Tank Modernizasyonu

Başlatan levo, 08 Eylül 2009, 14:42:39

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

verimlilik. Elektrikli araclar, icten yanmali motorlara gore 'daha az' yakit tuketiyor. Ozellikle dur kalk tarzi uygulamalarda Mesajı Paylaş

#1231
İyide iki maşrapa fazla dizel koyarsın olur biter savaşta düşman şehrine giderken mazotun parasını hesaplayan soran mı var. Toyota arabaya benzini bedava verseler hibrit araba tasarlar mıydı zoru ne tasarlasın. Hibrit in amacı ekonomik araba sürmektir performans değil. Askerin böyle bir önceliği yok mazotu bedava sayarak hesabı yapmak gerek. Bedava değil tabi ki ama kimse askere ne çok yakıyon demiyor ki. Yada dizeller mazotu içiyor filan da değil yani. M1 gibi türbin motor olsa daha az yakmanın yolu aranırz ama dizel motor da bu yakıt sarfiyatı hayati bir dert değil lojistik anlamında. Daha doğrusu hibrid den gelecek tasarrufun kıymeti harbiyesi yok asker için.  Askeri araca o kadarcık tasarruf için ek karmaşıklık getirmek ek yer kaplamak daha büyük derttir lojistik anlamında. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Alıntı yapılan: putty - 16 Aralık 2024, 23:43:03Yaşar bey in atladığı bir konu var. Dizel motorun enerjisi bidonla sıvılaştırılmış halde taşınabiliyor huniyle depoya enerji fullenebiliyor. Enerjiyi sıvı formda taşıyabilmek o kadar basit bir şey değil. Maşrapayla taşınan enerjiyi o kadar basite almayın. Sıvıyla çalışan motor mu daha dahiyane elektrikle çalışan mı daha dahiyane.

Sivil araçlarda menzil ve performans dengesi menzil önceliklidir performans ona uyar. Yani araba yavaşlar hızlanır dinlenir önemli olan bin km yi gitmektir bir saat geç gidecekse sorun edilmez. Ama aynı teknolojiyi askeri araca koyamazsınız çünkü askeri araçlarda önemli olan menzile ne olursa olsun gitsin değildir istenen performansta gitmesidir. Tank saatte 50 km gidiyor deniyorsa sürekli o hızda gidebilmelidir bazı aralıklarda o performans düşmemeli Toyota hibrid deki gibi. Mekanize harekatın bir yerinde hibrid M60 öbür araçların gerisine düşmemeli hesabı böyle yapabilmek zorundalar. Toyota sivil aracın böyle bir derdi yok bazen canavar gibi gider bazen biraz optimum performansta gider önemli olan antalyaya varmak onun için

Putty sen hiç köprücü tank intikalini gördün mü? Bir zırhlı birliğin hızı en düşük hızlı unsuru kadardır. Askeri araçlarda o eskiden kalma hız sınırları neden azami 30 km'dir mesela ? Neyseki artık Samurlar var. Zaten bu tip köprücü tankları da içeren intikaller genelde alarm toplanma bölgelerine ulaşım sırasında gerçekleşir.

Cephede harekat ise farklıdır. Saatlerce yüzlerce km boyunca sürmez. 10-20 km sürerse bu büyük olaydır. Arazide ise tankın hızı tırmanışlarda dramatik bir şekilde azalır. Arazide tanklar genel olarak kendi taburları, bölükleri olarak hareket ederler. Görev gücü oluştururlarsa ZMA, ZPTler ile ilerlerler. Doğu Blokunda tanklar yaya piyade ile birlikte taruz gerçekleştirir. Bizim anlayışımızda yaya piyade tankçı işbirliği genelde meskun mahal, ormanlık vs alanda söz konusudur. Yani tank ya tankın hızına, ya mekanize piyadenin yada yaya piyadenin hızına uyar.

Birlik kaydırma- intikal ise farklıdır. Birlik kaydırma genelde en etkili olarak trenle yapılır. Hızlı intikal istiyorsan tankları vs ağır araçları tank taşıyıcılara vs yüklersin. Mesajı Paylaş

Alıntı YapYaşar bey in atladığı bir konu var. Dizel motorun enerjisi bidonla sıvılaştırılmış halde taşınabiliyor huniyle depoya enerji fullenebiliyor.
Sn Putty,
Asıl siz atlıyorsunuz. Demekki sayfalarca anlatılan dizel-elektrik teknolojisini anlayabilmiş değilsiniz. Birdaha kısaca izah edeyim:
1. Dizel jeneratör elektrik enerjisi üretir.
2. Üretilen bu elektrik enerjisi bataryaları şarj eder.
3. Bataryalar şarj olurken, üretilen enerji aynı zamanda elektrik motorlarına da güç sağlar.
4. Gerektiğinde, sadece bataryalarla; gerektiğinde hem bataryalar hemde doğrudan jeneratörden gelen akımla motora güç sağlanır.

Yani, dizel yakıt, yakıt tankına dolduruldukça, dizel-elektrik sistem, sadece dizel motorlu bir tanktan daha verimli şekilde ve daha yüksek HP ve Torque ile tankı sürer.

Sizin kafanız, TOGG ve TESLA gibi elektrikli şarj sistemli motor teknolojisiyle Toyota PRİUS gibi hibrit sisteme takılmış ve benim izah ettiğimi anlamamakta israr ediyor. Biraz esnek olun ve benim yazdığım son iki iletiyi tekrar okuyun. Mesajı Paylaş

#1234
Anlıyorum ama seninki dahada kötü onu sen anlamıyorsun. Toyota biraz daha zor olanı dünya şahanesi firma olarak yapıp makul bir şey çıkartmış ama sizinki yani jeneratör ile cer dişlisine bağlı elektrik motorunu çalıştırmak isterseniz Altay ın mesela 1500 bg motoru yerine 2500 bg motor çalıştırmanız gerekir.  Hem pil hem jeneratör birlikte çalışacak diye bir mazeret olmaz 60 ton tank pille mahallenin köşesine kadar gider anca. Delku nun dediği olay bir M60 tankı 700 BG motor ile gidiyorsa onu 500 BG ile götüremezsin ne yaparsan yap. Jeneratör çalıştırırız ürettiğimiz elektrik ile motoru döndürürüz deyince 700 değil 1200 BG gerekir enerji ziyanı var çünkü sistemde.

Bunları ortaokul fen dersinde anlattılar enerji yoktan var edilemez vardan yok edileme.. barajda su potansiyel enerjidir salınınca kinetik enerji olur sonra ceyran olur ceyran motorda hareket enerjisi olur bir birine dönüşür ama artmaz azalmaz. Her dönüşümde biraz ziyan olur hareket yapıcam derken sürtünme olur ısı olur ziyan olur filan. Orta iki fen dersinde anlatılan şey bu hibrit motordaki itiraz ettiğimiz konu işte o derslerin bir amacı vardı. Bunlar için ODTÜ makine okumaya gerek yok hayat bilgisi bu. Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#1235
Bu enerjinin korunumu evrendeki enerji için geçerli, elimizin altındaki kullanabildiğimiz, enerji için geçerli değil... Enerjinin korunumu deyip güneşten gelen kaloriyi hesaba almıyoruz doğru muyum?

Kim diyordu hatırlamıyorum;
"Savaş dediğin lojistik işidir" diye,

Dağın başına lojistik takviyesi yapacağız diye koscoca Black Hawk ı tek teker yamaca tutunduruyoruz doğru mu?

Enerjinin korunumu;

Sakin saatlerde ve ya aksiyona kadar ekipmanın pili tam olsun ve prizde takılı olsun, aksiyon başladığında enerjisi tam olsun en azından aksiyon sonuna kadar,
Ama yakıtın yoksa sakin saatlerde de aksion anında da olmaz...

Tedarik zincirine buradan bakmanın faydalı olacağını düşünüyorum.

Örneğin Sibirya şantiyelerin de malzemeler aylar öncesinde ulaşım açıkken hesaplanır getirilir... Hesap hatası, program hatası bir şekilde yalnış yaparsan bir sezon veya bir kış beklersin...

Yeterli yakıtın yoksa o motor ihtiyacın olduğunda çalışmaz , ama motoru başlatacak kadar bir avuç yakıntın varsa hibrid çalışır, en azından badireyi atlatana kadar... Mesajı Paylaş


Sn Putty, size daha fazla nefes harcamayacağım.
Açın ve inceleyin; neden 444 tonluk İntercity 125 trenlerinde elektro-dizel motor kullanılmış? Bu motor nasıl 444tonu devamlı 125mil/200km saat hızla Londra-Bristol arasında götürmüş, getirmiş?

Açın inceleyin; neden Juan Carlos ve TCG Anadolu dizel-Elektrik tahrik kullanıyor? Neden dizel motoru doğrudan pervanelere bağlamıyorlar?

Açın inceleyin; Nisan xtrail e-power motor sistemi nasıl çalışıyor?

Açın inceleyin Honda CRVe-HEV motoru nasıl hem bataryayı hem de elektrik motorlarını besliyor?

Dünya marine dizel motorlarında lider Wartsila firmasinın dizel elektrik tahrik sistemi: iki ayrı jeneratör(genset) ve iki ayrı batarya(ESS) pervaneyi sürüyor. Neden acaba dizel motorları doğrudan pervaneye bağlamamışlar???


Mesajı Paylaş

Putty'nin üzerine bazen çok gidiyorsunuz.

Ilmi yetmeyebilir ama çaba gösteriyor kendisi, ben şahidim... ;D Mesajı Paylaş

#1239
Bazı şeyler için gönül gözü açık olması lazım ben fizik matematik fizik verse de vermese de m60 hibrit diye bir tank olmayacağını gönül gözümle görüyorum Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz