F-16 Modernizasyonu

Başlatan Þahinbey, 11 Ağustos 2009, 08:37:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#190
Tusaş,  Dünyanın 4.büyük kompozit üretim tesisini kuruyor Ankarada. Dünya havacılık kompozit üretiminin %2'sini üretecek tek başına. Bu tesis boşuna kurulmadı...Gövdeyi merak etmeyin. Arkamızda bir dev , BEA var...

EF , Tempest yapan bir şirket BEA...

Taşıma suyuyla değirmen dönmez.  Görüyorsunuz artık para versek bile bize silah satmıyorlar.

MMU,  stealth olmayacak ilk block üretimlerinde. Merak etmeyin F-15x'den iyi olacak.Stealth  sonra.

Bu devlet binlerce yıl daha yaşamak istiyorsa savunma sanayisini gerçekleştirmek zorunda..  Yoksa öperler bizi emin olun...
Mesajı Paylaş

Hocam F-15x den iyi olacak dediniz ama biraz uçmadınız mı Amerika kaç yıldır uçak yapıyor ama neden olmasın tabi. Mesajı Paylaş
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

Alıntı yapılan: Commander - 20 Haziran 2020, 20:44:42
Hocam F-15x den iyi olacak dediniz ama biraz uçmadınız mı Amerika kaç yıldır uçak yapıyor ama neden olmasın tabi.
Pardon! Ama ; F15 dediğiniz uçak 1970 lerin uçağı. Tfx de , rica edelim ondan iyi olsun yani! Mesajı Paylaş

MBDA Meteor kısmı hariç, eyvallah. MBDA Meteor alınabileceği şüpheli bana kalırsa. Mısır'a MBDA Meteor vermeyi daha çok istiyor garibanlar! Tek sorunları, Mısır ekonomisi bitik, Suudi/BAE parasıysa mafiş vallah...

Ben olsam MBDA Meteor yerine iki kademeli "Gökdoğan-E" koyardım. İlk kademesi TJ-300 motoruyla uçsun, kalanı bildiğin Gökdoğan olsun. Belki Meteor kadar hızlı olmaz ama 3-4 mach ile gitse de razıyım. Çok uzun menzilli güdümlü hava-hava mühimmatı sorunumuzu çözer.

Ramjet gelene kadar onunla idare ederiz. Ramjet hazır hale gelince de tek yapacağımız TJ-300'ü çıkartıp yerine ramjet'i takmak olur. Mesajı Paylaş

#194
Alıntı yapılan: merzifonlu - 21 Haziran 2020, 00:39:01
MBDA Meteor kısmı hariç, eyvallah. MBDA Meteor alınabileceği şüpheli bana kalırsa. Mısır'a MBDA Meteor vermeyi daha çok istiyor garibanlar! Tek sorunları, Mısır ekonomisi bitik, Suudi/BAE parasıysa mafiş vallah...

Ben olsam MBDA Meteor yerine iki kademeli "Gökdoğan-E" koyardım. İlk kademesi TJ-300 motoruyla uçsun, kalanı bildiğin Gökdoğan olsun. Belki Meteor kadar hızlı olmaz ama 3-4 mach ile gitse de razıyım. Çok uzun menzilli güdümlü hava-hava mühimmatı sorunumuzu çözer.

Ramjet gelene kadar onunla idare ederiz. Ramjet hazır hale gelince de tek yapacağımız TJ-300'ü çıkartıp yerine ramjet'i takmak olur.
@merzifonlu
Elma ile Armut bile değil bu ikisi. O kadar tabanda birbirine uyumsuz iki teknoloji ki!!
Gökdoğan 4 mach hızlı KATI yakıtlı bir motora sahip.
Tj300 subsonik ve sıvı jet yakıtıyla çalışan Kısa ömürlü bir motoru var.
Çalışma prensipleri tamamen ayrı.
Sonra gökdoğan'ın 100+ km gitmediğini nereden biliyorsunuz?
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 20 Haziran 2020, 20:28:22
Tusaş,  Dünyanın 4.büyük kompozit üretim tesisini kuruyor Ankarada. Dünya havacılık kompozit üretiminin %2'sini üretecek tek başına. Bu tesis boşuna kurulmadı...Gövdeyi merak etmeyin. Arkamızda bir dev , BEA var...

EF , Tempest yapan bir şirket BEA...

Taşıma suyuyla değirmen dönmez.  Görüyorsunuz artık para versek bile bize silah satmıyorlar.

MMU,  stealth olmayacak ilk block üretimlerinde. Merak etmeyin F-15x'den iyi olacak.Stealth  sonra.

Bu devlet binlerce yıl daha yaşamak istiyorsa savunma sanayisini gerçekleştirmek zorunda..  Yoksa öperler bizi emin olun...

MMU'nun ilk blokta stealth olmama gibi bir durumu bence yok. Tek projede iki farklı gövde geliştirilmez. Zaten bizim MMU'dan beklentimiz en başta stealth. Zaten MMU'dan stealth'i çıkartacaksak uğraşmaya gerek yok ikinci el f-15 alalım yerli aviyonikle teçhiz edelim. Motor aynı boyutlar karakteristik aynı olması lazım.

SSB'nın orada kast ettiği bana göre mmu alt bileşenleri tamamen kullanmadan , örneğin motor seri üretimde olması lazımdı ana radar bürfis mesela, entegre e/o sensörü (eots benzeri), entegre irst mesela, super cruise kabiliyeti mesela veya iha kontrolü, vb. özellikler ilk blokta olmaz.

Kısaca bizim ilk blokta göreceğimiz stealth tasarımlı ve yerli ağırlıklı özgürdeki aviyonikleri kullanan ağırlık itki yönünden bakarsanız F-15 eagle, motor tasarım olarak bakarsanız F-15 SA veya F-15QA. Zaten aksi takdire mmu F-35 alternatifi olarak değerlendirilemez. Kaldıki tek projede iki  gövde tasarlamak maliyetleride çoşturur. Ama sonraki bloklarda daha marifetli olacağı bariz. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


#196
Alıntı yapılan: Yasar - 21 Haziran 2020, 01:04:45
Alıntı yapılan: merzifonlu - 21 Haziran 2020, 00:39:01
MBDA Meteor kısmı hariç, eyvallah. MBDA Meteor alınabileceği şüpheli bana kalırsa. Mısır'a MBDA Meteor vermeyi daha çok istiyor garibanlar! Tek sorunları, Mısır ekonomisi bitik, Suudi/BAE parasıysa mafiş vallah...

Ben olsam MBDA Meteor yerine iki kademeli "Gökdoğan-E" koyardım. İlk kademesi TJ-300 motoruyla uçsun, kalanı bildiğin Gökdoğan olsun. Belki Meteor kadar hızlı olmaz ama 3-4 mach ile gitse de razıyım. Çok uzun menzilli güdümlü hava-hava mühimmatı sorunumuzu çözer.

Ramjet gelene kadar onunla idare ederiz. Ramjet hazır hale gelince de tek yapacağımız TJ-300'ü çıkartıp yerine ramjet'i takmak olur.
@merzifonlu
Elma ile Armut bile değil bu ikisi. O kadar tabanda birbirine uyumsuz iki teknoloji ki!!
Gökdoğan 4 mach hızlı KATI yakıtlı bir motora sahip.
Tj300 subsonik ve sıvı jet yakıtıyla çalışan Kısa ömürlü bir motoru var.
Çalışma prensipleri tamamen ayrı.
Sonra gökdoğan'ın 100+ km gitmediğini nereden biliyorsunuz?

İki kademeli dedim. ikinci kademenin kendisi Gökdoğan, ilki yakıt deposu+jet motoru. İkisinin uyumlu olmasına gerek yok ki.

Gökdoğan!ın menzili 100+ km olsun, orası önemsiz. Ben 350 km'den atılacak bir Gökdoğandan bahsediyorum. Mesajı Paylaş

350 km çok uzak bir menzil değil mi nasıl kilit atilicak uçağa

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: merzifonlu - 21 Haziran 2020, 01:21:41
Alıntı yapılan: Yasar - 21 Haziran 2020, 01:04:45
Alıntı yapılan: merzifonlu - 21 Haziran 2020, 00:39:01
MBDA Meteor kısmı hariç, eyvallah. MBDA Meteor alınabileceği şüpheli bana kalırsa. Mısır'a MBDA Meteor vermeyi daha çok istiyor garibanlar! Tek sorunları, Mısır ekonomisi bitik, Suudi/BAE parasıysa mafiş vallah...

Ben olsam MBDA Meteor yerine iki kademeli "Gökdoğan-E" koyardım. İlk kademesi TJ-300 motoruyla uçsun, kalanı bildiğin Gökdoğan olsun. Belki Meteor kadar hızlı olmaz ama 3-4 mach ile gitse de razıyım. Çok uzun menzilli güdümlü hava-hava mühimmatı sorunumuzu çözer.

Ramjet gelene kadar onunla idare ederiz. Ramjet hazır hale gelince de tek yapacağımız TJ-300'ü çıkartıp yerine ramjet'i takmak olur.
@merzifonlu
Elma ile Armut bile değil bu ikisi. O kadar tabanda birbirine uyumsuz iki teknoloji ki!!
Gökdoğan 4 mach hızlı KATI yakıtlı bir motora sahip.
Tj300 subsonik ve sıvı jet yakıtıyla çalışan Kısa ömürlü bir motoru var.
Çalışma prensipleri tamamen ayrı.
Sonra gökdoğan'ın 100+ km gitmediğini nereden biliyorsunuz?

İki kademeli dedim. ikinci kademenin kendisi Gökdoğan, ilki yakıt deposu+jet motoru. İkisinin uyumlu olmasına gerek yok ki.

Gökdoğan!ın menzili 100+ km olsun, orası önemsiz. Ben 350 km'den atılacak bir Gökdoğandan bahsediyorum.

Hocam Tj-300 300 kg klasmanı füzeleri maks. mach 1'de hareket ettirmesi istenen bir füzedir. Yani bu tarz füzelerde hiç bir şekilde kullanılmaz. Hadi katı yakıtlı boosterlı çift aşamalı bir füze olsa deseniz bile uçaklar taşıması zordur. G-40'ı taşıması bile muallak.  Ayrıca füzelerin aktif radar arayıcı menzilleri kısa (bilinen en uzunu meteor'un 75 km'lik başlığı) ins ve rf datalinkle gittiği her fazladan km'e füzenin karıştırılma ve karşı uçağın füzeden kurtulma oranını dahada arttırır. O yüzden meteor füzesi kağıt üstünde 250+ km gidebilirken güdüm yapısının ve kinetik ivmesinin en yüksek vuruş oranını yakaladığı menzil 150 km olarak ayarlandı. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 20 Haziran 2020, 18:05:12

Hocam ben bu konuda öyle düşünmüyorum. Sonuçta bu bir savaş uçağı içinde yol aldığı hava çok önemli siz aerodinamiğinde değişiklik yaptığınızda ileride bir kaza ve soruna mahal vermemesi için bin türlü testten geçirmeniz lazım. Abd'lilerin aynısından taksanız bile yapmanız lazım çünkü bakalım onlar ne sorunla karşılaştı ve uçakta ne gibi değişiklikler yaptı. Diğer yandan bu cft'nin uçağa bir bağlantısı oluyor, diğer yandan o malzemenin fiziki dayanımı buna bağıl ağırlığı, uçağın dengesinde yapacağı değişimler önemlidir. Zaman alacağını düşünüyorum.


Neyin tesini yapacağız yahu. Uçak aynı uçak, yapacağımız cft aynı cft. Malzemesi vs her şeyi elimizde mevcut. Tekerleği baştan icat etmeyeceğiz! Elindekinin birebir aynısını yap.

Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz