F-16 Modernizasyonu

Başlatan Þahinbey, 11 Ağustos 2009, 08:37:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Hocam bu datalink menzili ne kadara kadar çıkıyor 300 km üzerinde ucak nasıl aydınlatma yapicak yetiyor mu menzili Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 20 Haziran 2020, 20:28:22
Tusaş,  Dünyanın 4.büyük kompozit üretim tesisini kuruyor Ankarada. Dünya havacılık kompozit üretiminin %2'sini üretecek tek başına. Bu tesis boşuna kurulmadı...Gövdeyi merak etmeyin. Arkamızda bir dev , BEA var...

EF , Tempest yapan bir şirket BEA...

Taşıma suyuyla değirmen dönmez.  Görüyorsunuz artık para versek bile bize silah satmıyorlar.

MMU,  stealth olmayacak ilk block üretimlerinde. Merak etmeyin F-15x'den iyi olacak.Stealth  sonra.

Bu devlet binlerce yıl daha yaşamak istiyorsa savunma sanayisini gerçekleştirmek zorunda..  Yoksa öperler bizi emin olun...


BEA?

Alıntı yapılan: VirtuousTurk - 21 Haziran 2020, 01:36:43
350 km çok uzak bir menzil değil mi nasıl kilit atilicak uçağa



HEİK uçakları kullanılabilir. Ya da havadaki uçakların radarları veya yer radarları, hatta hepsi bir ağ gibi düşünülerek çok geniş bir alan taranarak hedefler tespit edilerek uzak mesafedeki hedeflere kilitleme yapmak mümkün olabilir. İlk anda aklıma gelenler bunlar. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 05 Haziran 2020, 17:34:53
Alıntı yapılan: serkan1976 - 05 Haziran 2020, 12:20:47
Geçen gün Arda Mevlütoğlu'nun bir yazısı vardı. F-15,f-16,F-5,mig-29 uçurmuş diğer savaş uçaklarının çoğuna karşı da dogfight dahil eğitimler vermiş çok kıdemli Abd pilotuyla yapılan bir röportaj çevirisi vardı.

Adam anlatmış, anlatmış hangi uçağın avantaj ve dezavantajları vb.

Son olarak adama soruyorlar  "ABD muharip gücünün etkinliği  için yapılması gereken 3 şey sayabilir misiniz?" denmiş.

Adam 1.sıraya ; F-16'lara AESA radarı takılırsa tam bir güç çarpanı olur demiş...

Demek ki biz de mutlaka Aesa radarını öncelikli olarak F-16'lara entegre etmeliyiz...

Hocam ben bizzat bu işe özellikle önem verilmesi için senelerdir söylüyorum .  Tamam mmu'ya odaklandık, geleceğimiz o fakat bizim elimizde şu an 240 civarı F-16 var. Biz bu uçakları uzun bir süre kullanacağız ve bizim cidden platform olarak hava önleme uçağı açığımızda var.

Biz bu eksiği en kolay şekilde elimizdeki F-16'ları kıymetlendirerek ve konfigüre ederek giderebiliriz . Mesela;

Hava Önleme Uçağı Açığı ;

Böyle bir açığımız zamanında F-5'ler eskidiğinden beri var. O aralar 80 hava önleme uçağı alınmak istemişti ama F-35'e yönlenildi. Þu an av-önleme görevini F-16'lar yapıyor. F-16 öyle 3d tvc'si olan kobra manevraları felan yapan bir uçak değil. Ama batı paktında alabileceğimiz çoğu uçaktan daha fazla hıza, tırmanma oranına ve itki-ağırlık oranına sahiptir ve 9g'ye kadarda çeken bir uçaktır.
Yani anlatmak istediğim pek ala hava-hava muharebesi yapar ve aslen hava önleme amaçlı yapılmış bir uçaktır. Zaten ucuz etkili bir hava önleme uçağı olsun diye "Light Tactical Fighter" projesi için geliştirilmiştir.  En büyük avantajı'da güçlü motoruna rağmen maksimum kalkış ağırlığının az olması yani hafif bir uçak olmasıdır, bu sayede hızlanır, hızlı tırmanır ve sert manevralar yapabilir.
Þimdi arkadaşlar iki çeşit hava-hava muharebesi tipi vardır. Biri Kısa menzilli IIR güdümlü füzeler ve makinalı top ile yapılan diğeri ise orta ve uzun menzilli Radar güdümlü ufuk ötesi yani bvr füzelerle yapılan muharebedir.

Kısa menzildeki muharebede uçağınızın manevra kabiliyeti, hızı, pilotaj önemlidir. Ancak teknolojinin gelişmesi ile batı uçakları bu açığı farklı şekilde kapattı. Kaska monteli görüş-nişangah sistemi ve geniş açılı iir sensöre sahip kısa menzilli hava hava füzeleri sayesinde bu açık kapanabiliyor. Bknz :





Görüldüğü üzere F-16 kaska monteli nişangah sistemi olan JHMS ile çok geniş bir açıya zaten füze atabiliyor. Yani uçağın o kadar manevralı vs. olması çok önemli değil. Zaten öyle olsa batı paktı şu an rus ekolü karşısında çok çaresiz kalabilirdi. Allaha şükür şu an elimizde 240 JHMS kaska monte atış sistemi ve sayısı tam belirsiz Aim-9x füzesi var. Aim-9x eşdeğeri olmasını beklediğimiz Bozdoğan füzemizde var. Bunlar birde manevra açısından en iyi versiyon olan blok 30 F-16 ile birleşirse bize yeterli seviyede kısa menzilde muharebe kabiliyeti verir.



Ayrıca Irst dediğimiz sistemde önemlidir . Bu sistem esasında uçağın burnundaki bir gimbal ir sensördür. Çok gelişmişleri 100+ km'leri bulduğu söylenen bu sistem, her ne kadar kötü hava şartları vb. olaylardan etkilense de kızılötesi tarama yoluyla savaş uçakları başta olmak üzere hedefleri devamlı tarama yoluyla 0-100 km arasında tespit eder.  Tabi en gelişmiş versiyonları bunu yapar. Bu kısa menzilde tespitteki öneminden çok , stealth hedefleri tespit edebilmekteki maharetlerinden dolayı önemlidir. Ancak yinede menzilleri stealth hedefleri onların uzun menzilli hava hava füzesi menzillerinde tespit edip en önemlisi o menzillerde angaje olamaz (IIR füzelerinin kısa menzili yüzünden). Ancak Stealth uçakların attığı uzun menzilli hava hava füzelerinin no escape zone yani füzeden kaçamayacağınız kadar yakın olan alana girmeden hedefi tespit edip kaçabilmenize illa ki yardımı olacaktır.


Uzun Menzilde Bvr Muharebe ;

Bu muharebede de önemli olan uçağınızdaki radar, onun kabiliyet ve menzili ve taşıdığınız uzun menzilli bvr hava hava füzesi onun ew dayanımı ve aktif radar arayıcı başlığının menzilidir. Yani ne kadar menzili ins ile ne kadarını aktif takip ediyor önemli olan budur.
F-16'larda şu an kullanılan Apg-80 aesa radarı gerçekten güzel bir radar tespit kapasitesini altta veriyorum ;

APG-80 AESA (F-16E)

For RCS 0.0001 m2 class target: 11 km+
For RCS 0.001 m2 class target: 20 km+
For RCS 0.1 m2 class target: 62 km+
For RCS 1.0 m2 class target: 110 km+
For RCS 5.0 m2 class target: 165 km+
For RCS 10.0 m2 class target: 195 km+

Evet daha iyi radarlarda var ancak apg-80 zaten uçakları kendi füze menzilinden ileride tespit ediliyor bu onun için pekte dezavantaj değil, Kaldı ki aselsanın aesa radarında yanılmıyorsam biz uçağın burun konisinin tamamını kullandık ve muhtemelen daha fazla transistör kullandık yani daha gelişmiş bir radar olacağı söylenebilir. Yine elimizde C-7 füzesi var (az sayıda ama fena füze değil.) ve yerli bana göre C-7 ile aynı menzilde(nedenlerini daha önce açıklamıştım) (tahmini 120 km civarı) yerli gökdoğan füzemizde geliştiriliyor. Tabi bu arenada 160 km menzilli Aim-120D ve 150 km menzillerde Meteor füzesi var . Bunlardan birini almak ki zaten meteor mmu'da olacak ve bunu F-16'lara takmak bizim için hat safhada önemli.

Tabi bir önemli konuda var ki,  oda taşınabilecek maksimum hava hava füzesi ve uçağın menzili. hava-hava görevlerini hep ana üslerimize ve ana karaya yakın düşünüyoruz ancak uzun menzilli Hava-Hava yani escort ve intercept görevleri'de var. Bknz: geçenlerde libya açıklarında yapılan görevler gibi, bunun yanında uçakların artık fazla sayıda hava hava füzesi taşımasıda önemli 6-8-10-12 . Çünkü tekrardan uçak kaldırmadan angajmana devam etmek önemli. F-16'lar ve mevcut radar donanımları 6 bvr uzun menzilli radar güdümlü füzeyi desteklemek üzere konfigüre olmuştur. Çünkü 6 adet kanat altı lançer vardır. Tabi bu değiştirilebilir ama 6 uzun menzilli + 2 IIR kısa menzilli güzel bir konfigürasyon. Amma velakin savaş uçakları tek başına kalkamaz.

Bir kere kesinlikle ek yakıt tankı almak zorunda buna ek mehpod/spewspod ve gerekirse seyrüsefer podunada sahip olması gerekebiliyor. Zaten gövde altına füze takılmıyor bu durumda geriye kalıyor 2 kanat altı ve 2 kanat ucu , kanat uçlarınada kısa menzillileri takınca kalıyor geriye 4 amraam kapasitesi ve bu sayı bile hala menzil açısından yeterli olamayabiliyor. Libya örneğinde gördüğümüz gibi uçaklarımız havadan ikmal yapmak zorunda kaldı.

Tabi ki bu durumada çözüm var bunlardan birisi ;

1- CFT ;



450 gallon gibi yüksek oranda yakıt alabiliyorlarlar. Þu anlık sadece block 50 ve üstüne takıldılar (İsrail F-16'ları), verdiği ekstra yakıt kapasitesi ve bir kanat altı pylonu boşalttırma faydası sayesinde güzel bir icat. Bir şekilde bu cft olayını ya kendimiz yada amerika ile ortaklıkla geliştirmek çok önemli bence.

2- Diğer bir opsiyon ise ikili lançerler veya yakıt tankı üzeri lançerler ;





Buda yapılmayacak bir şey değil. Ama önemli olan uçağın taşıma kapasitesi birazda ancak 6+2 hava hava füzesi taşıyabilir kanaatindeyim. Daha önce keza F-4'lerimiz tek istasyonda 2'li sparrow taşıyıcısı da taşıdılar böyle bir altyapı ve tecrübede var.



Yani kısaca biz F-16'larımızı (özellikle block-30ları) aesa radar, irst, meteor, jhms, 6x bvr kapasitesi, spews pod, cft ile donatırsak elimize bizi mmu'ya kadar ve hatta onla birlikte çok kolayca idare edebilecek bir uçak ortaya çıkacaktır.

İşin Hava kara boyutuna da fırsat buldukça değineceğim.
Hocam burda apg80 radarı için bile 10 m^2 için 195+ km angajman menzili var anladığım yani meteor fuzesini alsak bile tam potansiyelinde kullanmayacağım herhalde yanlış mı anladim Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 21 Haziran 2020, 01:50:02
Alıntı yapılan: serkan1976 - 20 Haziran 2020, 20:28:22
Tusaş,  Dünyanın 4.büyük kompozit üretim tesisini kuruyor Ankarada. Dünya havacılık kompozit üretiminin %2'sini üretecek tek başına. Bu tesis boşuna kurulmadı...Gövdeyi merak etmeyin. Arkamızda bir dev , BEA var...

EF , Tempest yapan bir şirket BEA...

Taşıma suyuyla değirmen dönmez.  Görüyorsunuz artık para versek bile bize silah satmıyorlar.

MMU,  stealth olmayacak ilk block üretimlerinde. Merak etmeyin F-15x'den iyi olacak.Stealth  sonra.

Bu devlet binlerce yıl daha yaşamak istiyorsa savunma sanayisini gerçekleştirmek zorunda..  Yoksa öperler bizi emin olun...


BEA?

Alıntı yapılan: VirtuousTurk - 21 Haziran 2020, 01:36:43
350 km çok uzak bir menzil değil mi nasıl kilit atilicak uçağa



HEİK uçakları kullanılabilir. Ya da havadaki uçakların radarları veya yer radarları, hatta hepsi bir ağ gibi düşünülerek çok geniş bir alan taranarak hedefler tespit edilerek uzak mesafedeki hedeflere kilitleme yapmak mümkün olabilir. İlk anda aklıma gelenler bunlar.
Eyvallah hocam
Mesajı Paylaş

#204
Biz bu uçağa modernizasyon programları uygulayacak kadar hakim miyiz?

Daha özgür projesinden haber yok tamamlandı mı?
Blok 30 lara dahil edilecekti ne oldu akibiyeti.

Madem cft yapıp entegre edebilecek kadar hakimiz uçağa o zaman tıpkı f15 se deki gibi bir cft f16 ya çok şey katar içinden aim 120 amraam attığınızı düşünsenize.

Birde cft eklemek için uçağın kendisinin de yapısal modernizasyon'a ihtiyaç duyduğu söyleniyor .Yani elimizdeki f16 block 50 ler bile baştan cft'ye göre üretilmediği için son sipariş 30 adet block 50 plus'lar gibi cft kullanamıyor diye biliyorum.

Öteki yandan senelerden beri kullandağımız sistemi neden f16 lara göre uyarlamayalım tersine mühendislik diye olgu var cft de buna dahil olmalı diye iç ses bunu söylüyor 35 yıldır kullandığın uçaktan bahsediyoruz offsetlerin üretimin vesairin olmuş gelen kitleri birleştirmiş hatta lisans üstü gizli üretim parça üretimin olmuş şeklinde şehir efsaneleri ortada dolaşan bir uçak'tan bahsediyoruz .

Yani mühimmat tanıtma yöntemlerimiz görev bilgisayarı üretimimiz, glass kokpit (sayısal ve dijital)üretimi ve entegrasyonu,aesa radar üretimi ve entegrasyonu bazı şehir efsanelerini doğrular nitelikte .

Bu durumda f16 gibi uçakta en çok görmek istediğim sistem Sn battlestar'ın belirttiği yakıt tankı ile birlikte olan aa yani hava füze entegrasyonuna izin veren pylonların ülke içinde tamamen bizim mühendislerimizce tasarlanıp üretilip uçaklara entegre edilmesi.

Bir pylonda bir yakıt tankı ile iki adat aim 120 aynı pylonda taşımak ekstra bir  füze entegrasyonu kapasitesi demek
Mesajı Paylaş

Hocam f 16 ya bel bağlanmaz. F16 her işi biraz yapan fakat hava hava yada hava yer görevlerini en üst seviyede yapamayan bir uçak. Bu nedenle  bize en azından hava üstünlüğü görevini en iyi şekilde yerine getirecek bir uçak lazım.

Elde ki f16 lara gelince, bu uçaklara masraf etmektense, paramızı, mmu ya ve jet sihaya harcamak daha anlamlı olacaktır diye düşünüyorum.

Keşke blk 30 yerine, bir miktar daha yeni blk 40 yada blk 50 uçağına aesa taksak daha iyi olmaz mı? Hem bu uçakların uçuş saati az, aviyonikleri daha yeni değişime gerek yok, mühimmat çeşitleri daha fazla, eh kabiliyetleri var. Mmu ya kadar boşluğu doldurmak için daha faydalı olabilir. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Alpars - 21 Haziran 2020, 08:44:30
Hocam f 16 ya bel bağlanmaz. F16 her işi biraz yapan fakat hava hava yada hava yer görevlerini en üst seviyede yapamayan bir uçak. Bu nedenle  bize en azından hava üstünlüğü görevini en iyi şekilde yerine getirecek bir uçak lazım.


Bu saydıklarına örnek verebilir misin? Kendisinden beklenen hangi görevleri en üst seviyede gerçekleştiremiyor? Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Alıntı yapılan: Yasar - 21 Haziran 2020, 01:04:45
Alıntı yapılan: merzifonlu - 21 Haziran 2020, 00:39:01
MBDA Meteor kısmı hariç, eyvallah. MBDA Meteor alınabileceği şüpheli bana kalırsa. Mısır'a MBDA Meteor vermeyi daha çok istiyor garibanlar! Tek sorunları, Mısır ekonomisi bitik, Suudi/BAE parasıysa mafiş vallah...

Ben olsam MBDA Meteor yerine iki kademeli "Gökdoğan-E" koyardım. İlk kademesi TJ-300 motoruyla uçsun, kalanı bildiğin Gökdoğan olsun. Belki Meteor kadar hızlı olmaz ama 3-4 mach ile gitse de razıyım. Çok uzun menzilli güdümlü hava-hava mühimmatı sorunumuzu çözer.

Ramjet gelene kadar onunla idare ederiz. Ramjet hazır hale gelince de tek yapacağımız TJ-300'ü çıkartıp yerine ramjet'i takmak olur.
@merzifonlu
Elma ile Armut bile değil bu ikisi. O kadar tabanda birbirine uyumsuz iki teknoloji ki!!
Gökdoğan 4 mach hızlı KATI yakıtlı bir motora sahip.
Tj300 subsonik ve sıvı jet yakıtıyla çalışan Kısa ömürlü bir motoru var.
Çalışma prensipleri tamamen ayrı.
Sonra gökdoğan'ın 100+ km gitmediğini nereden biliyorsunuz?

100km+ gittiği de sizin varsayımınız olsa gerek zira resmi menzili 65km olarak açıklandı kaldı ki testi yapılıp 65km+ hatta sizin iddaniz da ki gibi 100km+ uçtuğu tecrübe edilmedi ? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: SKYWOLF - 21 Haziran 2020, 10:09:43
Alıntı yapılan: Alpars - 21 Haziran 2020, 08:44:30
Hocam f 16 ya bel bağlanmaz. F16 her işi biraz yapan fakat hava hava yada hava yer görevlerini en üst seviyede yapamayan bir uçak. Bu nedenle  bize en azından hava üstünlüğü görevini en iyi şekilde yerine getirecek bir uçak lazım.


Bu saydıklarına örnek verebilir misin? Kendisinden beklenen hangi görevleri en üst seviyede gerçekleştiremiyor?

Kritik nokta bu seviye kelimesinde. O seviye bize, amerikalıya, fransıza göre değişiyor. Mesela bir f15 e ye göre bombardıman yapamıyor. Bir f15se ye göre hava muharebesi yapamıyor. Bizim seviyemiz kanat altında 2 adet JDAM taşımayı yeterli görüyorsa uçak başarılıdır. Kuvvetin vizyonu ile alakalı   tamamen göreceli bir kavram. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: VirtuousTurk - 21 Haziran 2020, 01:53:42

Hocam burda apg80 radarı için bile 10 m^2 için 195+ km angajman menzili var anladığım yani meteor fuzesini alsak bile tam potansiyelinde kullanmayacağım herhalde yanlış mı anladim

Evet ama o +'nın ne kadar onu bilemiyoruz. Zaten 200 km bir avcıyı vurmak için müthiş bir mesafe. Siz bir avcı pilotuna deyin ki rakip avcıyı 120 km'den vuracaksın. Adam derki vay canına o kadar teknoloji gelişti mi ? Çünkü bvr füzelerinde verilen menzil o uçağı vurabileceğiniz menzil değildir. Çünkü bvr füzelerinin en az uçak vurmak kadar yaptığı diğer şey hava sahasından düşman uçakları uzak tutmaktır. Kimse üstüne amraam geliyorken devam etmez.

Genelde uçakları vurduğunuz menzil bvr füzelerinin aktif radar arayıcı başlıklarının 2x katı menzildir.  Bundan ötesi menzillerde hedef uçak zaten ya kaçar, yada elektronik karıştırma ve chaff ile füzeyi yanıltır. Bunun sebebi füzelerin kendilerini aktif başlık teknolojisinin menzilleri kısa olduğundan terminal aşamaya kadar (genelde yolun 4 te 3'ü veya 3te2'si ) ins + rf datalinkle gitmesindendir.

Atıcı platform füzeye atarken ins sistemiyle kordinat verir, ardından uçak füze aktif başlığı açana kadar  radar dalgalarını hedefe yollayıp dönen radar dalgalarından tespit ettiği kordinatları füzeye update , yani güncellemeler ile yollar. Füzeler ise aktif başlık mesafesine girdiğinde son updattte hedef neredeyse dar bir açıya başlığını açar bu sefer kendisi radar dalgası yollayıp geri dönenin yine kendisi toplar. (Bir ufak not aktif radar teknolojisinden önce füzelerde sinyal yayınlayıcı yoktu sadece alıcı vardı, oda kendi radar sinyallerini değil atıcı uçağın radar sinyallerini toplardı ancak atıcı araç çok geride olduğundan yaşanan gecikme hedef uçağın o süre zarfında yer değiştirdiğinden tam kesin bir vuruş yüzdesi oluşmasını engellerdi; ki burada devreye sağolsun yaklaşma tapalı harp başlıkları girerdi. Ki bu güdüm tipine de biz yarı aktif radar güdümü diyoruz.)

Nerede kalmıştık aktif başlık devreye girene yani BULLDOG olana kadar geçen süre ne kadar uzunsa o füze karıştırmaya o kadar yatkın ve vuruş yüzdesi düşük oluyor. Mesela f-16'lardaki spews podu bu işe yarıyor. O yüzden çok uzun mesafelerde avcı vurmak kolay değil. Ama mesela E-7t, kc-135, C-130 gibi büyük rcs'ye sahip manevrası kısıtlı awacs, tanker, kargo uçaklarına karşı o menzillerin üstünde de kullanılabiliyor. Düşmanın awacs'ını vurmak önemli keza florasan lambanın yandığı bir odayı düşman radar ağı olarak düşünün , awacsı vurduğunuz an birden florasan sönüyor ve herkes elindeki fenerle düşmanı bulmaya uğraşıyor.

Þimdi meteor özeline dönersek. şu resmi paylaşayım ;



Meteor füzesi neden bu kadar iyi bir füze ? Meteor füzesi şu an bilinen en uzun menzilli aktif radar arayıcı başlığa sahiptir. Diğer yandan ne mutlu ki bize bizim Gökdoğan'ında 65 km at unut kabiliyeti var demelerinden dolayı 65 km aktif arayıcı başlığa sahip olduğunu düşünüyoruz. (Çünkü füze atılır atılmaz aktif radar arayıcı başlığı açmaz ise at-unut olmaz.) Sanıyorum ki 65 km at-unut olmasının bizim hava kuvvetlerimiz tarafından şöyle bir önemi var, C-7 füzesi ile hedefi kesin vurduğumuz en uzun menzil c-7'nin aktif radar başlığı menzilinin 2 katı olan 60-65 km menzili. Yani artık pilotlar atıp unutacak ve hedefi vuracak.

Diğer yandan 65 km gibi spesifik bir başlık menzili'de şaşırtıcı değil. Bana göre burada klasik angajmanda yani rf+ datalink destekli mid-course aktif radar güdümlü angajmanda Rusların R-27 er/et/ea gibi standart mühimmatlarının 130 km menzilleri hedef alınmış. Amaç şu iki füze'de 130 km'ye girildiğinde ateşlensin. ancak rus füzesi aktif radar güdümü kısa olduğundan hedefi bulamasın, bizimkisi iki katı olduğundan vursun ve galip çıksın.

Aslında harp başlıkları üzerinden bakılırsa biz bu harp başlığı ile 200 km'ye kadar c-7 vuruş hassasiyeti ile uçak vururuz. Ancak önemli olan füzenin uzak menzillerde uçuş kinematiğinde hız, atiklik ve manevra avantajını hala sürdürmesi lazım. Ancak bunun için gökdoğan'ın ramjet takate sahip olması ve mach 4+ bir füze olması lazım. O yüzden şu an ben maksimum menzilinin 130 km olabileceğini ancak füzenin roket yakıtı, motoru vb. değerlere bağlı daha düşebileceğini söylüyorum. Ama kesin olan şudur ki ortaya çıkan füze C-7'den ve D'den iyi olma ihtimali yüksek. Ama vuruş yüzdesi olarak, menzil olarak değil.

İşte meteor füzesi burada farkını koyuyor. 150 km'ye kesin vuruş 225 km'ye etkin vuruş kabiliyeti var. Ha atarsan 300 km'yede giderde orada bir şey vuramazsın.

O yüzden bizim Meteor füzesini almamız şart. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;



Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz