F-16 Modernizasyonu

Başlatan Þahinbey, 11 Ağustos 2009, 08:37:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

öncelikle benim tahminim yani olayların gelişme sırası şu şekilde olacak gibi.
1: 2 şirket yok tek şirket var oda tei
2: kale rr ortaklığı şu an karar alınsa bile mevcut motor üstünden  geliştirme yapması bile en az 8-10 sene ki bu süre rr ve dingiliz hükümetlerinin kasıtlı geciktirmeleri ile olacak bir süre kale burda hiçbirşey yapamaz bu süreyide kısaltamaz.ingilizler tempestin pazar payını ele geçirecek bir uçağa izin vermezler o yüzden motor konusunda taş koyacaklarıdr.
3: tf 6000 neden önemli sorusu iştte burda ortaya çıkıyor. hükümet tf 6000 in ilk verilerine bakarak tei nin bu işi ortaksız başarıp başaramayacağını görmeye çalışıyor. ki dingilizlere mahkum kalmak istemiyor. yani 2 ila 3 ay içinde motordan çıkacak ilk verilere göre geliştirme işi tei ye verilecek. tei burada taşeron olacak
4: tr motor firması tabela firmasıdır. tasarımcılarının tamamı tei ve tusaştan geliyor. böylece ıp hakları ssb de olacak bir motor ile ileride yaşanacak ge ile ilgili anlaşmazlıklara en başından engel olacaklar. ama tr motor yerine tei geliştirme işini alırsa motorun hakları üstünde ge ninde söz hakkı olur ve ge hisselerini motora bağlı olarak en az 3- 4 kat daha fazlaya devretmeye kalkar. ve satışlarda mahkemeye başvurabilir. tr motor işte bu yüzden önemli bürokrasiden kaynaklanaan sıkıntıları aşmanın bir yolu anlayacağınız Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 30 Ekim 2023, 14:51:21
3: tf 6000 neden önemli sorusu iştte burda ortaya çıkıyor. hükümet tf 6000 in ilk verilerine bakarak tei nin bu işi ortaksız başarıp başaramayacağını görmeye çalışıyor.

+1 Sadece hukümet değil, bence bizzat TEI de bunu görmek istiyor.

TF-6k/10k motoru, daha önce hiç bir motorda yapılmayan bir şekilde geliştirilecek. Neredeyse ilk çalıştırma anından itibaren KE ve Anka3 üzerinde sürekli uçacak. Bu nedenle hızlı bir gelişim gösterecek ve bu da TF-35k motoruna yarayacak. En kısa sürede ateşlenmesi lazım TF-6k/10k'in. Mesajı Paylaş

#1052
Ben şunu merak ediyorum şimdi. Rolls Royce 6. Nesil Tempest projesi için motor geliştirecek. Amerika'da aynı şekilde. Þimdi bu motorlarda öngörülen gelişmeler 5.nesil uçaklardan ne kadar farklı olacak. Eğer biz TEİ TF32000 yapacak isek bundan sonraki adım 24000 libre kuru 35000 libre ıslak elde edilen motor mu olmalı yoksa daha da soğuk çalışacak 27 28000 libre kuru 40000 libre ıslak elde edilen ve özellikle Tempest projesinde de gösterilen adeta güç jeneratörü gibi çalışacak bir motor mu üretilmeli. Sn Yaşar'a şunu soruyorum. Tempest için üretilecek motor ile bizim bugün Tf35000 motoru için ne gibi bir düşünce farklılığımız var. Bir diğer konuda Türkiye'nin yerli motor üretimlerinde Kale Arge'nin yol haritası ne olacak. Arat projesi var şu an ellerinde ama o kadar çok ihtiyaç var ki bu projenin seri üretime girişinde veya olgunlaşmasından sonra Kale Arge'ye nasıl bir proje verilmeli ? Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

bence bir motorda 35000 lb den daha yüksek güçler sakıncalı. motorun dayanma sıcaklıklarını ve malzeme teknolojisini aşan etkilerle uğraşmaya neden oluyor. malzeme teknolojiisinden daha hızlı motor geliştirebilen insanlık maalesef buna çözüm üretmekte zorlanıyor. ilk alman ve dingiliz motorlarından bu yana yaklaşık 80 sene geçti ve metalürjik dayanma sınırına çoktan ulaştık ama daha da zorluyoruz .devrimsel yeni bir metalürjik gelişme olmazsa bence motor maximum güçleri bu zamanki motor güçlerini geçemeyebilir. Mesajı Paylaş

#1054
Alıntı yapılan: Denizci16 - 30 Ekim 2023, 01:20:39
Arkadaşlar TF35 k eğer söylendiği gibi kuru itki 24 k libre gücünde olursa

Konusmadığımız ve muhabbeti geçmeyen bir olaya daha tanık oluruz

Oda şu
B21 raider bombardıman yada b52 gibi bombardıman bir uçak işine girişeceğimizi düşünüyorum.

Bende şunu sorayım , sizce Anka-3 bir tek başına platform mu , yoksa bir ailenin adı mı ?
Anka-A Anka-I Anka-S gibi modeller oldu. Neden bu yapı Anka-3'te A , B , C diye gitmesin ki. Geçenlerde Anka-3 üzerinden medyaya yakıt tankeri fikri yansımıştı. Anka-3 platformu belki de Tek motorlu 6000 libre çift motorlu 12000 libre ve 24000 libre TF35k motorlu diye çoğaltılabilir. Farklı gövde özellikleri olan ama konsept ve genel tanımı belli bir Anka. Kızılelma'da böyle olacağı kesinleşti bile denilebilir. Teknofest'te Baykar standında 2 motorlu Kızılelma gördük diye hatırlıyorum. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

f 35 motoruna bakın ne dediğimi görürsünüz. motor sıcaklığı o kadar yüksek ki gövdedeki kablajı eritiyor boyaları kavlatıyor. kavuruyor. bir patlama oluşmada daha ama yakıt depolarından gelen yakıt borularını eritse uçak havada infilak eder. uçak yakıtı çok çabuk alev alır. ben her zaman iddia ederim çift motor sabit güç diye. tek motor aşırı güç her zaman tehlikelidir. Mesajı Paylaş

1. anka 3 uçtuktan sonra çok çeşitli versiyonlarını göreceğiz orası muhakkak. hatta kaan projesi seri üretime geçer geçmez anka 3 tipinde ağır bombardıman uçağı işine bile girebilir tusaş Mesajı Paylaş

merhaba arkadaşlar bayağı zamandır motor konusundaki gelişmeleri ve tartışmaları platformunuz aracılığı ile takip ettiğim gibi bazı ilginç önerileride bazı iletişim araçları ile bu konuda ilgili kişi ve kurumlara ileterektavsiyelerde bulundum.
Lakin bu kişi ve kurumlara bu konuda köklü yardımlardada bulunabileceğimi iletişim araçları ile bildirdim lakin gerekli itibarı göremedim.... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: selcukkocak78 - 30 Ekim 2023, 15:44:50
bence bir motorda 35000 lb den daha yüksek güçler sakıncalı. motorun dayanma sıcaklıklarını ve malzeme teknolojisini aşan etkilerle uğraşmaya neden oluyor. malzeme teknolojiisinden daha hızlı motor geliştirebilen insanlık maalesef buna çözüm üretmekte zorlanıyor. ilk alman ve dingiliz motorlarından bu yana yaklaşık 80 sene geçti ve metalürjik dayanma sınırına çoktan ulaştık ama daha da zorluyoruz .devrimsel yeni bir metalürjik gelişme olmazsa bence motor maximum güçleri bu zamanki motor güçlerini geçemeyebilir.

Sn Selçuk koçak size tamamıyla katılıyorum yüksek güçlere karşı uçağın ısınması ve gövdesinin dayanması zor oluyor

Peki o zaman benim de sorum var

F35 in fiyatını yükseltseler gövdeyi tıpkı sr71 gibi titanyum yapsalardı sizce gövde ile ısınma sorunu duyarmıydık

Yani kısaca isteseler çok sıcaklara dayanabilecek gövde yaparlar o işi daha önce sr71 de yaptılar fakat o anahtarın yani titanyumun ucu Rusya federasyonun elinde Mesajı Paylaş

#1059
Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 30 Ekim 2023, 15:46:07
Alıntı yapılan: Denizci16 - 30 Ekim 2023, 01:20:39
Arkadaşlar TF35 k eğer söylendiği gibi kuru itki 24 k libre gücünde olursa

Konusmadığımız ve muhabbeti geçmeyen bir olaya daha tanık oluruz

Oda şu
B21 raider bombardıman yada b52 gibi bombardıman bir uçak işine girişeceğimizi düşünüyorum.

Bende şunu sorayım sizce Anka-3 bir tel başına platform mu yoksa bir ailenin adı mı ?
Anka-A Anka-I Anka-S gibi modeller oldu. Neden bu yapı Anka-3'te A , B , C diye gitmesin ki. Geçenlerde Anka-3 üzerinden medyaya yakıt tankeri fikri yansımıştı. Anka-3 platformu belki de Tek motorlu 6000 libre çift motorlu 12000 libre ve 24000 libre TF35k motorlu diye çoğaltılabilir. Farklı gövde özellikleri olan ama konsept ve genel tanımı belli bir Anka. Kızılelma'da böyle olacağı kesinleşti bile denilebilir. Teknofest'te Baykar standında 2 motorlu Kızılelma gördük diye hatırlıyorum.

Dediğiniz gibi anka 4 farzı misal 2x,TF10000 olabilir
Yine aynı şekil anka5 4xtf24000 (kuru itkili versiyon)olabilir

Belki dediğiniz gibi insansız bir bombardıman uçağı yapılabilir veya tercih edilebilir.Satcom sayesinde mesafe ve menzilin önemi yok Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz