Tank Modernizasyonu

Başlatan levo, 08 Eylül 2009, 14:42:39

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: serkan1976 - 10 Eylül 2023, 19:05:23
Bu kadar büyük faydaları varsa bu hibrit tank işine niye kimse girmedi? Bu teknolojinin kritik bir zorluğu var demek ki?

Hibrit teknolojisinin sivil araçlarda yayılarak elektrikli sürüş üniteleri, ecu'ların vs. Konseptten ürüne dönüşmesiyle ve arz- talep oranının artmasıyla gündeme geldi. Sivil otomotiv pazarında bile bu işi hakkıyla yapan bir araba serisi çıkmadı. Yemi Qashqai e-power'lar önemli mesela.
Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


https://youtu.be/blsdfKN19Ig?si=Efd0IClXcWyxuq21

Bu videonun 10:00' cu dakikadan itibaren izlenirse bir çok teknik soru cevaplanabilir. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;


1- 380 hp dizel motor + yakıt

2- 420 hp dizel motor(sadece jenaratör görevi üstlenecek) + yakıt (jenaratör görevli dizel motor için)+ 2 elektrikli motor + lithium batarya bloğu + soğutma sistemi


1. donanım normal içten yanmalı dizel sistem ; 2. donanım hibrit sistem ... Doğru mu?

Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 10 Eylül 2023, 18:56:18
Alıntı yapılan: Heartbang - 10 Eylül 2023, 18:26:08
Alıntı yapılan: Yasar - 10 Eylül 2023, 18:09:19
Alıntı YapLityum bataryaların yanıcılığı sorununu nasıl çözdüler acaba?

Doğru imal edilmiş bataryalar kullanıldığı ve şarj sisteminde arıza olmadığı sürece Lithium-Ion bataryalar sağlam ve güvenilir bataryalardır. Bugünkü elektrikli arabaların neredeyse tamamında artık Li-İon bataryalar kullanılıyor. İnsan hayatını ilgilendiren durumlarda bu bataryalara güveniliyorsa, demekki ilk versiyon bataryalardaki sıkıntılar aşılmış demektir. Japon'lar Soryü ve Taigei sınıfı denizaltılarda da Li-Ion bataryalar kullanıyorlar. Suyu ve nemi sevmez Lithium. Derhal exotermik reaksiyona girer. Buna rağmen batarya hücrelerini o kadar iyi izole etmişler ki, denizaltılarda kullanabiliyorlar.
Orası öyle de tankın bulunduğu ortam güvenilir değil :D
Icabında sabot yiyecek, mayın üstünden geçecek tankın bataryasının delinmemesi gibi bir durum söz konusu olmamakla birlikte en azından ona göre tedbir alınıp son derece akıllıca bir dizayn yapılması lazım
Tabii ki! Kalkıp sabotun delebileceği yere koymayacaklar bu bataryaları. Mühimmatı nasıl korumalı bölgede tutuyorlarsa, bataryalarda ona göre emniyetli bir bölgeye yerleştirilecektir.

Þimdi araba bataryalarını nasıl emniyetli biryere koyarız diye düşünüyorlar İngiltere'de. En ufak çarpışmada bataryalarda bir arıza olduğunda bataryanın tasarım şeklinden ötürü, tamamı çıkarılıp atılıyor. Bu durumda araba fiyatının çok büyük bölümünü batarya fiyatı oluşturduğundan, arabalar "Write-Off" (çöpe atılacak) olarak kabul ediliyor. Onun için bir çok sigorta şirketi elektrikli arabaları sigortalamaktan imtina ediyor.
Yeni batarya tasarımında modüler ve tamir edilebilir bir yapı düşünülüyor. Ford ve GM bu konuda başı çekiyor. Ama Tesla'lar hala tamir edilemez bataryalar kullanıyor.

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/scratched-ev-battery-your-insurer-may-have-junk-whole-car-2023-03-20/
Aslında lityum iyon bataryayı dizel yakıtın içinde saklamak hem soğutma hem de zırhlandırma alanındaki sorunları çözebilir! Sayın serkan1976 yazınca aklıma geldi. Mesajı Paylaş

#854
o zaman hibrit sistem olmazki hidrit başka bir şeydir toyota nın hibrit araçları öyle çalışmıyor yani motor jeneratör filan değil Toyota da direk tekerleri döndürüyor hibrit motor. Motoru jeneratöre bağla ceyran üret onunla tekere bağlı elektrik motorunu çalıştır hibrit böyle bir sistem değil ki. Bir bidon mazotu motorda mekanik enerjiye çevirip sonra o mekanik enerjiyi tekrar dönüştürüp elektrik enerjisine çevirip sonra onu birde depolayıp kimyasal enerjiye çevirip sonra o kimyasal enerjiyi elektrik enerjisine çevirip sonra o elektrik enerjisini elektrik motoru ile harekete çevirmek verimsizliğin dibidir bence ama belki de askeriyede o kadar verimsizlik göze alınmıştır. Toyota nasıl yapıyor büyük oranda hareketi tekere eski usul aktarıp çok verimsiz yerlerde ürettiği elektriği kullanıyor kayıp boşa harcanan bazı durumlarda enerjiyi elektriğe çeviriyor depoluyor sonra kullanıyor filan. Ama toyota bir köşede jeneratör çalıştırıp arabayı elektrikle sürmüyor o zaman verimli olmaz çünkü. Olsaydı zaten 1920 de en geç bunu yaparlardı her şey o zamanda vardı

Yanlış anlaşılmasın itiraz etmiyorum bu olur olmaz demiyorum ama birileri iyice anlatması lazım bu konuşulan jeneratör olacak fikri hibrit sistem değil çünkü. Hibrit zaten karma sistem gibi bir anlamı var şeydir jeneratörün nesi karma akıl var mantık var tek bir çeşit güç sistemidir jeneratörle ceyran üretip arabayı sürmek. Benim anladığım bazı askeri avantajlar nedeni ile bu araçlarda biraz verimsizlik göze alınmış olabilir. Toyota da tamamen verim için yapılan şey askeri sistemde başka faydalar için olabilir belki de.

Ben fikrimi söyleyim biz motorsuzluktan küçük motorla araç nasıl sürülür diye kafa yormaktan zihni sinir icatlara girdik. En doğru olan şey Almanlar gibi güzel bir 1500 BG motoru yapıp hareketi onunla tekere iletmektir bundan daha verimli iyi bir sistem yok. Olmuyacak işler deniyoruz bence. Hibrit motoru toyota gibi yapacaksak o zaman olur ama ondada yine 1500 bg motor lazım yada hangi araca ne güç lazımsa o motor yine lazım çünkü bu araçlar sadece motorun ürettiği güç ile hareket edecek durumlara göre tasarlanmak zorunda pille desteklesende o tank yine 1500 by yada zırhlı araç 500 bg olmak zorunda. Böyle oluncada o işi yapmak anlamlı gelmez adamlara yada anlamlı gelsede o iş yani toyotanın hibrit motoru gibi bir mühendislik eseri öyle bir atelye köşesinde üç tane mühendisin becereceği iş olmaz Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

#855
Alıntı Yapo zaman hibrit sistem olmazki hidrit başka bir şeydir toyota nın hibrit araçları öyle çalışmıyor yani motor jeneratör filan değil Toyota da direk tekerleri döndürüyor hibrit motor. Motoru jeneratöre bağla ceyran üret onunla tekere bağlı elektrik motorunu çalıştır hibrit böyle bir sistem değil ki.
Sn re,
Yanlış düşünüyorsunuz.
"Hybrid" demek melez, karışık ya da kırma anlamında bir sözcüktür.
Hibrit motor demek birden fazla teknolojiyi harmanlayıp, karıştırarak ortaya çıkarılan bir güç ünitesi demektir,

Burada da içten yanmalı dizel motora takılan alternatör sayesinde üretilen elektrik enerjisi ile elektrik motorlarına tahrik sağlıyorsunuz. Aynı zamanda bu alternatör ile şarj ettiğiniz bataryalardan aldığınız enerjiyi de tahrik için motora veriyorsunuz. Aslında 3 değişik enerji üretim sistemini kullanarak tam bir hibrit/kırma güç ünitesi oluşturmuş oluyorsunuz.

Nissan XTrail E-Force aracı, aynen bu sistemle tahrik alıyor, ve hibrit motor olarak geçiyor. Honda CRV hibrit te de aynı benzer bir tahrik sistemi var. Bunların en büyük özelliği transmisyon yok. Yani bildiğimiz konvansiyonel vites kutusu yok. (Videoda teknik arkadaşın bahsettiği transmisyon, alternatörün dizel motora uyumluluğu ve elektrik motorunun ürettiği tahriki sürüm paletlerine aktarma için kullanılan sabit dişli kutulardır) MTU motorunun yanındaki, motor kadar büyük RENK vites  kutusuna gerek kalmıyor.

Bugün otomobillerde kullanılan hibrit motorlar:
1. Plug-in hibrit : ana motor içten yanmalı. Ama ayrı bir kablo ile bataryalar şarj oluyor. İlk 70-80km yolu araba bataryadan gelen akımla alıyor. Daha sonra normal motor ve şanzıman devreye giriyor.
2. Toyota nın kullandığı hibrit : motor ve şanzıman var. Bataryaları şarj ediyor. Düşük hızlarda batarya ile yüksek hızlarda batarya ve motor beraber çalışarak tahrik sağlanıyor.
3. Sn Battlestar'ın videosundaki ve Nissan XTrail E-Force daki hibrit sistem.

Sn re,
Bir çok dizel tren lokomotifleri de bu şekilde çalışır. Adına da elektro-dizel denir. Dizel motor alternatör aracılığıyla akım üretir. Bu akım lokomotifin tekerlerine bağlı elektrik motorlarını çevirir ve tahrik verir.  Bu sistem bir çeşit hibrit güç ünitesi dir.

Aselsan ve Tülomsaş'ın beraber ürettikleri HSL700 lokomotifi de elektro-dizel dir. Ancak bu lokomotifde ayrıca bataryalar vardır. Dizel motor bu bataryaları şarj eder. Ayrıca bataryalar dışarıdan da şarj edilebilir.
Yeri geldiğinde aynen yukarıdaki videodaki gibi, batarya ve dizel beraber veya bireysel çalışarak tahrik ve güç sağlarlar. Bu da hibrit güç ünitesi olarak geçer.

https://www.otometre.com/2019/02/design-turkey-2018-iyi-tasarm-odullu.html Mesajı Paylaş

#856
Alıntı yapılan: serkan1976 - 10 Eylül 2023, 21:53:28
1- 380 hp dizel motor + yakıt

2- 420 hp dizel motor(sadece jenaratör görevi üstlenecek) + yakıt (jenaratör görevli dizel motor için)+ 2 elektrikli motor + lithium batarya bloğu + soğutma sistemi


1. donanım normal içten yanmalı dizel sistem ; 2. donanım hibrit sistem ... Doğru mu?

Hayır. Bence siz de yanlış anlıyorsunuz Sn serkan1976.

Dizel motorun ürettiği bir mekanik güç yok. Bu motor sadece alternatör aracılığıyla bataryaların şarjı ve paletleri süren motorlara gerekli olan elektrik enerjisini üreten bir jeneratör.
Paletleri devamlı süren 2 adet elektrik motoru. Bu motorlarda gücü, ya doğrudan alternatörden ya da bataryalardan veya her ikisinden birlikte alıyor.
Vites kutusu yok bu sistemde. Elektrik motorları doğrudan paletleri sürüyor. Sürebilmeleri için gerekli elektrik enerjisini de "dizel jeneratör" ve bataryalardan alıyor. Mesajı Paylaş

Doğalgaz çevrim santralinden çıkan elektriği gerilim hattıyla araca iletmek yerine direkt santrali jeneratör olarak aracın içine koyuyoruz işte yahu. :)

Önemli olan tank sürekli aktif olursa jeneratör elektrik üretiminde sıkıntı yaşamamalı. Yani 1-2 saat pilden güç alan aracı arada bir jeneratör ile doldurmak sorun olmaz ama uzun intikallerde vs jeneratör elektrik üretimi anlık tüketimden az olursa sorun olabilir.

Bunu heralde düşünmüşlerdir. Kuruntuya gerek yok. Mesajı Paylaş

Hibrit sistemi mükemmelmiş gibi güzelce anlatıyorsunuz , Tork harika , aktarma transmisyon yok , dizeli kapat elektrikle kritik harekatlarda Silence sürüş...

Tamam da bu anlatılan sistemin parçalarını jenaratör, dizel motor, lithium pil, elektrik motoru vs en kalitelisini üreten ecnebiler...
Ama bunu yapan biz , bu nasıl oluyor ? Bu parçaların en mükemmelini üreten ülkeler henüz bu işe niye CİDDİ olarak atlamıyor?

Yani "dizel motorlara bu kadar yatırım yapılmış , pazarı var vs tabiki bu sistemle devam etmeleri normal " gibi bir açıklama beni tatmin etmiyor...
Bu hibrit sistemin sorunu ne? Mesajı Paylaş

#859
Alıntı yapılan: Yasar - 11 Eylül 2023, 02:22:49

Sn re,
Yanlış düşünüyorsunuz.
...

Burada da içten yanmalı dizel motora takılan alternatör sayesinde üretilen elektrik enerjisi ile elektrik motorlarına tahrik sağlıyorsunuz. Aynı zamanda bu alternatör ile şarj ettiğiniz bataryalardan aldığınız enerjiyi de tahrik için motora veriyorsunuz. Aslında 3 değişik enerji üretim sistemini kullanarak tam bir hibrit/kırma güç ünitesi oluşturmuş oluyorsunuz.
...

hibrit motor klasik motorlu aracın elektrik enerjisi ilede sürülebilmesidir ve bu lazım elektriği de kendisinin üretmesidir. Üstüne basa basa söylüyorum İstanbul'dan Antalya'ya hibrit bir araba ile giderseniz yolun atıyorum % 95 i klasik motor gibi gider kalan % 5 i hibrit teknoloji ile ziyan edilen elektriğin tasarruf edilip sistemi desteklemek için takviyesi ile olur. Yani hibrit demek ceyran üretip arabayı elejktrikle sürmek değildir. Hibrit motor ürettiği hareketi tekere dişliler ile iletir Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz