F-16 Modernizasyonu

Başlatan Þahinbey, 11 Ağustos 2009, 08:37:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Rampage - 06 Ekim 2012, 23:40:03
F-35 gelene kadar oluşacak açığımızı kapamak için değişik öneriler var, aslında özgür projeside bi alternatifimiz olabilir.
-Büyük masraflara girip filomuzu bir ara uçakla dolduracağımıza etraftan bol bol  2. el Block-30'lar alsak ve bu projeyle iyi bir seviyeye getirsek.Altyapı masrafı 0,yerli sanayi kazanımı bol,ülkemizin etrafında savaş çanları çalarken daha kısa vadeli bir çözümü gerçekleştirmiş olurduk, yerli uçak için iyi bir prova olurdu.
-2. el block 30 almak çok zor olmasa gerek,zaten block 30lar eski üretim olduğu için bu modele sahip ülkeler yeni uçaklara yönelirken zaten bu uçakları elden çıkarmaya istekli olacaklardır. Eski F-16'sı olan ülkeler konusunda bi pazar araştırması yapılıp görüşmeler başlatılırsa, projeye ayrılan kaynak arttırılıp,proje hızlandırılırsa 2 yıla en az Block 50 seviyesine getirilmiş 400 üzeri ve yerli ekipman kullandığı için bol bol BVR taşıyacak bir filo ülkemize stratejik bi avantaj kazandırırdı.
-F-4'leri envanter dışına çıkaracaksak F-16'lara RF-4 lere yaptığımız gibi bir keşif gözlem uçağı modernizasyonu başlatır sayıyı ve kaliteyi arttırır,ABD ve lockheed ilede pazarlık edip uzun süreçte f-16'yı tamamen millileştiririz. daldım yine hülyalara :)
Block 30 ları  block50+ seviyesine çıkartmak diye birşey  söz konusu değil ,  kapsamlı bir modernize için imzalar atıldı ve  mevcuttaki block 40 - 50  uçaklarımızın  hepsine (170+) bazı  eklemeler ve yenilemelerle kabiliyet üstünlüğü kazandırılacağıda doğrudur  , hatta bu 170 uçağın radarları dahi yenilenip  şu anda  alımı gerçekleşen 50+ lar ile aynı radara sahip olacaklar  ,  bu saydığımız işlemlerin  sadece  montajı ve basit  bazı  yazılımları burada yapılacak  , yani biz  genel anlamda bir block30  u  alıpta 50+ kabiliyetine getirecek  bir ülke değiliz , gereken  aviyonikler yine dışarıdan alınıp  burada  mevcut uçağın aviyonikleriyle  değiştirilip bazı mekanik ve  yazılım anlamında ufak değişiklikler yapılacak ,  biz bu 170 uçak için 2 milyar dolara  yakın  aviyonik alımı  yapıyoruz    , bunu ucuz olan bir tarafı yok  ,  sizin hülyalarınız   yine hülya olarak kalmaya devam edecektir :) Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: enes38 - 08 Ekim 2012, 09:48:54
Block 30 ları  block50+ seviyesine çıkartmak diye birşey  söz konusu değil ,  kapsamlı bir modernize için imzalar atıldı ve  mevcuttaki block 40 - 50  uçaklarımızın  hepsine (170+) bazı  eklemeler ve yenilemelerle kabiliyet üstünlüğü kazandırılacağıda doğrudur  , hatta bu 170 uçağın radarları dahi yenilenip  şu anda  alımı gerçekleşen 50+ lar ile aynı radara sahip olacaklar  ,  bu saydığımız işlemlerin  sadece  montajı ve basit  bazı  yazılımları burada yapılacak  , yani biz  genel anlamda bir block30  u  alıpta 50+ kabiliyetine getirecek  bir ülke değiliz , gereken  aviyonikler yine dışarıdan alınıp  burada  mevcut uçağın aviyonikleriyle  değiştirilip bazı mekanik ve  yazılım anlamında ufak değişiklikler yapılacak ,  biz bu 170 uçak için 2 milyar dolara  yakın  aviyonik alımı  yapıyoruz    , bunu ucuz olan bir tarafı yok  ,  sizin hülyalarınız   yine hülya olarak kalmaya devam edecektir :)

Elbette bu atılanda bir adımdır ama Hollanda zamanında Fokker adlı şirketinin lisansı altında 213 adet f-16 üretmiş,tüm umudunu f-16lara bağlamış bizse hala bu aviyonikleri üretemiyorsak vay halimize :/

ben aslında bu projeyi daha önce bahsettiğimiz deney faresi olayına benzer birşey düşünüyordum yani başarılı veya başarısız yerli aviyoniklerin denenmeye başlanacağı ve belirli bir seviyeye gelinirse(ki havacılığımız için devasa bi ar-ge yatırımı gerektirir) ardından modernizasyonun uygulanacağı uçak sayısının artacağı bi mantık

-oysa olay olan sistemlerin entegrasyonu ile sonlanacak,imzası atılmış takvimi belirli bir modernizasyon süreci anladığım budur.

peki biz herhangi yeni bir yerli yada yabancı ekipmanı uçağa entegre etmek istediğimizde (füze olur,radar olur,babam sağolsun yazısı olur) lockheed'e bir para ödememiz gerekecek mi yoksa uçak üzerinde istediğimiz sertifikasyonu yapma artık lüksü bizim midir? Yani ayrı ayrı her parça için yerli geliştirme diye proje açsak sonunda uçaktaki yerlilik oranını yavaş yavaş arttırabilr miyiz?

ar-ge istiiik, devlet bize ar-ge yapsın :) Mesajı Paylaş

Arkadaslar tartismaya dalmisken son durum hakkinda bilgisi olan var mi? Mesajı Paylaş

S&H 153 den alıntı

Alıntı YapTAI-1nci HİBMK işbirliğiyle yürütülen Öncel Proje III [CCIP] Programı altında 2o12 yılı sonu itibariyle 56 adedi TAI ve 12 adedi 1nci HİBMK'nda olmak üzere toplam 68 adet F-16C/D Blok 40/50 uçağı modernize edilerek HvKK'na teslim edilmiştir
Mesajı Paylaş


Alıntı Yap8 adet F-16 uçuştan neden çekildi?

ABD'nin 82 F-16D "Savaşan Þahin" uçağını uçuştan çekmesinin ardından, Türk Hava Kuvvetleri de 44 F-16D tipi uçaktan 8'ini uçuştan çekti.


ABD Hava Kuvvetleri'nin gövde kirişlerinde çatlak tespit edilen 82 F-16D "Savaşan Þahin" uçağını uçuştan çekmesinin ardından, Türk Hava Kuvvetleri de 44 F-16D tipi uçaktan 8'ini uçuştan çekti.

ABD Hava Kuvvetleri, 2 pilotlu F-16D tipi bir uçağın bakımı sırasında koltuklar arasındaki gövde kirişinde çatlak tespit etti. Bunun üzerine ABD Hava Kuvvetleri filolarında aynı tipteki 157 F-16D tipi "Savaşan Þahin"in tamamı mercek altına alındı. Uçaklara uygulanan testler 18 Ağustos'ta sona erdi; 82 uçakta aynı parça üzerinde çatlak tespit eden ABD Hava Kuvvetleri uçakları hangara çekti. F-16 uçaklarının diğer modellerinde ise herhangi bir sorunla karşılaşılmadı.

GÖREVE DÖNECEK

ABD Hava Kuvvetleri'nin yaşadığı bu problem üzerine, Türk Hava Kuvvetleri de F-16D uçaklarını kontrol etti. Envanterdeki 44 uçaktan 8'inde benzer şekilde "gövde kirişinde çatlak" tespit edilince bu uçaklar uçuştan çekildi. F-16 uçaklarının ABD'li üreticisi Lockheed Martin, "Longeron"' ismi verilen sorunlu parçanın yenisinin üretilmesi için çözüm arıyor. Türk Hava Kuvvetleri'ne ait uçaklar parça değişiminin gerçekleştirilmesinin ardından yeniden göreve dönecek.
http://www.gazetevatan.com/8-adet-f-16-ucustan-neden-cekildi--676901-gundem/ Mesajı Paylaş



Harris Corp Wins EW Technology Contract For Turkish F-16 Jets

Harris Corporation has won a contract to provide electronic warfare (EW) equipment, spares and support services for Turkish Air Force's F-16 fighter jets.
The contract was issued by the US Air Force Warner Robins Air Logistics Center at Robins Air Force Base, Georgia.
Harris will supply 21 of its AN/ALQ-211 Advanced Integrated Defensive Electronic Warfare Suite (AIDEWS) pod systems to protect the Turkish Air Force's F-16 fighter jets from evolving electronic threats. The agreement also includes maintenance support equipment, spares, and engineering support.
"The Harris AIDEWS pod takes sophisticated electronic protection for agile platforms like the F-16 to new levels of performance and flexibility," said Rich Sorelle, President, Harris Electronic Warfare Systems business unit. "The pod's design allows F-16 users to move EW capabilities among their fleets to increase overall aircraft availability".
http://www.defenseworld.net/news/15175/Harris_Corp_Wins_EW_Technology_Contract_For_Turkish_F_16_Jets#.VqqYkv-i_qA Mesajı Paylaş

Özgür Programı altında modernize edilen F-16C Blok 30 Uçağı ile ilk uçuş başarı ile gerçekleştirilmiş olup uçuş testlerine devam edilmektedir  Modernizasyon ile F-16C Blok 30 Uçağı prototipi renkli MFD'lere sahip özgün sayısal görev ve uçuş kontrol bilgisayarları ile kontrol edilen milli aviyonik süit çözümü ile donatılmaktadır. Aselsan ürünü Aktif Faz Dizinli Çok Fonksiyonlu Hava Radarı'nın ise 2o21'de hazır olması bekleniyor.

S&H 175

Mesajı Paylaş

Süper haber bu işte. Benim gözümde milli uçak bu haberde radarında yapılması ile 2021 de yapılacak diye farz edebiliyorum. Görev bilgisayarı ve radarı ve zaten kalan avionikleri şimdi bile az çok var olan bir uçağınız var ise bu milli uçak konforudur aslında. Hava hava gibi en zorlu füzelerimizi bile kullanabiliriz bu uçakta. ABD ayak diretiyor ama eninde sonunda ikna olur ve biz tüm uçaklarımızı bu şekilde modernize ederiz al sana milli uçak oldu işte gövdesi bizim olmasa ne olur illa bir gün gövde zaten yapacağız ha şimdi olmuş ha 30 yıl sonra olmuş ne önemi var. Önemli olan bu yukardaki kısımın yerli olmasıdır ve tabi milli silahlarda bunu izler kolaylıkla sonrasında. Bence artık TFX tarihi 2030 muş filan diye hayıflanmayalım ve 2021 de uçak işini çözmüş olacağız diye bakalım. Kendi görev bilgisayarın kendi radarın kendi elektronik harp avioniklerin kendi silahların ile bir uçağın varsa daha ne uçak yapacağız ço kmu lazım aliminyum gövde sanki hemen yapamasak ne olur yapsak ne olur. ATAK gibi bir anlamda. Mesajı Paylaş
beğen

2025 gibi F-16'ları son kez kapsamlı ama özgün bir modernizasyona sokacağız gibi bence ve bu modernizasyonda görev bilgisayarları, radarları, hudları, MFD'leri komple Aselsan temasıyla değiştireceğiz gibi ki mantıklı olanıda odur bence. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz