F-16 Modernizasyonu

Başlatan Þahinbey, 11 Ağustos 2009, 08:37:33

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#1730
http://youtu.be/nlgYbEhsYrk?si=q4J0LhXtgBBBcjLo

Tolga özbek durumu değerlendirmiş;

-F16 viperlar 2028 de gelmeye başlanacak

-F16 viper modernizasyonunundan vazgeçilme sebebi bununda 2028 de başlanacak olmasının hava kuvvetleri tarafından geç bulunması

-6 ile 7 milyar dolar arası bir rakam olacak 40 F16 için bunun arasında aim120D gibi mühimmatlar var.f35 e harcanan 1.4 milyar dolar bu uçaklar için peşinat sayılacakmış

-bizim özgür2 modernizasyonu 2025-2027 arası blok30 Lara,2028 den itibaren blok40 özgür2 prototipi geliştirilip tüm blok40 Lara uygulanacakmış.

Burda yorum katmam gerekirse eee bizde modernize etmeye kalksak 2028 den önce başlamıyacak eee o zaman neden viper modernizasyonu için 79 kitten vazgeçildi,blok50 Ler için tarih bile belirtilmemiş,diyebilirsiniz blok30 Lara 2025 ve 2027 de özgür2 uygulacağız onu neden es geçiyorsun; Bence hem süre hem uçak adeti nedeniyle pek bir etkisi olmaz diye düşünüyorum.

-ef2000 için 5 milyar dolar bütçe ve yerli mühimmatların kullanılma şartı ve aesa olarak hensoldt ecrs Mk1 radarı şartı koşulmuş.

-Kaan ve hürjet motorları yani ABD den gelecek olanlar için rüşvet veya taviz olarak F16 ve f35 gibi uçaklar almalıyız ki Kaan ve hürjete ABD den motor gelsin diye kişisel yorumda bulunmuş.yani köprüyü geçene kadar dayı diyelim hesabı

- f35 için 6 Uçak hala bize ait şeklide hangarda bekletiliyor

-F35 için şartlar;

1; s400 leri envanterden çıkarmak
2;ikinci ve sonrası alımları iptal etmek
3;Rusya ile savunma sanayi ilişkilerine son vermek

Şeklinde ABD şartları var.

Benim ilk 20 dk.dan çıkarttığım notlar bunlar.

Zaten 20 dk. Sonrasınıda dinlemedim dürüst olayım Mesajı Paylaş

#1731
Gerisinde pek birşey yok...

Sadece kompozit malzeme kullanılmasıyla Hürkuş-2 veya B modelinin 500 kg hafifletildiği , Eylül 2025-2027 arasında 55 adet uçağın (ilk 15'i Hürkuş-1 veya A modeli , çoğu Afrika'ya gitti)  üretilerek KT-1 yerine devreye sokulacağı anlatıldı..

Tabii videoda eski F-16 BLOCK-30'lar neyse de F-16 BLOCK-40  ve F-16 BLOCK-50'ler için yapılacak Özgür modernizasyonu için ABD'den izin alınıp alınmadığı; üretim yılının süre aşımından sonra modernizasyon için izne gerek olup olmadığı konuları belirsiz kalmış... Özellikle F-16 BLOCK-50 için nasıl izin almayı düşünüyorlar acaba?
2030'lara mı kayacak modernizasyon ? Mesajı Paylaş

1-Modernizasyonun temel amacı en kısa sürede uçaklarımızı modern hale getirmektir 2028 denince o zamana kadar savunma sanayimizin desteği ile modernizasyonu 2028'e kalmadan yaparız ona verecek olduğumuz para içerde kalır.
2-F35 için verilen parayı bir şekilde kurtarmak için bu uçakları alabileceğimizi belirtmiş olup aynı zamandada kaan için gereken motorlar içinde engel çıkartmamaları için 1 parmak bal çaldık ağızlarına okadar.
Yoksa f-35 alınacak bir uçak asla değildir...(istihbarat amacı hariç) Mesajı Paylaş

Galiba F16 ları modernize etmeden emekli edeceğiz, F16 ile olan aşkımız tükendi yeni sevgili bulduk yola onunla devam edeceğiz gibi duruyor Mesajı Paylaş

Bizim ilk aldığımız F-16'lar 1987 tarihli ve 8.000 saat gövde ömürlü. 2017 yılında bu uçakların ülkemize gelişinin 30'uncu yılında 7.000 saat uçuş ömürlerini doldurmuştu. Buna göre yılda 240 saate yakın bir kullanım ortaya çıkar. Modernizasyonla uçuş ömürleri 12.000 saate çıkarıldı. Buna göre aynı kullanım şartlarında bu uçakların kullanım süresi 2035'i bulabilir. Yeni F-16'lar zaten 12.000 saat gövde ömürleriyle geldiler. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: sahin1 - 02 Aralık 2024, 20:41:29Bizim ilk aldığımız F-16'lar 1987 tarihli ve 8.000 saat gövde ömürlü. 2017 yılında bu uçakların ülkemize gelişinin 30'uncu yılında 7.000 saat uçuş ömürlerini doldurmuştu. Buna göre yılda 240 saate yakın bir kullanım ortaya çıkar. Modernizasyonla uçuş ömürleri 12.000 saate çıkarıldı. Buna göre aynı kullanım şartlarında bu uçakların kullanım süresi 2035'i bulabilir. Yeni F-16'lar zaten 12.000 saat gövde ömürleriyle geldiler.

Onu sormadım...
 
"F-16'lar üzerinde ABD'nin iznine gerek kalmadan istenilen değişiklikleri yapmak-kaynak kodlarına erişebilmek için uçak tesliminden sonra 20-30 yıl geçmesi gerekiyor" gibi bir şehir efsanesi var...

Zaman zaman bu konu dillendiriliyor - tartışılıyor ... Ama unutkanlık işte yine unuttum... Var mıydı böyle bir olay? Mesajı Paylaş

Arkadaşlar söylemeyi unutmuşum isveç ve Finlandiya'nın NATO üyeliği karşısında bizimde buna karşılık blok40 ve blok50 lerin kaynak kodlarını almış alabilceğimizi belirtti sn.Tolga Özbek ama bununla ilgili bir açıklama yok bu hissayatım,düşüncem dedi. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: serkan1976 - 02 Aralık 2024, 21:11:41
Alıntı yapılan: sahin1 - 02 Aralık 2024, 20:41:29Bizim ilk aldığımız F-16'lar 1987 tarihli ve 8.000 saat gövde ömürlü. 2017 yılında bu uçakların ülkemize gelişinin 30'uncu yılında 7.000 saat uçuş ömürlerini doldurmuştu. Buna göre yılda 240 saate yakın bir kullanım ortaya çıkar. Modernizasyonla uçuş ömürleri 12.000 saate çıkarıldı. Buna göre aynı kullanım şartlarında bu uçakların kullanım süresi 2035'i bulabilir. Yeni F-16'lar zaten 12.000 saat gövde ömürleriyle geldiler.

Onu sormadım...
 
"F-16'lar üzerinde ABD'nin iznine gerek kalmadan istenilen değişiklikleri yapmak-kaynak kodlarına erişebilmek için uçak tesliminden sonra 20-30 yıl geçmesi gerekiyor" gibi bir şehir efsanesi var...

Zaman zaman bu konu dillendiriliyor - tartışılıyor ... Ama unutkanlık işte yine unuttum... Var mıydı böyle bir olay?

Faydalı model koruma süresi 10 yıl, patent koruma süresi 20 yıl, fikri mülkiyette bir eserin koruma süresi ise 70 yıldır. Dolayısıyla yazılımlarım koruma süresi 70 yıldır. Buna karşın yazılımı kıramadıysanız o zaten kendi kendisini de fiilen koruyacaktır.

Sonuç muhtemelen kaynak kodları Türkiye'ye verilmiş ve bunun ötesinde FMS kapsamında gerekli mutabakat da sağlanmış olabilir. Mesajı Paylaş

Eray Güçlüer bombaları yine patlatıyor.

F-16ların kaynak kodunu aldınız mı diye bizzat kendisinin sorduğunu, kendisine "ne kaynak kodu hocam, bilgisayarları yeniledik" cevabını aldığını belirtti.

Her ne kadar yine 40.000 lb Kaan motorunun afterburnersız olacağını ifade edip yine bir kısım konularda çuvallamış gözekmekte ise de (hele diğer bir katılımcının aynı çalışma esasını F-22 üzerinden verdiği bilgi dolayısıyla onaylayarak katmerlemesi o iyice kafa yardı ), kaynak kodu-bilgisayar bakımından yukarıdaki ifade gayet açık bence. Mesajı Paylaş

Kastettikleri Özgür projesi kapsamına yapılan yerli görev bilgisayarı değil mi zaten. Bu yeni bir şey değil ki Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz