F-16 Modernizasyonu

Başlatan Þahinbey, 11 Ağustos 2009, 08:37:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#980
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 28 Ekim 2023, 19:43:20
yahu o mesajı attığımda durumun herkes açısından anlaşıldığını ummuştum ki son iki üç sayfada aslında herkeste acayip bir kafa karışıklığı olduğunu öğrenmiş oldum. tf 32000 aslında 2028 e yetişecek acil planlanan motor. ve bu motor f 110 klasmanında ve benzer teknolojilerin gelişmişi kullanılarak üretilecek bir motor ki buna yeterliliğimiz var. istersek f 110 klonu bile yapabiliriz ama f 110 işimizi görmüyor. yakıt tüketimi falan istenilenden yüksek biz ilk etapta fikri mülkiyeti tr motor üstünden ssb elinde olan taşeronu tei olan seri üretimi tei tarafından yapılacak bir motor ile ilk parti uçaklar ve filolar oluşturulacak.f 35 de abd de aynı işi yapıyor şu an.yeni bir motorla devam etmek istiyorlar. bizde de yeni motor 2030 lardan sonra ki planlamalar için düşünülüyor .büyük ihtimal ayarlanabilir by pas lı bir motor düşük yakıt tüketimi ve dış çeper soğutuculu .f 22 ayarında bir uçağa dönüşecek

Oh be, nihayet! Oku atan yayı saklamadı; çok teşekkür ederim açıklama için. Bir beğeni ateşledim, bu açıklama nedeniyle.

Tahmin ettiğim gibi, TF-10k mimarisinde ama F110 gücünde bir "erken duhul motoru" planlanıyor. Ve çok yüksek ihtimalle, yerli motor F110 ile form-fit olacak.

Mesajı Paylaş

#981
Ben de az önce yazmıştım zaten. TF-35000 ilk üretimlere yetişmiyor. Motor lazım olduğu için TEI ilk bloklar için F-110vari bir motor yapacak. 5. nesil TF-35000 sonra gelecek. Mesajı Paylaş

abd bize motor ve F 16 vermiyor  bizde acil  olarak Türk F110 motoru yapiyoruz

sonra Tf 35000 cikaracagiz

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 28 Ekim 2023, 20:02:49
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 28 Ekim 2023, 19:43:20
yahu o mesajı attığımda durumun herkes açısından anlaşıldığını ummuştum ki son iki üç sayfada aslında herkeste acayip bir kafa karışıklığı olduğunu öğrenmiş oldum. tf 32000 aslında 2028 e yetişecek acil planlanan motor. ve bu motor f 110 klasmanında ve benzer teknolojilerin gelişmişi kullanılarak üretilecek bir motor ki buna yeterliliğimiz var. istersek f 110 klonu bile yapabiliriz ama f 110 işimizi görmüyor. yakıt tüketimi falan istenilenden yüksek biz ilk etapta fikri mülkiyeti tr motor üstünden ssb elinde olan taşeronu tei olan seri üretimi tei tarafından yapılacak bir motor ile ilk parti uçaklar ve filolar oluşturulacak.f 35 de abd de aynı işi yapıyor şu an.yeni bir motorla devam etmek istiyorlar. bizde de yeni motor 2030 lardan sonra ki planlamalar için düşünülüyor .büyük ihtimal ayarlanabilir by pas lı bir motor düşük yakıt tüketimi ve dış çeper soğutuculu .f 22 ayarında bir uçağa dönüşecek

Oh be, nihayet! Oku atan yayı saklamadı; çok teşekkür ederim açıklama için. Bir beğeni ateşledim, bu açıklama nedeniyle.

Tahmin ettiğim gibi, TF-10k mimarisinde ama F110 gücünde bir "erken duhul motoru" planlanıyor. Ve çok yüksek ihtimalle, yerli motor F110 ile form-fit olacak.

Karman çorman oldu aklım...

Üç aşağı beş yukarı bakım onarım üretim yaptığımız için hakim olduğumuz F16 motorunun muadilini yapıp Kaan da kullanacağız yetiştirmek için ama uzun vadede uçağı esas 5. Nesil yapacak diğer motoru geliştireceğiz...

Bu mu yani?

Itkiler, sayılar vs havada uçuşuyor benim gibi "Haticeye değil neticeye bak" seklinde yaklaşan "siradan" bir insasin kafası karışıyor... Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

#984
Alıntı yapılan: tumucin - 28 Ekim 2023, 20:31:18
abd bize motor ve F 16 vermiyor  bizde acil  olarak Türk F110 motoru yapiyoruz

sonra Tf 35000 cikaracagiz

F110 yapmıyoruz! Hatalı yazmayın, konuya vakıf olmayanlar yanlış kanaatlere kapılacak sonra.

Biz, F110'dan daha yüksek by-pass oranlı ve daha az yakıt harcayan bir motor yapıyoruz. Yüksek by-pass oranı nedeniyle F110'dan daha az ısıl izi var ayrıca.

Alıntı yapılan: Gökbörü - 28 Ekim 2023, 20:43:24Üç aşağı beş yukarı bakım onarım üretim yaptığımız için hakim olduğumuz F16 motorunun muadilini yapıp Kaan da kullanacağız yetiştirmek için ama uzun vadede uçağı esas 5. Nesil yapacak diğer motoru geliştireceğiz...

Bu mu yani?

Hayır yahu, F110 muadili yapmıyoruz.

Aşağı yukarı F110 gücünde, ama F110'dan daha az yakan ve daha az ısınan bir motor yapıyoruz. Ve bu motor büyük ihtimalle F110 ile form-fit olan bir motor olacaktır. Bizim motor TF-10k mimarisinde olacak, F110 mimarisinde olmayacak. İç yapıları birbirinden bambaşka motorlar bunlar.

Form-fit demek de şudur: Dış çapı, dış uzunluğu, ağırlık merkezinin konumu ile gövde bağlantı yerleri F110 ile aynı olan motor demek. Mesajı Paylaş

Kısacası:

Dıştan F-110'a çok benzeyen ama içten hiç benzemeyen bir motor yapılacak. Mesajı Paylaş

bu arada 3. nesil tek kristal alaşım teknolojisine ulaşmış durumdayız 1500-1600 derece de çalışabilecek bir alaşım.4. nesil alaşım 3. nesilden 40-60 derece daha sıcak dayanımlı 5. nesil ise 4 nesilden 50-60 derece daha fazla dayanıma sahip. seramik kompozit kanatlarınsa 1800 dereceleri aşabildiğini okumuştum. yeni nesiller seramik kompzit alaşımlar ile imal edilecek motorların yanma odaları sıcak bölge türbin kanatçıkları ile çok uzun dayanıma sahip motorlar piyasaya çıkacak
biz şu an 3. nesil teknolojisi ile f 110 ayarında bir motor yapabiliriz. f 110 ların dayanım ömro 8000 saat. bir f 16 nın kullanım  ömrü boyunca 1,5 motora ihtiyaç duyuyor.
ruslarda bu oran 5-6 çinliler de bu oran 3-4 motor arası.
bizde tahminen 2-3 motor / kullanım ömrü olan bir motor geliştireceğiz. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Archangel99 - 28 Ekim 2023, 21:14:04
Kısacası:

Dıştan F-110'a çok benzeyen ama içten hiç benzemeyen bir motor yapılacak.

Aynen öyle!  8) Tabii bizim motor daha az ısınıp, daha az yakacak.

Başarılı olursak:

1) Kaan erken hizmete girecek,
2) Özgür modernizasyonu anlam kazanacak,
3) Gerekirse silahlı Hürjet'te de kullanılacak,
ve 4) Bizim gibi F-16'sı olan ama ABD ile araları bozuk olan ülkelerin derdi çözülecek. Mesajı Paylaş

#988
Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 28 Ekim 2023, 21:20:06
bu arada 3. nesil tek kristal alaşım teknolojisine ulaşmış durumdayız 1500-1600 derece de çalışabilecek bir alaşım.4. nesil alaşım 3. nesilden 40-60 derece daha sıcak dayanımlı 5. nesil ise 4 nesilden 50-60 derece daha fazla dayanıma sahip. seramik kompozit kanatlarınsa 1800 dereceleri aşabildiğini okumuştum. yeni nesiller seramik kompzit alaşımlar ile imal edilecek motorların yanma odaları sıcak bölge türbin kanatçıkları ile çok uzun dayanıma sahip motorlar piyasaya çıkacak
biz şu an 3. nesil teknolojisi ile f 110 ayarında bir motor yapabiliriz. f 110 ların dayanım ömro 8000 saat. bir f 16 nın kullanım  ömrü boyunca 1,5 motora ihtiyaç duyuyor.
ruslarda bu oran 5-6 çinliler de bu oran 3-4 motor arası.
bizde tahminen 2-3 motor / kullanım ömrü olan bir motor geliştireceğiz.

Motor ömrü şu aşamada hiç önemli değil. Önemli olan motoru üretmek. Elde motor olsun isterse 7-8 yılda bir motor değiştirelim. Zaten üstüne koyarak gidiyoruz hep. 2. geliştirilecek motor 5. nesil isterleri karşılayacak, 5-6 bin saatleri bulacak bir motor olur. Mesajı Paylaş

merzifonlu kardeş durum sandığından daha fazla yan etkiye sahip olur.
abd ve ab nin silah ambargosu ile hizaya getirdiği ülkeler isyan ederler.abd ve ab nin hem ortadoğu hem afrika hem g.amerikada tüm operasyonları tehllikeye düşer. çıkarları zedelenir. eğer şu an bize müdehale etmezlerse durum onlar açısından tam bir felakete doğru gidiyor. domino etksi yapabilecek bir olaylar zinciri başlatabilir bu motor ve askeri teknolojik kazanımlarımız.öellikle ortadoğuya ayar verme istediğini yaptırma durumu abd için sona erebilir.buda beraberinde doların rezerv para birimi olması halini sona erdirebilir. yani sonuçları inanılmaz etkilere sahip bir gelişimin eşiğindeyiz. abd nin ortadoğuyu ve tüm dünyayı ateşe atmaya çalışmasının ardında bu yatıyor aslında. ülkelere sözü geçmezse dolarıda baskı aracı olarak kullanamaz.ondan sonrası titanic Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz