F-16 Modernizasyonu

Başlatan Þahinbey, 11 Ağustos 2009, 08:37:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#120
Hocam F-15 büyük bir uçak ama ona göre güçlü motorlara sahip.  Daha fazla silah yükü,  daha güçlü radar, daha iyi harekât yarıçapı vs. Hem biz incirlikte ABD F-16'ları varken Rusya ile uçak krizi sonrası ABD 'den F-15 talebinde bulunduk. Incirlikte konuşlu F-16 yerine F-15 getirdi ABD. Suud'lar okadar EF olmasına rağmen ellerinde en memnun kaldıkları uçaklar F-15'ler, Güney Kore F-16 almak varken ki ellerinde mevcut F-16 filosu da var. Onun yerine yepyeni bir uçak  F-15K boşuna almadı. O tatbikatların çoğu gercel savaş şartlarını yansıtmıyor. Bir kısmında hatta radarları bile kapatın top mesafesinde it dalaşı yapıldığı bile oluyor. Diğer forumda da tartışıldı bu konu. Hint pilotları tatbikatlarda başarılı olmalarına rağmen Pak pilotlarına madara olduğu vs. Tamam ben F-16'yı hiç küçümsemem hele AESA radarlı block 70 seviyesinde bir F-16 gerçekten de etkili uçaklar. Ama F-15'inde kendine has kabiliyetleri var. Harekât yarıçapı ve silah kapasitesinin fazla olması cidden küçümsenmemeli. Savaşlar terör örgütünü bombalamaya benzemiyor. Benzer kabiliyetlerde hava güçlerinin sonunu havada kalma süreleri ve yüksek silah kapasiteleri belirler. Sen devamlı yakıt ikmali yapmak ve mühimmat almak zorundayken adam sürekli sana angaje olur. Geniş coğrafyalarda harekât yarıçapı çok önemli bir kriter. Doğu Akdeniz derken bakın Libya çıktı karşımıza 295 mil harekât yarıçapı olan F-16 mı istersiniz 1000 mil arasında değişen F-15SE mı istersiniz ? 615 mil harekât yarıçapı olan F-35 için bile ABD ordusu daha önceleri eleştirilerde bulunuyordu. Aim-260 gibi hava hava füzeleri veya S400'lerin o meşhur 400 km menzilli füzeleri başta Awacs ve tanker uçaklarını düşürmek için geliştirildi. Gerçek savaş şartlarında tanker uçak kabiliyeti kaybetmiş bir hava kuvvetleri hele bide 295 mil gibi çok kışa harekât yarı çapına sahip uçarlar ile madara olur. Bu konu çok önemli bence. O tanker uçaklarına hiç güvenmemek lazım. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Mermi - 07 Nisan 2020, 15:11:05
Hocam F-15 büyük bir uçak ama ona göre güçlü motorlara sahip.  Daha fazla silah yükü,  daha güçlü radar, daha iyi harekât yarıçapı vs. Hem biz incirlikte ABD F-16'ları varken Rusya ile uçak krizi sonrası ABD 'den F-15 talebinde bulunduk. Incirlikte konuşlu F-16 yerine F-15 getirdi ABD. Suud'lar okadar EF olmasına rağmen ellerinde en memnun kaldıkları uçaklar F-15'ler, Güney Kore F-16 almak varken ki ellerinde mevcut F-16 filosu da var. Onun yerine yepyeni bir uçak  F-15K boşuna almadı. O tatbikatların çoğu gercel savaş şartlarını yansıtmıyor. Bir kısmında hatta radarları bile kapatın top mesafesinde it dalaşı yapıldığı bile oluyor. Diğer forumda da tartışıldı bu konu. Hint pilotları tatbikatlarda başarılı olmalarına rağmen Pak pilotlarına madara olduğu vs. Tamam ben F-16'yı hiç küçümsemem hele AESA radarlı block 70 seviyesinde bir F-16 gerçekten de etkili uçaklar. Ama F-15'inde kendine has kabiliyetleri var. Harekât yarıçapı ve silah kapasitesinin fazla olması cidden küçümsenmemeli. Savaşlar terör örgütünü bombalamaya benzemiyor. Benzer kabiliyetlerde hava güçlerinin sonunu havada kalma süreleri ve yüksek silah kapasiteleri belirler. Sen devamlı yakıt ikmali yapmak ve mühimmat almak zorundayken adam sürekli sana angaje olur. Geniş coğrafyalarda harekât yarıçapı çok önemli bir kriter. Doğu Akdeniz derken bakın Libya çıktı karşımıza 295 mil harekât yarıçapı olan F-16 mı istersiniz 1000 mil arasında değişen F-15SE mı istersiniz ? 615 mil harekât yarıçapı olan F-35 için bile ABD ordusu daha önceleri eleştirilerde bulunuyordu. Aim-260 gibi hava hava füzeleri veya S400'lerin o meşhur 400 km menzilli füzeleri başta Awacs ve tanker uçaklarını düşürmek için geliştirildi. Gerçek savaş şartlarında tanker uçak kabiliyeti kaybetmiş bir hava kuvvetleri hele bide 295 mil gibi çok dışa harekât yarı çapına sahip uçarlar ile madara olur. Bu konu çok önemli bence. O tanker uçaklarına hiç güvenmemek lazım.

Hocam şimdi kavramlar çok karışıyor. Bir av-bombarıman amaçlı değerinden konuşuyorsunuz bir av-önleme olaylar karışıyor . Ben size madde madde cevap vermeye çalışayım.

1- Hocam biz o uçağı resmi olarak istedik mi belli değil. İstediysekte karşı'da pesa radara ve uzun menzilli bvr füzelerine sahip bir  uçak olan su-35 var. Normaldir . Bizdeki uçaklarıdaki apg-68 v9 anca c-7 menzilinde tespit sağlayabiliyor oda büyük uçaklara.
2- Bahsettiğiniz F-15K'nın birim maliyetinin ne kadar (100 milyon) olduğunu biliyorsunuz değil mi hocam ?
3- Suud'lara bakmayın hocam suudlar siyasi amaçlarla silah alan bir çok pilotu yabancı olan ve stabilitesi olmayan bir kuvvet. Diğer yandan F-15 Eagle'ı daha çok sevmeleri tamamiyle onların o uçağa alışkın olmasından ileri geliyordur bence. Keza Ellerinde Thrance 3 Ef var . Söz konusu uçak F-15 Eagle dan itki/ağırlık, tırmanma oranı, Manevra, Aesa radar menzil ve kabiliyeti ve rcs olarak çok daha iyi bir uçak. Hani hatırlatayım Ef-2000 thrance 3'deki captor aesa batı bloğunun en iyi 2. aesa radarı (1. f-22) ve thrance 3 radar izi en düşük stealth olmayan uçak. Ayrıca ellerinde aim-120d amraam olmadığından meteor olduğundan yine en iyi hava hava füzesini'de bu uçak taşıyor.
4- F-16 uçağı şu an kullanabildiği silahlar olarak F-15'ten bir eksiği yok. Silah taşıma kapasitesi daha az ama akıllı silahlar sayesinde çok fazla silaha'da gerek yok. Harekat yarı çapı'da bizim ihtiyacımızı karşılıyor. Ha libya dersen orayı F-15 ilede vurdurmazlar sana ki nokta atışı yapmak başka devriye görevi yapmak ve bizim ihtiyacımız olan uçuşa yasak bölge olayı yapmak başka. Onun için tunusta üs veya uçak gemisi lazım.

--------------------------------------------------------------------

Kısaca toparlarsak benim demek istediğim şu. Evet F-15 daha avantajlı uçak olabilir. Ancak yapılacak modernizeler sonunda yukarıda bahsettiğim gibi tüm işlerimizi MMU'ya kadar idare edebilecek F-16 ve hürjet varken gidip 2-3 filo birim maliyeti hiçte az olmayan bir uçağa para bayılmak DOĞRU MU ? Heleki MMU için bu kadar para dökmüş ve başarısı için çok daha fazla ekstra paraya ihtiyacımız varken ?

Yoksa bende isterim F-15 güzel uçak . Modernizeli Eagle'a bile fitim. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


sürekli hava hava görevleri için uçak düşünmemizde sıkıntı var .yahu bu devlet hava yer görevlerinde kullanmak adına katır uçağada ihtiyaç duymakta.bu f 15 olur f 18 olur vs vs ona kuvvet karar verir.ama bariz şekilde bu devletin hava yer operasyonlarında kullanılacak uçak ihtiyacı var.artık kimden temin ederse onu alacağız gibi duruyor.kendi mmu mız bitene kadar da 1-2 filo günü kurtarma ve ihtiyaçları azda olsa giderme amaçlı bir planlama olacak gibi görünmekte.burda şu olursa şu olur bu uçak olursa şu kadar oluru tartışmak manasız.devletin görev tanımında f 16 lara aşırı yük yüklemek istememesini ve katır uçak almak istemesini ve bu katırın amacına göre hangi uçak olması gerektiğini ifade etsek yeter bence Mesajı Paylaş

#123
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 07 Nisan 2020, 15:42:40
Alıntı yapılan: Mermi - 07 Nisan 2020, 15:11:05
Hocam F-15 büyük bir uçak ama ona göre güçlü motorlara sahip.  Daha fazla silah yükü,  daha güçlü radar, daha iyi harekât yarıçapı vs. Hem biz incirlikte ABD F-16'ları varken Rusya ile uçak krizi sonrası ABD 'den F-15 talebinde bulunduk. Incirlikte konuşlu F-16 yerine F-15 getirdi ABD. Suud'lar okadar EF olmasına rağmen ellerinde en memnun kaldıkları uçaklar F-15'ler, Güney Kore F-16 almak varken ki ellerinde mevcut F-16 filosu da var. Onun yerine yepyeni bir uçak  F-15K boşuna almadı. O tatbikatların çoğu gercel savaş şartlarını yansıtmıyor. Bir kısmında hatta radarları bile kapatın top mesafesinde it dalaşı yapıldığı bile oluyor. Diğer forumda da tartışıldı bu konu. Hint pilotları tatbikatlarda başarılı olmalarına rağmen Pak pilotlarına madara olduğu vs. Tamam ben F-16'yı hiç küçümsemem hele AESA radarlı block 70 seviyesinde bir F-16 gerçekten de etkili uçaklar. Ama F-15'inde kendine has kabiliyetleri var. Harekât yarıçapı ve silah kapasitesinin fazla olması cidden küçümsenmemeli. Savaşlar terör örgütünü bombalamaya benzemiyor. Benzer kabiliyetlerde hava güçlerinin sonunu havada kalma süreleri ve yüksek silah kapasiteleri belirler. Sen devamlı yakıt ikmali yapmak ve mühimmat almak zorundayken adam sürekli sana angaje olur. Geniş coğrafyalarda harekât yarıçapı çok önemli bir kriter. Doğu Akdeniz derken bakın Libya çıktı karşımıza 295 mil harekât yarıçapı olan F-16 mı istersiniz 1000 mil arasında değişen F-15SE mı istersiniz ? 615 mil harekât yarıçapı olan F-35 için bile ABD ordusu daha önceleri eleştirilerde bulunuyordu. Aim-260 gibi hava hava füzeleri veya S400'lerin o meşhur 400 km menzilli füzeleri başta Awacs ve tanker uçaklarını düşürmek için geliştirildi. Gerçek savaş şartlarında tanker uçak kabiliyeti kaybetmiş bir hava kuvvetleri hele bide 295 mil gibi çok dışa harekât yarı çapına sahip uçarlar ile madara olur. Bu konu çok önemli bence. O tanker uçaklarına hiç güvenmemek lazım.

Hocam şimdi kavramlar çok karışıyor. Bir av-bombarıman amaçlı değerinden konuşuyorsunuz bir av-önleme olaylar karışıyor . Ben size madde madde cevap vermeye çalışayım.

1- Hocam biz o uçağı resmi olarak istedik mi belli değil. İstediysekte karşı'da pesa radara ve uzun menzilli bvr füzelerine sahip bir  uçak olan su-35 var. Normaldir . Bizdeki uçaklarıdaki apg-68 v9 anca c-7 menzilinde tespit sağlayabiliyor oda büyük uçaklara.
2- Bahsettiğiniz F-15K'nın birim maliyetinin ne kadar (100 milyon) olduğunu biliyorsunuz değil mi hocam ?
3- Suud'lara bakmayın hocam suudlar siyasi amaçlarla silah alan bir çok pilotu yabancı olan ve stabilitesi olmayan bir kuvvet. Diğer yandan F-15 Eagle'ı daha çok sevmeleri tamamiyle onların o uçağa alışkın olmasından ileri geliyordur bence. Keza Ellerinde Thrance 3 Ef var . Söz konusu uçak F-15 Eagle dan itki/ağırlık, tırmanma oranı, Manevra, Aesa radar menzil ve kabiliyeti ve rcs olarak çok daha iyi bir uçak. Hani hatırlatayım Ef-2000 thrance 3'deki captor aesa batı bloğunun en iyi 2. aesa radarı (1. f-22) ve thrance 3 radar izi en düşük stealth olmayan uçak. Ayrıca ellerinde aim-120d amraam olmadığından meteor olduğundan yine en iyi hava hava füzesini'de bu uçak taşıyor.
4- F-16 uçağı şu an kullanabildiği silahlar olarak F-15'ten bir eksiği yok. Silah taşıma kapasitesi daha az ama akıllı silahlar sayesinde çok fazla silaha'da gerek yok. Harekat yarı çapı'da bizim ihtiyacımızı karşılıyor. Ha libya dersen orayı F-15 ilede vurdurmazlar sana ki nokta atışı yapmak başka devriye görevi yapmak ve bizim ihtiyacımız olan uçuşa yasak bölge olayı yapmak başka. Onun için tunusta üs veya uçak gemisi lazım.

--------------------------------------------------------------------

Kısaca toparlarsak benim demek istediğim şu. Evet F-15 daha avantajlı uçak olabilir. Ancak yapılacak modernizeler sonunda yukarıda bahsettiğim gibi tüm işlerimizi MMU'ya kadar idare edebilecek F-16 ve hürjet varken gidip 2-3 filo birim maliyeti hiçte az olmayan bir uçağa para bayılmak DOĞRU MU ? Heleki MMU için bu kadar para dökmüş ve başarısı için çok daha fazla ekstra paraya ihtiyacımız varken ?

Yoksa bende isterim F-15 güzel uçak . Modernizeli Eagle'a bile fitim.
Mevcut şartlarda bende F-16 taraftarıyım. Þuan için bize en uygun tercih bence de F-16 ama F-15 sunduğu imkanlar iyi. Bizde olsa baya bir faydasını görürüz oda ayrı bir konu. Ama bana sorarsanız ben mecut F-16 ile devam derim. Alım olacaksa da F-16V tercihim olur. Sıfırdan bilmediğimiz bir F-15 bize pahalıya kaçar. Mevcut F-16 ile devam edelinde bu Eskişehir ve Malatya üsleri ne olacak ? oda ayrı konu. F-4 ile nereye kadar devam ederiz böyle. F-4'ler emekli edildiğinde koca filolar boş kalacak. Ve muharip uçak sayımız azalacak. Mesajı Paylaş

Sayın Battlestar ve Sayın Battlestar'ın yorumuna +1 yapıp onaylayan Sayın Yaşar  ; ben ne demek istediğimi tam olarak anlat-a-mamışım galiba...

"ABD , Hürjet klasmanında sana satmak isteyeceği bir uçağa sahip değil ki neden Hürjet  için motor vermesin ya da EJ motoru almamamız için engel koysun?  demişsiniz...
Arkadaşlar beni dar görüşle suçlamışsınız ama siz bu motor satma konusuna sadece "ticari-para" boyutunu dikkate almışsınız.

Arkadaşlar bir ülke diğerine savunma sanayi ürünleri satarken sadece para kazanmaz , o ülkeyi tüm iliklerine kadar kendine bağlar , kendi politikalarını adeta dikte ettirir...
ABD-AB sana EJ motoru-F404 motoru satarken , para için değil aslında "Türkiye benim sözümden çıkmasın" diye satmak ister...Seni bankaları , parasıyla köle yaptığı gibi askeri olarak da köle yapar...
Bunun içindir ki 200 ABD askerinin koruduğu Münbiç'e 8 senedir giremiyor ; AB ve ABD , Bahar kalkanı operasyonunu durdur dediğinde durdurmak zorunda kalıyoruz...Ne dediğim anlaşılıyordur umarım...
Bu klasmanda Ukrayna motoru yokmuş veya Çin JF-17 ile bu Hürjet  pazardaymış motor vermezmiş. Anladım o kadarını ... Batı dışı politika güttükleri için onları FARAZİ örnek olarak verdim...
Çin veya Cezayir veya Tayland motoru(!) benim anlatmak istediğim şu:Türkiye ambargo yemeden kullanabileceği (En azından bir uçak tipine) bir hava platformuna , bu uçak çok mükemmel bir uçak olmasa bile sahip olmalı bunu da Hürjet'e EJ-F404 motoru takarak ya-pa-maz...
Hürjet bu kutsal amaç için feda edilmesi gereken bir uçak olmalı.Hepimiz bağımsız savunma sanayimız olsun diye bu forumda yazmıyormuşuz Allah aşkına.. Tamam F-16 mız,F-35 imiz F-4 ümüz olsun da Allah aşkına 2023 yılına geldik , 1 tane de rahatça kullanacak bir uçağımız da olsun
Abd motoru takarsan Abd güdümünden çıkamazsın; EJ motoru takarsan AB güdümünden çıkamazsın. 80 senedir çıkamıyoruz da bari Hürjet , batı ambargosu yemeden rahatça kullanabileceğimiz bir uçak olsun yahu...
Ahım şahım bir uçak olmaz Hürjet ama hiç değilse elimizde bekaa'mız tehlikeye girdiğinde hedeflerimizi, çok kayıp versek bile  rahat rahat vuracak bir platformunuz olur. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 07 Nisan 2020, 16:25:39
sürekli hava hava görevleri için uçak düşünmemizde sıkıntı var .yahu bu devlet hava yer görevlerinde kullanmak adına katır uçağada ihtiyaç duymakta.bu f 15 olur f 18 olur vs vs ona kuvvet karar verir.ama bariz şekilde bu devletin hava yer operasyonlarında kullanılacak uçak ihtiyacı var.artık kimden temin ederse onu alacağız gibi duruyor.kendi mmu mız bitene kadar da 1-2 filo günü kurtarma ve ihtiyaçları azda olsa giderme amaçlı bir planlama olacak gibi görünmekte.burda şu olursa şu olur bu uçak olursa şu kadar oluru tartışmak manasız.devletin görev tanımında f 16 lara aşırı yük yüklemek istememesini ve katır uçak almak istemesini ve bu katırın amacına göre hangi uçak olması gerektiğini ifade etsek yeter bence

Benim bildiğim kadarıyla F-16'ların çıkabildiği yük kapasitesi ile F-4'lerin çıkabildiği yük kapasitesi arasında sadece 600-700 kg fark var. Yani bir bomba. Oda günümüz lazer güdüm kitleri, kanat güdüm kütleri, vb. akıllı mühimmatların etkisi ile uğruna yeni uçak alınacak bir fark değil. Artık günümüzde bir f-16 16 adet sdb taşıyarak 16 farklı hedefe eş zamanlı saldırı yapabiliyor. Sead deseniz harmlar sayesinde F-16 Super Weasellar, Wild Weasel'dan daha iyi hele yeni gelecek akbaba ile bu işi çok daha iyi yapabiliriz.
Mevzu F-16'lara fazla yük bindirmemek ise zaten ihalar yakın hava desteği görevlerini aldı. Akıncı ve Aksungur ile stratejik ve taktik saldırı kabiliyetine de sahip olacağız. E hürjet'te standart bir eğitim uçağından çok eğitim modeli olan bir 4. nesil olacak. E f-16'nın sırtına yük felan binmez. Gerekli şekilde modernize edip belirli görevlere uygun (av-bombardıman, av-önleme, sead, taktik) konfigüre edersek boşa para harcamadan MMU'ya ulaşabiliriz.

En azından yeni uçak alınacaksa bile bunun hürjet ve özgür modernizasyonundan sonra değerlendirilmesi lazım. Bunun içinde bu projelerin hızlanması lazım.

Bana göre bizim hava kuvvetlerinin ilk yapması ve hızlandırması gereken olaylar ;

1- Özgür modernizesinin bitirilip ilk blok 30'lara daha sonra gerekliyse eğer diğer blok 40-50-50+'lara uygulanması.
2- Tüm F-16'lara aselsan'ın aesa radarı uygulanması.-Hayati.
3- Baykar Mius'u anadolu lhd'den , eski ww2 tarzı katapult veya ski jump ile kalkabileceği ve stealth gövde + aesa radar ile konfigüre ederek uçabileceği bir konsepte oturtmak.
4- Mbda Meteor veya  Aim-120d amraam veya yerli eşdeğerini Özgür ve diğer f-16'lara sertifiye edip satın almak.
5- Hürjet'i Ej-200 motor + jchms opsiyonlu + aesa radarlı ve +1 pylonlu + Cft + dorsal spine içi mehpodlu halde hızlıca hayata geçirilmesini sağlamak.

Zaten bu 5 madde sağlanabilirse Hava kuvvetlerimiz fazla kolunu yormadan, uçak açığını, platformların hava-hava kabiliyetini ve stealth saldırı ve denizden saldırı kabiliyetini arttırır.

Bundan sonra gerekli ise eğer uçak bakılabilir veya eğer teknik anlamda mümkün ise MMU'nun ej-200 motorlu ve Özgür projesi aviyonik suiti için optimize edilmiş bir gövdeli, tıpkı Atak T-129 daki EDH gibi Erken Duhul bir halini görmek mümkün olabilirmi  bakılmalı.

Kim bilir belki bu erken duhul modelin ihracat başarısı asıl  MMU'yu finanse eder. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Alıntı yapılan: Mermi - 07 Nisan 2020, 16:40:57
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 07 Nisan 2020, 15:42:40
Alıntı yapılan: Mermi - 07 Nisan 2020, 15:11:05
Hocam F-15 büyük bir uçak ama ona göre güçlü motorlara sahip.  Daha fazla silah yükü,  daha güçlü radar, daha iyi harekât yarıçapı vs. Hem biz incirlikte ABD F-16'ları varken Rusya ile uçak krizi sonrası ABD 'den F-15 talebinde bulunduk. Incirlikte konuşlu F-16 yerine F-15 getirdi ABD. Suud'lar okadar EF olmasına rağmen ellerinde en memnun kaldıkları uçaklar F-15'ler, Güney Kore F-16 almak varken ki ellerinde mevcut F-16 filosu da var. Onun yerine yepyeni bir uçak  F-15K boşuna almadı. O tatbikatların çoğu gercel savaş şartlarını yansıtmıyor. Bir kısmında hatta radarları bile kapatın top mesafesinde it dalaşı yapıldığı bile oluyor. Diğer forumda da tartışıldı bu konu. Hint pilotları tatbikatlarda başarılı olmalarına rağmen Pak pilotlarına madara olduğu vs. Tamam ben F-16'yı hiç küçümsemem hele AESA radarlı block 70 seviyesinde bir F-16 gerçekten de etkili uçaklar. Ama F-15'inde kendine has kabiliyetleri var. Harekât yarıçapı ve silah kapasitesinin fazla olması cidden küçümsenmemeli. Savaşlar terör örgütünü bombalamaya benzemiyor. Benzer kabiliyetlerde hava güçlerinin sonunu havada kalma süreleri ve yüksek silah kapasiteleri belirler. Sen devamlı yakıt ikmali yapmak ve mühimmat almak zorundayken adam sürekli sana angaje olur. Geniş coğrafyalarda harekât yarıçapı çok önemli bir kriter. Doğu Akdeniz derken bakın Libya çıktı karşımıza 295 mil harekât yarıçapı olan F-16 mı istersiniz 1000 mil arasında değişen F-15SE mı istersiniz ? 615 mil harekât yarıçapı olan F-35 için bile ABD ordusu daha önceleri eleştirilerde bulunuyordu. Aim-260 gibi hava hava füzeleri veya S400'lerin o meşhur 400 km menzilli füzeleri başta Awacs ve tanker uçaklarını düşürmek için geliştirildi. Gerçek savaş şartlarında tanker uçak kabiliyeti kaybetmiş bir hava kuvvetleri hele bide 295 mil gibi çok dışa harekât yarı çapına sahip uçarlar ile madara olur. Bu konu çok önemli bence. O tanker uçaklarına hiç güvenmemek lazım.

Hocam şimdi kavramlar çok karışıyor. Bir av-bombarıman amaçlı değerinden konuşuyorsunuz bir av-önleme olaylar karışıyor . Ben size madde madde cevap vermeye çalışayım.

1- Hocam biz o uçağı resmi olarak istedik mi belli değil. İstediysekte karşı'da pesa radara ve uzun menzilli bvr füzelerine sahip bir  uçak olan su-35 var. Normaldir . Bizdeki uçaklarıdaki apg-68 v9 anca c-7 menzilinde tespit sağlayabiliyor oda büyük uçaklara.
2- Bahsettiğiniz F-15K'nın birim maliyetinin ne kadar (100 milyon) olduğunu biliyorsunuz değil mi hocam ?
3- Suud'lara bakmayın hocam suudlar siyasi amaçlarla silah alan bir çok pilotu yabancı olan ve stabilitesi olmayan bir kuvvet. Diğer yandan F-15 Eagle'ı daha çok sevmeleri tamamiyle onların o uçağa alışkın olmasından ileri geliyordur bence. Keza Ellerinde Thrance 3 Ef var . Söz konusu uçak F-15 Eagle dan itki/ağırlık, tırmanma oranı, Manevra, Aesa radar menzil ve kabiliyeti ve rcs olarak çok daha iyi bir uçak. Hani hatırlatayım Ef-2000 thrance 3'deki captor aesa batı bloğunun en iyi 2. aesa radarı (1. f-22) ve thrance 3 radar izi en düşük stealth olmayan uçak. Ayrıca ellerinde aim-120d amraam olmadığından meteor olduğundan yine en iyi hava hava füzesini'de bu uçak taşıyor.
4- F-16 uçağı şu an kullanabildiği silahlar olarak F-15'ten bir eksiği yok. Silah taşıma kapasitesi daha az ama akıllı silahlar sayesinde çok fazla silaha'da gerek yok. Harekat yarı çapı'da bizim ihtiyacımızı karşılıyor. Ha libya dersen orayı F-15 ilede vurdurmazlar sana ki nokta atışı yapmak başka devriye görevi yapmak ve bizim ihtiyacımız olan uçuşa yasak bölge olayı yapmak başka. Onun için tunusta üs veya uçak gemisi lazım.

--------------------------------------------------------------------

Kısaca toparlarsak benim demek istediğim şu. Evet F-15 daha avantajlı uçak olabilir. Ancak yapılacak modernizeler sonunda yukarıda bahsettiğim gibi tüm işlerimizi MMU'ya kadar idare edebilecek F-16 ve hürjet varken gidip 2-3 filo birim maliyeti hiçte az olmayan bir uçağa para bayılmak DOĞRU MU ? Heleki MMU için bu kadar para dökmüş ve başarısı için çok daha fazla ekstra paraya ihtiyacımız varken ?

Yoksa bende isterim F-15 güzel uçak . Modernizeli Eagle'a bile fitim.
Mevcut şartlarda bende F-16 taraftarıyım. Þuan için bize en uygun tercih bence de F-16 ama F-15 sunduğu imkanlar iyi. Bizde olsa baya bir faydasını görürüz oda ayrı bir konu. Ama bana sorarsanız ben mecut F-16 ile devam derim. Alım olacaksa da F-16V tercihim olur. Sıfırdan bilmediğimiz bir F-15 bize pahalıya kaçar. Mevcut F-16 ile devam edelinde bu Eskişehir ve Malatya üsleri ne olacak ? oda ayrı konu. F-4 ile nereye kadar devam ederiz böyle. F-4'ler emekli edildiğinde koca filolar boş kalacak. Ve muharip uçak sayımız azalacak.

Kolay, Aselsan aesa radarı artı ithal veya yerli Cft'li blok 50'leri  F-4'ler yerine kaydırır, yine aesa modernizeli ve cft'li blok 40'ları'da blok 50 ler yerine kaydırırız ve son olarakta blok 40'ların yerine de Hürjet'i kaydırırız. Tabi yetişirse ve aşama aşama. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 07 Nisan 2020, 16:56:27
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 07 Nisan 2020, 16:25:39
sürekli hava hava görevleri için uçak düşünmemizde sıkıntı var .yahu bu devlet hava yer görevlerinde kullanmak adına katır uçağada ihtiyaç duymakta.bu f 15 olur f 18 olur vs vs ona kuvvet karar verir.ama bariz şekilde bu devletin hava yer operasyonlarında kullanılacak uçak ihtiyacı var.artık kimden temin ederse onu alacağız gibi duruyor.kendi mmu mız bitene kadar da 1-2 filo günü kurtarma ve ihtiyaçları azda olsa giderme amaçlı bir planlama olacak gibi görünmekte.burda şu olursa şu olur bu uçak olursa şu kadar oluru tartışmak manasız.devletin görev tanımında f 16 lara aşırı yük yüklemek istememesini ve katır uçak almak istemesini ve bu katırın amacına göre hangi uçak olması gerektiğini ifade etsek yeter bence

Benim bildiğim kadarıyla F-16'ların çıkabildiği yük kapasitesi ile F-4'lerin çıkabildiği yük kapasitesi arasında sadece 600-700 kg fark var. Yani bir bomba. Oda günümüz lazer güdüm kitleri, kanat güdüm kütleri, vb. akıllı mühimmatların etkisi ile uğruna yeni uçak alınacak bir fark değil. Artık günümüzde bir f-16 16 adet sdb taşıyarak 16 farklı hedefe eş zamanlı saldırı yapabiliyor. Sead deseniz harmlar sayesinde F-16 Super Weasellar, Wild Weasel'dan daha iyi hele yeni gelecek akbaba ile bu işi çok daha iyi yapabiliriz.
Mevzu F-16'lara fazla yük bindirmemek ise zaten ihalar yakın hava desteği görevlerini aldı. Akıncı ve Aksungur ile stratejik ve taktik saldırı kabiliyetine de sahip olacağız. E hürjet'te standart bir eğitim uçağından çok eğitim modeli olan bir 4. nesil olacak. E f-16'nın sırtına yük felan binmez. Gerekli şekilde modernize edip belirli görevlere uygun (av-bombardıman, av-önleme, sead, taktik) konfigüre edersek boşa para harcamadan MMU'ya ulaşabiliriz.

En azından yeni uçak alınacaksa bile bunun hürjet ve özgür modernizasyonundan sonra değerlendirilmesi lazım. Bunun içinde bu projelerin hızlanması lazım.

Bana göre bizim hava kuvvetlerinin ilk yapması ve hızlandırması gereken olaylar ;

1- Özgür modernizesinin bitirilip ilk blok 30'lara daha sonra gerekliyse eğer diğer blok 40-50-50+'lara uygulanması.
2- Tüm F-16'lara aselsan'ın aesa radarı uygulanması.-Hayati.
3- Baykar Mius'u anadolu lhd'den , eski ww2 tarzı katapult veya ski jump ile kalkabileceği ve stealth gövde + aesa radar ile konfigüre ederek uçabileceği bir konsepte oturtmak.
4- Mbda Meteor veya  Aim-120d amraam veya yerli eşdeğerini Özgür ve diğer f-16'lara sertifiye edip satın almak.
5- Hürjet'i Ej-200 motor + jchms opsiyonlu + aesa radarlı ve +1 pylonlu + Cft + dorsal spine içi mehpodlu halde hızlıca hayata geçirilmesini sağlamak.

Zaten bu 5 madde sağlanabilirse Hava kuvvetlerimiz fazla kolunu yormadan, uçak açığını, platformların hava-hava kabiliyetini ve stealth saldırı ve denizden saldırı kabiliyetini arttırır.

Bundan sonra gerekli ise eğer uçak bakılabilir veya eğer teknik anlamda mümkün ise MMU'nun ej-200 motorlu ve Özgür projesi aviyonik suiti için optimize edilmiş bir gövdeli, tıpkı Atak T-129 daki EDH gibi Erken Duhul bir halini görmek mümkün olabilirmi  bakılmalı.

Kim bilir belki bu erken duhul modelin ihracat başarısı asıl  MMU'yu finanse eder.
Sn Battlestar,
Bütün bunlara eklenmesi gereken bir şey daha var.
Elimizdeki 240 kadar f16 ve 39 kadar f4 uçağının kaç tanesini devamlı hava da tutabiliyoruz şu an? Pilot açığı hala giderilmiş değil. Yeni uçak alıp para harcayacağımıza eldeki uçakları geliştirmek ve havadaki potansiyel uçak rakamını yükseltmek daha akılcı olur.
O zamana kadar zaten ancak Hürjet uçmaya başlar. Arkasından da MMU gelir. Bir yetkili , alınan tüm önlemlere rağmen pilot açığının kapanması 2030 ları bulur demişti. Mesajı Paylaş

#128
Alıntı yapılan: serkan1976 - 07 Nisan 2020, 16:50:00
Sayın Battlestar ve Sayın Battlestar'ın yorumuna +1 yapıp onaylayan Sayın Yaşar  ; ben ne demek istediğimi tam olarak anlat-a-mamışım galiba...

"ABD , Hürjet klasmanında sana satmak isteyeceği bir uçağa sahip değil ki neden Hürjet  için motor vermesin ya da EJ motoru almamamız için engel koysun?  demişsiniz...
Arkadaşlar beni dar görüşle suçlamışsınız ama siz bu motor satma konusuna sadece "ticari-para" boyutunu dikkate almışsınız.

Arkadaşlar bir ülke diğerine savunma sanayi ürünleri satarken sadece para kazanmaz , o ülkeyi tüm iliklerine kadar kendine bağlar , kendi politikalarını adeta dikte ettirir...
ABD-AB sana EJ motoru-F404 motoru satarken , para için değil aslında "Türkiye benim sözümden çıkmasın" diye satmak ister...Seni bankaları , parasıyla köle yaptığı gibi askeri olarak da köle yapar...
Bunun içindir ki 200 ABD askerinin koruduğu Münbiç'e 8 senedir giremiyor ; AB ve ABD , Bahar kalkanı operasyonunu durdur dediğinde durdurmak zorunda kalıyoruz...Ne dediğim anlaşılıyordur umarım...
Bu klasmanda Ukrayna motoru yokmuş veya Çin JF-17 ile bu Hürjet  pazardaymış motor vermezmiş. Anladım o kadarını ... Batı dışı politika güttükleri için onları FARAZİ örnek olarak verdim...
Çin veya Cezayir veya Tayland motoru(!) benim anlatmak istediğim şu:Türkiye ambargo yemeden kullanabileceği (En azından bir uçak tipine) bir hava platformuna , bu uçak çok mükemmel bir uçak olmasa bile sahip olmalı bunu da Hürjet'e EJ-F404 motoru takarak ya-pa-maz...
Hürjet bu kutsal amaç için feda edilmesi gereken bir uçak olmalı.Hepimiz bağımsız savunma sanayimız olsun diye bu forumda yazmıyormuşuz Allah aşkına.. Tamam F-16 mız,F-35 imiz F-4 ümüz olsun da Allah aşkına 2023 yılına geldik , 1 tane de rahatça kullanacak bir uçağımız da olsun
Abd motoru takarsan Abd güdümünden çıkamazsın; EJ motoru takarsan AB güdümünden çıkamazsın. 80 senedir çıkamıyoruz da bari Hürjet , batı ambargosu yemeden rahatça kullanabileceğimiz bir uçak olsun yahu...
Ahım şahım bir uçak olmaz Hürjet ama hiç değilse elimizde bekaa'mız tehlikeye girdiğinde hedeflerimizi, çok kayıp versek bile  rahat rahat vuracak bir platformunuz olur.
Sn serkan1976,
Bu konuda Aynı düşüncede olmadığımız konusunda hiç olmazsa anlaşalım.
F404 için ben de olumlu bakmıyorum. Ancak ej200 bana daha sıcak geliyor. Çünkü RR/Kale ortaklığı ile bu motoru Türkiye'de üretebiliriz. Bu bir.
Olmadı; satın aldık diyelim. Zaten biliyoruzki TEİ yeni motor üzerinde çalışıyor. Bir müddet sonra bu uçak zaten yerli motorla uçacak.
British Aerospace ile zaten MMU yu geliştiriyoruz. Bırakalım RR/Kale de bize ej200t (Türk) motorunu yapıp satsın. 400 uçaktan bahsediliyor ihracaat, eğitim ve yakın destek olarak. Az bir motor değil yedek adetlerle.  RR , 200+ MMU için benzer adet motoru Türkiye'de yapıp her türlü satış ve kullanım hakkını serbest bırakmayı kabullenmişti bu işin başında.
ABD'ye bağımlılıktan kopmayı bende istiyorum. Ama motor da kalite çok önemli. Rus ve Çin motorlarında batının kalitesi ve uzun ömürlülüğü yok. Uzak durmak lazım. Bizim tüm motor ve uçak teknik alt yapımız batı düzenine uyumlu. Batı da da motor üretiminin birinci liginde RR, P&W ve GE var.
Türkiye'de üretilen motordan ambargo yemezsiniz! O sistemi kurduysa zaten Kale'ye, Kale bir kaç yıl İçinde TEİ olur. O motoru RR'siz yapar.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 07 Nisan 2020, 16:50:00
Sayın Battlestar ve Sayın Battlestar'ın yorumuna +1 yapıp onaylayan Sayın Yaşar  ; ben ne demek istediğimi tam olarak anlat-a-mamışım galiba...

"ABD , Hürjet klasmanında sana satmak isteyeceği bir uçağa sahip değil ki neden Hürjet  için motor vermesin ya da EJ motoru almamamız için engel koysun?  demişsiniz...
Arkadaşlar beni dar görüşle suçlamışsınız ama siz bu motor satma konusuna sadece "ticari-para" boyutunu dikkate almışsınız.

Arkadaşlar bir ülke diğerine savunma sanayi ürünleri satarken sadece para kazanmaz , o ülkeyi tüm iliklerine kadar kendine bağlar , kendi politikalarını adeta dikte ettirir...
ABD-AB sana EJ motoru-F404 motoru satarken , para için değil aslında "Türkiye benim sözümden çıkmasın" diye satmak ister...Seni bankaları , parasıyla köle yaptığı gibi askeri olarak da köle yapar...
Bunun içindir ki 200 ABD askerinin koruduğu Münbiç'e 8 senedir giremiyor ; AB ve ABD , Bahar kalkanı operasyonunu durdur dediğinde durdurmak zorunda kalıyoruz...Ne dediğim anlaşılıyordur umarım...
Bu klasmanda Ukrayna motoru yokmuş veya Çin JF-17 ile bu Hürjet  pazardaymış motor vermezmiş. Anladım o kadarını ... Batı dışı politika güttükleri için onları FARAZİ örnek olarak verdim...
Çin veya Cezayir veya Tayland motoru(!) benim anlatmak istediğim şu:Türkiye ambargo yemeden kullanabileceği (En azından bir uçak tipine) bir hava platformuna , bu uçak çok mükemmel bir uçak olmasa bile sahip olmalı bunu da Hürjet'e EJ-F404 motoru takarak ya-pa-maz...
Hürjet bu kutsal amaç için feda edilmesi gereken bir uçak olmalı.Hepimiz bağımsız savunma sanayimız olsun diye bu forumda yazmıyormuşuz Allah aşkına.. Tamam F-16 mız,F-35 imiz F-4 ümüz olsun da Allah aşkına 2023 yılına geldik , 1 tane de rahatça kullanacak bir uçağımız da olsun
Abd motoru takarsan Abd güdümünden çıkamazsın; EJ motoru takarsan AB güdümünden çıkamazsın. 80 senedir çıkamıyoruz da bari Hürjet , batı ambargosu yemeden rahatça kullanabileceğimiz bir uçak olsun yahu...
Ahım şahım bir uçak olmaz Hürjet ama hiç değilse elimizde bekaa'mız tehlikeye girdiğinde hedeflerimizi, çok kayıp versek bile  rahat rahat vuracak bir platformunuz olur.

Dünya üzerinde şu an bahsettiğiniz gibi bir motor yok. Son olaylarda Rusya'nın da ne kadar kolay aleyhimize dönebileceğini anladık. Yapabileceğimiz en mantıklı şey kısa vadede bize ihtiyacı olan ve bizle en az çıkar çatışması yaşayabilecek ülkeyle bu işi gerçekleştirmek oda şu an RR ve İngiltere.

Zaten Amerika  RR üzerinde en az 100 motorun söz konusu olduğu böyle bir ihalede etkinlik sağlayamaz. Kaldı ki RR'da ticari itibarını zedelemez. Diğer yandan Abd içinde Hürjet bu kadar gamechanger bir platform değil. En baba hali Blok 70 viper'dan vasat bir uçak olacak totalde.

Diğer yandan bence sizin bahsettiğiniz durum biraz bizim diplomat ve dış işlerinin aptallığı yüzünden kaynaklanıyor. Doğal olarak hükümeti de yanlış yönlendiriyorlar.  Bu japonya, g.Kore, isveç nasıl oluyor da bu adamlardan istediğini alıyor da biz alamıyoruz ? Müslümanız diye mi ?  Yoo suudiler araplar cayır cayır silah alıyor.

Bizim suçumuz ne ?

Suçumuz şu en ufak ilerlemede fazla gaza gelip dış siyasette çok populist ve agresif davranıyoruz. En ufak başarılı operasyonda hemen ver mehteri , mazlumların umudu geliyor. vs. vs.

Þu an 15-20 sene sonra kullanmamız gereken dış siyaset dilini kullanıyoruz. Köprünün daha başında ayıya dayı demeyi bırakın birde kafasına taş atıyoruz.

Bunun sebebi bilinçsizlik, vizyonsuzluk ve populizm'den geliyor.

Abi herkes açık açık biliyor ki bu dünyayı ülkelerden çok şirketler yönetiyor . Dünyadaki lider bir çok şirket'de en tepede yahudi bir şirket veya kuruluşa bağlanıyor. Hal böyleyken sen gidiyorsun Filistin'in hamiliğine soyunuyorsun. Adamlara saydırıyorsun. Devamlı duyuyoruz Türkiyeye şu verilecekti bilmem ne kamarası bilmem ne senatörleri şunu dedi , Türkiyeye şu verilecekti Pentagon istemiyor. Yav pentagon kimin elinde sizce ?

Yahu sen şu an filistinin hamisi olsan da İsrail orayı ele geçirecek mi ? Evet. Olmasanda geçirecek mi ? Evet. Filistinlinin kendisi en başta toprağını satan , arap ülkelerinin yüzde 80'i şu an israil'in ağzına bakar durumdayken hatta israil istese Türkiyeye karşı görev kuvveti kurup saldıracak durumdayken bile bizim bu anti israil politikasını sürdürmemiz en azından şu an için anlamsız.

Bende müslümanım , bende insanım bende sahip çıkalım istiyor ve israil'e karşıyım ama şu an bizim önleyeceğimiz bir şey yok. Ne yapacağız Tel aviv'i mi vuracağız ? Kudüs'e Som mu atacağız ?

Þu durumda en mantıklısı İsrail ile iyi geçinmek , İsrail ile iyi geçinmek demek Amerika ve Avrupa ile iyi geçinmek demektir. Þunu unutmayın Türkiye'de bir zaman etkinlik anlamında Fetö ne ise Abd'de Yahudiler bunun 10 katıdır. Hatta dünya da da.

Mecburen ithalat ihracat dengesinde kar'a geçene kadar dış borçları bitirene ve savunma sanayi başta bir çok sanayi alanında bağımsız ve dünya çapında markalar çıkarana kadar en azından nükleer second strike kabiliyeti elde edene kadar bu adamlara dayı diyeceğiz.
--------------------------------------------------------------------------
Bakın ben sizi başka bir alternatif evrene götüreyim . Orada Türk dış işleri daha mantıklı ve vizyoner.

+ O evrende Türkiye İsrail ile arasındaki kötü söylemleri bırakıp karşılıklı temasları arttırmış ve aradaki buzları eritmiş.  Oradaki Türkiye İsrail ile ilişkilerinde devamlı tarihte Türkiyenin arap israil savaşlarında nötr kalması, zamanında yahudi Türk devletinin olması, Tarih boyunca osmanlıların Yahudileri İspanyadan getirip himaye etmesi, ww2'de Türkiyenin yahudilerin İsrail'e geçişine köprü olması vb. donelerle arayı ısıtıyor.

+ Diğer yandan Türkiye ısınan ilişkilerden fırsat ile İsrail'e çıkartılan gazı Mersin ve Tanap üzerinden ortak olarak Avrupaya satmayı öneriyor , böylece eastmed'in anlamsız masraflarından kurtarıp projeyi israil açısından daha kolay ve kazançlı hale getirmeyi öneriyor.  İsrail zaten böyle bir ihtimali görünce bu saçma ittifakı uzatmanın anlamsızlığını kendileri de bildiğinden bu işe evet dediğinde mısır ve rumları kafalarına silah dayasan bir arada tutamazsın.  Zamanla da zaten Mısır yav bizde müslümanız zaten diye yanaşmaya başlayıp bizim tarafa kayar. Yunanlılarda hiçbir şey diyemez. Rumlarda kendilerine dayatılan alana mahkum kalır. Böylece hem doğu akdeniz hemde Libya sorunu çözülür. Abileri zaten emir verirse hafter gna'nın bizle yaptığı anlaşmayı onaylar.

+ Yine akıllı bir Türkiye gücünün çoğunu ypg ve pyd'yi bitirmeye harcar ve ortadoğu'da natonun halef gücünün Türkiye ve öso olması gerektiğinde ısrar eder. Bunun karşılığında İran'a karşı batı koalisyonunda bulunur.

+ Yine akıllı bir Türkiye her seferinde sırtımızdan vurmaktan başka bir iş yapmamış, şii'lik adı altında zerdüştlük kuyusunda boğulan bizi asla sevmeyen gözü topraklarımızda olan bir iran'a karşı israil ve abd yanında olur. İran'ın işgalinde parçalanma sırasında güney azerbaycan'ın bağımsız olması ve bu güney azerbaycan'ın topraklarının Türki devletlerle bağlantı sağlayabilecek şekilde uzaması için gerekli demografik iddialar ve iç göçler için çalışma yapar.

+ Sonun da turan birliğini sağladığında ise Türki devletlerle ilk başta ekonomik , daha sonra siyasi ve askeri olarak avrupa birliği benzeri bir birlik kurarak ortak sanayi ve ekonomi altyapısında bu topraklardaki yer altı zenginliklerini alıp oraya sanayi ve tarım ürünleri ile besleyerek hem kendini hemde oralardaki refahı arttırır.


Ama tabi bu başka ve alternatif bir evren. O zaman ver mehteri. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;



Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz