F-16 Modernizasyonu

Başlatan Þahinbey, 11 Ağustos 2009, 08:37:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

RR GE PRAT WTHiNEY bu tarz markaları paranız dahi olsa rüyanızda görürsünüz koklatmazlar size...100-150 milyar dolarınız olsa bile

Uçak motoru daha doğrusu Turbofan motora sahip olmak nükleere sahip olmakla eşdeğerdir Mesajı Paylaş

#791
Bu arada güzel haberler ard arda geldi...Darısı F-16'ların başına....



ASELSAN Genel Müdürü Ahmet Akyol:

ASELSAN AESA radarı İHA'larımıza entegre edilmiş durumda.


Ayrıca son dakika.....
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Birleşik Krallık Edinburgh Dükü Prens Edward'ı az önce kabul etti.

Erdoğan, İngiliz Prens ile savunma sanayiini de görüşecek.

Rolls-Royce ile ortak motor üretimi konu başlıklarının en önünde geliyor.



TUSAÞ Genel Müdürü Temel Kotil:

KAAN'ın motoru ve fırlatma koltuğu yurt dışından geliyor. Þu anda fırlatma koltuğunun testleri yapılıyor.

Onun dışındaki parçaları yerli. Üretmesi çok zor olan iniş takımları dahil. Mesajı Paylaş

#792
Alıntı YapTUSAÞ Genel Müdürü Temel Kotil:

KAAN'ın motoru ve fırlatma koltuğu yurt dışından geliyor. Þu anda fırlatma koltuğunun testleri yapılıyor.

Onun dışındaki parçaları yerli. Üretmesi çok zor olan iniş takımları dahil.

İniş takımları zaten Altınay tarafından yapılıyor. Altınay, Hürjet'in iniş takımını İtalyan Magnaghi
Teknolojisi ile üreten bir firma. . Altınay'ın Tusaş ile ortak kurdukları TAAC ile KAAN'ın iniş takımları da imal edilecek. İniş takımı teknolojisinde Sikorsky firması Türk firması Alp Aviation firmasını kullanıyor.
Yani bize yabancı bir teknoloji değil bu.

Fırlatma koltuğunu Türkiye'de yapmak gereksiz. Arjantin'e uçak satmayacak ise bilhassa.
İngiliz Martin Baker bu konuda tek isim. Amerika'yı tekrar keşfetmeye gerek yok. Boşa harcanan emek olur bu. Herhalde Martin Baker koltuğunun testlerinden bahsediyor Kotil.

Sn Kotil asıl motoru anlatsın. Önemli olan o.

Aesa radarının iha'lara entegre edilmesi önemli değil. Önemli olan F16 ile uçuyor olması gerekiyordu son 12 aydır. Bize Aesa radarlı İHA değil, Aesa radarlı F16 lazım. Yunan Rafale'sinin karşısına Aesa radarlı İha çıkaracak değiliz herhalde. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 27 Eylül 2023, 19:25:52
Alıntı YapTUSAÞ Genel Müdürü Temel Kotil:

KAAN'ın motoru ve fırlatma koltuğu yurt dışından geliyor. Þu anda fırlatma koltuğunun testleri yapılıyor.

Onun dışındaki parçaları yerli. Üretmesi çok zor olan iniş takımları dahil.

İniş takımları zaten Altınay tarafından yapılıyor. Altınay, Hürjet'in iniş takımını İtalyan Magnaghi
Teknolojisi ile üreten bir firma. . Altınay'ın Tusaş ile ortak kurdukları TAAC ile KAAN'ın iniş takımları da imal edilecek. İniş takımı teknolojisinde Sikorsky firması Türk firması Alp Aviation firmasını kullanıyor.
Yani bize yabancı bir teknoloji değil bu.

Fırlatma koltuğunu Türkiye'de yapmak gereksiz. Arjantin'e uçak satmayacak ise bilhassa.
İngiliz Martin Baker bu konuda tek isim. Amerika'yı tekrar keşfetmeye gerek yok. Boşa harcanan emek olur bu. Herhalde Martin Baker koltuğunun testlerinden bahsediyor Kotil.

Sn Kotil asıl motoru anlatsın. Önemli olan o.

Aesa radarının iha'lara entegre edilmesi önemli değil. Önemli olan F16 ile uçuyor olması gerekiyordu son 12 aydır. Bize Aesa radarlı İHA değil, Aesa radarlı F16 lazım. Yunan Rafale'sinin karşısına Aesa radarlı İha çıkaracak değiliz herhalde.

Sayın YAÞAR bütün müjdelerimi boğazıma dizdiniz yahu  :D :D :D Mesajı Paylaş

Alıntı YapSayın YAÞAR bütün müjdelerimi boğazıma dizdiniz yahu  :D :D :D
Sn Serkan1976,
Politik ve siyasi amaçlı boş kunuşulduğundaki laflara olan kızgınlığımı sizin yazdıklarınızdan almış gibi oldum. Kusura bakmayın.
Kotil belki iyi bir bürokrat ama bazen hakikaten bilinçli-kamuoyunun duyması gereken haberleri değil, genel-kamuoyunun duyduğunda hoşlanacağı, bilinen şeyleri, evirip çevirip söylüyor.

Yazdıklarınızın hepsi aslında bayat haberin biraz değiştirilip tekrarlanmış hali. Bir tek Aesa İHA entegrasyonu biraz yeni. O da pek önemli değil. Çünkü İHA'larda denenecek deniyordu zaten bu radar.
Yeni ve geçerli haber; "denendi başarılı olundu. F16'da da deneniyor" olurdu.

Motor da zaten Sn Akşit söyledi; Yıl sonundan önce sesini duyacağız TF6000'in diye. Mesajı Paylaş

Bizim

Aslında son Ukrayna savaşından sonra,birde F16 nın düşük muharebe yarıcapından sonra...bize scalp,Lrsam gibi uzun menzilli seyir füzesi lazım.

Bunun için elimizde KTJ3700 var ama turbojet som C veya SomJ gövdeyi büyütsek en fazla 500 km lik bir som yaparız...

Kısaca TF10000 yada TF6000 üreten ülke Turbofan bir seyir füzesi motoru üretebilmeli...

Bizim 600-800 km menzilli F16 dan atılan 1000 kg'yi aşmayan maksimum 300 kg harp başlıklı bir seyir füzesi ihtiyacı olduğunu düşünüyorum;derin ve uzak hedeflere saldırmak için. Mesajı Paylaş

Bir diğer ihtiyacımız süpersonik vuruş ihtiyacı için

TRG300 kaplan'ın

-Bozdoğan başlık (sürtünme ve ısınmadan etkilenmemesi için)
-150 kg harp başlığı
-250 km menzil

İle uçaktan bilhassa F16 dan atılan modelinin geliştirilmesi gerektiğini düşünüyorum bilhassa düşman savaş gemilerini safdışı bırakmak için gerekli olduğuna inanıyorum. Mesajı Paylaş

#797
Alıntı yapılan: Denizci16 - 27 Eylül 2023, 22:28:30
Bizim

Aslında son Ukrayna savaşından sonra,birde F16 nın düşük muharebe yarıcapından sonra...bize scalp,Lrsam gibi uzun menzilli seyir füzesi lazım.

Bunun için elimizde KTJ3700 var ama turbojet som C veya SomJ gövdeyi büyütsek en fazla 500 km lik bir som yaparız...

Kısaca TF10000 yada TF6000 üreten ülke Turbofan bir seyir füzesi motoru üretebilmeli...

Bizim 600-800 km menzilli F16 dan atılan 1000 kg'yi aşmayan maksimum 300 kg harp başlıklı bir seyir füzesi ihtiyacı olduğunu düşünüyorum;derin ve uzak hedeflere saldırmak için.
Turbofan olmasa da turbojet'li Arat motorlu gezgin gelecek... Tabi ki uçaktan atılabilen versiyonu...
Planlanan bu Mesajı Paylaş

Arat motorlu gezgin deniz kuvvetleri komutanlığı için deniz kuvvetleri projesi diye biliyorum Mesajı Paylaş

serkan müjdeli haber verdiğin için bir beğeni ateşledim Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz