F-16 Modernizasyonu

Başlatan Þahinbey, 11 Ağustos 2009, 08:37:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#1030
15-16 büyütügünde  350000  itkili motor cikacagini

söyledi

Türkiye'nin ilk turbofan motor TF6000 TEI Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Akşit anlatıyor






266.475 Aufrufe  01.09.2022  SAMSUN ÇARÞAMBA HAVALIMANI
TEI tarafında geliştirilen 6 bin libre itiş güçlü TF6000 motoru, 2023'ün ilk aylarında çalıştırılacak. Böylelikle Türkiye'in ilk turbofan motoru testlere başlamış olacak. İlk tahta TF6000 serisi MİUS olarak bilinen Kızılelma'da kullanılacak. TEI Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Akşit gelişmeleri Tolga Özbek'e Samsun'da yapılan TEKNOFEST sırasında anlattı.
Mesajı Paylaş

#1031


Bu yukarıdaki 3 x f110 LP kompresör kademesi bıçakları. Her kademe bir seri statör (sabit dönmeyen bıçak) ve bir seri rotor - dönen bıçaktan oluşur. Bıçak tasarımı ve şekillerine ve havayı taşıma açılarına bir bakın. Sonra aşağıdaki TF-6000 kompresör kademelerindeki ilk iki kademe LP bıçak tasarımına bakın. Alakası yok.
TEİ, MMU'nun motorunu bilgisayar ortamında TR-Motor ile oluşturmuş durumda. Kompresör kademesinin muhafazasını da üretmiş durumda. Ama içine girecek bıçakların performansını ve çalışmasını TF-6000'i çalıştırıp denemeden ve emin olmadan, MMU motorunun blisk (bladed disc) bıçaklarını yapmayacaklardır.



Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Merzifonlu - 29 Ekim 2023, 21:44:36
Alıntı yapılan: serkan1976 - 29 Ekim 2023, 21:34:01
MMU şu anda F-110 motoru kullandığı için herkesin yerli motor yapılıyor derken aklına "F-110 motora benzer özellikte olacak " algısı haliyle yapışmış...

Kompresörler: 2 spool, 3 fan and 9 HP
Türbin: 1 HP and 2 LP stages

Yukarıda F-110 motorunun bileşenleri var... MMU motorunda burada hangi bileşenler değiştirilmiştir mutlaka? Esas soru bu ...

Kompresör: 2 spool, 2 fan, 6 HP.
Türbin: 1 HP ve 1 LP. By pass oranı 1.08 civarında.

Yerli motordan böyle bir mimari bekliyorum ben. Yani TF-10000'den tek farkı boyutu...

Bu mimarinin F110 ile uzaktan yakından alakası yok.
+1 Mesajı Paylaş


Peki  TF-10000'in, dış kabuk mu diyeyim veya F-16'ya, F-110 gibi birebir oturacak şekilde TF-32000/35000'e evrilme imkanı var mıdır, asıl mesele bu, yani yapılacak motorun Kaan yanısıra F-16'da da kullanılma imkanı doğabilir mi ?

Bildiğim kadarıyla TF-10000 daha fazla bypass oranlı. Bu by pass oranı ile RF-110 motor gücünün ve üstünün elde edilmesi, çekirdeğin blisk, daha sıcak yanma odası gibi teknolojilere sahip olması halinde mümkün galiba. Zira yüksek bypass için, fan çapı artarken, jet çekirdek çapı küçülmeli herhalde. 

Ama sadece açıklamalardan çıkarımlarla fazla iddialı tartışmalar olmuş gibi.  Mesajı Paylaş

F110 motorunu da eski diye hafife almayalım oda dünyanın en büyük en güçlü motorlarından birisi. TF 10000 ile F110 türetmek tabi ki söz konusu değil F110 bir dev motordur. Þuna inanıyor insanlar TF10000 i yaptıktan sonra artık atlama taşları aşılmış sayılacak ve o ekiplerin F110 ayarında bir motoru zar zor bile olsa yine de yapacağına da itimat olacak. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#1036
Alıntı yapılan: mehmet05 - 29 Ekim 2023, 23:35:23
Peki  TF-10000'in, dış kabuk mu diyeyim veya F-16'ya, F-110 gibi birebir oturacak şekilde TF-32000/35000'e evrilme imkanı var mıdır, asıl mesele bu, yani yapılacak motorun Kaan yanısıra F-16'da da kullanılma imkanı doğabilir mi ?

Bildiğim kadarıyla TF-10000 daha fazla bypass oranlı. Bu by pass oranı ile RF-110 motor gücünün ve üstünün elde edilmesi, çekirdeğin blisk, daha sıcak yanma odası gibi teknolojilere sahip olması halinde mümkün galiba. Zira yüksek bypass için, fan çapı artarken, jet çekirdek çapı küçülmeli herhalde. 

Ama sadece açıklamalardan çıkarımlarla fazla iddialı tartışmalar olmuş gibi.

GE F110, çapı fazla fazla olan (118 cm) bir motor. 5,90 Metre civarında da boyu var. @re Haklıdır, dev gibi bir motor bu. Dolayısı ile 35000 lb itkili modern bir motor, bence o kabuğa çok rahat sığar.

Yerli motoru F-16'larda ancak ve ancak ABD ile tüm köprüleri atmışsan kullanırsın. Yani ABD yeni F-16 satmadığı gibi, yapılacak her türlü modernizasyona da takoz koymuşsa. Mesajı Paylaş

#1037
Kaan ın uçmasına 58 gün kaldı sayılı günler çabuk geçermiş inşallah
Caddede 7 katlı bir apartman seçin işte bizim uçak o boyda 21 metre bir uçak. O kadar uçağa bombamı yeter yakıt mı yeter menzil mi yeter. 10 tane kaan a taşıyabildiği kadar MK82 yükle Atina da taş taş üstünde kalmaz Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#1038
Alıntı yapılan: re - 30 Ekim 2023, 00:26:44
Kaan ın uçmasına 58 gün kaldı sayılı günler çabuk geçermiş inşallah
Caddede 7 katlı bir apartman seçin işte bizim uçak o boyda 21 metre bir uçak. O kadar uçağa bombamı yeter yakıt mı yeter menzil mi yeter. 10 tane kaan a taşıyabildiği kadar MK82 yükle Atina da taş taş üstünde kalmaz

Gerçekten Kaan'ın beast modunu merak ediyorum acaba ne tarz mühimmatları ne sayıda alıcak diye.
Keşke ilistrüsyanunu yapsalar

Birde Kaan galiba tıpkı jsf 35 gibi dahili olarak som j alabilcek diye biliyorum bu muazzam bir kapasite Mesajı Paylaş

Arkadaşlar TF35 k eğer söylendiği gibi kuru itki 24 k libre gücünde olursa

Konusmadığımız ve muhabbeti geçmeyen bir olaya daha tanık oluruz

Oda şu
B21 raider bombardıman yada b52 gibi bombardıman bir uçak işine girişeceğimizi düşünüyorum. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz