Tank Modernizasyonu

Başlatan levo, 08 Eylül 2009, 14:42:39

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: putty - 17 Aralık 2024, 15:17:28Bazı şeyler için gönül gözü açık olması lazım ben fizik matematik fizik verse de vermese de m60 hibrit diye bir tank olmayacağını gönül gözümle görüyorum

Foruma bak başka yerde alemin, evrenin sırlarına erilir, bizde eren M-60 tank güç grubunun hibrit olup olmayacağına eriyor. ;D  ;D Mesajı Paylaş

Aynen katılıyorum. Sayın Putty bu forumun gülüdür, gönül gözü de açıktır. Mesajı Paylaş

#1242
Alıntı yapılan: putty - 17 Aralık 2024, 15:17:28Bazı şeyler için gönül gözü açık olması lazım ben fizik matematik fizik verse de vermese de m60 hibrit diye bir tank olmayacağını gönül gözümle görüyorum
+1
Hibrit M60 bir fantezi , saçma bir hayal, ekonomik olacak şey değil. Yerine yeni tank yaparsınız.

Juan Carlosun CODLAG sistemi kullanmasındaki amaç gemi için gereken yüksek enerji  üretimi için bir başka dizel motor kullanımını engelleyip sadeleşmeyi sağlamak, Gemi pervanelerine direkt olarak dizel motorlar bağlanmış olsaydı , geminin tükettiği eletrik için bir üçüncü dizel motor ve buna bağlı jenaratör daha yerleştirilmesi gerekecekti, bunun yanı sıra elektrik motorların bakım maliyetleri daha düşük olduğu için tasarruf sağlanmış oluyor. ANCAK bu geminin ister dizel elektrik tahrikli olsun ister sadece dizel tahrik olsun yönetimi için gerekli enerji miktarı var, bunun enerji üretimi tüketilecek enerji kaynağı miktarı da üç aşağı beş yukarı bellidir, ana faktör dizel motorlarının verimliliğidir , dizel eletrik olunca bu motorların verimliliğini değişmez sadece aradaki sürtünme vs nedenlerle oluşacak kayıp enerji miktarını azaltabilirsiniz. Ama bu da sınırlı bir miktardır, hibrit tahrik sistemi sizi 1 ton mazot ile , bunları tamamen uyduruyorum !, safi dizel motor tahriki 500 km  götürecekten, 1000 km götürmez ,belki 525 km götürür, %5luk bir tasarruf "über" başarı sayılır.
Baştan itibaren hibrit tasarlanmamış M60ta ise bu yolla herhangibir tasarruf sağlamak ise tamamen bomboş bir hayal pazarlaması.

Hibrit kara araçlarında ise hibrit tahrikin enerji tasarrufu dur kalklara bağlıdır, geri kazanım enerjisiyle ilgilidir bu da hibrit araçları sadece şehir içinde gerçek tasarruflu araç yapar, hibrit bir araç ile uzun yol yaparsanız hele de gittiğiniz düz otoban gibi bir yol ise elektrik  sisteminin yaratttığı kayıp nedeniyle daha fazla yakıt tüketirsiniz, hibrit araçlar uzun yola çok uygun araçlar değildir, hele de saldırgan bir sürüş sitiliniz varsa.
Umarım anlatmak istediğimi anlatabilmişimdir


Mesajı Paylaş

Tank savaşlarının çağında tankların arazi menzili 100 bilemedin 150 km idi. Bu menzili olan tanklar 20-30 km hızla yıldırım harbi yapıp, cephe yardılar. Düşman gerisine sarkıp lojistik yollarını kestiler. Yine cephenin zayıf noktalarını ateş ve manevra yöntemi ile yoklayıp, cephenin zayıf noktalarına aynı hız ve menzil içinde yüklendiler.

500 km menzil dediğimiz, neredeyse İzmir Ankara karayolu mesafesi.

M-48 ve M-60lar için burada yazılan en önemli dezavantaj motor çalışmadığında çalıştırılan o iki zamanlı benzinli motor. İkinci en büyük dezavantaj ise tankların motor bakımı ve akü şarjı için neredeyse hergün o dev dizellerini çalıştırma zorunluluğu. Şimdi unuttum 10 dakika mıydı yoksa yarım saat mi, ama her neyse büyük harcama. Seyir sırasındaki tasarruftan tali olarak bahsedildi burada.

Zırhlı araçlarda hibrit teknolojisi için daha önce başlatılan Gölge Süvari, E-Fırtına gibi teknolojileri takip etmekte fayda var. Mesajı Paylaş

mehmet bey tankların menzili yapılırken 500 km filanlar düşünülerek yapılıyor tasarlanıyor. Olmaz demeyelim Kuveyt'ten Bağdat a tanklar nasıl gittiler körfez savaşında Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#1245
Alıntı yapılan: putty - 17 Aralık 2024, 22:32:41mehmet bey tankların menzili yapılırken 500 km filanlar düşünülerek yapılıyor tasarlanıyor. Olmaz demeyelim Kuveyt'ten Bağdat a tanklar nasıl gittiler körfez savaşında

Öyle bir ilerleme için tanka da ihtiyaç yok gibiydi. Birtek, Hastings muharebesini yaptılar atış tatbikatı niteliğinde. Ruslar da daha önceki harekatlarına bakarak, 2. Ukrayna savaşında cepheyi yarıp daha da ilerleyip, ikmal ve destek kolları ile arayı açtıktan sonra yeni nesil savaşın gerçekleri ile yüzyüze kalınca olayın boyutu "tank artık gerekli" mi sorusunu gerektirir şekilde değişti.

Tankların ve kara birliklerinin ikmal yollarına, destek kuvvetlerine, yancılara ihtiyacı vardır. Ama SİHAlar, dronelar, akıllı mühimmatlar, keşif , tespit sistemleri karşısında artık cephede, cephe gerisinde, ilerisinde hedefler cephe tanımaksızın her yerde vurulabilir haldedir. ABD ilerlemesi Irak Ordusu ile değil de bügünün Ukrayna Ordusu ile karşı karşıya olsaydı acaba sonuç değişir miydi? Bunu sormakta fayda var.

Unutmayalım. Daha bir iki hafta önce de ,HTŞ Toyotalarla deldi Suriye savunma hatlarını. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: DelKu - 17 Aralık 2024, 20:11:05
Alıntı yapılan: putty - 17 Aralık 2024, 15:17:28Bazı şeyler için gönül gözü açık olması lazım ben fizik matematik fizik verse de vermese de m60 hibrit diye bir tank olmayacağını gönül gözümle görüyorum
+1
Hibrit M60 bir fantezi , saçma bir hayal, ekonomik olacak şey değil. Yerine yeni tank yaparsınız.

Juan Carlosun CODLAG sistemi kullanmasındaki amaç gemi için gereken yüksek enerji  üretimi için bir başka dizel motor kullanımını engelleyip sadeleşmeyi sağlamak, Gemi pervanelerine direkt olarak dizel motorlar bağlanmış olsaydı , geminin tükettiği eletrik için bir üçüncü dizel motor ve buna bağlı jenaratör daha yerleştirilmesi gerekecekti, bunun yanı sıra elektrik motorların bakım maliyetleri daha düşük olduğu için tasarruf sağlanmış oluyor. ANCAK bu geminin ister dizel elektrik tahrikli olsun ister sadece dizel tahrik olsun yönetimi için gerekli enerji miktarı var, bunun enerji üretimi tüketilecek enerji kaynağı miktarı da üç aşağı beş yukarı bellidir, ana faktör dizel motorlarının verimliliğidir , dizel eletrik olunca bu motorların verimliliğini değişmez sadece aradaki sürtünme vs nedenlerle oluşacak kayıp enerji miktarını azaltabilirsiniz. Ama bu da sınırlı bir miktardır, hibrit tahrik sistemi sizi 1 ton mazot ile , bunları tamamen uyduruyorum !, safi dizel motor tahriki 500 km  götürecekten, 1000 km götürmez ,belki 525 km götürür, %5luk bir tasarruf "über" başarı sayılır.
Baştan itibaren hibrit tasarlanmamış M60ta ise bu yolla herhangibir tasarruf sağlamak ise tamamen bomboş bir hayal pazarlaması.

Hibrit kara araçlarında ise hibrit tahrikin enerji tasarrufu dur kalklara bağlıdır, geri kazanım enerjisiyle ilgilidir bu da hibrit araçları sadece şehir içinde gerçek tasarruflu araç yapar, hibrit bir araç ile uzun yol yaparsanız hele de gittiğiniz düz otoban gibi bir yol ise elektrik  sisteminin yaratttığı kayıp nedeniyle daha fazla yakıt tüketirsiniz, hibrit araçlar uzun yola çok uygun araçlar değildir, hele de saldırgan bir sürüş sitiliniz varsa.
Umarım anlatmak istediğimi anlatabilmişimdir




Sorduğum soruya aradağım ve merak ettiğim cevaplardan biri teşekkürler sn.Delku

Bir diğer merak ettiğim sn.yaşarın yorumu. Mesajı Paylaş

#1247
Sn Denizci16,

Aşağıdaki parağraf çok önemli;

İçten yanmalı motorların bağlı olduğu transmisyon, motorun en az %25 enerjisini boşa harcar. Ayrıca genel verimlilik açısından, dizel-elektrikli motorlar genellikle geleneksel dizel motorlardan daha verimlidir. Bunun nedeni, daha geniş bir hız ve yük aralığında çalışabilmeleri ve yakıt tüketiminin daha iyi optimize edilmesine olanak tanımalarıdır.

Yani çok yüksek torque üreten elektrik motorları ile ani hızlanma, çamurdan çıkma, yokuş tırmanma gibi zor manevraları çok daha verimli olarak yapabilirsiniz ve de arada transmisyon olmadığından çok daha az yakıt harcarsınız.

Dizel-Elektrik motorlu hibrit tahrik sistemi bizim yapabileceğimiz bir sistem. E-Fırtına ve M-113 ZMA larda bunu ispatladık.
Bu kafesteki kuş bizim için.
Batu ve Utku motorları daldaki kuş.
M60'lara yapılacak modernizasyon sonunda ortaya çıkacak ağır platformdan performans elde etmenin kolay yolu elektro-dizel sistemdir. Bu sistemi uygulamaya alırlar veya almazlar; ama görünen köye de kılavuz gerekmez.
Mesajı Paylaş

#1248
Alıntı yapılan: DelKu - 17 Aralık 2024, 20:11:05hibrit araçlar uzun yola çok uygun araçlar değildir, hele de saldırgan bir sürüş sitiliniz varsa.

O aslında hibrit aracın mimarisine bağlı. Eğer alternatörden alınan enerjinin tümü önce bataryalara gidiyorsa ve elektrik motoru da sadece bataryalardan gelen akımla besleniyorsa, evet, dediğinizde haklısınız.

O mimarideki araçlarda, batarya dolu bile olsa, direnç gibi davranarak özellikle uzun yolda verimi düşürür. Mesajı Paylaş

Alıntı Yapdizel eletrik olunca bu motorların verimliliğini değişmez sadece aradaki sürtünme vs nedenlerle oluşacak kayıp enerji miktarını azaltabilirsiniz.
Sn Delku,
Bu tamamen yanlış. Bu doğru olsa çok ağır gemilerin ve lokomotiflerin tahrik sistemlerinde dizel-elektrik kullanılmazdı.
Dizel motorlara bağlı transmisyon en az %25 enerjiyi boşa harcar. Dizel motor, yol ve yük şartlarına göre çok daha düşük verimle çalışır. Oysa jeneratör olarak kullanıldığında daha düzenli ve verimli şekilde elektrik akımı üretir. Bu elektrik akımı da bağlı olduğu elektrik motorunun çok yüksek torque (dönme momenti/çekiş gücü) üretmesini sağlar.

Quote:
A diesel electric system achieves better economy by running the diesel engine under optimal conditions of load and rpm to turn a generator. This might push the overall efficiency up from 25% to 30% maybe even 35% with clever design. It still emits CO2 and other pollution, just less per mile than the diesel-engined vehicle.

In terms of overall efficiency, diesel-electric engines are typically more efficient than traditional diesel engines. This is because they can operate at a wider range of speeds and loads, allowing for better optimization of fuel consumption. However, the efficiency also depends on the specific design and usage of the engine.

One of the main advantages of diesel-electric engines is their flexibility and versatility. They can be used in a variety of applications, including locomotives, ships, and hybrid cars. They also tend to be more fuel-efficient and have lower emissions compared to traditional diesel engines.

unquote.

Tercümesi:

Dizel elektrik sistemi, bağlı olduğu jeneratörü döndürmek için yük ve devir açısından optimum koşullar altında dizel motoru çalıştırarak daha iyi bir ekonomi sağlar. Bu, genel verimliliği %25'ten %30'a, hatta akıllı bir tasarımla %35'e çıkarabilir. Yine de CO2 yayarak havayı bir ölçüde kirletir, ama bu, dizel motorlu araçtan mil başına daha azdır.

Genel verimlilik açısından, dizel-elektrikli motorlar genellikle geleneksel dizel motorlardan daha verimlidir. Bunun nedeni, daha geniş bir hız ve yük aralığında çalışabilmeleri ve yakıt tüketiminin daha iyi optimize edilmesine olanak tanımalarıdır. Ancak verimlilik ayrıca motorun belirli tasarımına ve kullanımına da bağlıdır.

Dizel-elektrikli motorların başlıca avantajlarından biri esneklikleri ve çok yönlülükleridir. Lokomotifler, gemiler ve hibrit arabalar dahil olmak üzere çeşitli uygulamalarda kullanılabilirler. Ayrıca, geleneksel dizel motorlara kıyasla daha yakıt verimli olma eğilimindedirler ve daha düşük emisyonlara sahiptirler. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz