F-16 Modernizasyonu

Başlatan Þahinbey, 11 Ağustos 2009, 08:37:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: serkan1976 - 27 Ekim 2023, 21:27:51
2 sayfadır tartışıyoruz 32000 ibf mevzusunu  , sonuç ne oldu var mı böyle bir düşünce?

Sadece tesadüf de olabilir.

Kendisini, "bu muhaliflerle kaynayan forumdaki tek iktidar yanlısı üye" olarak tanımlayan Sayın selcukocak78, tekrar online olarak, iletisinde neden TF-32000 yazdığını açıklayana kadar durumu bilemeyiz. Mesajı Paylaş

#971
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 26 Ekim 2023, 14:20:47
tf 6000-10000 in çalıştırılması ile tf 32000 in çalıştırılması arasında pek fazla bir zaman geçmeyecek sanki.peş peşe izleyeceğiz sanırsam

Ooo bunu da yeni gördüm , işler karışıyor iyice... TF-32000 loading.....

Tek sormak istediğim , MMU yerli motoru için TF-32000 güncellemesi yapılırsa bu değişiklik ;  F-110 motoru mimarisine mi dönüyoruz yoksa farklı-özgün motor mimarisiyle 32000 ibf'yi mi hedefliyoruz anlamına gelir? Mesajı Paylaş

#972
Alıntı yapılan: serkan1976 - 28 Ekim 2023, 12:46:36
Tek sormak istediğim , MMU yerli motoru için TF-32000 güncellemesi yapılırsa bu değişiklik ;  F-110 motoru mimarisine mi dönüyoruz yoksa farklı-özgün motor mimarisiyle 32000 ibf'yi mi hedefliyoruz anlamına gelir?

TF-6k/10k olmasaydı, F110'u bir nevi kopyalamak mantıklı bir yol derdim. Blisk teknolojili ve 6 kademeli kompresörü olan, ama sıcak sektörü ile dış ölçüleri hemen hemen F110 kopyası bir motoru, aynı anda hem özgürleşmiş F-16'larda ve hem de Kaan'ın ilk 50-60 adedinde kullanabilirdik.

Ama o zaman TF-6k/10k'ya ne gerek var? TF-6k'ya onca masrafı neden yapalım? TF-6k/10k'nın mimarisi F110'dan çok farklı. Muhtemelen, TF-10k mimarisinde ama aynı zamanda F110 motoru ile form fit olan ve ilk etapta 32000 libre ıslak itkili bir motor düşünüyorlar.

Böylece bir taşla bir kaç kuş vuracağız. i) Özgürleşmiş F-16'lar için ABD motor yedek parçasında sıkıntı çıkartırsa, eskiyen F110'lar peyderpey yerli motorla değişecek. ii) Kaan envantere olabildiğince çabuk alınacak. iii) TF-35k motoru için zaman kazanılacak.

Bakalım 32k'lık ıslak itkisine karşın, yerli motorun kuru itkisi ne olacak?  Yerli motor eğer 25k libre kuru itki üretirse, of of yeme de yanında yat! Mesajı Paylaş


ben bir soru sorayım,  peki  MMU motoru kimin projesiydi?

yahu forumdaşlar!
1.  TF6000 TEİ  projesidir.
2. MMU  yerli motor işinin patronu TRmoto firmasıdır.
3.  TF6000  zaten bir  araştırma geliştirme projesidir,  seri üretim projesine dönüşmek zorunda kalacak mı?  o bile tam belli değil.
4.  atıyorum,  ortada  iki farklı firma tarafından  önerilen 32000lb ve 35000lb  iki   motor var ise,  bu iki motordan 32000lb  olanı daha gerçekçi ve daha kısa vadeliyse,  şu şartlarda  hayalperest olmayan herkes  onu seçer tabi.
5.  farklı motorlar derken,  şimdiye kadar dinlediklerimi yanlış anlamamışsam,  tüm motorlarda   ,  fan,  Türbin: ,  yanma odası ve Kompresör...      hepsinde de  bu parçalar var da,  1980  model motorlarda bu parçalar  tek tek kaynaklanarak filan  imal ediliyormuş,  yeni teknoloji  motorlarda bu parçalar tek parça şeklinde imal ediliyormuş.
yani parçalar aynı da,  imalat yöntemleri ve  değerleri biraz farklı,   hem   blisk üretilen tezgahın ABD  onayı olmadan kullanımına  izin  olup olmadığı  konusunda net bilgi verebilecek olan var mı?
biraz eski bir motor yapmanın  kötü yanı  olsa olsa nozzle  nedeniyle radar izinin  planlanandan az daha büyük olması olur;  ama her durumda  koyunun olmadığı yerde keçiye çelebi denilir bu noktada.
hızı belki 1.4mach değil 1.2mach olur,  kalkış mesafesi  belki 50 metre uzun olur filan.
  daha bir ay önce ABD  üç filoya yetecek F110  yollasa keşke diyen forum  şimdi F110  dengi motor bulmuş da beğenmiyor.


hayırlısı olsun,  ben 30000lb  motora da eyvallah derim,  Atak seviyesinde  yerli bir savaş uçağının da başım  üstünde yeri var.
insan hayal kurabilmeli;  ama hayalperest olmamalı.
Mesajı Paylaş

#974
Alıntı yapılan: korsan2 - 28 Ekim 2023, 17:53:36
3.  TF6000  zaten bir  araştırma geliştirme projesidir,  seri üretim projesine dönüşmek zorunda kalacak mı?  o bile tam belli değil.

Yok hocam, bence orası belli artık. Ukrayna savaşı çıkmasaydı, plan Ukrayna'dan dron ve helikopter motorlarını satın alıp geçmekti. TF-6k/10k motoru da sadece bir ar-ge projesi olarak kalacaktı. Seri imalat hazırlıkları masraflı iştir, ondan sakınacaktık.

Ne var ki savaş nedeniyle ortada ne Motorsich şirketi kaldı, ne de Ukrayna sanayisi kaldı. Bu nedenle, TF-6k/10k motoru kesinlikle seri üretime alınacak ve envantere girecek. Bu işin kaçarı göçeri yok... Mesajı Paylaş

Kozan Selçuk Erkan, dün akşam Youtube'da katıldığı bir programda Temel Kotil 2028'i sürekli dile getiriyorsa o motor F110 klonu olabilir, 5. nesil motor sonra gelebilir dedi.

Yani 2028-2030 arasında TF-32000. Sonrasında ise 5. nesil isterleri karşılayacak bir TF-35000 gelebilir. Benim bundan anladığım bu. Hızlıca motor lazım ve o nedenle F110'dan elde edilen tecrübelerle ve TF-6000 ve TF-10000'den elde edilecek teknolojileri alıp hızlıca bir motor yapabiliriz. TF-35000 ise. 2. Bloklardan itibaren kullanılabilir. Mesajı Paylaş

#976
Bence TF-32k -eğer üretilecekse- F110 klonu olmaz. Olsa olsa F110 ile "form fit" olur. Yani dış ölçüleri ve ağırlık merkezinin konumu tıpkı F110 gibi olur. Özgürleştirilmiş F-16'lar için bu durum gereklidir.

Zaman kısıtlamasından dolayı, TF-32k için ilk etapta kuru itkide 17000 - 19000 libreyi yeterli görebilirler. Bu şartlarda dahi yerli motor F110'dan daha verimli olur ve daha az ısıl iz verir. İkinci bloklarda kullanılacak olan TF-35k motorunun da "form fit" olmasına gerek kalmaz bu durumda. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: korsan2 - 28 Ekim 2023, 17:53:36

ben bir soru sorayım,  peki  MMU motoru kimin projesiydi?

yahu forumdaşlar!
1.  TF6000 TEİ  projesidir.
2. MMU  yerli motor işinin patronu TRmoto firmasıdır.
3.  TF6000  zaten bir  araştırma geliştirme projesidir,  seri üretim projesine dönüşmek zorunda kalacak mı?  o bile tam belli değil.
4.  atıyorum,  ortada  iki farklı firma tarafından  önerilen 32000lb ve 35000lb  iki   motor var ise,  bu iki motordan 32000lb  olanı daha gerçekçi ve daha kısa vadeliyse,  şu şartlarda  hayalperest olmayan herkes  onu seçer tabi.
5.  farklı motorlar derken,  şimdiye kadar dinlediklerimi yanlış anlamamışsam,  tüm motorlarda   ,  fan,  Türbin: ,  yanma odası ve Kompresör...      hepsinde de  bu parçalar var da,  1980  model motorlarda bu parçalar  tek tek kaynaklanarak filan  imal ediliyormuş,  yeni teknoloji  motorlarda bu parçalar tek parça şeklinde imal ediliyormuş.
yani parçalar aynı da,  imalat yöntemleri ve  değerleri biraz farklı,   hem   blisk üretilen tezgahın ABD  onayı olmadan kullanımına  izin  olup olmadığı  konusunda net bilgi verebilecek olan var mı?
biraz eski bir motor yapmanın  kötü yanı  olsa olsa nozzle  nedeniyle radar izinin  planlanandan az daha büyük olması olur;  ama her durumda  koyunun olmadığı yerde keçiye çelebi denilir bu noktada.
hızı belki 1.4mach değil 1.2mach olur,  kalkış mesafesi  belki 50 metre uzun olur filan.
  daha bir ay önce ABD  üç filoya yetecek F110  yollasa keşke diyen forum  şimdi F110  dengi motor bulmuş da beğenmiyor.


hayırlısı olsun,  ben 30000lb  motora da eyvallah derim,  Atak seviyesinde  yerli bir savaş uçağının da başım  üstünde yeri var.
insan hayal kurabilmeli;  ama hayalperest olmamalı.

F-110 1980 model bir motor  ama, o büyüklükte bir motorda o güce o motor ömrü ile ulaşan yok henüz. Hayırlısı.

Hürjet için de F-404 mü klonlanacak, Rus belki EJ-200 mü olacak Mesajı Paylaş

F-404 için bir gelişme yok. TEI muhtemelen şu an tüm çabasını KAAN'ın motoruna ve o motoru üretmek için adeta bir öğrenme motorları olan TF-6000-10000 motorlarına yöneltmiş durunda. KAAN'a motor üretildikten sonra Hürjet'e de yerli motor üretilebilir. Mesajı Paylaş

yahu o mesajı attığımda durumun herkes açısından anlaşıldığını ummuştum ki son iki üç sayfada aslında herkeste acayip bir kafa karışıklığı olduğunu öğrenmiş oldum. tf 32000 aslında 2028 e yetişecek acil planlanan motor. ve bu motor f 110 klasmanında ve benzer teknolojilerin gelişmişi kullanılarak üretilecek bir motor ki buna yeterliliğimiz var. istersek f 110 klonu bile yapabiliriz ama f 110 işimizi görmüyor. yakıt tüketimi falan istenilenden yüksek biz ilk etapta fikri mülkiyeti tr motor üstünden ssb elinde olan taşeronu tei olan seri üretimi tei tarafından yapılacak bir motor ile ilk parti uçaklar ve filolar oluşturulacak.f 35 de abd de aynı işi yapıyor şu an.yeni bir motorla devam etmek istiyorlar. bizde de yeni motor 2030 lardan sonra ki planlamalar için düşünülüyor .büyük ihtimal ayarlanabilir by pas lı bir motor düşük yakıt tüketimi ve dış çeper soğutuculu .f 22 ayarında bir uçağa dönüşecek Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz