F-16 Modernizasyonu

Başlatan Þahinbey, 11 Ağustos 2009, 08:37:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Yasar - 06 Nisan 2022, 21:36:35
F16 V modernizasyonu, Özgür'le beraber yürütülmeli. Block 30 ve 40'lar da Özgür olmalı.
Tabii bütün bu iş için para var mı kasa da, o başka!

Ben de aynı görüşteyim. F16' ların  modernizasyonu ve özgün sistemlerin entegrasyonu yeni uçak  Tedariğininden daha önemli görüyorum..

Acaba bu arada Blob Memendez ne der buna? Kongreden onay geçerse herif kalpten gider. Mesajı Paylaş



ABD, Türkiye'ye uçak tedarik etmeyi reddederse Ankara, Rusya'dan Su-75 savaş uçağı almayı düşünüyor. Rusya'nın haberine göre Ankara, ABD'den 40 adet F-16 Block 70 savaş uçağı ve yükseltme kitleri satın almayı planladı. Fransız ve İngiliz savaşçılarının satın alınması için seçenekler de değerlendiriliyor.

"2020'lerin sonlarında ve 2030'ların başında Türkiye, hava kuvvetindeki boşluğu milli TF-X avcı uçağıyla doldurmayı planlıyor... ABD Kongresi talebi onaylarsa, o zaman Türkiye yaklaşık 120 F-16 Block 70 uçağına sahip olacak. Kongre öneriyi reddederse, Türkiye Fransa ve İngiltere'den avcı uçakları satın alma veya Rus Su-57 gibi yeni nesil avcı uçaklarını alma fırsatına sahip olacak" denildi. Mesajı Paylaş

]

Bunlar Block-30'ları yapısal bakıma aldığına göre F-16 Blok 30 ÖZGÜR Projesi gecikti...

Çünkü videoda avioniklere birşey yapılmayacak diyor....

Büyük ihtimalle Aesa radarı bekliyorlar...
F-16 Blok 30 ÖZGÜR Projesinde sadece görev bilgisayarı , göstergeler vb yerlileştirme yok yerli Aesa da var değil mi? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 17 Nisan 2022, 13:16:45
Bunlar Block-30'ları yapısal bakıma aldığına göre F-16 Blok 30 ÖZGÜR Projesi gecikti...

Çünkü videoda avioniklere birşey yapılmayacak diyor....

Büyük ihtimalle Aesa radarı bekliyorlar...
F-16 Blok 30 ÖZGÜR Projesinde sadece görev bilgisayarı , göstergeler vb yerlileştirme yok yerli Aesa da var değil mi?
Bu modernizasyon ve Özgür iki ayrı proje. Bu bitirildikten sonra Özgür modernizasyonu ile aviyonik iyileştirmeler yapılacak diye biliyorum ben. Aesa radarı da Özgür modernizasyonunun bir parçası. Uçağın uçuş kontrol bilgisayarının tamamen yerlileştirilip kendi özgün yazılımımız ile (kaynak kodları ile) uçağın uçması ve tüm aviyoniklerin, Aesa dahil,  özgün hale getirilmesini içeriyor.
ASELSAN benim gözümde şu ana kadar iki ana mevzuda sınıfta kalmış vaziyette:
1. Akkor
2. Aesa radar.
Kendisini affettirmesi için bu iki sistemi en kısa sürede seri üretime alıp tanklara ve uçaklara entegre etmesi gerekir.
Politik nedenlerle Sn Kotil ve Sn Demir devamlı ekranlara çıkıp bol bol "cek, cak" hikayesi anlatacaklarına, yaptıklarını anlatsalar daha inandırıcı olacaklar. Mesajı Paylaş

Akkor ve Aesa neden bu kadar gecikti Sayın Yaşar...

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 17 Nisan 2022, 15:03:55
Akkor ve Aesa neden bu kadar gecikti Sayın Yaşar...
Benim kişisel görüşüm; Akkor çok pahalı bir sistem. İsrail'in Trophy sistemi 1 milyon dolara yakın bir sistem. Bizimki de ucuz değildir. Zaten fiyatı, belli merkezlerin rant isteği ve Kuvvetin isterleri yüzünden ayyuka çıkmış Altay tankında bile esaslı bir ek fiyat getiren bir sistemi tanka uygulamada sıkıntılar olacaktır. Bir babayiğit'in  çıkıp "bu tank 17milyon dolara değil, tank palet'te 10 milyona çıkar üzerine de 1 milyonluk Akkor eklenecek" deyinceye kadar, projenin sürüncemede kalma tehlikesi var.
Aesa radarını başka ülkeler gibi GaAs tabanlı bir teknoloji ile başladığımız gibi üretip, çoktan uçağa uygulayabilirdik. ABD'nin, bildiğim kadarıyla sadece FA/18 Super Hornet uçaklarının bazılarında ve Saab'ın Gripen E ve F Block larında olan bir teknoloji olan GaN tabanlı T/R modülleri üzerinde israr etmemiz ve modüllerde yaşanan soğutma problemleri yüzünden proje gecikmiş vaziyette.
İngilizlerin son tranche EF2000'lerinde ise, yeni Aesa radarında hibrit GaN teknolojisi olacak.
Tabii bizim bürokrasimizde olaya yardımcı olmuyor. Son birkaç kara konuşlu radar sisteminde, yanlış anımsamıyorsam, GaN tabanlı T/R modülleri başarıyla kullanıldı. Ama bunları dar bir uçak burnuna sığdırıp soğutup kullanmak başka. Mesajı Paylaş

Aselsan'a da yurt içinde rakip lazım kendisini düzeltebilsin, devasa bütçe ve insan kaynağına rağmen bazı projeler lastik ve yalama olmuş Mesajı Paylaş

#448
Alıntı yapılan: Yasar - 17 Nisan 2022, 16:45:26
Alıntı yapılan: serkan1976 - 17 Nisan 2022, 15:03:55
Akkor ve Aesa neden bu kadar gecikti Sayın Yaşar...
Benim kişisel görüşüm; Akkor çok pahalı bir sistem. İsrail'in Trophy sistemi 1 milyon dolara yakın bir sistem. Bizimki de ucuz değildir. Zaten fiyatı, belli merkezlerin rant isteği ve Kuvvetin isterleri yüzünden ayyuka çıkmış Altay tankında bile esaslı bir ek fiyat getiren bir sistemi tanka uygulamada sıkıntılar olacaktır. Bir babayiğit'in  çıkıp "bu tank 17milyon dolara değil, tank palet'te 10 milyona çıkar üzerine de 1 milyonluk Akkor eklenecek" deyinceye kadar, projenin sürüncemede kalma tehlikesi var.
Aesa radarını başka ülkeler gibi GaAs tabanlı bir teknoloji ile başladığımız gibi üretip, çoktan uçağa uygulayabilirdik. ABD'nin, bildiğim kadarıyla sadece FA/18 Super Hornet uçaklarının bazılarında ve Saab'ın Gripen E ve F Block larında olan bir teknoloji olan GaN tabanlı T/R modülleri üzerinde israr etmemiz ve modüllerde yaşanan soğutma problemleri yüzünden proje gecikmiş vaziyette.
İngilizlerin son tranche EF2000'lerinde ise, yeni Aesa radarında hibrit GaN teknolojisi olacak.
Tabii bizim bürokrasimizde olaya yardımcı olmuyor. Son birkaç kara konuşlu radar sisteminde, yanlış anımsamıyorsam, GaN tabanlı T/R modülleri başarıyla kullanıldı. Ama bunları dar bir uçak burnuna sığdırıp soğutup kullanmak başka.

GaN modülleri bayağı bir zamandır üretiyoruz hatta Thales için bu modülleri ürettiğimiz de biliyorum.
Demek ki sorun herkesin başında olan bu güçlü modüllerden çıkacak ısıyı soğutma problemi...

EF bile hibrit bir Aesa kullandığına göre zor bir sorun... Prototip de ortada yok daha galiba... Mesajı Paylaş

İsveçliler kullanmıyor muydu, Gripende. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz