F-16 Modernizasyonu

Başlatan Þahinbey, 11 Ağustos 2009, 08:37:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: putty - 30 Ocak 2024, 09:37:23
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 30 Ocak 2024, 07:58:37
@Denizci16;

Korugan girişinin vurulması konusunda siz haklısınız, @putty haksız. "Giriş vurulsa bile 3-5 saate açarız." denilemez, çok basit değil o iş. Harcanacak o 3-5 saat çok kritik olacaktır. Ancak, bir koruganın 1 tek girişi çıkışı olmak zorunda da değil. Muhakkak yedek çıkışları ile inşa edilir koruganlar. Hatta o yedek çıkışlar, yerleri belli olmasın diye çok iyi de kamufle edilirler ve o acil duruma kadar da kullanılmazlar. Modern koruganları inşa etmeliyiz. Uçaklar sergi objesi değildir.

Uçaklarımızı çok kötü koruyoruz hali hazırda, Bu konuda Sayın putty yerden göğe kadar haklıdır. Pakistan'daki TTP'nin yaptığı havaalanı baskınları herkesin gözünü açmalıdır. TTP teröristleri, hamileri Hindistan'dan aldıkları emir gereği, AWACS uçağı yaktı yahu! Bu işin şakası yok.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Murad radarı ve motor gücüne gelirsek, TF-10000 motoru ile beslenen Murad radarı daha zayıf olur, bu doğru. Ama bizde 40 adet F35 karşısına, 40 adet Kızılelma ile çıkmayacağız ki. Belki 400 adet jet motorlu SİHA olacak. Sayı ve lojistik avantajına sahibiz. O nedenle, yeter ki o radar ve motor seri üretime girsin, gerisi gelir.

Kapıyı vuramazsa koruganı vuracak füze. Allah Allah nasıl problem çözme tekniğiniz var sizin hayret bir şey. 

Ben ne zaman şu uçaklar kabak gibi ortalıkta kaldılar deyince bana hep bu kapıdan bahsediyor herkes. Kapısız koruganı ben nasıl yapayım her koruganın şeyin bir kapısı illa oalcak kapı vurulur diye tutturmayın lütfen kapısız korugan icat edemem ben size. Uçağı kurtardık kapıya taktınız kafayı ikna edemiyoruz kimseyi

Eyvah eyvah sn.putty

Siz şu an yaptığımız felsefe ile

Sizin söylediğiniz arasındaki felsefeyi anlamamışsınız

Sizin söylediğiniz yöntemde gıcır gıcır uçaklar hiç havalanmadan yerinde mahsur kalabilir üstelik hangi süreye kadar bilemeyiz...

Üstelik Alarm reaksiyon görevinde o pilotları yerin altına sok uçağa bindir sınırlı sayıda kapıdan kuyruk gibi uzun süren bir olgunun oluştuğunu düşünün ve bu kuyruktan kurtulupta  o uçakları yeryüzüne piste teker kesmeye ulaştırdığımız zamanki geçen süreyi düşünün ..

Tabiri caizse "ölme eşşeğim ölme"

Nükleer silo değil ki kapağı aç füze hemen gitsin şeklinde..

Þu an ki durumla ise dağıtık mimaride ....

Pilotlarında üsde lojmanda kaldığını varsayar isek...

Uçaklar erişimi kolay yerde çok çabuk havalancak yerde tutuldukları için..

Belirli sayıda hangar ve altındaki uçaklarda vurulsa dahi belirli sayıda olan uçakların ve pilotların teker kesip havalanma ve mücadeleye girişme ihtimali var.ve üstelik bu ihtimal yer altında tutulan uçaklara göre daha kesin, daha hızlı ,daha güvenilir bir yöntem..

Uçaklarımı hiç kaldırmamaktansa yarısını kaldırmayı tercih ederim

Ve başka bir önerim var onu başka paragrafta yazıcam.... Mesajı Paylaş

Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#1352
Sn Mehmet05,
10000lbf, 10000 beygir gücü değildir. Jet motorunun itkisinin birimi lbf ya da Newton dur.
Jet motoru itkisini şaft ya da pervane ile sürüm için kullanırsanız yarattığınız iş karşılığı beygir gücü uretirsiniz.


—---------------------


Bir kaç sayfa geride bir arkadaş uzaydaki uydumuzun devamlı yer hedeflerini takip edemeyeceğini ve her bir kaç saat arayla ancak görüntü alabileceğini söylemişti.

Eger öyle olsa Göktürk uydularımız araciligiyla tv izleyemezdik.
Synchronous Orbit denilen sekronize bir yörünge var. Yaklaşık 38000km yukarıda. Uyduyu bu yorungeye oturtup ~7.5km/sn (27-28000km/saat) hız verirseniz, dünya ile beraber döner. Bu şekilde 24 saat devamlı aynı pozisyonda kalır. Mesajı Paylaş

Arkadaşlar

Madem teknolojimiz ve üretim kapasitemiz var ayrıca klonlayabilme özelliğimiz var

Bunu niye kullanmayalım.

Þimdi bu özelliğimizi yeraltı ve dağlara kazınabilen oluşturabilen sığınaklar ile kombine edelim..

Diyelim ki bazı dağlara ve bazı yeraltı noktalarına üsler ve uçak mühimmat depolayacak yerler oluşturduk .

Ne yapabiliriz?

İşte burda teknolojik kabiliyetimiz ve sanayi altyapımız ile klonlayabilme özelliğimiz devreye giriyor giriyor...


Düşünsenize 275 adet F16 var fakat biz bu F16 dan aynı metalürji özellik yada aynı ömüre sahip olmasada 550 adet daha kopyalamışız  ve bu kopyaladığımız F16 ları sizin bahsettiğiniz korunaklı yeraltı üslerinde tutuyoruz bilinmeyen yerde..

Düşünsenize 99-076 kuyruk numaralı mevcut F16 dan aynı kuyruk numarasına sahip iki adet daha yedeği var..

Olabilecekleri düşünsenize düşman sizde 275 adet F16 varsayıp ona göre plan yapıyor bir anda karşısında 825 F16 buluyor

Yada uçaklarımızı düşürdüğünü sanıp yada yerde vurduğunu sanıp üssüne geri dönüyor sayıyor 275 uçak devre dışı hatta bunu kuyruk numaraları ile yapıyor

Daha sonra ikinci sortide 550 uçak karşısımda yada bazı pilotlar uçaklarımıza yada kuyruk numaralarına baktığında havada gördüğü zaman kafayı yiyiyor düşünsenize bu psikolojik üstünlüğü.

Þimdi bunu nasıl tamamlar ve sürdürülebilir hale getiririz diye sorarsak yılın belirli zamanları özellikle bulutlu ve sisli havada fırtınalı ve karlı havalarda yani görüş mesafesi düşük olduğu zamanlarda
Elimizdeki en yüksek çözünürlüklü uydu ile görünüp görülmeyeceği yada yakalanıp yakalanmayacağı  test edilip,yeraltı sığınaklarından ve dağlara kazınmış sığınaklardan uçağımızı kaldırıp kaldırmayacağımızı ve yakalanıp,yakalanmıyacağımızı tespit edebiliriz.

İşin özü gizli üs ve klonlanmış uçaklar. Mesajı Paylaş

#1354
ABD Dışişleri Bakan Yardımcısı Vekili Victoria Nuland, CNN TÜRK'ten Büşra Arslantaş'ın sorularını yanıtladı. Türkiye'ye F-16 satışıyla ilgili açıklama yapan Nuland, "Zaten büyük bir F-16 filonuz var. Ancak bunu geliştirmek bizim için önemli olacak" dedi.

Nuland, "Bu anlaşmanın birkaç parçası var. Bunlar mevcut jetlerin modernizasyonu ve yeni jetlerin satışı. İki parça da önemli. Anladığım kadarıyla modernizasyon derhal başlıyor. Açıkçası yeni jetlerin ne zamana hazır olacağını ezbere bilmiyorum, ancak Türkiye'nin bu jetlere kavuşmasının ABD için bir öncelik olduğu aşikar" diye konuştu.

Modernizasyon için hemen bastırmalıyız... Modernize edilecek 80 F-16V bile ABD sıfır F-16V gelmese bile bizim KAAN'a geçiş sürecimiz için gayet rahatlatır bizi... Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 30 Ocak 2024, 11:18:55
Sn Mehmet05,
10000lbf, 10000 beygir gücü değildir. Jet motorunun itkisinin birimi lbf ya da Newton dur.
Jet motoru itkisini şaft ya da pervane ile sürüm için kullanırsanız yarattığınız iş karşılığı beygir gücü uretirsiniz.


—---------------------


Bir kaç sayfa geride bir arkadaş uzaydaki uydumuzun devamlı yer hedeflerini takip edemeyeceğini ve her bir kaç saat arayla ancak görüntü alabileceğini söylemişti.

Eger öyle olsa Göktürk uydularımız araciligiyla tv izleyemezdik.
Synchronous Orbit denilen sekronize bir yörünge var. Yaklaşık 38000km yukarıda. Uyduyu bu yorungeye oturtup ~7.5km/sn (27-28000km/saat) hız verirseniz, dünya ile beraber döner. Bu şekilde 24 saat devamlı aynı pozisyonda kalır.

Ben demiştim sn. Yaşar TV için sinyal gönderme ile aynı yeri sürekli gözlem altında tutma bir değil ki ..

Tamam şuna bakalım gözlem uyduları ile iletişim uyduları aynı yörüngüde mi?

Sonuçta biri sinyal mesafe belki önemli olmayabilir fakat gözlem yapacağınız yere yüksek çözünürlüklü görüntü almak için yakın olmanız gerekir.

ABD bile bu yüzden çok sayıda keşif uydusu kullanıyor uydu yada dünyanın dönmesinden ötürü bir uydu ile aynı yeri uzun süre gözetleyemiyeceğinden dağıtık olan uydular vasıtasıyla bu aynı yeri gözlem işini yapıyor yada yapabiliyor

Mesajı Paylaş

Gözlemden kastınız; hedef bölgesinde; taaruzdan önce ve sonra hedef kıymetlendirmesi yapmaksa eğer; bunun için önce ve sonra çekilecek fotoğraf kareleri yeterlidir.

Bu iş ayrıca bir kaç şekilde yapılabilir;

*** insan istihbaratı ( hedef bölgesinde mevcut operatörler veya muhbirler vasıtası ile )

*** bölgeye barış durumundan itibaren yerlestirilecek uydu veya radyo aktarmalı kameralar ile uzaktan.( Örnegin hedef bölgesini gören bir binaya yerleştirilecek bir nevî flir ile ve hatta isaretleme bile yapabilir). Ayrıca bölgedeki sivil trafik kameraları, güvenlik kameraları, internet trafiği, görüşme trafiği de sinyal ve elektronik istihbarat kapsamında sürekli takip edilir.

*** Gözetleme uydumuz 90 dakikada bir tur atmakla beraber aynı eksenden geçmez. Aynı noktayı tekrar görebilmesi için belki 1 gün geçmesi gerekir. Dolayısıyla birden fazla gözetleme uydusu ile bu süre azaltılabilir. Öte yandan gerginliğin tırmanması ile alçak yörüngeye bırakılacak ve sadece bir iki sene ömürlü küçük kübik uydular ile (bir fırlatmada 8-10 tane atılabilecek şekilde) anlık görüntü sürwkli hale getirilebilir.

*** İhalar ; yüksek irtifada uçacak (global hawk benzeri) ihalar ile istenen yer ve zamanda keşif yapılabilir). Ayrıca stealth özellikli ihalar (anka-3 benzeri) hava savunma sistemlerine yakalanmayacakları mesafelerden çizilen güzergahlarda devriye gezerek sar radarı veya eo/termal keşif yapabilirler. ( Mevcut kameralar hedef büyüklüğüne bağlı olarak  yatayda 100 km'den dahi görüntü alabilmektedirler.) Örneğin bir binanın veya hangarın veya bir geminin vurulduğunu görmek için dibine girmeye veya hemen üstündeucmaya gerek yoktur. Fuarda aselflirin 56 km'den köprüyü zoomladığı  video görüntüleri aklınızdadır. ayrıca kara taaruzları genelde 2'li 4'lü kolda yapılmaktadır. Benzer sensörler uçaklarımızda da mevcut.  30-40 km'den taaruzlarını yaptıktan sonra  sensörleri ile mühimmatı  takip ederek çekecekleri görüntüler dönüşte hedefin durumunu en net şekilde ortaya koyar.

*** bazı mühimmatlar vuruş anına kadar görüntü aktarmaya devam ederler.

Bunun gibi şeyler. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: fırtına06 - 30 Ocak 2024, 08:44:13
Alıntı yapılan: Denizci16 - 30 Ocak 2024, 00:32:08
Tamamda

Nedense Alt tarafı F35 deyip geçemiyorum

Tarihte "Averof"diye bir gerçek var iken..

Bir Averof ile koca adaları kaybettiysek

40 F35 ile başımıza neler gelebilir onuda bu kadar Rahat davranan Arkadaşlarıma sormakı isterim.

Ne yapacaktık kendimizi mi parçalayalım Yunan F-35 alıyor diye? ABD'nin Türkiye'ye zarar vermek için Yunanistan'a ihtiyacı yok ki. Ona bakarsan Tomahawk seyir füzesi taşıyan destroyer gemilerimiz de yok, Tomahawk'ı engelleyecek savunma sistemimiz de yok.  ABD istese Akdeniz'den şehirlerimizi Tomahawklarla harabeye çevirir o zaman gözümüze uyku girmesin?

ABD S-400'ü bahane edip bizi F-35 projesinden çıkarttı şöyle düşünün biz bu uçakları alsaydık Ortadoğu'da F-35'leri kullanan ikinci ülke ve birinci Müslüman ülke olacaktık. İsrail perde arkasında bizim uçakları almamızı engelleyerek Ortadoğu'daki tek güç olmayı sürdürüyor işte bu kadar basit.

Bu arada F-16 satışı onaylandı diye Yahudi, Rum, Ermeni, Kürt ve Hint lobileri harekete geçmişler. Diğerlerini anladıkta Hintlilere ne oluyor adamlar tam Türk düşmanı çıktılar.

Sn başkan

Oturup ağlamıyacağız yada karaları bağlımıyacağız
Mesele oturup konuşmak ve tartışmak ne gibi önlem çare alabiliriz, hangi yetenek ve kabiliyetleri kullanabiliriz hangi strateji ve doktrini kullanabiliriz bizim zaaf ve zaaflarımız ne karşı tarafın zaaf ve zaafları ne hangi senaryo ile karşılabiliriz kayıplarımız neler olabilir şeklinde fikir terakisinde alışverişinde bulunuyoruz...

Ne yapalım savunma forumunda vizyona girecek sinemalardan mı bahsedelim😁 Mesajı Paylaş

#1358
Alıntı yapılan: Yasar - 30 Ocak 2024, 11:18:55
Sn Mehmet05,
10000lbf, 10000 beygir gücü değildir. Jet motorunun itkisinin birimi lbf ya da Newton dur.
Jet motoru itkisini şaft ya da pervane ile sürüm için kullanırsanız yarattığınız iş karşılığı beygir gücü uretirsiniz.


Sayın Yaşar, ben kendim uydurmadım, Akşit Hoca, lb cinsinden itiş gücünü aynı zamanda doğrudan BG gücü olarak belirttiği için ifade ettim. Yoksa dediklerinizi ben de biliyorum. Akşit Hoca doğru ise, de şaft gücüne çevrilebilecek olan sadece kuru itki olduğundan aslında 6.000 BG olarak kabulü de yerinde olabilir, yorumu yazmadan önce bu şekilde ifade etsem mi diye ben de aklımdan geçirdim, ama radara gidecek enerji sonrasında uçağa kalacak enerjine yaş itki gücü de dahil olduğundan uçak bakımından yine doğru bir ifade olacaktır. Ancak dediğim gibi yetkililerin itki gücünü, BG gücüne çevirirken  10.000 BG, 35.000 BG gibi açıklamaları dolayısıyla ben de bunu böyle ifade ediyorum. Zaten forumda kendi aramızdaki tartışmalarda da TF-6000 den, 3000-BG'lik turboşaft çıkmaz, fazla güçlü 6.000-BG motor çıkar beyanları vardı galiba. Mesajı Paylaş

#1359
Alıntı yapılan: Denizci16 - 30 Ocak 2024, 11:32:09
Alıntı yapılan: Yasar - 30 Ocak 2024, 11:18:55
Sn Mehmet05,
10000lbf, 10000 beygir gücü değildir. Jet motorunun itkisinin birimi lbf ya da Newton dur.
Jet motoru itkisini şaft ya da pervane ile sürüm için kullanırsanız yarattığınız iş karşılığı beygir gücü uretirsiniz.


—---------------------


Bir kaç sayfa geride bir arkadaş uzaydaki uydumuzun devamlı yer hedeflerini takip edemeyeceğini ve her bir kaç saat arayla ancak görüntü alabileceğini söylemişti.

Eger öyle olsa Göktürk uydularımız araciligiyla tv izleyemezdik.
Synchronous Orbit denilen sekronize bir yörünge var. Yaklaşık 38000km yukarıda. Uyduyu bu yorungeye oturtup ~7.5km/sn (27-28000km/saat) hız verirseniz, dünya ile beraber döner. Bu şekilde 24 saat devamlı aynı pozisyonda kalır.

Ben demiştim sn. Yaşar TV için sinyal gönderme ile aynı yeri sürekli gözlem altında tutma bir değil ki ..

Tamam şuna bakalım gözlem uyduları ile iletişim uyduları aynı yörüngüde mi?

Sonuçta biri sinyal mesafe belki önemli olmayabilir fakat gözlem yapacağınız yere yüksek çözünürlüklü görüntü almak için yakın olmanız gerekir.

ABD bile bu yüzden çok sayıda keşif uydusu kullanıyor uydu yada dünyanın dönmesinden ötürü bir uydu ile aynı yeri uzun süre gözetleyemiyeceğinden dağıtık olan uydular vasıtasıyla bu aynı yeri gözlem işini yapıyor yada yapabiliyor
TV yayınını yansıtan Göktürk uydusunun belli kademeleri askeri amaçlı. Aynı uydu.
Hassas fotoğraf almak için kullanılan uydular başka. O konuda haklısınız. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz