Tank Modernizasyonu

Başlatan levo, 08 Eylül 2009, 14:42:39

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#860
Alıntı yapılan: re - 12 Eylül 2023, 12:22:45Hibrit motor ürettiği hareketi tekere dişliler ile iletir

O hibritin türüne göre değişir.

Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Eylül 2023, 11:25:22
Bu parçaların en mükemmelini üreten ülkeler henüz bu işe niye CİDDİ olarak atlamıyor?

Çünkü sahada henüz kendini kanıtlamadı. Herkes birbirine bakıyor; "Hangi enayi bunu ilk defa sahada deneyecek acaba? Birisi denese de beleşe öğrensek sıkıntılarını..." diye! Mesajı Paylaş

#861
Alıntı yapılan: re - 12 Eylül 2023, 12:22:45
Alıntı yapılan: Yasar - 11 Eylül 2023, 02:22:49

Sn re,
Yanlış düşünüyorsunuz.
...

Burada da içten yanmalı dizel motora takılan alternatör sayesinde üretilen elektrik enerjisi ile elektrik motorlarına tahrik sağlıyorsunuz. Aynı zamanda bu alternatör ile şarj ettiğiniz bataryalardan aldığınız enerjiyi de tahrik için motora veriyorsunuz. Aslında 3 değişik enerji üretim sistemini kullanarak tam bir hibrit/kırma güç ünitesi oluşturmuş oluyorsunuz.
...

hibrit motor klasik motorlu aracın elektrik enerjisi ilede sürülebilmesidir ve bu lazım elektriği de kendisinin üretmesidir. Üstüne basa basa söylüyorum İstanbul'dan Antalya'ya hibrit bir araba ile giderseniz yolun atıyorum % 95 i klasik motor gibi gider kalan % 5 i hibrit teknoloji ile ziyan edilen elektriğin tasarruf edilip sistemi desteklemek için takviyesi ile olur. Yani hibrit demek ceyran üretip arabayı elejktrikle sürmek değildir. Hibrit motor ürettiği hareketi tekere dişliler ile iletir
Sn re,
Sizin anlattığınız sadece bir çeşit hibrit . Bunun yukarıda izah ettiğim gibi çok çeşidi var.

Hibrit = kırma , karma, melez, karışık Mesajı Paylaş

#862
Olabilir bende öğreniyorum sayenizde. Demekki aracın içinde jeneratör çalıştırıp tesla gibi bir gövdeyi o elektriklede sürmek hibrit oluyor tamam bunu öğrendim bende kabul ediyorum. Hibrit denince akla gelen Toyota böyle bir sistem değil mesela ama demek ki öbürü de oluyormuş

Þimdi sorumuz şu olmalı. Diyelim ki motor sadece bir alternatörü yani jeneratör diyelim öyle çalışıyor tekere dişli ile bağı yok elektrik üretiyor onu kullanıyor
Bu durumda 500 bg motor kullanan bir zırhlı araç 300 bg motor ile jeneratörü çalıştırıp elektrik depolayarak çalışır mı yani pildeki güçle jeneratörün gücü bir araya gelince 500 bg isteyen bir zırhlı araç yürür mü. Teorikte yürür tabiki akıl var mantık var garajda yada durakladığında boş durmaz sakin sakin çalışır depolar elektriği onun takviyesi ile aynı güç 300 bg motorla da çözülür.  Ama Trakya'dan bir mekanize piyade biliği diyelim hücuma geçti Atina'ya kadar durmadan savaşacaklar o zaman darboğaza girecek sistem mutlaka yani otobüste cep telefonu ile filim izlemek gibi olacak durum pil bitecek 300 bg jeneratör ile baş başa kalınacak verim kaybı hesaba katmasak ta araç 300 bg ile çalışacak. Demek ki hibrit motorluya geçerseniz de klasik araçtaki kadar en az motora ihtiyaç vardır. Çünkü savaş öngörülmeyen durumlar dayatır pil boşalacak bu belli.

Benim aklıma verimden ziyade askeri araçların her an harekete hazır olması ihtiyacı geliyor ve bazı anlarda aşırı sessiz olma ihtiyacı geliyor. Elektrikli bir sistem bisiklet gibi sessiz olabilir ve üstüne füze gelirken saniyesinde on metre ileri sıçrayabilir. Hibrit derdi olanlar bence böyle umulmadık faydalar ile motive oluyorlar tasarruf için değil çünkü fazla tasarruf edecek bir şey yok ve motor gücünü düşürecek bir durumda yok.

Bence bir zırhlı araç eğer şu anda 500 bg ile çalışıyor ise onu hibrit sisteme geçirince 600 bg motor takmak gerek eğer full jeneratör ile çalışacak ise.
Mesajı Paylaş
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Þöyle diyelim o zaman. Motor, transmisyon güç grubu yerine, aynı motor, (jeneratör??) elektrik motorları ve bir miktar batarya, aynı ağırlik ve hacme sığar mı acaba ? Mesajı Paylaş

Sn.yaşar mtu881 ile bizim fırtına e motorunu kıyaslamış.

Transmisyon ve motor kullanmadığı için.

Bunun yerine

Jenaratör motoru tabiki elektrik motoru kullandığı için

Daha az yer kaplıyor yanmalı motora göre...

Düşünün 1500 litre yakıt deposu yerine 250 litre yakıt deposu yetiyor...

Daha fazla beygir ve tork cabası

Ben olsam prototip m60 e yani elektrikli denerim Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 11 Eylül 2023, 02:22:49
Alıntı Yapo zaman hibrit sistem olmazki hidrit başka bir şeydir toyota nın hibrit araçları öyle çalışmıyor yani motor jeneratör filan değil Toyota da direk tekerleri döndürüyor hibrit motor. Motoru jeneratöre bağla ceyran üret onunla tekere bağlı elektrik motorunu çalıştır hibrit böyle bir sistem değil ki.
Sn re,
Yanlış düşünüyorsunuz.
"Hybrid" demek melez, karışık ya da kırma anlamında bir sözcüktür.
Hibrit motor demek birden fazla teknolojiyi harmanlayıp, karıştırarak ortaya çıkarılan bir güç ünitesi demektir,

Burada da içten yanmalı dizel motora takılan alternatör sayesinde üretilen elektrik enerjisi ile elektrik motorlarına tahrik sağlıyorsunuz. Aynı zamanda bu alternatör ile şarj ettiğiniz bataryalardan aldığınız enerjiyi de tahrik için motora veriyorsunuz. Aslında 3 değişik enerji üretim sistemini kullanarak tam bir hibrit/kırma güç ünitesi oluşturmuş oluyorsunuz.

Nissan XTrail E-Force aracı, aynen bu sistemle tahrik alıyor, ve hibrit motor olarak geçiyor. Honda CRV hibrit te de aynı benzer bir tahrik sistemi var. Bunların en büyük özelliği transmisyon yok. Yani bildiğimiz konvansiyonel vites kutusu yok. (Videoda teknik arkadaşın bahsettiği transmisyon, alternatörün dizel motora uyumluluğu ve elektrik motorunun ürettiği tahriki sürüm paletlerine aktarma için kullanılan sabit dişli kutulardır) MTU motorunun yanındaki, motor kadar büyük RENK vites  kutusuna gerek kalmıyor.

Bugün otomobillerde kullanılan hibrit motorlar:
1. Plug-in hibrit : ana motor içten yanmalı. Ama ayrı bir kablo ile bataryalar şarj oluyor. İlk 70-80km yolu araba bataryadan gelen akımla alıyor. Daha sonra normal motor ve şanzıman devreye giriyor.
2. Toyota nın kullandığı hibrit : motor ve şanzıman var. Bataryaları şarj ediyor. Düşük hızlarda batarya ile yüksek hızlarda batarya ve motor beraber çalışarak tahrik sağlanıyor.
3. Sn Battlestar'ın videosundaki ve Nissan XTrail E-Force daki hibrit sistem.

Sn re,
Bir çok dizel tren lokomotifleri de bu şekilde çalışır. Adına da elektro-dizel denir. Dizel motor alternatör aracılığıyla akım üretir. Bu akım lokomotifin tekerlerine bağlı elektrik motorlarını çevirir ve tahrik verir.  Bu sistem bir çeşit hibrit güç ünitesi dir.

Aselsan ve Tülomsaş'ın beraber ürettikleri HSL700 lokomotifi de elektro-dizel dir. Ancak bu lokomotifde ayrıca bataryalar vardır. Dizel motor bu bataryaları şarj eder. Ayrıca bataryalar dışarıdan da şarj edilebilir.
Yeri geldiğinde aynen yukarıdaki videodaki gibi, batarya ve dizel beraber veya bireysel çalışarak tahrik ve güç sağlarlar. Bu da hibrit güç ünitesi olarak geçer.

https://www.otometre.com/2019/02/design-turkey-2018-iyi-tasarm-odullu.html

Hybrid araclar ikiye ayriliyor. Seri hybrid ya da paralel hybrid araclar.
re'nin bahsettigi gibi eger seri hybrid konfigurasyonu en verimsiz olani, yani arabayi sadece elektrik motoronun tahrikiyle gitmesi, icten yanmali motorun sadece elektrik enerjisi uretiminde kullanilmasi. burada siz her iki motorda yuzde 90 verimlilige ulassaniz bile sistemin butun olarak verimliligi yuzde 80'e duser ki zaten bu bile imkansiza yakin. Bunu ticari olarak chevrolet, Volt marka arabasinda denedi ve arabayi belli bir sure sonra uretimden kaldirdi.
Prius, Honda insight gibi araclar ise paralel hybrid araclar. Burada halen transmisyon var ve re'nin bahsettigi gibi ya icten yanmali motor ya da elektrikli motor tekerleri donduruyor. En verimli konfigurasyon ve halen de kullanilan konfigurasyon bu. Bu daha karmasik dogal olarak.
Mesajı Paylaş

#866
Yapılan çalışmalar sonucunda 4 adet hibrit motor sınıfı oluşturulmuştur. (Sivil Otomotiv Sanayinde)

Mikro Hibrit Sınıfı: Hibrit motorlu araçların en basit olanı bu sınıfa dahildir. Start-stop teknolojisi mikro hibrit sınıfının bir ürünüdür. Trafikte seyir halindeki araç durduğunda benzinle çalışan motorun da otomatik olarak durması suretiyle benzin tüketimini en aza indirgeyen bir motor sistemidir.

Mild Hibrit Sınıfı: Aracın durması için frene basıldığında benzin motoru da durdurulur. Mild hibrit sınıfına dahil olan araçlarda fren yapıldığında elektrik motorunun kaybettiği enerjinin yerine konması sağlanır.

Full Hibrit Sınıfı: Mild hibrit sınıfından aracın yalnızca elektrikle çalışan motora sahip olduğu türevne full hibrit sınıfı adı verilir.

Plug-in Hibrit Sınıfı: Bu tarz motora sahip olan otomobillerde hem benzin hem de elektrikle çalışan motor bulunur. Tüm bunlara ek olarak elektrikli araçlarda olduğu gibi bir prizden şarj edilebilme özelliği de mevcuttur. Araçtaki priz kullanılarak şehir şebekesinden yararlanılarak elektrikli motorun şarj edilmesi sağlanır.




Sayın Battlestar'ın attığı videoda FNSS mühendisi 10:16 saniyede diyor ki " Bu aracın hareketinden tamamen elektrik motorları sorumlu , jeneratör üzerinde kullandığımız dizel motorun aracın hareketiyle doğrudan mekanik bir bağlantısı yok..." Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: re - 12 Eylül 2023, 15:52:51
Olabilir bende öğreniyorum sayenizde. Demekki aracın içinde jeneratör çalıştırıp tesla gibi bir gövdeyi o elektriklede sürmek hibrit oluyor tamam bunu öğrendim bende kabul ediyorum. Hibrit denince akla gelen Toyota böyle bir sistem değil mesela ama demek ki öbürü de oluyormuş

Þimdi sorumuz şu olmalı. Diyelim ki motor sadece bir alternatörü yani jeneratör diyelim öyle çalışıyor tekere dişli ile bağı yok elektrik üretiyor onu kullanıyor
Bu durumda 500 bg motor kullanan bir zırhlı araç 300 bg motor ile jeneratörü çalıştırıp elektrik depolayarak çalışır mı yani pildeki güçle jeneratörün gücü bir araya gelince 500 bg isteyen bir zırhlı araç yürür mü. Teorikte yürür tabiki akıl var mantık var garajda yada durakladığında boş durmaz sakin sakin çalışır depolar elektriği onun takviyesi ile aynı güç 300 bg motorla da çözülür.  Ama Trakya'dan bir mekanize piyade biliği diyelim hücuma geçti Atina'ya kadar durmadan savaşacaklar o zaman darboğaza girecek sistem mutlaka yani otobüste cep telefonu ile filim izlemek gibi olacak durum pil bitecek 300 bg jeneratör ile baş başa kalınacak verim kaybı hesaba katmasak ta araç 300 bg ile çalışacak. Demek ki hibrit motorluya geçerseniz de klasik araçtaki kadar en az motora ihtiyaç vardır. Çünkü savaş öngörülmeyen durumlar dayatır pil boşalacak bu belli.

Benim aklıma verimden ziyade askeri araçların her an harekete hazır olması ihtiyacı geliyor ve bazı anlarda aşırı sessiz olma ihtiyacı geliyor. Elektrikli bir sistem bisiklet gibi sessiz olabilir ve üstüne füze gelirken saniyesinde on metre ileri sıçrayabilir. Hibrit derdi olanlar bence böyle umulmadık faydalar ile motive oluyorlar tasarruf için değil çünkü fazla tasarruf edecek bir şey yok ve motor gücünü düşürecek bir durumda yok.

Bence bir zırhlı araç eğer şu anda 500 bg ile çalışıyor ise onu hibrit sisteme geçirince 600 bg motor takmak gerek eğer full jeneratör ile çalışacak ise.
Sn re,
Son parağrafınıza cevap: tam tersi.
Elektrik motoru kayıpları çok daha azdır. 300HP jeneratörün ürettiği elektrik ile bataryaları da şarj ediyorsunuz ve bu bataryalardan güç kullanıyorsunuz. Toplam olarak çalışan elektrik motorunun ortaya çıkardığı beygir gücü daha fazla olacaktır.
Siz zannediyormuşsunuz ki 1500HP'lik MTU motoru devamlı bu güçle yol alıyor. Ancak bir yokuş çıkarken ya da ani hızlanma gerektiğinde 1500HP 'ye ihtiyaç duyacaktır tank. Yoksa çok daha düşük güçle yol alır.
Elektrik motorunun bir avantajı da aynı güç veriminde mazotlu motora göre 3 kat daha fazla torque(çekiş gücü) vermesidir. Yani yük altında zorlandığında mazotlu motor, daha az çekiş verecektir.
1500HP ile yük altında mazotlu motorla devamlı gidin, kısa bir süre sonra yakıt biter.

Trakya'dan Atina'ya gidecek mazot motorlu zırhlıya da yakıt yetiştireceksiniz. Örneğin; Fırtına obüsü için her 500km'de 1500litre yakıt ikmali yapacaksınız yolda. Oysa aynı fırtınanın hibrit olanı için aynı mesafe için 250litre yakıt ikmali gerekiyor her 500km'de.

https://www.turdef.com/Article/mkes-firtina-blows-silently/593

Orduların makine bakım üniteleri var. Tankçılar aynı zamanda yolda tamir eğitimi de alırlar. Ona göre yedek parça stokları var. İçten yanmalı motorlu aracın sürüşü ile elektrikli motorlu aracın sürümü farklı olacaktır.
Orduların arka plan eğitim ve bakım konusunda köklü yenilenmeden geçmeleri gerekecektir. O bakımdan önce bu hibrit motorlu zırhlıları kullanacaklara bu teknolojiyi kabullendirmek gerekiyor. Bu aşılması gereken en büyük engel aslında.
Mesajı Paylaş

#868


Sayın Battlestar'ın attığı videoda FNSS mühendisi 10:16 saniyede diyor ki " Bu aracın hareketinden tamamen elektrik motorları sorumlu , jeneratör üzerinde kullandığımız dizel motorun aracın hareketiyle doğrudan mekanik bir bağlantısı yok..."

Araç tamamen 2 elektrik motoruyla hareket ediyor ve bu 2 elektrikli motor enerji ihtiyacını ; dizel motorun alternatörü döndürüp doldurduğu lithium ion pillerden karşılıyor (Sessiz modda)

Eğer ki piller boşalırsa doğrudan dizel motorun çalışmasıyla üretilen elektrik enerjisiyle yine elektrik motorları çalışarak araç harekata devam ediyor (Daha sesli modda)

Ben mühendisin söylediklerinden bunları anladım...Bu sistemin tam adı nedir onu da bilmem (Mühendis bu sisteme "seri hibrit sistemi" demiş) ...Adam aynen bunları söylemiş....

Ayrıca bu zırhlı araç 18 tonluk bir araç , bu sistem 65 tonluk tankta işe yarar mı orasını bilemem , mühendislik bilgisi fazla üstadlarımız açıklasın , ekstra ne takviye sistemler lazım 18 ton yerine 65 ton araç için? Mesajı Paylaş

#869
Alıntı yapılan: serkan1976 - 12 Eylül 2023, 17:55:09


Sayın Battlestar'ın attığı videoda FNSS mühendisi 10:16 saniyede diyor ki " Bu aracın hareketinden tamamen elektrik motorları sorumlu , jeneratör üzerinde kullandığımız dizel motorun aracın hareketiyle doğrudan mekanik bir bağlantısı yok..."

Araç tamamen 2 elektrik motoruyla hareket ediyor ve bu 2 elektrikli motor enerji ihtiyacını ; dizel motorun alternatörü döndürüp doldurduğu lithium ion pillerden karşılıyor (Sessiz modda)

Eğer ki piller boşalırsa doğrudan dizel motorun çalışmasıyla üretilen elektrik enerjisiyle yine elektrik motorları çalışarak araç harekata devam ediyor (Daha sesli modda)

Ben mühendisin söylediklerinden bunları anladım...Bu sistemin tam adı nedir onu da bilmem (Mühendis bu sisteme "seri hibrit sistemi" demiş) ...Adam aynen bunları söylemiş....

Ayrıca bu zırhlı araç 18 tonluk bir araç , bu sistem 65 tonluk tankta işe yarar mı orasını bilemem , mühendislik bilgisi fazla üstadlarımız açıklasın , ekstra ne takviye sistemler lazım 18 ton yerine 65 ton araç için?
Sn serkan1976,
Þimdi oldu. Olayı çözmüşsünüz.
Yukarıda e-fırtına ile ilgili bir link vermiştim;
https://www.turdef.com/Article/mkes-firtina-blows-silently/593
Bu linkin içinde en altında fırtınaya uygulanan sistem verileri var. Sistem 47 tonluk aracı hareket ettiriyor.
Kullanacağınız jeneratörün kapasitesini ve elektrik motorlarının gücünü arttırıp, batarya hücre adedini de arttırırsanız 70 tonluk tankı da sürersiniz.

Not : bu sistem o videodaki ile aynı. Yalnız duvardaki fişe takıp bataryaları da şarj edebiliyorsunuz MKE'nin sisteminde. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz