F-16 Modernizasyonu

Başlatan Þahinbey, 11 Ağustos 2009, 08:37:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: fırtına getiren - 21 Haziran 2020, 15:01:01
Sayın forumdaşlar o değilde şu MMU motoru 2019'un Türkiyesinde değil de 2013-14 Türkiyesinde belli olsa idi şuan ilk prototipin bitmesine taş çatlasa 1 yıl kalmıştı. Üstüne GE 110-132 motorunu almış olsaydık 1.1 mach civarı (drag minumum olduğu için) hızı olan radara düşük görünürlü milli F15 (veya benim söylemimle TF-23) neredeyse testlere hazır idi. Tabi siz de bu sıralar farklı şeyleri tartışıyordunuz.
Doğru bir gözlem!
F110GE-132 şu an MMU nun üstüne takılması gereken motor olmalı.
2015 öncesi FETÖ ve avanesinin etkisiyle yarı uykuda olan milli savunma sanayii , 2015 den sonra da tam uyanmış değil. Hala f35 gelecek rehavetinden kurtulunabilmiş değil. MMU ve motoru çözüme ulaşmazsa çok büyük bir tehlikeyle karşı karşıyayız. 2030 hatta 2025 den sonrası için geçerli kuvvet projeksiyonu sağlayabilecek bir hava kuvvetinden yoksun kalabiliriz. Umarım siyasi çıkarların ötesinde, devletin üst kademesi bu potansiyel zafiyeti en az bizim kadar görebiliyordur. Mesajı Paylaş

#221
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 21 Haziran 2020, 15:34:26
Alıntı yapılan: fırtına getiren - 21 Haziran 2020, 15:01:01
Sayın forumdaşlar o değilde şu MMU motoru 2019'un Türkiyesinde değil de 2013-14 Türkiyesinde belli olsa idi şuan ilk prototipin bitmesine taş çatlasa 1 yıl kalmıştı. Üstüne GE 110-132 motorunu almış olsaydık 1.1 mach civarı (drag minumum olduğu için) hızı olan radara düşük görünürlü milli F15 (veya benim söylemimle TF-23) neredeyse testlere hazır idi. Tabi siz de bu sıralar farklı şeyleri tartışıyordunuz.

Hocam o zamanki imkanlarla olsaydı olurdu zaten .

Alıntı yapılan: serkan1976 - 21 Haziran 2020, 15:15:31
MMU için F-110 motoru kullanacağız , sonra da Trmotor üzerinden yerli motor üreteceğiz .(15 yılı bulur)

Peki bu üretilecek motor F-16'da kullanılabilir mi? Aerodinamik açıdan ve ABD'nin izin vermesi açısından bir zorluk olur mu?
Çünkü üretilecek yerli MMU motoru   F-110 ebatlarına uygun olmalı ve gücü de muhtemelen daha güçlü olacak...

Kullanılabilmesi lazım. Çünkü uçaklar motorlara göre tasarlanır. Yerli motorunda F-110 çapı ve uzunluğuna haiz olması lazım. Ama böyle bir şeye ne gerek var ?

F-16 son block üretimleri için 12000 saat ömür veriliyor. Acaba bu değer gövde dayanım değeri mi , motor dayanım değeri mı?
Eğer motor ömrü ise bu uçağa bizim yerli motor takarak bir süre daha idame ettirebilir miyiz diye düşündüm... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 21 Haziran 2020, 16:23:40
Alıntı yapılan: BATTLESTAR - 21 Haziran 2020, 15:34:26
Alıntı yapılan: fırtına getiren - 21 Haziran 2020, 15:01:01
Sayın forumdaşlar o değilde şu MMU motoru 2019'un Türkiyesinde değil de 2013-14 Türkiyesinde belli olsa idi şuan ilk prototipin bitmesine taş çatlasa 1 yıl kalmıştı. Üstüne GE 110-132 motorunu almış olsaydık 1.1 mach civarı (drag minumum olduğu için) hızı olan radara düşük görünürlü milli F15 (veya benim söylemimle TF-23) neredeyse testlere hazır idi. Tabi siz de bu sıralar farklı şeyleri tartışıyordunuz.

Hocam o zamanki imkanlarla olsaydı olurdu zaten .

Alıntı yapılan: serkan1976 - 21 Haziran 2020, 15:15:31
MMU için F-110 motoru kullanacağız , sonra da Trmotor üzerinden yerli motor üreteceğiz .(15 yılı bulur)

Peki bu üretilecek motor F-16'da kullanılabilir mi? Aerodinamik açıdan ve ABD'nin izin vermesi açısından bir zorluk olur mu?
Çünkü üretilecek yerli MMU motoru   F-110 ebatlarına uygun olmalı ve gücü de muhtemelen daha güçlü olacak...

Kullanılabilmesi lazım. Çünkü uçaklar motorlara göre tasarlanır. Yerli motorunda F-110 çapı ve uzunluğuna haiz olması lazım. Ama böyle bir şeye ne gerek var ?

F-16 son block üretimleri için 12000 saat ömür veriliyor. Acaba bu değer gövde dayanım değeri mi , motor dayanım değeri mı?
Eğer motor ömrü ise bu uçağa bizim yerli motor takarak bir süre daha idame ettirebilir miyiz diye düşündüm...

Yerli motoru yaptığımızda zaten büyük ihtimal f-110 takılı mmu'ları yapmış olacağız. Üstüne üstlük radara yakalanmayan hava-hava ve hava-yer kabiliyetli sihalarımız olacak. O yüzden F-16'lara gerek kalmayacak. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


https://twitter.com/SavunmaSanayii/status/1286956711023083527?s=20

Modernize kapsamında ilk F-16 Blok-30 uçağımız teslim edilmiş. Mesajı Paylaş
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

Proje kapsamında 35 adet F-16 block 30 savaş uçağının yapısal ömrünün 8000 saatten, 12000 saate çıkartılması planlanıyormuş.. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Commander - 25 Temmuz 2020, 13:38:02
https://twitter.com/SavunmaSanayii/status/1286956711023083527?s=20

Modernize kapsamında ilk F-16 Blok-30 uçağımız teslim edilmiş.

Yerli AESA radar hazır mı o zaman? Bu block-30'lara takılacak mıydı yerli aesa radar? Mesajı Paylaş

Hocam radar 2021'de hazır olacak. Bazı aviyonik donanımlar ve görev bilgisayarı vb değişikler olacak. Mesajı Paylaş
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

]

Özgür projesinde ki f16 lara böyle bi özellik eklesek harika olur.

Mesajı Paylaş

Hatta ve hatta motorun eksoz kısmını değiştirip hareket mekanizması eklemek daha zor olacağından, bu videodaki f15 in nozulu gibi bir nozulu direk gövdeye bağlı olarak yapıp, Arkadaki yatay stabilize kontrol yüzeyleri ile beraber hareket edecek şekilde gayet etkin, ucuz ve kolay şekilde yapabiliriz diye tahmin ediyorum.

Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz