Tank Modernizasyonu

Başlatan levo, 08 Eylül 2009, 14:42:39

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Denizci16 - 10 Eylül 2023, 13:59:12
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 10 Eylül 2023, 13:36:44
Alemin tek uyanığı biz olmadığımıza göre, hibrit sistem gerçekten bu avantajları sağlıyorsa, herkes eninde sonunda hibrite geçecektir. Peki, farkı ne tayin eder? Hibrit tankı sahada aktif kullanan ordular 2-3 adım öne geçer. M60'larda bu sistemi derhal uygulamalı ve hemen tecrübe biriktirmeye başlamalıyız.

Aslında bu görüşüme karşı çıkabilirsiniz ama

Mzkt kuleli 1300 bg hybrid motorlu Era zırhlı m60 tank modernize edip,Ukrayna'ya verilebilir ücretini NATO ve batılı devletler ödeyecek..

Böylece geri dönüşler sayesinde yeni tank mı ?yoksa tankların modernizasyonu mu?

Diye karar veririz

Adamlar Challengerları, Leopardları beleşe veriyorlar siz M-60'ları allayıp pullayıp satalım diye yazıyorsunuz. Demekki alemin tek uyanığı bizmişiz :) Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: fırtına06 - 10 Eylül 2023, 14:52:44
Alıntı yapılan: Denizci16 - 10 Eylül 2023, 13:59:12
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 10 Eylül 2023, 13:36:44
Alemin tek uyanığı biz olmadığımıza göre, hibrit sistem gerçekten bu avantajları sağlıyorsa, herkes eninde sonunda hibrite geçecektir. Peki, farkı ne tayin eder? Hibrit tankı sahada aktif kullanan ordular 2-3 adım öne geçer. M60'larda bu sistemi derhal uygulamalı ve hemen tecrübe biriktirmeye başlamalıyız.

Aslında bu görüşüme karşı çıkabilirsiniz ama

Mzkt kuleli 1300 bg hybrid motorlu Era zırhlı m60 tank modernize edip,Ukrayna'ya verilebilir ücretini NATO ve batılı devletler ödeyecek..

Böylece geri dönüşler sayesinde yeni tank mı ?yoksa tankların modernizasyonu mu?

Diye karar veririz

Adamlar Challengerları, Leopardları beleşe veriyorlar siz M-60'ları allayıp pullayıp satalım diye yazıyorsunuz. Demekki alemin tek uyanığı bizmişiz :)

Ne yapalım biz gariban ülkeyiz etrafımız düşman dolu😁 Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: fırtına06 - 10 Eylül 2023, 14:52:44
Alıntı yapılan: Denizci16 - 10 Eylül 2023, 13:59:12
Alıntı yapılan: Merzifonlu - 10 Eylül 2023, 13:36:44
Alemin tek uyanığı biz olmadığımıza göre, hibrit sistem gerçekten bu avantajları sağlıyorsa, herkes eninde sonunda hibrite geçecektir. Peki, farkı ne tayin eder? Hibrit tankı sahada aktif kullanan ordular 2-3 adım öne geçer. M60'larda bu sistemi derhal uygulamalı ve hemen tecrübe biriktirmeye başlamalıyız.

Aslında bu görüşüme karşı çıkabilirsiniz ama

Mzkt kuleli 1300 bg hybrid motorlu Era zırhlı m60 tank modernize edip,Ukrayna'ya verilebilir ücretini NATO ve batılı devletler ödeyecek..

Böylece geri dönüşler sayesinde yeni tank mı ?yoksa tankların modernizasyonu mu?

Diye karar veririz

Adamlar Challengerları, Leopardları beleşe veriyorlar siz M-60'ları allayıp pullayıp satalım diye yazıyorsunuz. Demekki alemin tek uyanığı bizmişiz :)

Beleşe veriyor da kendileri için de savaşacak garipler buldular onlara veriyorlar. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 10 Eylül 2023, 14:05:52
Alıntı yapılan: Denizci16 - 10 Eylül 2023, 13:14:43
Sn battlestar.

Alman MTU short stroke piston

Kore ve Türk(bizim) motor long stroke piston

Farklı yani
Her iki tasarımın da avantajları dezavantajları var.
Long-Stroke motor daha yüksek torque verir. Ama yavaş hızlanır. Short-Stroke motor çabuk hızlanır ama tasarımında teknik güçlükler vardır..
Alman ve Kore motorları arasında teknolojik bir farkın olduğu da unutulmamalı. Yüksek kapasiteli dizel motorlarda MTU bu işin piri. Daha iyi yapanı yok. O zaman ortada tek bir alternatif var ; o da  Sn Battlestar'ın anlattığı Hibrit motorlar.
En basiti aşağıdaki e-fırtına motor farkını gördükten sonra içten yanmalı motorlarla güç elde etmenin bir anlamı yok derim.

Kundağı Motorlu Obüs Fırtına'nın Teknik Özellikleri

                                     DIESEL                          HİBRİT
Motor Tipi                        MT-881 Ka-500                 ELEKTRİK 2P2S
Motor Gücü                1.000 HP (735 KW)         1.300 HP (1.000 kW)
Azami Tork                3.030 Nm                         10.000 Nm
Motor Devri                2.320 rpm                         3.000 rpm
Motor Hacmi                18,2 Litre                         2,8 Litre (jeneratör)
Transmisyon                Allison X1100-5 Otomatik      -
Vites Sayısı                4 İleri, 2 Geri                  1 İleri, 1 Geri
Araç Ağırlık                47 Ton                                 48.4 Ton
Azami Hız                        65 km/h                         60 km/h (± 10km/h)
İvmelenme                0-30 km/s 7 saniye         0-30 km/s 6 saniye
Dik Eğim Tırmanma        60%                                 60%
Yan Eğim                        40%                                 40%
Yakıt                                Dizel                                 Dizel (jeneratör)
Menzil (15km/h)        500km                                 500 km (± 50km)
Menzil (Tam Yük)        226 km                         300 km (± 30km)
Tüketim (Tam Yük)        161 litre/saat                 32 litre/100km 5,5 kW/km
Motor Ağırlık                1.400 Kg                         680 kg
Güç/Ağırlık Oranı        21 HP/ton                         28 HP/ton
Pil Paket Kapasitesi         -                                         357,12kWh (595.2Vdc)
Þarj Süresi                 -                                         4 saat
Jeneratör Kapasite         -                                         2x38kW
Yakıt Tankı                1.500 lt                         250 lt
Bakım Aralığı               100 saat                         900 saat

https://www.otometre.com/2022/06/yerli-e-frtna.html
Lityum bataryaların yanıcılığı sorununu nasıl çözdüler acaba? Mesajı Paylaş

Alıntı YapLityum bataryaların yanıcılığı sorununu nasıl çözdüler acaba?

Doğru imal edilmiş bataryalar kullanıldığı ve şarj sisteminde arıza olmadığı sürece Lithium-Ion bataryalar sağlam ve güvenilir bataryalardır. Bugünkü elektrikli arabaların neredeyse tamamında artık Li-İon bataryalar kullanılıyor. İnsan hayatını ilgilendiren durumlarda bu bataryalara güveniliyorsa, demekki ilk versiyon bataryalardaki sıkıntılar aşılmış demektir. Japon'lar Soryü ve Taigei sınıfı denizaltılarda da Li-Ion bataryalar kullanıyorlar. Suyu ve nemi sevmez Lithium. Derhal exotermik reaksiyona girer. Buna rağmen batarya hücrelerini o kadar iyi izole etmişler ki, denizaltılarda kullanabiliyorlar. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 10 Eylül 2023, 18:09:19
Alıntı YapLityum bataryaların yanıcılığı sorununu nasıl çözdüler acaba?

Doğru imal edilmiş bataryalar kullanıldığı ve şarj sisteminde arıza olmadığı sürece Lithium-Ion bataryalar sağlam ve güvenilir bataryalardır. Bugünkü elektrikli arabaların neredeyse tamamında artık Li-İon bataryalar kullanılıyor. İnsan hayatını ilgilendiren durumlarda bu bataryalara güveniliyorsa, demekki ilk versiyon bataryalardaki sıkıntılar aşılmış demektir. Japon'lar Soryü ve Taigei sınıfı denizaltılarda da Li-Ion bataryalar kullanıyorlar. Suyu ve nemi sevmez Lithium. Derhal exotermik reaksiyona girer. Buna rağmen batarya hücrelerini o kadar iyi izole etmişler ki, denizaltılarda kullanabiliyorlar.
Orası öyle de tankın bulunduğu ortam güvenilir değil :D
Icabında sabot yiyecek, mayın üstünden geçecek tankın bataryasının delinmemesi gibi bir durum söz konusu olmamakla birlikte en azından ona göre tedbir alınıp son derece akıllıca bir dizayn yapılması lazım Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Heartbang - 10 Eylül 2023, 18:26:08
Alıntı yapılan: Yasar - 10 Eylül 2023, 18:09:19
Alıntı YapLityum bataryaların yanıcılığı sorununu nasıl çözdüler acaba?

Doğru imal edilmiş bataryalar kullanıldığı ve şarj sisteminde arıza olmadığı sürece Lithium-Ion bataryalar sağlam ve güvenilir bataryalardır. Bugünkü elektrikli arabaların neredeyse tamamında artık Li-İon bataryalar kullanılıyor. İnsan hayatını ilgilendiren durumlarda bu bataryalara güveniliyorsa, demekki ilk versiyon bataryalardaki sıkıntılar aşılmış demektir. Japon'lar Soryü ve Taigei sınıfı denizaltılarda da Li-Ion bataryalar kullanıyorlar. Suyu ve nemi sevmez Lithium. Derhal exotermik reaksiyona girer. Buna rağmen batarya hücrelerini o kadar iyi izole etmişler ki, denizaltılarda kullanabiliyorlar.
Orası öyle de tankın bulunduğu ortam güvenilir değil :D
Icabında sabot yiyecek, mayın üstünden geçecek tankın bataryasının delinmemesi gibi bir durum söz konusu olmamakla birlikte en azından ona göre tedbir alınıp son derece akıllıca bir dizayn yapılması lazım
Tabii ki! Kalkıp sabotun delebileceği yere koymayacaklar bu bataryaları. Mühimmatı nasıl korumalı bölgede tutuyorlarsa, bataryalarda ona göre emniyetli bir bölgeye yerleştirilecektir.

Þimdi araba bataryalarını nasıl emniyetli biryere koyarız diye düşünüyorlar İngiltere'de. En ufak çarpışmada bataryalarda bir arıza olduğunda bataryanın tasarım şeklinden ötürü, tamamı çıkarılıp atılıyor. Bu durumda araba fiyatının çok büyük bölümünü batarya fiyatı oluşturduğundan, arabalar "Write-Off" (çöpe atılacak) olarak kabul ediliyor. Onun için bir çok sigorta şirketi elektrikli arabaları sigortalamaktan imtina ediyor.
Yeni batarya tasarımında modüler ve tamir edilebilir bir yapı düşünülüyor. Ford ve GM bu konuda başı çekiyor. Ama Tesla'lar hala tamir edilemez bataryalar kullanıyor.

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/scratched-ev-battery-your-insurer-may-have-junk-whole-car-2023-03-20/ Mesajı Paylaş

Bu kadar büyük faydaları varsa bu hibrit tank işine niye kimse girmedi? Bu teknolojinin kritik bir zorluğu var demek ki? Mesajı Paylaş

#848
gelecek elektrikli olacak gibi bir öngörü var bende katılıyorum ama hidrojen de ilginç bir sistem. Piller bir yerden sonra teknolojik yeterliliğe ulaşacaklardır benim düşünceme göre de ama bazen de olmadım mı olmuyor bakarsın 50 yıl geçmiş dünyayı sırtlayacak ucuz kolay güvenli kapasiteli bir pil üretilememiş. O zaman işte bu hidrojen uygarlığımızın elektriğe geçmesinde B planı olabilir.

Bilmeyen arkadaşlar hidrojeni patlayıcı görünce lpg gibi bir şey konuşuluyor sanabilir ama alakası yok hidrojen kimyasal yolla elektrik üretmek için kullanılıyor piston miston patlama yok. bu sistemde en az Tesla kadar elektrikli araç aslında tamamen. Tabiki enerjiyi hidrojen üretip tankerle taşımak yerine elektrik kabloları ile taşıma uygarlığımız için daha mantıklı bu yüzden umuyoruzki piller başarılır.

Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Sahi bizde reis sınıfı denizaltılarda lithuim ion pil kullanmıyormuyuz tıpkı soryu sınıfı gibi

Kurşun asit piller yerine Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz