F-16 Modernizasyonu

Başlatan Þahinbey, 11 Ağustos 2009, 08:37:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sorumu soyle sorsam . Kabaca arkadaslarin gecmis yorumlarini degerlendirdigim zaman. Envanterimizde bulunan muharip ucak sayisi aslinda olmasi gerekenden daha az sayida oldugu gorunuyor. Mevcut envanterde bulunan F4 ler de hayli yaslandiklari .THK mevcut F4 lere  her ne kadar  iyi baksa da bu ucaklar birakin ekonomik omurlerini donanim acisindan da artik muadillerine karsi yetersizler. Bu da demektir ki kirima ugramis olan F-16 yanina, elimizde kalan F4 leri de ekleyebiliriz.

Gelelim ,SIHA+IHA vs bunlarin hic birisi su an itibari ile muharip savas ucaklarimizin yerini 100% doldurabilecek ne kapasitede olmadiklari gibi dizayn nedenleri ile esdegerleri oldugunu dusunmuyorum. Bu SIHA+IHA hakkinda kotu dusuncem oldugundan degil bu sistemlerin yeri ve kullanim amaclarinin daha degisik oldugunu dusunuyorum. Bu nedenle IHA +SIHA  gibi sistemlerin ayri bir gurup dahilinde degerlendiriyorum.

Envanterimizde bulunan F-16larin   bildiginiz gibi Block 30,40,50 den olusmakta. Block 30+40 lar uzerine bir lokal moderinasyon , omur uzatma ve avoniklerinde iyilestirme  yapilmasi gundemde /devam etmektedir.  Bu bizlere ozellikle yerli muhimmatlarimizin kullanilmasinin da onunu acmakta. Ancak Block50 ler icin iyilestirme bildigim kadari ile halen ABD nin izinine bagli. Yani bir yerde ABD nin izini yaninda ,belirli kitler dahil yedek motorlar vs  ulkemize satilmasi icin icin onay vermesi gereklidir. Tabii Block 30-40 lar icin de belirli konular icin izin gerekebilir. " Bir kac ucagi lokalde upgrade yapmamiza goz yumabilir ancak yuzlerce ucak icin goz yumacagi su an icin kesin degildir"
Yani uzun lafin kisasi eldeki F-16 icin modernizasyon sart ve bunun icin de ABD ile anlasmaliyiz.

Gelelim THK F4 ler ve kirima ugramis olan F-16 larin yerine ek ucak gereksinimi varmi? Bence ek ucak alimina ihtiyac vardir. Ek F-16 alimi kagit uzerinde en uygun gorunebilir lojistik ve bilgi birikimi acisindan. Tabii Ek F-16 alimi modernizasyon kitlerinde oldugu gibi ABD ile olan  ilsikimize baglidir. Bence ABD ile en azindan Modernizasyon kitleri garantiye alinan kadar papaz olmamaya calismaliyiz aksi taktirde Hava kuvetlerimizi  nitelik ve nicelik bakimindan bugunku sartlarda sikintiya girer.

MMU  ucagimiz su an icin bir proje halen envantere alinmamis ,Motorunun yerlilestirilmesi sabahtan aksama olmayacak makul zaman dilimleri dahi yillarca olarak dillendirilmekte. Kotumser senaryolari ele alcak olursak bir bakarsiniz MMU bekleneni  planlanan surelerde veremez o zaman ne yapayacagiz  hem eksik muharip ucak sayisi hemde hasimlarimiza gore daha dusuk model ve yetenekteki ucaklar ile  kendimizi savunacagiz? 

Ister ABD den F-16 ister TYPHOON veya bir baska ucak ne olursa olsun bugun siparis verilse acigimizi kapatacak kadar ucak uretimi yillari bulur . Bu sure dahilinde ne yapacagiz ?

Konusulmasi ve karar verilmesi gereken bu . Bolge cografyamiz atesten gomlek. Cikarlarimizi ve gelecegimizi savunabilmek icin envanterimzde caydirici sistemler olmali.
Mesajı Paylaş

Ben mecburiyetten de olsa ne yapacağımız hakkındaki hissiyatımı yazayım;

* Hürjet : 16 akro + 60 civarı eğitim modeli üretilecek. Muhtemelen 2028 seçimi öncesinde bol bol akrobasi gösterileri ile gökyüzüne yazacaklar.

* Kaan : 2024 yerel seçimleri öncesi ilk uçuş; 2028 seçimi öncesi 8-10 adet ön üretim ( f-110 ile ) uçak şehirlerin üzerinde formasyon uçuşları yapacak.

* Esas Kaan : 35000 librelik motor muhtemelen 2029 seçimi öncesi çalıştırma veya zorlayarak ilk uçuş yapar. Ancak Kaan üzerinde seri üretimi en erken 2033 seçiminden önce envantere 8-10 adet girerek olur. Ve düzenli üretime girerek f-16 ile ikili olarak hava kuvveti envanterini oluşturur.

* Kaan üretiminin düzene girmesiyle; aynı motoru (35000+) kullanan tek motorlu 5. nesil bir fighter tasarlanmakta olur. Muhtemelen 2038 seçiminden önce ilk uçuşunu yapar  , 2043 seçimi ile beraber de f-16'ların yerine envantere girmeye başlar.

*Sonuçta 2053'e kadar 160 civarı Kaan ve 240 civarı tek motorlu milli fighter ile filolar tamamlanır. F-16'lar da envanter dışına çıkmiş olur.

*Ha biz 2024 ile 2040 arası ne yapacağız dersek. Bol bol hava savunma sistemi, misü imalâtı ( kizilelma, anka-3, akıncı görev türevleri , propaganda videoları, f-16 modernizasyonu (olursa lokid martinle, olmazsa milli) ile caydırıcı olup savaş çıkmasın diye duaya çıkacağız bu tarihler arasında.

*İlaveten kaan seri üretimine kadar (2035'lere kadar) para aktarilacak gemi tedarik, milden tedarik,tank tedarik, hava savunma tedarik gibi ana programlarimiz da var.)

*Son not: MSB bütçesi (diğer kurumlar hariç, sadece msb) GSMH'nin %2+'ı üzerine çıkmadığı sürece hayâl bunlar. Mesajı Paylaş

#912
1.Yabanci motorda sorun cikmaz ise (cikmama ihtimali %5-%10 arası kanaatimce) yeterli sayida Kaanin envantere girmesi 2035

2. Yerli motorun gelistirilip yeterli sayida Kaanin envantere girmesi 2050

3. F16lar bugün onaylansa (onaylanma ihtimali %10-20 arasi kanaatimce) modernizasyon arti yeni uçakların gelmesi 2035

4. SIHAlar savaş uçağklarinin yanında en azindan 25 yıl daha amator kalacaklar..Yuvarlak hesap 2050...

5. Açığın füzeler ile kapatilabilecegini dusunmuyorum. 10 bin tane bora tayfun vs yapıp istediğin zaman saturasyon saldirisi yapamayacagimiza göre bu füze işi (yapilmasin demiyorum gerekli ama yeterli degil) bu acigi kapatmak açısından "beyaz fil"

6.Bati dünyası bize son nesil ya da son nesile yakın bir uçak satmaz (satma ihtimali %5-10 arasi)

7. Tipi ne olursa olsun 250-300 savaş uçağı ile bırakın güç projeksyonunu, haklarımızı zor koruruz.

Uzun lafin kisasi durum olağanüstü, olağan yaklaşım ve tedbirler ile çözülmez....

Artik endüstriyel casusluk mu, tersine mühendislik kopyalama mi, ömrüne kalitesini bakmadan dogu blokundan uçak alımı mi,savunma bütçesini GSMHin %5-%10arasina cikarmak mi, hepsi birden mi bilmem bir yolunun bulunması lazim...

Iyi niyet, bekle-gor, ABD başkanı o değil bu olursa satarlar vs gibi edilgen yaklaşımlar bir strateji değildir

Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Erdoğan İsveç'in NATO'ya Katılım Protokolü'nü imzalayarak TBMM'ye gönderdi..."İsveç'in NATO'ya Katılım Protokolü, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan tarafından 23 Ekim 2023 tarihinde imzalanarak Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne sevk edilmiştir."

İsveç'in üyelik onayı ABD ile yürütülen F-16 savaş uçağı alımlarında gündeme gelmişti. ABD'nin F-16 satışı için İsveç'in üyelik onayını beklediği kaydedilmişti.

Eğer F-16 konusunda olumlu bir gelişme olmadan bu karar TBMM'den geçerse büyük olay çıkar.... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 24 Ekim 2023, 20:56:10
Erdoğan İsveç'in NATO'ya Katılım Protokolü'nü imzalayarak TBMM'ye gönderdi..."İsveç'in NATO'ya Katılım Protokolü, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan tarafından 23 Ekim 2023 tarihinde imzalanarak Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne sevk edilmiştir."

İsveç'in üyelik onayı ABD ile yürütülen F-16 savaş uçağı alımlarında gündeme gelmişti. ABD'nin F-16 satışı için İsveç'in üyelik onayını beklediği kaydedilmişti.

Eğer F-16 konusunda olumlu bir gelişme olmadan bu karar TBMM'den geçerse büyük olay çıkar....

Bir şey olmaz Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Heeeç bi sey olmaz kızanım..

Ne uturnler gördük. Takibe devam.. Mesajı Paylaş

İsveç'in onaylanmasına karşıyım,  bu işin sonunda pişman oluruz.
tamam,  ben  biz ister isek bir gün F35 bile alırız diyorum da,  o bir gün bu gün değil.
o senatör olayı  ABD  iç  işleriyle ilgili  bir konu,  adli bir mesele.  bizimle  uzaktan yakından bir alakası yok.
plasebo etkisine girmenin bir lüzumu yok.


Mesajı Paylaş

TBMM de Isvecin Natoya girisi pek tabiidir ki gerek siyasi arenamiz gerekse karpuz gibi ikiye bolunmus halk arasinda cok konusulacak. Bu gayet normal cunku bu konu gereginden fazla medyamiz ve bizleri yonetenler tarafindan ust perdeden surekli gundemde tutulmus bir konu.  Konunun icerigi ile ilgili uzun uzun yazip cizdik hep beraber bu nedenle tekrardan deginmiyecegim.

Benim deginmek istedigim konu bizler Isvecin Nato uyeligi konusunu anahtar olarak kullanmak istedik bu anahtarin oylama neticesinden sonraki zamanda hangi kapilarin acilmasinda veya acilamasainda etkili oldugunu da birlikte gorecegiz.

Simdi olasiliklari bir irdeleyelim.

Isvecin Natoya girisi TBMM onaylanmadi.
CB kararnameyi TBMM getirmekle gorevimi yaptim . TBMM ise onay vermedi diyecek " Birinci korfez savasi Tezkeresi benzeri"
Medyamiz olayi gunlerce isleyecek ,muhalefet gelmesi olasi sikintilari isleyip duracak. Iktidar yelkenlerini doldurmus  boburlenecek.
Sikintilar neler olabilir. F-16 Moderinizasyonu iyiden belirsizlesir hatta uzun sure icin hayal olur ABD de secimler olacagi icin. Ulkemizin ihtiyac duydugu finansman aciginda sikintilar yasanabilir her ne kadar da arap sermeyasine guvensek de arap paralari bati bankalarinda.
Dogu Akdeniz gazinin ulkemiz uzerinden gecisinde halen bir miktar sansimiz var ise o da zora girer.

Uzun lafin kisasi bu oyunu daha fazla surdurebilme imkanimiz yok oyle veya boyle karar vermemiz gerekecek.


Mesajı Paylaş

doğal olarak TF6000 ve  bununla uçacak insanlı insansız uçakları konuşuyoruz;  ama aslında  hiçbirimizin aklına gelmeyen  başka bir  olasılık daha olabilir mi acaba?
şu Arat motorunu kullanarak lite bir insansız veya insanlı uçak olabilir mi?

Tomahawk   füzesinin motorunun itkileri ilginç mesela.
hatta zamanında o motorla  minik bir  dikey kalkan uçak filan yapılmış.
o motordan az daha iyi bir motor yapsa  mesela,   jet iha evreninin TB2'si denilebilecek bir şey çıkamaz mı?
Mesajı Paylaş

İsveç kararını onayladı Cumhurbaşkanı...
Þimdi sıra ABD'de.

Eğer F-16 modernizasyonu ve yeni F-16 alımı için ışık almazsak TBMM kararı çıkmaz...


Bu kozumuzu mutlaka oynamalıyız Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz