F-16 Modernizasyonu

Başlatan Þahinbey, 11 Ağustos 2009, 08:37:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#170
Resmi olarak menzilinin 65km olarak açıklanmadımı ? Ayrıca boyut olarak AIM 120den ufak teknolojik olarak ABD dan ileri seviye ye atlamadığımıza göre bu füze c7 ye denk olamaz. Bakın burda bahsettiğiniz kişi tv de canlı yayında kendisi ifade ediyor 65km menzilde olduğunu. 5:00a dikkat ediniz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mimkemal - 20 Mayıs 2020, 03:35:23
Resmi olarak menzilinin 65km olarak açıklanmadımı ? Ayrıca boyut olarak AIM 120den ufak teknolojik olarak ABD dan ileri seviye ye atlamadığımıza göre bu füze c7 ye denk olamaz. Bakın burda bahsettiğiniz kişi tv de canlı yayında kendisi ifade ediyor 65km menzilde olduğunu. 5:00a dikkat ediniz.

Hocam açıp bakmak yerine direk kendi fikrinizi dikte etmeyin.



AmraamC-7



Bozdoğan

Bozdoğanın küçük olmasını bırakın aksine daha uzun ta makineli topa kadar uzanıyor.



Bu videoda 40:40'ı izlersen adam ne diyor. Biz 65 km dedik ama diyor bunu bir miktar zorlayacağız diyor. Adam tabi kardeş biz 100-120 km C-7 eşdeğer menzilli füze ürettik demez, diyemez, proje gizliliği ve rütbesi yetmez.

Zaten 65 km menzilli ve bu menzilde at-unut var denildiğinde, direkt olarak üstündeki aktif radar arayıcı başlığının menzilinin 65 km olduğu ortaya çıkıyor. Çünkü 65 km olmasa at-unut yapamazsınız. Bu raddeden başka sizin yapmanız gereken tek şey rf datalink ile mid-course veya terminal aşamaya kadar füzeyi güdümlemek ki bu rf datalink olayı artık bizim için çok kolay bir durum, o raddeden sonra füze aktif radarını açacak ve pittbull'a döncek.

Bak amraam içinde aynısı yazıyor ;

Once the missile closes to self-homing distance, it turns on its active radar seeker and searches for the target aircraft. If the target is in or near the expected location, the missile will find it and guide itself to the target from this point. If the missile is fired at short range, within visual range (WVR) or the near BVR, it can use its active seeker just after launch, making the missile truly "fire and forget".


Açıkcası 65 km aktif radar menzili güzel bir menzil. Aynı zamanda bu raddede füze vuruş ihtimali çok yüksek olduğu için No escape zoneları'da genelde bu menzille aynıdır.




Bak buna bak meteor füzesi 150 km menzilli 75 km'de midcourse yapıyor. Aktif radarını açıyor ve hedefe gidiyor. Zaten meteor'un aktif radar başlığı için a/b'den 3 katından fazla deniliyordu. C-7'de bu daha az 30 km zaten c-7 mid-course'da değil terminal'de açıyor. O yüzden No Escape Zone'u da düşük. Bu eski bir füze olmasından kaynaklı. Zaten meteor eşdeğeride değil.

Gökdoğan'a baktığımızda 65 km aktif radar başlığı ve no escape zone'u olduğu görülüyor.  Yani bu füze nefesi yettiği taktirde 130 km civarına kadar operasyonel etkili menzile sahip olabilir. Hadi biz ona 100-120 km arası diyelim.  Zaten şöyle düşün hava kuvvetleri ellerinde bol bol a/b varken asla onlarla benzer menzilde füze istemez. A/b ile idare eder C-7 eşdeğeri isterler (en az). Zaten C-7 sayımız eşdeğer hava kuvvetlerine göre az. Yeni alımda mümkün değil. Kesinlikle buna eşdeğer bir füze olacaktır. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Ekte Hakan Kılıç bir çok sorunun cevabını vermiş.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 20 Mayıs 2020, 09:04:41
Alıntı yapılan: mimkemal - 20 Mayıs 2020, 03:35:23
Resmi olarak menzilinin 65km olarak açıklanmadımı ? Ayrıca boyut olarak AIM 120den ufak teknolojik olarak ABD dan ileri seviye ye atlamadığımıza göre bu füze c7 ye denk olamaz. Bakın burda bahsettiğiniz kişi tv de canlı yayında kendisi ifade ediyor 65km menzilde olduğunu. 5:00a dikkat ediniz.

Hocam açıp bakmak yerine direk kendi fikrinizi dikte etmeyin.



AmraamC-7



Bozdoğan

Bozdoğanın küçük olmasını bırakın aksine daha uzun ta makineli topa kadar uzanıyor.



Bu videoda 40:40'ı izlersen adam ne diyor. Biz 65 km dedik ama diyor bunu bir miktar zorlayacağız diyor. Adam tabi kardeş biz 100-120 km C-7 eşdeğer menzilli füze ürettik demez, diyemez, proje gizliliği ve rütbesi yetmez.

Zaten 65 km menzilli ve bu menzilde at-unut var denildiğinde, direkt olarak üstündeki aktif radar arayıcı başlığının menzilinin 65 km olduğu ortaya çıkıyor. Çünkü 65 km olmasa at-unut yapamazsınız. Bu raddeden başka sizin yapmanız gereken tek şey rf datalink ile mid-course veya terminal aşamaya kadar füzeyi güdümlemek ki bu rf datalink olayı artık bizim için çok kolay bir durum, o raddeden sonra füze aktif radarını açacak ve pittbull'a döncek.

Bak amraam içinde aynısı yazıyor ;

Once the missile closes to self-homing distance, it turns on its active radar seeker and searches for the target aircraft. If the target is in or near the expected location, the missile will find it and guide itself to the target from this point. If the missile is fired at short range, within visual range (WVR) or the near BVR, it can use its active seeker just after launch, making the missile truly "fire and forget".


Açıkcası 65 km aktif radar menzili güzel bir menzil. Aynı zamanda bu raddede füze vuruş ihtimali çok yüksek olduğu için No escape zoneları'da genelde bu menzille aynıdır.




Bak buna bak meteor füzesi 150 km menzilli 75 km'de midcourse yapıyor. Aktif radarını açıyor ve hedefe gidiyor. Zaten meteor'un aktif radar başlığı için a/b'den 3 katından fazla deniliyordu. C-7'de bu daha az 30 km zaten c-7 mid-course'da değil terminal'de açıyor. O yüzden No Escape Zone'u da düşük. Bu eski bir füze olmasından kaynaklı. Zaten meteor eşdeğeride değil.

Gökdoğan'a baktığımızda 65 km aktif radar başlığı ve no escape zone'u olduğu görülüyor.  Yani bu füze nefesi yettiği taktirde 130 km civarına kadar operasyonel etkili menzile sahip olabilir. Hadi biz ona 100-120 km arası diyelim.  Zaten şöyle düşün hava kuvvetleri ellerinde bol bol a/b varken asla onlarla benzer menzilde füze istemez. A/b ile idare eder C-7 eşdeğeri isterler (en az). Zaten C-7 sayımız eşdeğer hava kuvvetlerine göre az. Yeni alımda mümkün değil. Kesinlikle buna eşdeğer bir füze olacaktır.

Resmin çekim açılarının sizi yanılttığını düşünüyorum AIM 120 ye tekrar bakarsanız paylaşmış olduğunuz resimde, bizim mühimmatımızdan oldukça geriden başladığını göreceksiniz. Ben mühimmatın tam değerleri ortaya çıkınca bunun belli olacağını düşünüyorum. Her neyse, bizim F16 modernizasyonunu anlamlı kılabilmemiz için minimum c7 performansını veren bir hava hava füzesine ihtiyacımız var. Kısa menzil için keşke IRIS-T nin bire bir performansında bir mühimmat oluştursak gerçekten Almanlar bu füzeyi deniz platformlarına da uyarlamaya başladı. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: fırtına getiren - 20 Mayıs 2020, 02:16:46
Alıntı yapılan: serkan1976 - 19 Mayıs 2020, 23:16:06
Alıntı yapılan: serkan1976 - 10 Mayıs 2020, 15:26:55
Bu ABD'nin Hindistan uçak ihalesi için önerdiği F-21 uçağının özelliklerini inceleyebildiniz mı?
Lockheed Martin sitesinde biraz baktım ama teknik farklılıklar pek yazılmamış... Block70'den bir farkı var mı?

Bu soruma bir cevap yok mu?

Benim bildiğim tek fark ykıt ikmal sondasının farklı olması.

Teşekkürler Mesajı Paylaş

]

Alıntı yapılan: カメせ - 05 Haziran 2020, 08:06:29
Alıntı Yap

Görebildiğim kadarıyla içeride iki tane daha var.
Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Geçen gün Arda Mevlütoğlu'nun bir yazısı vardı. F-15,f-16,F-5,mig-29 uçurmuş diğer savaş uçaklarının çoğuna karşı da dogfight dahil eğitimler vermiş çok kıdemli Abd pilotuyla yapılan bir röportaj çevirisi vardı.

Adam anlatmış, anlatmış hangi uçağın avantaj ve dezavantajları vb.

Son olarak adama soruyorlar  "ABD muharip gücünün etkinliği  için yapılması gereken 3 şey sayabilir misiniz?" denmiş.

Adam 1.sıraya ; F-16'lara AESA radarı takılırsa tam bir güç çarpanı olur demiş...

Demek ki biz de mutlaka Aesa radarını öncelikli olarak F-16'lara entegre etmeliyiz... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 05 Haziran 2020, 12:20:47
Geçen gün Arda Mevlütoğlu'nun bir yazısı vardı. F-15,f-16,F-5,mig-29 uçurmuş diğer savaş uçaklarının çoğuna karşı da dogfight dahil eğitimler vermiş çok kıdemli Abd pilotuyla yapılan bir röportaj çevirisi vardı.

Adam anlatmış, anlatmış hangi uçağın avantaj ve dezavantajları vb.

Son olarak adama soruyorlar  "ABD muharip gücünün etkinliği  için yapılması gereken 3 şey sayabilir misiniz?" denmiş.

Adam 1.sıraya ; F-16'lara AESA radarı takılırsa tam bir güç çarpanı olur demiş...

Demek ki biz de mutlaka Aesa radarını öncelikli olarak F-16'lara entegre etmeliyiz...

Hocam ben bizzat bu işe özellikle önem verilmesi için senelerdir söylüyorum .  Tamam mmu'ya odaklandık, geleceğimiz o fakat bizim elimizde şu an 240 civarı F-16 var. Biz bu uçakları uzun bir süre kullanacağız ve bizim cidden platform olarak hava önleme uçağı açığımızda var.

Biz bu eksiği en kolay şekilde elimizdeki F-16'ları kıymetlendirerek ve konfigüre ederek giderebiliriz . Mesela;

Hava Önleme Uçağı Açığı ;

Böyle bir açığımız zamanında F-5'ler eskidiğinden beri var. O aralar 80 hava önleme uçağı alınmak istemişti ama F-35'e yönlenildi. Þu an av-önleme görevini F-16'lar yapıyor. F-16 öyle 3d tvc'si olan kobra manevraları felan yapan bir uçak değil. Ama batı paktında alabileceğimiz çoğu uçaktan daha fazla hıza, tırmanma oranına ve itki-ağırlık oranına sahiptir ve 9g'ye kadarda çeken bir uçaktır.
Yani anlatmak istediğim pek ala hava-hava muharebesi yapar ve aslen hava önleme amaçlı yapılmış bir uçaktır. Zaten ucuz etkili bir hava önleme uçağı olsun diye "Light Tactical Fighter" projesi için geliştirilmiştir.  En büyük avantajı'da güçlü motoruna rağmen maksimum kalkış ağırlığının az olması yani hafif bir uçak olmasıdır, bu sayede hızlanır, hızlı tırmanır ve sert manevralar yapabilir.
Þimdi arkadaşlar iki çeşit hava-hava muharebesi tipi vardır. Biri Kısa menzilli IIR güdümlü füzeler ve makinalı top ile yapılan diğeri ise orta ve uzun menzilli Radar güdümlü ufuk ötesi yani bvr füzelerle yapılan muharebedir.

Kısa menzildeki muharebede uçağınızın manevra kabiliyeti, hızı, pilotaj önemlidir. Ancak teknolojinin gelişmesi ile batı uçakları bu açığı farklı şekilde kapattı. Kaska monteli görüş-nişangah sistemi ve geniş açılı iir sensöre sahip kısa menzilli hava hava füzeleri sayesinde bu açık kapanabiliyor. Bknz :





Görüldüğü üzere F-16 kaska monteli nişangah sistemi olan JHMS ile çok geniş bir açıya zaten füze atabiliyor. Yani uçağın o kadar manevralı vs. olması çok önemli değil. Zaten öyle olsa batı paktı şu an rus ekolü karşısında çok çaresiz kalabilirdi. Allaha şükür şu an elimizde 240 JHMS kaska monte atış sistemi ve sayısı tam belirsiz Aim-9x füzesi var. Aim-9x eşdeğeri olmasını beklediğimiz Bozdoğan füzemizde var. Bunlar birde manevra açısından en iyi versiyon olan blok 30 F-16 ile birleşirse bize yeterli seviyede kısa menzilde muharebe kabiliyeti verir.



Ayrıca Irst dediğimiz sistemde önemlidir . Bu sistem esasında uçağın burnundaki bir gimbal ir sensördür. Çok gelişmişleri 100+ km'leri bulduğu söylenen bu sistem, her ne kadar kötü hava şartları vb. olaylardan etkilense de kızılötesi tarama yoluyla savaş uçakları başta olmak üzere hedefleri devamlı tarama yoluyla 0-100 km arasında tespit eder.  Tabi en gelişmiş versiyonları bunu yapar. Bu kısa menzilde tespitteki öneminden çok , stealth hedefleri tespit edebilmekteki maharetlerinden dolayı önemlidir. Ancak yinede menzilleri stealth hedefleri onların uzun menzilli hava hava füzesi menzillerinde tespit edip en önemlisi o menzillerde angaje olamaz (IIR füzelerinin kısa menzili yüzünden). Ancak Stealth uçakların attığı uzun menzilli hava hava füzelerinin no escape zone yani füzeden kaçamayacağınız kadar yakın olan alana girmeden hedefi tespit edip kaçabilmenize illa ki yardımı olacaktır.


Uzun Menzilde Bvr Muharebe ;

Bu muharebede de önemli olan uçağınızdaki radar, onun kabiliyet ve menzili ve taşıdığınız uzun menzilli bvr hava hava füzesi onun ew dayanımı ve aktif radar arayıcı başlığının menzilidir. Yani ne kadar menzili ins ile ne kadarını aktif takip ediyor önemli olan budur.
F-16'larda şu an kullanılan Apg-80 aesa radarı gerçekten güzel bir radar tespit kapasitesini altta veriyorum ;

APG-80 AESA (F-16E)

For RCS 0.0001 m2 class target: 11 km+
For RCS 0.001 m2 class target: 20 km+
For RCS 0.1 m2 class target: 62 km+
For RCS 1.0 m2 class target: 110 km+
For RCS 5.0 m2 class target: 165 km+
For RCS 10.0 m2 class target: 195 km+

Evet daha iyi radarlarda var ancak apg-80 zaten uçakları kendi füze menzilinden ileride tespit ediliyor bu onun için pekte dezavantaj değil, Kaldı ki aselsanın aesa radarında yanılmıyorsam biz uçağın burun konisinin tamamını kullandık ve muhtemelen daha fazla transistör kullandık yani daha gelişmiş bir radar olacağı söylenebilir. Yine elimizde C-7 füzesi var (az sayıda ama fena füze değil.) ve yerli bana göre C-7 ile aynı menzilde(nedenlerini daha önce açıklamıştım) (tahmini 120 km civarı) yerli gökdoğan füzemizde geliştiriliyor. Tabi bu arenada 160 km menzilli Aim-120D ve 150 km menzillerde Meteor füzesi var . Bunlardan birini almak ki zaten meteor mmu'da olacak ve bunu F-16'lara takmak bizim için hat safhada önemli.

Tabi bir önemli konuda var ki,  oda taşınabilecek maksimum hava hava füzesi ve uçağın menzili. hava-hava görevlerini hep ana üslerimize ve ana karaya yakın düşünüyoruz ancak uzun menzilli Hava-Hava yani escort ve intercept görevleri'de var. Bknz: geçenlerde libya açıklarında yapılan görevler gibi, bunun yanında uçakların artık fazla sayıda hava hava füzesi taşımasıda önemli 6-8-10-12 . Çünkü tekrardan uçak kaldırmadan angajmana devam etmek önemli. F-16'lar ve mevcut radar donanımları 6 bvr uzun menzilli radar güdümlü füzeyi desteklemek üzere konfigüre olmuştur. Çünkü 6 adet kanat altı lançer vardır. Tabi bu değiştirilebilir ama 6 uzun menzilli + 2 IIR kısa menzilli güzel bir konfigürasyon. Amma velakin savaş uçakları tek başına kalkamaz.

Bir kere kesinlikle ek yakıt tankı almak zorunda buna ek mehpod/spewspod ve gerekirse seyrüsefer podunada sahip olması gerekebiliyor. Zaten gövde altına füze takılmıyor bu durumda geriye kalıyor 2 kanat altı ve 2 kanat ucu , kanat uçlarınada kısa menzillileri takınca kalıyor geriye 4 amraam kapasitesi ve bu sayı bile hala menzil açısından yeterli olamayabiliyor. Libya örneğinde gördüğümüz gibi uçaklarımız havadan ikmal yapmak zorunda kaldı.

Tabi ki bu durumada çözüm var bunlardan birisi ;

1- CFT ;



450 gallon gibi yüksek oranda yakıt alabiliyorlarlar. Þu anlık sadece block 50 ve üstüne takıldılar (İsrail F-16'ları), verdiği ekstra yakıt kapasitesi ve bir kanat altı pylonu boşalttırma faydası sayesinde güzel bir icat. Bir şekilde bu cft olayını ya kendimiz yada amerika ile ortaklıkla geliştirmek çok önemli bence.

2- Diğer bir opsiyon ise ikili lançerler veya yakıt tankı üzeri lançerler ;





Buda yapılmayacak bir şey değil. Ama önemli olan uçağın taşıma kapasitesi birazda ancak 6+2 hava hava füzesi taşıyabilir kanaatindeyim. Daha önce keza F-4'lerimiz tek istasyonda 2'li sparrow taşıyıcısı da taşıdılar böyle bir altyapı ve tecrübede var.



Yani kısaca biz F-16'larımızı (özellikle block-30ları) aesa radar, irst, meteor, jhms, 6x bvr kapasitesi, spews pod, cft ile donatırsak elimize bizi mmu'ya kadar ve hatta onla birlikte çok kolayca idare edebilecek bir uçak ortaya çıkacaktır.

İşin Hava kara boyutuna da fırsat buldukça değineceğim. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Elimizdeki F-16'ları 660 mm burun çaplarını tam dolduracak şekilde gan tabanlı 1200 civarı tr modüllü bir yerli aesa + Meteor veya eşdeğeri bir aa füzesiyle donatırsak, Batı bloğunda alabileceğimiz en iyi hava önleme uçağını alırız.  Geri kalan F-16'ları da yerli aesa  Block 50'leri'de abd'den cft alıp takarsak (F-35'e giden paranın bir kısmına karşılık)bütün F-16'lar block 70 seviyesine çıkmış olur.

50 ve 50+'ları  cft'nin vereceği ekstra menzil ve/veya ekstra boş lançer avantajı ile kara saldırı odaklı kullanırız. Block 30 ve block 40'ların bir kısmınıda hava önleme yaparız. Block-40 ların kalanıda anti deniz, sead vb. özel görevlere ayrılır. Stealth sihalarla da desteklendimi geri kalan parayı mmu'ya ayırır ve ona kadar idare ederiz.

--------------------------------------

Arkadaşlar hiç kuşkunuz olmasın , F-16 özellikle block 30 ve 40 batı bloğunun en yüksek itki ağırlık oranına sahip uçağıdır. Orjinalinde zaten avcı olarak tasarlanan bu uçak, tırmanma, manevra kolaylığı olarak  batı bloğunda tartışılmaz.

Tek sıkıntısı burun çapı ufak olduğundan dar ve radarı vasat. Ancak Gan tabanlı en az 1200 modüllü bir radar olursa en güçlü 4++ nesil batı uçaklarına denk bir radar olur.  Zaten rus uçakları da yüksek rcs'li olduğundan radarları iyi olsa da aynı anda birbirlerini tespit ederler. Meteor gibi bir aa füzesi olursa hem batı hemde doğu bloğunda sınır tanımaz bir uçağımız olur.

Tabi irst gibi işin kaymağı bir olayda var en son abd'den irst sipariş ettiğimize dair bir olay vardı eğer 60-80 km menzilli mica iir gibi bir iir füze geliştirir isek bunuda irst ile birleştirir isek stealth uçakların no escape zone'una girmeden tespit edebilen bir uçağa sahip olabiliriz.

-----------------------

Kısaca ;

1200-1500 gan tr modüllü aesa + meteor bvr aa füzesi + 2 li pylonlu total de 6 bvr meteor + 2 iir aim-9x veya uzun menzilli eş değeri + Bvr düşman füzelerine karşı karıştırma yapan Spews pod + Jhms kask nişangah sistemi (zaten mevcut + 2 yakıt tankı + İrst (opsiyonel) uçan bir f-16 block 30/40 bizim için tam bir fiyat performans canavarı olur.

Ne batı da ne doğuda stealth olmayan hiçbir uçaktan alta kalır yanı olmayan bir uçağa sahip oluruz. Çünkü koyacağımız radar ve bvr füze uzun menzilde , kısa menzilde de aim-9x sidewinder + jchms kask + F-16'nın yüksek manevra kabiliyeti sayesinde gerçekten çok can yakacaktır.

Bakın burada hava kuvvetlerinde görmek için hepimizin öleceği F-15'lere F-16'lar ne yapıyor ;



Keza diğer yandan nato tatbikatlarında bizim F-16'ların F-15'lerle nasıl dalga geçtikleri malum. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;



Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz