F-16 Modernizasyonu

Başlatan Þahinbey, 11 Ağustos 2009, 08:37:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Bu aksesuarlar genel olarak nelerdir bir bilginiz var mı ? Ve bunları yapmak gerçekten bu kadar zor mu? TEİ destekli KOBİ'lerimizin  boyunu aşan bir olay mı? Çünkü Mahmut Faruk Akşit bu sorunu 2-2,5 yıl önce söylemişti bu sürede kendimize ait aksesuar paketi oluşturamadık galiba. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.


"Aksesuarları aldık demedim, tasarımlarını aldık dedim. Tasarlamak da zaman alan bir iş.

Yetkilerin bu sorunu telaffuz ettiği günlerde, Ukrayna tasarımını baz alarak kendi aksesuarlarımızı henüz üretmemiştik. 2023 Yılı sonuna kadar, en azından TF-6k için gereken aksesuarlar da üretilecek. Yoksa ateşlemeyi yapamayız. Çünkü, TF-6k için gereken aksesuarları, cots (commercial off the shelf) ürün dahi olsa satmıyorlar."

ağzınızdan bal damlıyor,  yoksa bu batı insanı fıtık eder.
Ukrayna'nın  ürettiği motorlar da  SSCB döneminden kaldığına göre,  o tasarımların imalatı çok zor olmasa gerek.

peki  doğuda bu işler nasıl çözülüyor?
mesela J10'ların motorlarının aksesuarlarını nereden  alıyor Çin?

JF17  motorlarının aksesuarlarını kim yapıyor?

Asya üreticileri  nasıl  bu ambargolara takılmadan üretim yapıyorlar?



----


ben JF17'ye  pod entegrasyonu sonrasında,  o uçağa yerli silahların bir kısmını da takıp   uçağı kısmen Türkleştirmeyi düşünüyordum;  ama  ters köşe oldum.
bizimkiler SU25'i  Türkleştiriyor.
Azerbaycan Su25'leri  epeyi Türkleşti.
LGK ve KGK  entegrasyonu  yapıldı,  UBAS  ile ilgili  iddialar da var internette.
bir de Türk kamerası takılırsa uçak  resmen yeniden doğmuş gibi olacak.


aslında bunların JF17'ye de yapılması gerektiğine inanıyorum;  hatta asıl JF17'ye yapılmalıydı.
zira,  ben açıkçası JF17  dışında  dışarıdan alabileceğimiz bir savaş uçağı olduğunu düşünmüyorum.
hem ekonomik olarak,  hem  dış politik  açıdan  diğer sayılan alternatiflerin hiçbiri  bana  sağlıklı görünmüyor.
Azerbaycan JF  uçaklarının 5  tanesine  bizim Özgür modernizasyonuna  yakın bir şey uygulanabilir,  bütçeleri çok zorlayacağını sanmam.
ihtimal vermiyorum;  ama gemileri yakmak gerekirse  el altında  bir D planının hazırda durması uygun olur.
Mesajı Paylaş

#872
Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 23 Ekim 2023, 08:17:54
Bu aksesuarlar genel olarak nelerdir bir bilginiz var mı ? Ve bunları yapmak gerçekten bu kadar zor mu? TEİ destekli KOBİ'lerimizin  boyunu aşan bir olay mı? Çünkü Mahmut Faruk Akşit bu sorunu 2-2,5 yıl önce söylemişti bu sürede kendimize ait aksesuar paketi oluşturamadık galiba.

Öncelikle bunlar var: https://www.trmotor.com.tr/motor-alt-sistemleri

Sonra, yakıt pompası, yağ pompası, yakıt enjektörleri vs vs geliyor. Bu ikinci saydıklarım, TS-1400 evresinde halledilmiş olabilir. Mesajı Paylaş

Alıntı Yaphocam,  EF  filan geçti,  nerede o para?
bir de  kaynak kodu filan peşindesiniz,  yahu o kaynak kodunu ve meteoru size verecek adam zaten F35'i de verirdi.

Para konusu önemli evet. Ama 40 adet yeni uçak, 79 adet kit ve yığınla mühimmat için en az 8-10 milyarı gözden çıkaran ülke, önümüzdeki 7-8 yıla dağılacak bir ödeme planını herhalde oluşturabilir.

EF2000 projesine girmemiz için kaynak kodları o zamanda önerildi, en son kullanılmış ve yeni alım konuşulurken de önerildi bize. Paris'teki fuarda bir kaç yıl önce Meteor alımı tartışılıyordu.

F35'le EF2000'in alakası yok. Birisi ABD uçağı öbürü esas olarak İngiliz uçağı. Bizim alma isteklisi olmamızdan öte İngilizler ve konsorsiyum asıl yangın satıcı. Tempest devreye girinceye kadar ve sonrasında da 2060'lara kadar kullanılacak bir uçak EF2000. Devamlı üretiliyor olması gerekiyor. Þu aralarki sipariş sıkıntısı dolayısıyla üretim duracak gibi görünüyor. Bunun yaratacağı işsizlik, ve de durmuş üretim hattını tekrar hayata geçirmenin zorluğu nedeniyle şu aralar yüklü sipariş lazım Typhoon için.
Mesajı Paylaş

#874
Alıntı YapJF17  motorlarının aksesuarlarını kim yapıyor?

JF17'nin motoru Rus. Klimov RD33.

Pakistan, uçağın montajcısı. Uçağın anası Çin'den geliyor. Silahları Çin'den. Motorunu Pakistan, Rusya'dan alıyor. (Çin motoru yetersiz diye). Mesajı Paylaş

#875
Alıntı Yapmesela J10'ların motorlarının aksesuarlarını nereden  alıyor Çin?

J10 üzerinde Çin malı WS10 motoru var.
Çin bu motoru, yolcu uçağı motoru olan CFM 56 motorunun lisanslı üretimini Çin'de yaparken teknolojiyi kopyalayarak imal etmiş. Yani GE'den teknoloji çalarak. Üretiminde F110'a benzetmeye ve AL31'in TVC kabiliyetini ekleyerek kendilerine özgün hale getirmeye çalışmışlar. Ama hala AL31 sınıfı motorun verdiği güce ulaşabilmiş değiller.

CFM56 üretimi sırasında gerekli eko sistemi oluşturmuşlar ki ambargolara rağmen üretim yapabiliyorlar. Mesajı Paylaş

"EF2000 projesine girmemiz için kaynak kodları o zamanda önerildi, en son kullanılmış ve yeni alım konuşulurken de önerildi bize. Paris'teki fuarda bir kaç yıl önce Meteor alımı tartışılıyordu.

F35'le EF2000'in alakası yok. Birisi ABD uçağı öbürü esas olarak İngiliz uçağı. "


bu mantıkla bakarsak,  kameralar da ABD  malı değildi,  tank motoru da, muhtemelen  aksesuarlar da.
adamlar  prototip aşamasında olan 3000lb  motora aksesuar satışına engel oluyor,  millet EF alıp kaynak kodlarını ve hatta Meteor füzesini filan alacağını düşünüyor.


ABD   karşısındaysan, ABD sadece ABD'den ibaret değildir beyler,  bu gerçeği  anlamak gerek.
3000lb prototip için aksesuar satışına izin vermeyen adamlar sizin Meteor almanıza mı izin verecek?

olsa olsa eski uçakları satarlar,  kodunu modunu unutun,  o haliyle makine parkını daha karmaşık yapmaktan öte bir fayda sağlamaz.
onlar bize kodun bir kısmını önerirken yıl 2010  idi,  o köprülerin altından  dereler değil denizler geçti.


bize kodları verecek ve hatta bize Meteor da verecek İngiltere  niye  MMU  için motor vermiyor?
madem ABD'den bağımsız insiyatif yürütecek,  o cömertliği MMU  için kullansın,  bizde zaten gayet iyi bir uçak tasarımı var.
motor versinler,  ne kaynak kodu gerekir,  ne Meteor.
Mesajı Paylaş

Anlamak istemeyene laf anlatmak zor. Onun için cevap vermekten imtina ediyorum.
Elmayla armudu, arpayla buğdayı ayırt etmeyi öğrenmek lazım önce. Mesajı Paylaş

#878
Bence Gördüğümüz yumruk ABD, yumrugun arkasindaki kol her zaman İngiltere olmuştur...

İngiltere 1. Dünya savaşından beri ABDyi kendi politiklari için kaldıraç olarak kullaniyor...ABDnin politikalarinin büyuk çoğunluğunun fikir altyapısı Ingiliz kaynakli...Demir Perde bile Winston Churchillin terimi mesela..

Onun için bu ambargolarin falan arkasindaki esas güç bölgede her zaman saman altından su yürüten İngiltere olma ihtimali bence yüksek...

Bu sebepten Ingilizler onu satarken bunu satar ama ABD engelliyor, Almanya izin vermiyorlar gibi yaklasimlari gercekci bulmakta zorlaniyorum...Ingilizler gerçekten birşey satmak isteyecek de birisi engelleyecek öyle mi?

Kendisi için hayati olmayan, oyun degistirmeyecek, stratejik olmayan şeyleri satar o ayri konu Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

#879
Arkadaşlar her görüşe saygım var

Benim görüşüm İngiltere Türkiye'ye Ef2000 satmak ister çünkü devir 5. Ve 6. Nesil devre arada bu 4.5 nesil uçak için kimse kimsenin kalbini kırmaz..

Yalnız şu var ef2000 çok pahalı uçak özellikle F35 den bile pahalı

Peki sorum o zaman sizlere şu daha ucuza f35 alabilcek imkanın var iken neden ef2000'e daha fazla para vereyim diye düşünmemiz gerekmiyor mu?

Mesele f35 o verip vermemeleri değil daha az yetenekte uçağa daha fazla para bayılma sizce mantıklı mı?

Birde ekonomimizin ef2000 alabilcek yapıda olmadığını düşünüyorum aksi takdirde tsk
bütçesi 25 milyar dolar savunma sanayi fonuda 10 milyar dolar olurdu malesef ki dediğim rakamlar bile değil. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz