F-16 Modernizasyonu

Başlatan Þahinbey, 11 Ağustos 2009, 08:37:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Denizci16 - 22 Ekim 2023, 21:23:40
Arkadaşlar sahi bizim soj projemiz var...
Ayrıca bu felsefeyi insansız sistemlerde düşünüp uygulamalı mıyız?

Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
Gerçekten güzel bir soru bende merak ediyorum. Özellikle  Kızılelma C modeli için soruyorum. Hele ki Kızıelma'nın TCG Anadolu'ya indiği bir senaryoda denizlerdeki elektronik harp ve destek aracımız olur.
birde İhasoj projesi ile Havasoj projesi hakkında  son durum nedir ? İyi haberler duymuyoruz. Ya iyi gitmiyor yada sessiz sedasız iyi şekilde ilerliyorlar. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

hocam,  EF  filan geçti,  nerede o para?
bir de  kaynak kodu filan peşindesiniz,  yahu o kaynak kodunu ve meteoru size verecek adam zaten F35'i de verirdi.

neyse.


önemli olan motorun ilk uçuşu değil ki,  önemli olan seri üretim tarihi;  yoksa TS1400'da uçuyor  şu an.

fakat şu var,  ne yaparsan yap,   önce  sanal olarak bir tasarım yapılıyor,  hesaplama  kitaplama işleri  bilgisayarlarda  hazır hale geliyor,  bu işlem  bittikten sonra parça imalatı filan başlıyor.
yani  fiilen TF10000  bitmeden  daha büyüğüne geçilemez diye bir  Tanrı emri yok.
TF10000  prototip  aşamasına gelmiş zaten,  onu tasarlayan  ekipten bilgisayar üzerinde  bir TF35000  tasarlamaya  başlamaları  istenemez diye bir şey yok.
sanal olarak TF35000   tasarımı  yapılır ve hatta yine bu sanal motorun  simülasyon testleri bile yapılır  istenirse.
bu tasarım ihale  yapılıncaya kadar kasaya  kilitlenir,  ihaleye zaten  bilgisayar üzerindeki tüm  işi  tamamlanmış,  prototip için parça imalatı aşamasına getirilmiş bir  tasarımla  girilebilir.
sonrası zaten standart prototip  üretimi ve test ve kalifikasyon süreci.


aslında zaten  izlenmesi gereken yol da bu;  çünkü iki  konu var.
ilki,   bu şekilde süre kısalır.
  diğer konuysa,  TF6000  ateşlendikten sonra  bu projede  çalışan birçok  personele yurt dışı firmalardan transfer teklifi de gelme  olasılığını da  dikkate almak gerek.
o  uzmanlar hala  buralardayken  motorun   bilgisayardaki tüm işlerini halletsinler.
prototip için parça imalatı aşamasına kadar  gelip orada  ihaleyi bekleme sürecine geçsinler.
Mesajı Paylaş

TF35000  için seri üretim tarihlerine şöyle buyurmuşlar.

"en az bir sekiz on yıllık bir süreç  bunun tamamen  seri imalata  girmesi"




2023+8=?
2023+10=?



buna göre  takvimi belirleyin kafanızda.
Mesajı Paylaş

benim çift TF6000'lı hayalet F5  teklifim hiç boşuna değil.
bu ülke oturup TF6000  motoru için aksesuar seferberliği mi ilan eder,  gidip dışarıdan cots aksesuar mı alır  bilemem;  ama o  bacak kadar motor artık mecburiyet.

---

umarım kara aracı motorlarında da cidden cots  aksesuarlarla  yürünmüştür.
ağzına kadar turbolar enjeksiyonlar filan iyi de,  savaş zamanı vızır vızır kullanılırken o turbolar bozulduğunda o firmalardan  aksesuar  alımında bir sorun yaşanmayacağını ümit ediyorum.

inşallah.
Mesajı Paylaş

#864
Alıntı yapılan: korsan2 - 22 Ekim 2023, 23:53:12
Bu ülke oturup TF6000  motoru için aksesuar seferberliği mi ilan eder,  gidip dışarıdan cots aksesuar mı alır  bilemem;  ama o  bacak kadar motor artık mecburiyet.

Aksesuar meselesi, hem dizel grubu ve hem de türbin grubu için çözüldü.

Dizellerde çözülmeseydi, PD-170 ve kara motorları seri imalata giremezdi. Adamlar motor pallerini yönlendiren kıymık kadar hidrolik için bile ambargo uyguladılar yahu, neden bahsediyorsunuz siz?! PD-220 demişken, onun haberi de yakında düşer, eli kulağındadır. Acil gereksinim duyulmadığı için üstüne düşmüyorlar sadece.

Türbin grubu için gereken aksesuarlarda şöyle oldu: TS-1400 için gerekenleri biz tasarladık ve ürettik. TF-6k/10k/35k için gerekecek aksesuarların tasarımında ise "Ukrayna" denilen kestirmeyi kullandık. Turbofan motorlarının aksesuar tasarımlarını Ukrayna'dan temin ettik, geçtik. TF-6k/10k/35k için dışarıdan aksesuar temin edilmeyecek. Aksesuarları dahil, tüm motor içeride üretilecek.

Þu bahsi geçen "bacak kadar" motor, yani TF-6k/10k motoru, gelinen jeopolitik ortamda, artık hayat memat meselesi oldu. O kadar diyeyim... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: korsan2 - 22 Ekim 2023, 23:53:12
benim çift TF6000'lı hayalet F5  teklifim hiç boşuna değil.
bu ülke oturup TF6000  motoru için aksesuar seferberliği mi ilan eder,  gidip dışarıdan cots aksesuar mı alır  bilemem;  ama o  bacak kadar motor artık mecburiyet.

---

umarım kara aracı motorlarında da cidden cots  aksesuarlarla  yürünmüştür.
ağzına kadar turbolar enjeksiyonlar filan iyi de,  savaş zamanı vızır vızır kullanılırken o turbolar bozulduğunda o firmalardan  aksesuar  alımında bir sorun yaşanmayacağını ümit ediyorum.

inşallah.

Sn Korsan,
Teklif güzelde, F5 motoru 53 cm çapında tf6000 86 cm çapında  gözümde canlandırıyorumda küçük uçakta o çap farkı dizaynı çok etkiler diye düşünüyorum...F-404 de 89 cm !!! Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Mehmet75 - 22 Ekim 2023, 20:45:18
Geçmişinde ws-10 olan bir ülkenin, benzer  itkili bir motor olmasına rağmen (31k libre) modern özelliklerle yenileyerek gelistirmesi  ve uçaklarına ws-20 takması (ki ilk testi 2013) 10 seneden fazla  almışken ve daha bu sene olmuşken özgüvenimizin yüksek olduğu doğrudur.
Jet motoru konusunda Türkiye ile Çini karşılaştırmak pek doğru değil. Çin bize göre çok kısa ömürlü motorlar yapıyor, buna uzmanlaşma denirse. Daha TS-1400 gibi güvenilir NATO ömür ve bakım standartlarında bir helikopter motorundan bile uzaktalar. Mühendis sayısı, şirketlerinin büyüklüğü bunu değiştirmiyor. Geçen Quarada bir yazı vardı, tek hücre kristal türbin pali yapmak aya araç indirmekten zor diye. Onlar için bu konudaki bizdeki teknoloji çok muazzam Mesajı Paylaş

#867
Türklerin mühendislik gücü çok çok yüksek. Daha doğrusu mühendislik kapasitesi çok yüksek. Bunu biz bile yeni yeni keşfedebildik yabancılar daha hala anlamaya çalışıyorlar. 70 lerden beri sanayimiz ciddi ölçeklerde var bunun insan kaynağını yetiştiren üniversiteler ile bu sektörler çok büyük bir potansiyel depoladı. Biz savunma sanayi ile bu potansiyeli açığa çıkarttık sonuca bırak yabancıyı biz bile şaştık kaldık. Barajı tıka basa potansiyelle doldurmuşuz da heberimiz yokmuş meğer. Bizde o yok bu yok ama onları yapacak potansiyel çok var.  Bu yüzden biz bir şeyi yapacağız dedikmi onu yapıyoruz gerçektende. Bunu her diyen ülke yapamaz bizim ülke dinamiklerinden insan kaynağından gelen bir potansiyelimiz var. Bu yüzden motor yapmayı bilen adam olmasa bile motoru yapabiliyoruz. Bir kaç akademisyen çıkıyor bir kaç yurt dışı görmüş adam çıkıyor bir kaç konuya yakın endüstri çıkıyor biraz montajını bilen endüstri çıkıyor toparlayınca start verilebiliyor her projede. Yabancılarda şaşkındır vermedikleri her şeyi uçağa denizaltıya kadar yapıyoruz çarçabuk. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

"TF-6k/10k/35k için gerekecek aksesuarların tasarımında ise "Ukrayna" denilen kestirmeyi kullandık. Turbofan motorlarının aksesuar tasarımlarını Ukrayna'dan temin ettik, geçtik. TF-6k/10k/35k için dışardan aksesuar temin edilmeyecek. Aksesuarları dahil, tüm motor içeride üretilecek."

inşallah dediğiniz gibi olur ve inşallah bu işler tamamlanana kadar stresten kanser olmayız forumlarda.
ama anlamadım,  TF6000 için aksesuarları Ukrayna'dan alıp geçtiysek,  aksesuar  sorunu  neden yetkililer tarafından telaffuz edildi?
  o fuarda aksesuar konusu telaffuz edildikten sonra Ukrayna'ya  yöneldiler desem,  acaba o tarihte Ukrayna'da  böyle bir  iyilik yapabilecek yetkinlik kalmış mıydı? diye düşünüyor insan haliyle.

Sn   Alp,
benimkisi   hayal zaten,  bir de ben F5 derken  kapasitesini  kastediyorum;  yoksa benim gözümde yapılması gereken şey,  Anka4 veya Kızıl Elma  uçağıyla %70  aynı  olan insanlı bir uçak.
kapasite konusuna şuradan takıldım,  bakın F5  motorlarına,  ıslak  itkisiyle bile TF6000  motoruna anca ulaşıyor,  belki TF6000  o motorlardan bir tık daha güçlü  olacak.
F5  uçağında topundan   füzesine,  radarından  bombasına her şey var,  zamanında savaş uçağıymış bu yani.
bu kapasiteye TF6000  ile ulaşmak  ütopya değildir;  yani en azından açık kaynaklarda bu iki motorun  güç değerlerine bakınca bunu anlıyorum.

bu fantazimdeki uçak kanatlarının altında  Çakır füzesiyle bir kere uçsun,  bir fotoğraf yayınlansın,  işte o zaman silahlı Hürjet'e de gerek kalmaz,  o motor da rahatça gelir Amerika'dan.
hatta bu bir kırılma anı da yaratır.  baktılar ki  ambargolara rağmen  hem insanlı hem insansız uçak yapmaya  başladık,  "motor vermesek ne olacak?  bir süre sonra kendileri yapıyorlar,  kendimizi kandırıyoruz"  düşüncesi  oluşur zihinlerde.
o zaman alırlar parayı,  verirler motoru.
Mesajı Paylaş

#869
Alıntı yapılan: korsan2 - 23 Ekim 2023, 01:29:51Ama anlamadım,  TF6000 için aksesuarları Ukrayna'dan alıp geçtiysek,  aksesuar  sorunu  neden yetkililer tarafından telaffuz edildi?

Aksesuarları aldık demedim, tasarımlarını aldık dedim. Tasarlamak da zaman alan bir iş.

Yetkilerin bu sorunu telaffuz ettiği günlerde, Ukrayna tasarımını baz alarak kendi aksesuarlarımızı henüz üretmemiştik. 2023 Yılı sonuna kadar, en azından TF-6k için gereken aksesuarlar da üretilecek. Yoksa ateşlemeyi yapamayız. Çünkü, TF-6k için gereken aksesuarları, cots (commercial off the shelf) ürün dahi olsa satmıyorlar. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz