F-16 Modernizasyonu

Başlatan Þahinbey, 11 Ağustos 2009, 08:37:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: mavi1991 - 06 Nisan 2020, 23:47:18
Özgür F16 kapsamında yapılabiliryorsa tüm aviyonik ve yapısal parçaların yerli olarak imal edilmeli bu sayede F16 konusunda dışa bağımlılık sıfırlanır, hatta T129 atak helikopteri gibi f16'nın fikri ve mülki haklarıda satın alınabilir

Fikri ve mülki haklarını vermezler. Almaya'da gerek yok. Keza Hürjet var. Tabi hürjet hiçbir zaman F-16 kadar agresif olamaz ama güzel bir gap-filler olacak. F-16 modernizesinde önemli olan bazı noktalar var. En önemlisi tüm uçaklarımızın mümkünse özgür modernizesinden geçmesi geçemese bile block-30'ların komple geçmesi ve ccip ile block 50+ aviyonik seviyesine çıkmış 40 ve 50'lere aesa radar takarak onları viper aviyonik seviyesine çıkartmak.

Diğer bir önemli konu ise Bombardıman yapacak F-16'larla Hava Önleme yapacak F-16'ları ayırmak. Þunu bir anlamamız lazım. 4. nesil uçaklarda bir uçak benzer görev yükü ile aynı anda hem hava hava hemde hava yer görevlerinde başarı sağladığından değil, farklı görev yükleri ile kara saldırı ve hava önleme görevi yapabilen bir uçak olduğundan multirole deniliyor. Yani şöyle deyim cft'leri ek yakıt tanklarını , podları , hgk'yı ve amraamları yüklenmiş kalkan bir f-16 block-50+'yı bir blok 30 kısa menzilde çiğ çiğ , aynı radara sahip olmaları şartıyla kısa ve uzun menzilde çiğ çiğ yer. Çünkü o kadar yükle artık o uçaktan manevra, itki /ağırlık ve tırmanma olarak pek bir şey beklemiyorsunuz.

Þimdi burada CFT'lerin F-16'ları anlamlandırmakta güzel bir alet olduğunu düşünüyorum. Umarım F-16 özgür projelerinde israil gibi yerli bir cft modülünü uçaklarımıza entegre edebiliriz.

Cft'nin önemi nedir ?

Arkadaşlar cft her biri standart ufak yakıt tanklarından 1.5 katı oranında daha fazla yakıt taşır. Yani sizin F-16'nızda Cft + Harici yakıt tankı + Som/kgk varsa F-16'nız uzun menzillere ulaşıp dahada uzunlara mühimmat sallayabilen bir derin darbe uçağına dönüşüyor (Her ne kadar F-15 gibi çok yüksek irtifadan yapamasa'da) , Eğer Sadece Cft ile uçar ve harici yakıt tankı kısmına ek hava yer mühimmatı eklerseniz F-4 ler yerine çok güzel bir stop gap bombardıman uçağı elde edebilirsiniz.  Bitti mi hayır, sadece cft ve 6 amraam + 2 sidewinder ile uçarsanız kısa orta menzil hava hava önleme uçağı ve eğer cft + harici yakıt tankı + 4 amraam + 2 sidewinder uçarsanızda uzun menzilli bir hava önleme uçağınız oluyor.

Burada bana göre Önemli olan 3 ana etmen var. Aesa radar, CFT, Podlar .

Þimdi elimizde 240 civarı F-16 Hadi 60'da Hürjet olsun.  F-16 Block 40 ve 50 ler ccip + aselsan aesa radar ile block 70 aviyonik ayarına çıkmış, Blok 30'larda özgür + aselsan aesa radar ile blok 70 ayarına çıkmış , Hürjet ise standart olarak aynı aesa radarı, pod ve silah altyapısı , jchms kask ve cft + dorsal spine içinde mehpod'daki sistem ile geldiğini düşünelim.

Þimdi bizim bu filo'da Hava Önleme, Derin Darbe/Sead, Bombardıman, Hafif Bombardıman- Anti Gemi görevlerini yapacak uçaklara ihtiyacımız var.

Ben olsam şöyle planlarım.

Envanterdeki net sayısı bilinmesede 40'a yakın F-16 Block 30 Özgür ve 40 adet Aesa radarlı 50+ seviyesindeki Block 40 F-16'yı Spews pod + Cft + 6 amraam/gökdoğan + 2 aim-9x / bozdoğan ile Hava önleme filoları ağırlıklı uzmanlaştırırm.

Yine 40 civarı Aesa radarı takılmı F-16 Block 50+'yı cft + harici yakıt tankı + 2 som veya akbaba ve Mehpod ile ile derin darbe + Sead amaçlı görevlendiririm.

Geriye kalan 160 civarı 50+ seviyesi ve aselsan aesa radar ile block 70 viper seviyesine yakınlaştırılmış block 40 ve 50'yi de  Cft + aselpod+ mehpod ve yerli hava yer mühimmat ilesi ile kısa-orta menzil bombardıman , taktik ve test filoları olarak görevlendiririm.

40-60 arası hürjet'i ise malum motorundan dolayı (ej-200 olsa bile ) av-önleme'den çok daha hafif taaruz ve som-j'ler atmacanın havadan atılan versiyonları çıkarsa anti-gemi görevlerinde kullanırım.

Bizi güzel idare edebileceğini düşünüyorum. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Sn Battlestar, güzel bir yazı ve güzel çözümler.
Önümüzdeki dönemde oluşacak parasal sıkıntılar da gözönünde tutulduğunda verdiğiniz çözümler bize çok uyacak çözümler.
Ancak birkaç sorum ve ekleyeceğim nokta olacak:
1. Blok 30 larda zaman aşımından dolayı kontratlarındaki sınırlayıcı şartlar artık geçersiz diye biliyorum. Ancak diğer uçaklardaki modernizasyon çalışmalarını LM'den izin almadan nasıl yapacağız.? Bilhassa Aesa radarları nasıl Takacağız?
2. Aesa radar olayı tam bir Altay tankı oldu. 2016 dan itibaren tüm uçaklara takılacak deniyordu. Hala hazır değil. Sizce ASELSAN bu radarı yapabilecek mi? Öyleyse, ne aşamada biliyormusunuz ? Yoksa LM'nin engellerine mi takılıyoruz?
3. Ej200 lü Hürjet, üzerine konması düşünülen aviyonikler ve silah yükü ile hem "stand-off" BVR mesafeden Avcı uçağı hem de akıllı bombalarla uzaktan bombardıman yapabilecek süpersonik bir uçak olur. KGK, SOM ve Deniz hedefleri için de SOM-J ile uzaktan çok öldürücü bir mühimmat iletim platformu olur. Atmaca'nın havadan atılanına gerek yok. Atmaca çok görünmez bir füze değil. Ama SOM-J radar izi çok düşük RAM boyalı çift yönlü veri bağı özelliği ile hareketli Deniz hedeflerini vurabilecek bir füze. Mesajı Paylaş

Arkadaşlar bizim öncelikli hedefimiz ambargo yemeden hava kuvvetlerimizi döndürecek yatırımlar olmalı...
FK ve ZD operasyonları bize şunu bir kere daha acı bir tecrübe ile gösterdi... Eldeki bir kuş , daldaki iki kuştan iyidir...
Elimizde mutlaka ama mutlaka operasyonlarımızı asgari düzeyde de olsa yapabilecek yetenekte , ambargo riski olmayan bir hava platformu olmalı.
Örneğin, Çin veya Ukrayna motorlu bir Hürjet...
EJ200 veya F404 motoru Hürjet bizim amacımıza hizmet etmez , sözde müttefiklerimize köleliğimizi ortadan kaldırmaz...
Hürjet 'e AB veya ABD motoru takıp her olayda elimizden motorlarını almasın diye Abdülhamit'in denge politikasını mı yürüteceğiz?
Elimde tüm hakları yabancılarda olan mercedes yerine , şahine binmeyi tercih ederim...
Tabi o şahin ile mercedes'i yarıştırmamak da lazım... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 07 Nisan 2020, 11:10:46
Sn Battlestar, güzel bir yazı ve güzel çözümler.
Önümüzdeki dönemde oluşacak parasal sıkıntılar da gözönünde tutulduğunda verdiğiniz çözümler bize çok uyacak çözümler.
Ancak birkaç sorum ve ekleyeceğim nokta olacak:
1. Blok 30 larda zaman aşımından dolayı kontratlarındaki sınırlayıcı şartlar artık geçersiz diye biliyorum. Ancak diğer uçaklardaki modernizasyon çalışmalarını LM'den izin almadan nasıl yapacağız.? Bilhassa Aesa radarları nasıl Takacağız?
2. Aesa radar olayı tam bir Altay tankı oldu. 2016 dan itibaren tüm uçaklara takılacak deniyordu. Hala hazır değil. Sizce ASELSAN bu radarı yapabilecek mi? Öyleyse, ne aşamada biliyormusunuz ? Yoksa LM'nin engellerine mi takılıyoruz?
3. Ej200 lü Hürjet, üzerine konması düşünülen aviyonikler ve silah yükü ile hem "stand-off" BVR mesafeden Avcı uçağı hem de akıllı bombalarla uzaktan bombardıman yapabilecek süpersonik bir uçak olur. KGK, SOM ve Deniz hedefleri için de SOM-J ile uzaktan çok öldürücü bir mühimmat iletim platformu olur. Atmaca'nın havadan atılanına gerek yok. Atmaca çok görünmez bir füze değil. Ama SOM-J radar izi çok düşük RAM boyalı çift yönlü veri bağı özelliği ile hareketli Deniz hedeflerini vurabilecek bir füze.

1- Þu an bildiğimiz Blok 30 ve Blok 40'lara tam hakim olduğumuz. Bu uçakların beyinlerine girip hataları görüp tekrar yazıp onu havaya kaldırmadan manevra yaptırıp, test ettiğimiz birimler var biz buralarda blok 40'a kadar gördük. Yani bu konuda blok 40'a kadar serbestiz. Blok 50 ve 50+'lar içinde abd'yi bilgilendirip takarız. Eğer olmazsa direk kendi görev ve uçuş bilgisayarımızı takdığımız anda istediğimizi entegre ederiz. O olmasa bile biz kendi aviyonik ve silahları sisteme abd silahları gibi tanıtabiliyoruz. Mesela bozdoğan'ı aim-9x gibi tanıtabiliriz. Ancak zaten abd'nin problem çıkartacağını sanmıyorum keza büyük bir kullanıcıyız ve abd artık F-16'yı gözden çıkardı. F-35'e konsantre oldu F-16 üretim hattını bile hindistana taşımak istiyor F-21 ile.

2- Radar yapmak kolay değil. Aesa Radar yapmak hiç kolay değil .  Zamanında gan teknolojisine yatırım yaptık sistem haline gelmesi ve prototip haline gelmesi zaman alıyor. Siz o aesa radarı sadece bir radar olarak algılıyorsunuz ama o radarın içinde gömülü sar radarı var F-16'dakinde var mı tam bilmiyorum ama mmu'dakinde etkin elektronik harp yapma kabiliyeti olacak. Belki F-16 Aesalarında da  daha  az gelişmiş bir versiyonu vardır. Ancak eğer idef 2019'da gösterildi, testlerde başladığını düşündüğümüzde bir iki sene içinde bu iş sonuçlanacağına emin olabilirsiniz.

3- Evet bu dediklerinizi yapabilir ancak eldeki diğer F-16'lar bu işleri daha iyi yapabilir. Daha güçlü bir uçak ve aviyonik altyapısını en üst seviyeye çıkartacağımızdan Hürjet'leri daha soft görevlerde kullanmak daha mantıklı.

Alıntı yapılan: serkan1976 - 07 Nisan 2020, 11:44:48
Arkadaşlar bizim öncelikli hedefimiz ambargo yemeden hava kuvvetlerimizi döndürecek yatırımlar olmalı...
FK ve ZD operasyonları bize şunu bir kere daha acı bir tecrübe ile gösterdi... Eldeki bir kuş , daldaki iki kuştan iyidir...
Elimizde mutlaka ama mutlaka operasyonlarımızı asgari düzeyde de olsa yapabilecek yetenekte , ambargo riski olmayan bir hava platformu olmalı.
Örneğin, Çin veya Ukrayna motorlu bir Hürjet...
EJ200 veya F404 motoru Hürjet bizim amacımıza hizmet etmez , sözde müttefiklerimize köleliğimizi ortadan kaldırmaz...
Hürjet 'e AB veya ABD motoru takıp her olayda elimizden motorlarını almasın diye Abdülhamit'in denge politikasını mı yürüteceğiz?
Elimde tüm hakları yabancılarda olan mercedes yerine , şahine binmeyi tercih ederim...
Tabi o şahin ile mercedes'i yarıştırmamak da lazım...

F-404 için bir şey diyemem ancak Eurojet bizim için çok mantıklı çünkü Eurojet ortaklığında baskın güç ispanya, italya ve İngiltere çoğunun arası bizle iyi ve emperyal emelleri sınırlı. İngilizler büyük güçler arasında en az takışabileceğimiz devlet. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


"F-404 için bir şey diyemem ancak Eurojet bizim için çok mantıklı çünkü Eurojet ortaklığında baskın güç ispanya, italya ve İngiltere çoğunun arası bizle iyi ve emperyal emelleri sınırlı. İngilizler büyük güçler arasında en az takışabileceğimiz devlet."


Katılıyorum. Eurojet motorunun sahibi ve yaratıcısı Rolls Royce. Yapın dersek ve yeterli rakamı verirsek Türkiye'de ortak üretime bile girerler. Mesajı Paylaş

F-16 iyi bir uçak ama F-15, Rafale ile karşılaştırılması doğru değil. Sürekli iş manevra kabiliyetine vs geliyor da artık o iş geçti. En ölümcül silah BVR 120 C7 Amraam o mesafelerde dogfight bile yapamazsın. Önce gören önce pozisyon alan kazanır. Bu konuda en başarılı uçaklar F-15 ve Rafale. Kaldı ki örneğin doğu Akdenizde F-15 tam silah yük kapasitesi ile 30 bin feet te seni beklerken sen F-16'ya bir yığın yakıt tankı takarak 20 bin Feet te kapışmaya gelirsin anca. F-15 seni o şartlarda parçalar. Birtek F-15 ve F-16 farkı Ege de azıcık kapanabilir. Oda Balıkesir üssü nedeniyle. Çok yakın Balıkesir 'den  kalkan uçak kalktığı anda zaten savaş bölgesinde olur o nedenle diyorum. Ama Yorgo'nun ilk hedefi o üs olacaktır. Sonra yana yana F-15 gibi bir uçak ararsın. Biz çoğrafi derinliği olan bir ülkeyiz. Harici yakıt tankları ile o işler olmuyor. Hele hele Doğu Akdeniz gibi geniş çoğrafyalarda F-16 çok dezavantajlı. Mesajı Paylaş

Amerika izin vermezse Avrupa da bize EJ yada snecma motoru vermez-veremez . Hâlâ Batı Dünyasının dinamiklerini anlayamamışız maalesef.

Bu bir ilke-kültür ortaklığı... Sen onun dediğini yapmazsan , gönlünü kırarsan ABD de bunun acısını mutlaka bir şekilde çıkarır...

ABD izin verse bile Avrupa, 100 yıllık teknik birikimi-milyarlarca dolarlık yatırımın sırlarına sizi ortak etmezzzz.

Bu motoru biz mecburen 20 yıl geçse de kendimiz yapacağız bunu yapana kadar da yukarıda anlattığım gibi ambargoya uğramayacağımıza inandığımız Çin-Ukrayna gibi bir ülkeden Hürjet için motor tedarik edelim. Hürjet'e Batıyı hiç bulaştırmayalım...

MMU daha fantastik-üst bir roje... Onun yeri ayrı...



Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 07 Nisan 2020, 12:56:22
Amerika izin vermezse Avrupa da bize EJ yada snecma motoru vermez-veremez . Hâlâ Batı Dünyasının dinamiklerini anlayamamışız maalesef.

Bu bir ilke-kültür ortaklığı... Sen onun dediğini yapmazsan , gönlünü kırarsan ABD de bunun acısını mutlaka bir şekilde çıkarır...

ABD izin verse bile Avrupa, 100 yıllık teknik birikimi-milyarlarca dolarlık yatırımın sırlarına sizi ortak etmezzzz.

Bu motoru biz mecburen 20 yıl geçse de kendimiz yapacağız bunu yapana kadar da yukarıda anlattığım gibi ambargoya uğramayacağımıza inandığımız Çin-Ukrayna gibi bir ülkeden Hürjet için motor tedarik edelim. Hürjet'e Batıyı hiç bulaştırmayalım...

MMU daha fantastik-üst bir roje... Onun yeri ayrı...

Serkan hocam siz anladığım kadarıyla batının dengelerini çözmüşsünüz. Bu konuda hangi think-thank kuruluşunda yazdığınızı söylerseniz biraz makaleleriniz, paperlarınızı okuyup bilgilenelim.

Amerika neden hürjet gibi bir uçağın motorunu engelletsin ki ? Bu alanda sana satmak istediği bir uçak mı var ? Yok. Bu alanda rakip olacağı bir uçağın mı var ? Yok. Cehennem silahı mı geliştiriyorsun ? Hayır. Zaten bu alandaki şu an en büyük rakibin Jf-17 ve Fa-50. Çinli Jf-17'e  o kadar aviyonik , silah koyup satarken sana motor verip pazarda kendini mi gömdürecek. Ukrayna'nın bu sınıfta jet motoru vardı da biz mi bilmedik ?

Ha altay gibi leopard 2a6'ya kafadan direk rakip bir tank yaparsın. Adam tabi sana motorda sıkıntı çıkartır. Veya Atak gibi kafadan Cobra'ya rakip bir helikopter yaparsın ki pakistanlılar atak olmasa büyük ihtimal ya kobra yada z-10 alırlardı. O zaman sorun çıkartır. Ama mesela eğer bize direkt kastı olsa abd'nin kendimiz için ürettiğimiz atak helikopterleri içinde motor vermez. Platform konusunda en başta italyanlarla sorun yaşattırırdı.


Sen dersen ben sana rakip platform yapıcam, motoru'da senden direk alıcam. E sıkıntı çıkar tabi Ha ama dersen ki bu ej-200'ün tek motor ve tvc'li versiyonunu yap ve bana ticari mülki haklarını sat (Bae'nin F-16 block 60 için yaptığı gibi) ve ben bunu tei'de tüm parçalarını üreticem. İleride stealth iha'ya da takarım , hürjete de takarım yeri gelir bombardıman uçağımada takarım.

Dar görüşlü olmayalım ileride mmu sonrası pak-da gibi bir bombardıman uçağına da ihtiyaç olabilir kim bilir ? Mesele oyunu doğru oynamakta. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 07 Nisan 2020, 13:27:10
Alıntı yapılan: serkan1976 - 07 Nisan 2020, 12:56:22
Amerika izin vermezse Avrupa da bize EJ yada snecma motoru vermez-veremez . Hâlâ Batı Dünyasının dinamiklerini anlayamamışız maalesef.

Bu bir ilke-kültür ortaklığı... Sen onun dediğini yapmazsan , gönlünü kırarsan ABD de bunun acısını mutlaka bir şekilde çıkarır...

ABD izin verse bile Avrupa, 100 yıllık teknik birikimi-milyarlarca dolarlık yatırımın sırlarına sizi ortak etmezzzz.

Bu motoru biz mecburen 20 yıl geçse de kendimiz yapacağız bunu yapana kadar da yukarıda anlattığım gibi ambargoya uğramayacağımıza inandığımız Çin-Ukrayna gibi bir ülkeden Hürjet için motor tedarik edelim. Hürjet'e Batıyı hiç bulaştırmayalım...

MMU daha fantastik-üst bir roje... Onun yeri ayrı...

Serkan hocam siz anladığım kadarıyla batının dengelerini çözmüşsünüz. Bu konuda hangi think-thank kuruluşunda yazdığınızı söylerseniz biraz makaleleriniz, paperlarınızı okuyup bilgilenelim.

Amerika neden hürjet gibi bir uçağın motorunu engelletsin ki ? Bu alanda sana satmak istediği bir uçak mı var ? Yok. Bu alanda rakip olacağı bir uçağın mı var ? Yok. Cehennem silahı mı geliştiriyorsun ? Hayır. Zaten bu alandaki şu an en büyük rakibin Jf-17 ve Fa-50. Çinli Jf-17'e  o kadar aviyonik , silah koyup satarken sana motor verip pazarda kendini mi gömdürecek. Ukrayna'nın bu sınıfta jet motoru vardı da biz mi bilmedik ?

Ha altay gibi leopard 2a6'ya kafadan direk rakip bir tank yaparsın. Adam tabi sana motorda sıkıntı çıkartır. Veya Atak gibi kafadan Cobra'ya rakip bir helikopter yaparsın ki pakistanlılar atak olmasa büyük ihtimal ya kobra yada z-10 alırlardı. O zaman sorun çıkartır. Ama mesela eğer bize direkt kastı olsa abd'nin kendimiz için ürettiğimiz atak helikopterleri içinde motor vermez. Platform konusunda en başta italyanlarla sorun yaşattırırdı.


Sen dersen ben sana rakip platform yapıcam, motoru'da senden direk alıcam. E sıkıntı çıkar tabi Ha ama dersen ki bu ej-200'ün tek motor ve tvc'li versiyonunu yap ve bana ticari mülki haklarını sat (Bae'nin F-16 block 60 için yaptığı gibi) ve ben bunu tei'de tüm parçalarını üreticem. İleride stealth iha'ya da takarım , hürjete de takarım yeri gelir bombardıman uçağımada takarım.

Dar görüşlü olmayalım ileride mmu sonrası pak-da gibi bir bombardıman uçağına da ihtiyaç olabilir kim bilir ? Mesele oyunu doğru oynamakta.
+1 Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Mermi - 07 Nisan 2020, 12:54:56
F-16 iyi bir uçak ama F-15, Rafale ile karşılaştırılması doğru değil. Sürekli iş manevra kabiliyetine vs geliyor da artık o iş geçti. En ölümcül silah BVR 120 C7 Amraam o mesafelerde dogfight bile yapamazsın. Önce gören önce pozisyon alan kazanır. Bu konuda en başarılı uçaklar F-15 ve Rafale. Kaldı ki örneğin doğu Akdenizde F-15 tam silah yük kapasitesi ile 30 bin feet te seni beklerken sen F-16'ya bir yığın yakıt tankı takarak 20 bin Feet te kapışmaya gelirsin anca. F-15 seni o şartlarda parçalar. Birtek F-15 ve F-16 farkı Ege de azıcık kapanabilir. Oda Balıkesir üssü nedeniyle. Çok yakın Balıkesir 'den  kalkan uçak kalktığı anda zaten savaş bölgesinde olur o nedenle diyorum. Ama Yorgo'nun ilk hedefi o üs olacaktır. Sonra yana yana F-15 gibi bir uçak ararsın. Biz çoğrafi derinliği olan bir ülkeyiz. Harici yakıt tankları ile o işler olmuyor. Hele hele Doğu Akdeniz gibi geniş çoğrafyalarda F-16 çok dezavantajlı.

Hocam Rafale'nin rbe2 aesa radarı ile apg-80 radarı arasında tespit menzilleri olarak fazla bir fark yok. Kaldı ki Apg-83 çok daha gelişmiş bir radar 80'e oranla. Biz aselsan'da apg-83'ü rakip alan ve burun konisini komple kullanan bir radar geliştiriyoruz ki büyük ihtimal en az eşdeğer veya daha iyi olacak. Zaten rafael'in burun konisi de F-16'dan ufak daha az modül alabilir. F-15'e gelirsek evet burun konisi çapı bayağı geniş, aesa radarı'da güçlü. Ama uçak büyük ve rcs'si çok yüksek . Aesa radarlı bir F-16 , F-15'i C-7 ve D amraam menzilinde rahat tespit eder. Yani biri radarı güçlü olduğundan diğeri rcs'si fazla olduğundan benzer menzillerde teşhis ve tespit sağlanır.

Diğer yandan F-15'in kağıt üstünde F-16'ya göre irtifası daha yüksek olsa bile o veriler çoğu clean configuration dediğimiz olaylar. Uçaklar görev yüklerini kuşandıklarında O f-15 manevra, itki/ağırlık ve irtifa olarak çok sınırlı bir uçağa dönüşüyor. Çünkü hatti zatında büyük geniş bir uçak. F-16 ise tasarlanırken donanımcılar gereksiz malzeme koymasın diye kasıtlı alan bırakılmamış bir uçak.

Yani Cft ile hava hava görev yükü ile havalanmış bir Block 30 Özgür , tam görev yükü ile kalkmış bir rafale ve F-15 SE ile mücadele edebilir.

Standart block 30'larla bile red flag'de F-15'leri duman ettik hatırlarsanız. Amraam manyağı yapmıştık adamları uçaklarımızın bir kısmı amraamları bitirince gidip tedarik edip tekrardan vurmuşlardı bir kısmıda sırf otomatik toplarla vurmuşlardı. Otomatik top menziline girdiğinde çıksaydı keşke F-15'ler o irtifalara. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;



Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz