Tank Modernizasyonu

Başlatan levo, 08 Eylül 2009, 14:42:39

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#1220
Şöyle bir denklem ve hesaplama yapayım dedim

Bir tank;

-700 mm lik deliş yapan Rpg7
-1400-1500 mm lik deliş yapan antitank füzeleri
-800-1100 cm deliş yapan sabot
-30 mm zırh delici mühimmatlar
- ve zayıf noktayı hedef alan fpv drone'lar
-patlatmasa bile palet attıran mayınlar

Gibi tehditlerle yüzyüzeler.

Buna karşın bu tehditlerin herbirine şu an tam karşı koyamıyorlar.İlerde ise belki hepsine karşı koyacaklar.

Ama buna karşın maliyetler 15-25 milyon doları buluyor.


Tank almazsak ne olur

Düşmanı işgal edemezsen,düşman sana hertürlü drone,fpv drone seyir füzesi ve balistik füze gibi mühimmatlar üretip fırlatır buda senin stratejik silahlar kaybına ve stratejik üs ve tesislerin vurulmasına neden olur yani savaşın uzamasına ve ekonomik zararınıza neden olur...


Sonuç;

Tankın yerine daha ucuz olan ve bir ülkeyi işgal etmemize yardımcı olacak bir araçın fikri olarak geliştirilmesi lazım aksi takdirde pahalı olan tankları üretmek veya almak zorundayız. Mesajı Paylaş

10-15 m dolar para mı yahu?

O fabrikada ve üretim ailesinde binlerce kişi istihdam edilecek.
Paranın neredeyse yurt içinde ve endüstrisinde kalacak. Ya maaş olacak ya da yatırım.

Üstelik ürettiğin sayıda bile ihraç etsen hem döviz girdisi, hem alan ülkeye yedek parça piyasası, hem sürdürülebilirlik olarak kendini çıkartır.

Bizim savunma bütçemiz (MSB) barış halindeki NATO anlayışımda bile olsa %2 hesabıyla en az 25 milyar dolar olabilmelidir. Biz jandarma ve polisi de katıp oldu diyoruz ama olmuyor. Anca kendimizi kandırırız. Ver bakalım milli savunma bakanlığına her sene 25/30 milyar solar bütçe , görürsün o zaman bunlar çerez parası.

Bütçe 10 milyar dolar ise Peki aradaki 15 milyar dolar fark nereye gidiyor??? Söyleyince troller ve uyuyan hücreler uyanıp mesajlarıyla saldırıya geçiyor. Mesajı Paylaş

Gerçekten anlayamıyorum. Balistik füzeyle veya dronla savaş kazanılsaydı. İran bütün Ortadoğu'yu ele geçirir, Ukrayna'da Moskova'da olurdu.

Uçaklara karşıda bir sürü hava savunma sistemi var, o zaman uçaklarda para kaybı, uçak da üretmeyelim.

Ne zaman askeri araçların gereçlerin bir bütünün parçaları olduğunu kabul edecek bu forum, merak ediyorum.

Bu arada dronlar kesinlikle topun yerini alamaz. Dronlar bugün için çok yeni oldukları ve bulundukları çok dar cephelerde işe yarıyorlar. Fakat yarın bunlar içinde sistemler çıktığında keşke 105 mm biraz mühimmat depolasaydık demeyelim. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Mehmet75 - 16 Aralık 2024, 13:01:29İyi ya, senin Altay+leo2T+m60T harici kalan tankların da ateş destek için olacak.

Biz bu tip tankların çoğunu (m48'lerin tamamına yakını ve m-60'ların bir kısmı) şu anda her üs bölgesinde veya hudut bölüğünde bir-iki tane hareketli gözetleme ve ateş destek unsuru olarak kullanıyoruz. Altaylar gelince daha çok m-60 o işe kaydırılacak. Ateş altına alacağımız yakın hedefler de 1-2 km bandında.

Üs bölgesinde sabit duran bir tank her gün tatbikat/mevzi değiştirme gibi sebeplerle en az 2-3 kere motoru çalıştırılıyor. Gece görüşlerin ve kule elektriğini veren Harici motorları ise neredeyse sabaha kadar sürekli çalışıyor. Ana motorun her kontak çevirmesi 20+ litre mazot. Yarım saat de rölantide çalışsa gitti bir 20+ litre daha. Harici motor da diyelim ki sabaha kadar 20+ litre çekti diyelim. Bir Patton'un günlük yaktığı mazot 140/150 litreyi bulur.

Hadi hesap yapalım; bu şekilde 500 tankınız varsa günde 75 ton, ayda 2250 ton , yılda ise 27bin ton mazot yakarsınız.

Daha bunun mekanize birliklerdeki pattonların tatbikatlar ve eğitimler için yaktıkları da var. Bir o kadar da onlar yakıyor diyelim. 

Sadece pattonların yaktığı yakıtı yarıya indirsen yılda yuvarlak hesapla 30000 ton kazanırsın. (Pompa fiyatıyla 1,2 milyar TL diyebiliriz) (diğer kmo ve mekanize araçlar da cabası)

Sadece patton  yakıt tasarrufu ile Her yıl ilave 3-4 yeni Altay'ın bütçesi çıkar. Bir sürü de istihdam ve teknoloji faydası var.


Hibrit olunca durduğu yerde yakıt tasarrufu yapmaz bir tank, enerji yoktan var edilemez , bir m60 için x miktar/saat enerji gerekliyse o enerji bir şekilde üretilmek zorunda ister direkt dizel motor üretsin ister motora bağlı elektrik dinamosu, 20 lt mazot tüketiliyorsa 20 lt mazot gene tüketilir, hibrit aracın avantajı dur kalklarında enerjinin bir bölümünü geri kazanması ve şanzıman ihtiyacını ortadan kaldırmasıdır. Eğer sorun üs bolgesinde soteye yatmış tankların elektrik  tüketimi gidermek ise, hibrit yerine bir dış elektrik bağlantı  modülü yapmak kullanılan elektriği dışarıdan almak herhalde çok daha ucuza mal eder bu işi. Mesajı Paylaş

#1224
Delku ye katılıyorum
HDS "Con Ahmet'in Devri Daim Makinası" derdi bunlara

espiri için bakınız >>>
Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#1225
Bütün cehaletimle çok basit bir bakış acısı ortaya koymak isterim,
Aynı ağırlıkta 2 araç var motor teknolojileri nedeniyle aynı mesafede daha farklı yakıyorlar,
Toyota Yaris in reklamında yokmuydu 50 km nin altında kinetik enerjiyi depolayıp sarj edilmiş pili kullanıp fosil yakıt yakmıyor diye,
Şarja takılmayan hibrit araçlar normal araçlardan daha az yakmıyormu , yada ben mi yalnış biliyorum.

Şöyle bir senaryo ile geleyim;

Aracı carpışma bölgesinden acil çıkarmanız gerekiyor mesela;  örnegin ambulans
Ve yakıt bitti, 27 litre motorumu ikame etmek mi kolay olur ve sahadan uzaklaştırabilirsin ekipmanı yada 2 litrelik hibrit motorlusunu mu ?
Hakeza , ya hep ya hiç durumu 27 litre yakıtın kaldı ve çarpışman gerekiyor, 1 zırlıyı mı operasyona sokman mı iyi 14 taneyi mi?
Bir ornek daha;
Deprem oldu , halı bombardımanı oldu, lojistik ağı çöktü moloz altındakilere en kısa sürede ulaşman lazım ama lojistik yok 27-28 litre ya hani konvasyonel motorumuz; hibrit 2 litreden 14 ekskavatör mü 1 tane ekskavatör mü ?

Farazi de olsa lojistik olmadımı tokat gibi acısını vuran hissettiren durumlar... Mesajı Paylaş

hem değişen savaş konsepti hemde elimizde ikanlar dahilinde yönetim farklı seçenekler ve bunların uygulanabilirliğini deniyor bence. hibriy sistem yapabilirmiyiz yaparsak ne kadar verimli olur. sonuçta elimizde eski baya tank var. mümkün mertebe bunları elden geçirerek ne kadar kullanabileceğimiz deneniyor. eğer hibrit sistem verimli olursa elden geçen tanklar bir süre sonra afrika veya diğer bölgelerde ki müşterilere satılır yerlerine tam isterlerimize uygun yeni altaylar envantere girer. Mesajı Paylaş

#1227
Sn Delku haklı. Enerji yoktan varolmaz.
Ama enerji randımanlı olarak kullanılırsa, araç daha uzun yol gider.

İçten yanmalı motorlar, %20-%40 arası randımanla çalışırlar. Yani 100joule enerji açığa çıkıyorsa, bu enerjinin sadece ortalama %30'u işe çevrilir.

Elektrik motorlarında ise bu randıman %90'ın üzerindedir. Yani 100joule'lük elektrik enerjisi ile beslenen bir motor bunun 90joule'lük bölümünü işe çevirir.

İçten yanmalı motorların bağlı olduğu transmisyon, motorun en az %25 enerjisini boşa harcar. Ayrıca genel verimlilik açısından, dizel-elektrikli motorlar genellikle geleneksel dizel motorlardan daha verimlidir. Bunun nedeni, daha geniş bir hız ve yük aralığında çalışabilmeleri ve yakıt tüketiminin daha iyi optimize edilmesine olanak tanımalarıdır. Onun için lokomotiflerde dizel-elektrik tahrik sistemleri kullanılır. Bu sistemlerin ürettikleri çok yüksek Torque/dönme momenti(çekiş gücü) ise işin başka yönüdür.
Mesajı Paylaş

#1228
Yaşar bey in atladığı bir konu var. Dizel motorun enerjisi bidonla sıvılaştırılmış halde taşınabiliyor huniyle depoya enerji fullenebiliyor. Enerjiyi sıvı formda taşıyabilmek o kadar basit bir şey değil. Maşrapayla taşınan enerjiyi o kadar basite almayın. Sıvıyla çalışan motor mu daha dahiyane elektrikle çalışan mı daha dahiyane.

Sivil araçlarda menzil ve performans dengesi menzil önceliklidir performans ona uyar. Yani araba yavaşlar hızlanır dinlenir önemli olan bin km yi gitmektir bir saat geç gidecekse sorun edilmez. Ama aynı teknolojiyi askeri araca koyamazsınız çünkü askeri araçlarda önemli olan menzile ne olursa olsun gitsin değildir istenen performansta gitmesidir. Tank saatte 50 km gidiyor deniyorsa sürekli o hızda gidebilmelidir bazı aralıklarda o performans düşmemeli Toyota hibrid deki gibi. Mekanize harekatın bir yerinde hibrid M60 öbür araçların gerisine düşmemeli hesabı böyle yapabilmek zorundalar. Toyota sivil aracın böyle bir derdi yok bazen canavar gibi gider bazen biraz optimum performansta gider önemli olan antalyaya varmak onun için Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Arkadaşlar aklıma birşey geldi şimdi m60ları hibrit yaptık diyelim
Hatta hibritteki içten yanmalı motor yerine sürekli elektrik motorunu çalıştırıyoruz varsayalım yani bataryayı dışardan sürekli elektrik ile besliyoruz...

Peki bu besleme yaptığımız elektrik ne ile üretiliyor,tabiki Bağımlı olduğumuz Rusya'ya ödediğimiz gaz ile

Yani ben hibrit motor ile tasarruf edileceğini sanmıyorum ister hibritteki içten yanmalı motoru kullanın ister dışardan priz ile şarj edin

Tabi bu konudaki bilgili arkadaşlar ne düşünüyor merak ediyorum

Çünkü bu benim düşüncem, doğrusunu onlar söyler. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz