem mümkün değil herhalde bunu anlayışla karşılarsınız...
Diğer yorumlarınıza gelince , yukarıda yazdığınız tüm bilgileri okudum katıldığım ve katılmadığım noktalar var haliyle...
Ama yorumlarınızı okuyunca " hâlâ anlatmak istediğimi ifade edemediğimi veya sizin anlamamakta ısrar ettiğinizi"düşünüyorum....
Benim argümanım şu düşünceye dayanıyor...
"Batı , sen ne kadar uçak motorunu Türkiye'de ortak üretim veya doğrudan satış garantisi ile elde edersen et , istediği anda bu tedarik zincirini engeller"
Bu görüşüme katılmıyorsanız zaten tartışacak bir şey yok... Örnek Kapı gibi F-35 sözleşmesine rağmen F-35 alamamamız,Fransanın Mistral'leri Ruslara vermemesi ,Altay motor veya T-129 motor ambargosu vs. vs. vs.
Bu örnekler gösteriyor ki Batı bloğu herhangi bir anlaşmazlık  durumunda ambargoyla seni zor durumda bırakıyor...
O halde yapılacak şey ; Hürjet özelinde konuşursak  alternatif bir kaynağa yönelmek... Yani en azından Türk hava kuvvetlerindeki 1 uçağımız Batı menşeili bir motor kullanmasın. Yerli motor gelene kadar Çin veya Rus motoruyla uçsun... Tamam bu motorlar Batı motorları kadar uzun ömürlü değil ama olası bir ambargoda en azından işimizi görür...
_________________________________________________
RR her ne kadar İngiliz üretimi olursa olsun , ben özellikle ABD'nin istediği anda bir rest çekerek bu tedarik zincirini rahatlıkla engelleyeceğini iddia ediyorum... Ben bu görüşümde ısrar ediyorum...

Serkan Bey;

dediğiniz gibi batı menşeli olmayan bir motor seçimimiz olursa s-400 ve çin'li şirketten hss alacağımız zamanında ki gibi bir baskı gelmez mi batı tarafından. Mesajı Paylaş

S-400 ambargosu F-35 stealth özelliğinin açığa çıkacağı bahanesiyle uygulandı. Bahane olduğu şuradan belli ; ABD , F-35 'i olmayan örneğin Hindistan'ı da ambargoyla tehdit etti...
Sorunuz özelinde ise ABD , zaten bize yapacağı her türlü ambargoyu yapıyor bunun ötesinde yapacaklarının bizi tamamen kaybedeceğini bildiği için orta kalite bir rus-çin uçak motoru için bu konuda ileri gideceğini sanmıyorum...
Mesajı Paylaş

elin şeyiyle gerdeğe girilemeyeceğinin kanıtını defalarca yaşayarak öğrendik.kendi motorumuz bitene kadarda bu muhabbetlere devam edeceğiz anlaşılan.en alt sınıf motordan başladık inşallah bitire bitire en üst tip motoru yaparak nihayete ereceğiz Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz