(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi

Başlatan SKYWOLF, 25 Ekim 2009, 11:08:34

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Türkiye Kendi İstihbarat Uçağını Yapıyor

Heron krizi, savunma sanayiinde yerli üretimin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi
25 Ekim 2009 Pazar, 09:58

İsrail'le 2005 yılında anlaşması yapılan fakat yılan hikâyesine dönen Heron'ların teslimatıyla ilgili bilmece devam ederken Türk şirketleri yerli üretim için çalışmalarına hız verdi. Zaman gazetesinin haberine göre, Türkiye'nin kendi üreteceği istihbarat uçakları için Baykar Makine Sanayii ve Vestel Savunma Sanayii çekişiyor. Baykar'ın 'Çaldıran' ismini verdiği casus uçak, geçtiğimiz ay deneme uçuşu sırasında Sinop'ta düştü. Fakat ikinci denemede uçuşu başarıyla tamamladı. Vestel'in 'Karayel' isimli uçağı ise geçtiğimiz günlerde yine Sinop'ta yere çakıldı. Fakat Vestel Savunma Sanayii de çalışmalarına tüm hızıyla devam ediyor. Savunma Sanayi Müsteşarlığı yetkililerinden alınan bilgiye göre, yer kontrol istasyonlarından verilen talimatlarla uçaklar istenilen yüksekliğe daha hızlı çıkması için zorlandı. Bu yüzden de kazalar yaşandı. Fakat yetkililer, bu sorunun aşılacağını kaydediyor. Türk insansız hava araçlarını (İHA) kimin üreteceği 2010'da belli olacak. 2011'de ise TSK'ya teslimatın yapılması öngörülüyor. Uçakların test uçuşlarının basına yansımasının ardından her iki firmanın yetkilileri de şimdilik sessiz kalmayı tercih ediyor.

Yeni İHA'lar modern askeri izleme sistemi, uzun süreli gözlem yapma ve değişik iklim koşullarında çalışabilme yeteneğine sahip olacak. 18 bin feet yükseklikten yerdeki nesnelerin fotoğrafını çekebilecek. Türk ordusu için istihbarat toplayacak olan araçlar 10 saat havada kalabilecek. Türk İnsansız Hava Aracı (TİHA) projesi, tam olarak Heron'ların yerini almasa da Türk savunma sanayii için büyük önem taşıyor. Heron'lar ise yerli İHA'lardan daha yüksekte uçabiliyor ve daha fazla havada kalabiliyor. Teknolojik ekipman olarak da daha fazla malzemeyi üzerinde taşıyabiliyor. Savunma Sanayii yetkilileri, Türkiye'nin üreteceği uçakların tam anlamıyla Heron'ların yerini tutmayacağına fakat ülkenin kendi istihbaratını kendi teknolojisiyle toplaması açısından büyük önem taşıdığına dikkat çekiyor.

http://www.haberturk.com/ekonomi/haber/181837-Turkiye-kendi-istihbarat-ucagini-yapiyor.aspx Mesajı Paylaş
  • Gösterim 519,274 
  • Yerli Hava Sistemleri ile İlgili Gelişmeler
  • 1189 Yanıtlar


ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


#2
Arkadaslar 2 gün önce TRT haberde. TAI Fabrikasinda 10 saniye kadar TIHA´in montaj esnasini gösterdiler. Ama ne yazik´ki cok az gösterdiler.

Eğer siziler bu görüntüleri resim halinde DEFENCETURK´e koyarsaniz, beraber bu resimler inceleriz.


Saygilar

YATAGAN  :) Mesajı Paylaş

Fotoğraflar




Video: http://video.turk.net/arama/izle/33497/TUSAS-in-25.-kurulus-yildonumu---Dortkasli--http://www.network54.com/Forum/248068/post?messageid=1261512378-ANKARA/

Haber Anadolu Ajansından.

Alıntı YapTUSAÞ Havacılık ve Uzay Sanayi A.Þ. Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı, İsrail yapımı insansız hava aracı Heronlara ilişkin 1-2 gün içinde mutabakatın ilan edileceğini, 10 adetlik Herondan bir kısmının gelecek yılın ilk çeyreğinde, geri kalanın da 2010'un ilk yarısının sonuna kadar TSK'ya teslim edileceğini bildirdi.

TUSAÞ'ın 25. kuruluş yıl dönümü münasebetiyle Akıncı'daki üretim tesislerinde bir basın toplantısı düzenleyen Muharrem Dörtkaşlı, 1984 yılında kurulan şirketin, Nisan 2005'den itibaren TAI-TUSAÞ'ın birleşmesiyle çoğunluk hissenin Türk Silahlı Kuvvetleri Güçlendirme Vakfına geçtiğini kaydetti.

1990-2009 yılları arasında 2 bin 200 kişiye istihdam sağlandığını belirten Dörtkaşlı, 2010 yılında da yüzde 15 oranında istihdam artışına gitmeyi planladıklarını kaydetti.

Tasarımların tamamıyla genç bir kadroyla yürütüldüğünün altını çizen Dörtkaşlı, tasarımla uğraşan yaş grubunun ortalamasının 28 olduğunu vurguladı.

Kuruluşlarından bu yana 600 milyon dolarlık kar elde ettiklerini anlatan Dörtkaşlı, bu yıl 440 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını, gelecek yıl içinde de EF-35, uydu projeleri başta olmak üzere 130 milyon dolarlık yatırım planladıklarını bildirdi.

Ar-Ge faaliyetlerine çok önem verdiklerini vurgulayan Dörtkaşlı, bu çerçevede 80 milyon dolarlık Ar-Ge harcaması yaptıklarını kaydetti.

Bu yıl itibariyle toplam 100 proje yürüttüklerini, 15 ülke ve 32 müşteri ile çalıştıklarını belirten Dörtkaşlı, 2009-2023 yılları arasında toplam 20 milyar dolarlık bir taahhüt hacimlerinin bulunduğunu vurguladı.

TUSAÞ Havacılık ve Uzay Sanayi A.Þ. Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı, TUSAÞ'ın kurulduğu 1984 yılından bugüne kadar devlete 150 milyon dolar vergi ödediğini söyledi.

TUSAÞ'ın faaliyetlerini kendi yarattığı kaynaklarla finanse ettiğini anlatan Dörtkaşlı, bugüne kadar 278 adet F-16, 34 adet SF-260 eğitim uçağı, 59 adet CN-235 uçağı ve 30 adet AS-532 helikopter teslimatı yaptığını, müşterileri arasında ABD'den İsviçre'ye kadar çok sayıda ülke bulunduğunu kaydetti.

Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı (HÜRKUÞ) projesinde tasarım ve geliştirme çalışmalarının devam ettiğini anlatan Dörtkaşlı, ilk uçuşun 2011 yılının ilk yarısında yapılacağını söyledi.

Özgün Türk İnsansız Hava Aracı (TİHA) geliştirme projesi konusunda da bilgi veren Dörtkaşlı, 2004 yılında başladıkları çalışmaların tamamlanmak üzere olduğunu, ilk uçuşun 2010 yılının ilk yarısında, ilk teslimatın da 2011 yılının ilk yarısında yapılmasının planlandığını kaydetti.

Dörtkaşlı, kamuoyunda Heron diye bilinen uçakların ayarında olan TİHA'ların 24 saat süreyle 30 bin feet yükseklikte havada kalabileceğini ifade etti.

Dörtkaşlı, şirketin halka arzını düşünüp düşünmediklerinin sorulması üzerine, bu konuda danışmanlarla çalışma yürüttüklerini, TUSAÞ'a çok büyük bir piyasa ilgisi olduğunu ancak, şirket değerinin daha da artmasının ardından halka arzı yürürlüğe sokacaklarını söyledi.

HERONLAR GELİYOR
TUSAÞ Genel Müdürü Dörtkaşlı, İsrail yapımı insansız hava aracı Heronlara ilişkin soruya verdiği yanıtta, 1-2 gün içinde mutabakatın ilan edilerek, daha sonra da kabul çalışmalarına başlanacağını, 10 adetlik Heron siparişinden bir kısmının gelecek yılın ilk çeyreğinde, geri kalanın da 2010'un ilk yarısının sonuna kadar Türk Silahlı Kuvvetlerine taslimatının yapılabileceğini belirtti.

Heronların gecikmesinden doğan zararın İsrail'deki firma ile iş payı yükü oranında paylaşılacağını, Heronların performansından kaynaklanan gecikme cezasının ise tamamıyla İsrail tarafından üstlenileceğini söyledi.

TUSAÞ Genel Müdürü, Müşterek Taarruz Uçağı F-35'lerin geleceğine ilişkin bir soruya verdiği yanıtta, 2023'e kadar bu projeden 5-6 milyar dolarlık bir iş payı beklediklerini, yatırımlarını da bu çerçevede yaptıklarını kaydetti.

TİHA'LAR, HERONLARDAN DAHA ÜSTÜN OLACAK
Dörtkaşlı, Türk İnsansız Hava Aracı'nın (TİHA) neden geciktiğine ilişkin soruya yanıt verirken, gecikmenin, müşteriden gelen ilave talepler çerçevesinde yapılan yenilemelerden kaynaklandığını söyledi.

TUSAÞ Genel Müdürü Dörtkaşlı, Türkiye'nin, 19 yıllık bir İnsansız Hava Aracı geçmişinin bulunduğuna da dikkati çekti.

17 metrelik kanat açıklığına sahip olacak 1,5 ton ağırlığındaki insansız hava araçları, 250 kg yük taşıyabilecek. Heronlara göre üstünlüklere de sahip olması planlanan TİHA'ların 2011 yılında Türk Silahlı Kuvvetlerine teslim edileceği belirtildi.

TUSAÞ Yönetim Kurulu Başkanı Atalay Efeer, savunma sanayiinde holdingleşme modeline ilişkin soruya verdiği yanıtta, Vakıf şirketlerinin zaten holding gibi çalıştıklarını, Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı'nın da savunma sanayii şirketlerini iyi bir koordinasyon ile yönettiğini vurguladı.

''Türkiye'de Havacılık Sanayii Tarihi'' kitabının yazarı Bülent Yılmazer, Türkiye'de havacılığın erken başlamasına rağmen neden gelişmediğine yönelik soruya, İkinci Dünya Savaşı'nın ardından Türkiye'ye çok sayıda uçak verilmesinin, özgün üretimin ilerlememesinde etkili olduğunu ifade etti.

TUSAÞ Yapısal ve Uydu Grup Başkanı Bekir Ata Yılmaz, uydu projesine yönelik soru üzerine Göktürk 2 uydusunun montajına önümüzdeki 1-2 hafta içinde başlanacağını ve Göktürk 2'nin 2012 yılından itibaren yörüngede hizmet vermeye başlayacağını söyledi.
Mesajı Paylaş

 :) AVCI bey, resimler icin cok sagol!
 
Cok güzel birsey, TAI sözünü tuttu ve nihayet TIHA ucagini Proje resimlerinde göründü gibi montaj Dönemine gecirdiler.

Saygilar YATAGAN Mesajı Paylaş

#5
Alıntı Yap"Büyük insansız hava aracı 1 Nisan'da imalattan çıkacak"



Bakan Gönül, büyük insansız hava aracının 1 Nisan'da TUSAÞ'ta 'roll-out' yapacağını söyledi

ANKARA - Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, büyük insansız hava aracının 1 Nisan'da imalat yerinden dışarı çıkacağını söyledi.

TBMM'de gazetecilerin sorularını yanıtlayan Gönül, 1 Nisan'da, ''büyük insansız hava aracının TUSAÞ'ta 'roll-out' yapacağını'' (imalat yerinden dışarı çıkacağını) belirterek, bunun için yapılacak törene Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın da katılacağını söyledi.

Aracın özellikleriyle ilgili sorulara karşılık Gönül, uçakla ilgili şu bilgiyi verdi:

''Bu, büyük yerli araçtır. Miniler zaten 2 yıldır uçuyor. Neredeyse sayısı 100'e yaklaştı, bunlar uçuyor. Tamamı yerli. İhaleyi yaptık, iki firma girdi ve bunlar kendi imkanlarıyla iki taktiği geliştirdi. Sinop'ta denendiler. Kalekalıp Aykar Firması kazandı. Bunlar taktikleri üretiyorlar. 1 Nisan'da imalattan çıkacak olan, büyük tip... Bunlar havada daha çok kalıyor, daha yüksek mesafede kalabiliyor, daha uzun mesafeye gidebiliyor. Kendi imalatımız bu.''

Gönül, bir gazetecinin ''Üretim yerinden çıkacak ama uçmayacak değil mi?'' sorusuna, ''Hayır uçmayacak. Testlere tabi tutulması lazım. Ama ilk kez Türkiye'de böyle büyük bir pilotsuz uçak yapılmış olacak. Sanırım sonbahara uçar. Tabii testlerin uygun gitmesine bağlı...'' karşılığını verdi.

Bir gazetecinin ''Bu araçlardan kaç tane yapılacak?'' sorusuna Gönül, ''Prototip kendini ispat etsin, onu devam ettireceğiz. Uçak büyük olduğu için büyük bir motor kullanılıyor, 1600 beygir gücünde... Motor dışarıdan ama aksamı büyük ölçüde yerli... Ama Türkiye ilk defa böyle büyük bir gövde yapmış oldu'' dedi.

Gönül, ''Hürkuş'' adı verilen pilotlu uçağın da yakında uçurulacağını kaydederek, ''Yakında umut ediyoruz Hürkuş'u da uçuracağız. Pilotlu bir uçak. Bütün dizaynı, tamamı, her şeyi yerlidir. Motor hariç tabii... Bu eğitim uçağı ama savaş uçağı olarak da kullanılabilir. Ama asıl maksadı eğitim uçağı.... İlk defa bir uçak üretmiş oluyoruz'' dedi.

http://www.dunyagazetesi.com.tr/%E2%80%9Dbuyuk-insansiz-hava-araci-1-nisanda-imalattan-cikacak%E2%80%9D_82230_haber.html? Mesajı Paylaş

Yıllardır beklediğimiz güne 6 gün kaldı desenize :)

Bu arada 100 e yakın taktik hava aracı var yazıyor.. Bu doğru mu? o kadar ihamız var mı bizim? Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: RekarnO - 25 Mart 2010, 12:26:44
Yıllardır beklediğimiz güne 6 gün kaldı desenize :)

Bu arada 100 e yakın taktik hava aracı var yazıyor.. Bu doğru mu? o kadar ihamız var mı bizim?

Bu soruya cevap önceki bir konuda vardı.

Alıntı yapılan: AVCI - 04 Mart 2010, 11:40:59
Baykar Makina Genel müdürü Haluk bey ile uzunca bir sohbetimiz oldu.Kısaca kendisinden edindiğim bilgileri özetleyeyim.
-Taktik İHA benzeri bir mini iHA yapmışlar(Mail ile görselini alacağım izin verirse sizede yayınlarım)
-Mevcut mini İHA'dan toplam 140 adet teslim edilmiş.

-Suudi Arabistan tarafından mini İHA alım projesi için 55 derece sıcakta ABD-Alman vb ülkelerin firmalarına karşı yapılan uçuşlu testlerde sadece Baykar Makinanı mini İhası başarıyla uçmuş.
-Taktik İHA için TSK dan 12 adet sipariş alınmış.(Bunu geçen SSİK kararından da hatırlarsınız)
-Taktik İHA'nın Cirit ile silahlı İHA'ya dönüşmesi söz konusu.Aslında bu teklifi ben kendilerine götürdüm :)) onlarda olumlu baktılar ve hemen orada Roketsan temsilcisi ile görüşeceklerini   
  söylediler.İlerisi içinde akıllarında zaten bir silahlı İHA projesi olduğundan bahsettiler.
-Mini İHA lar üzerindeki motoru Çek Cumhuriyetinden bir firmadan aldıklarını öğrendim.Aynı şekilde kullanılan optiklerde Sony'den alınıyormuş.


Güzel haberler gelmeye devam ediyor.  :)
İnşallah yakın gelecekte bu haberlerde "motor hariç" kısmı olmayacak. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Þu sıralar biraz morale ihtiyacımız vardı zaten ... İlaç gibi geldi...

Bu arada 1 Nisan şakası olmasın... Mesajı Paylaş


Ben Orta Asya'dan türeyen Anadolu'da büyüyen Avrupa içlerine yürüyen Türküm...

#9
Malesef beklediğimiz görüntülü haberler yayınlanmadı ama yine de tören yapılmış ve TİHA testlere başlamak üzere üretim hattından çıkmış.

Alıntı YapMilli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, uçak modernizasyonu ile insansız hava aracı geliştirme projelerinin uçuş aşamalarını önümüzdeki aylardan itibaren kamuoyuna duyuracaklarını açıkladı.


Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Þ. (TUSAÞ) Uçuş Hattı Hangarları ve Altyapı İnşaatı Temel Atma Töreni, Akıncılar Tesisleri'nde yapıldı.

Gönül, törende yaptığı konuşmada, bugün yaptığı ziyarette, TUSAÞ'ın görev aldığı Türk İnsansız Hava Aracı, C-130 ve T-38 Eğitim Uçakları Modernizasyonu, F-35 Müşterek Taarruz Uçağı, F-16 Blok 50 ve Hür-Kuş Türk Eğitim Uçağı projeleri kapsamında gerçekleşen gelişmeleri yerinde gördüğünü söyledi.

Bakan Gönül, Uçuş Hattı Hangarları ve Altyapı İnşaatı Temeli'nin atıldığı bugünü havacılık açısından tarihi bir gün olarak nitelendirdi.

Türk Silahlı Kuvvetleri'nin (TSK) ihtiyaçlarının ülke sanayisi eliyle karşılanmasına yönelik yürütülen tedarik projelerinde, ulusal savunma sanayisine önemli görevler verildiğini ifade eden Gönül, bu görevlerin başarıyla yerine getirilmesinin sağlanması amacıyla çeşitli destek ve teşvik mekanizmaları oluşturulduğunu dile getirdi.

Türkiye'de sadece Savunma Sanayi Müsteşarlığı tarafından gerçekleştirilen zorunlu sanayi katılımı ve Offset uygulamaları ile yerli sanayinin projelere aktif katılımının sağlandığını, teknolojik kabiliyetlerinin geliştirilmesi ve ihracata yönelmelerinin mümkün olduğunu anlatan Gönül, TUSAÞ da dahil olmak üzere savunma sanayinde başarıyla faaliyet gösteren pek çok kuruluşun bugünlere gelmesinde söz konusu uygulamaların birinci derecede rol oynadığını anlattı.

Milli Savunma Bakanı Gönül, şunları kaydetti:

''Uygulanan bu sanayileşme stratejisi sonucunda Türk savunma sanayi sektörünün cirosu 2008 yılı sonunda 2,3 milyar doları, toplam ihracatı ise 784 milyon doları bulmuştur. TSK ihtiyaçlarının yurt içinden karşılanma oranı da yine 2008 sonu itibariyle yüzde 44,2 oranında gerçekleşmiştir. 2009 hesaplaması devam etmekle birlikte bu rakamların daha da artmış olduğunu tahmin ediyoruz. Türk savunma sanayindeki hazır alımlar bugün yüzde 10'lara kadar düşmüştür. Bu gelişmeyi gösteren savunma sanayimiz içinde Türkiye'nin havacılık merkezi olan TUSAÞ'ın çok özel bir yeri bulunmaktadır. Kurulduğu 1984'den bu yana kazandığı yeteneklerle, halen yürütülmekte olan pek çok önemli projede ana ve alt yüklenici olarak görev yapmaktadır. 2004-2010 yılları arasında istihdamı 2 kat, cirosu ise yaklaşık 10 kat artarak 500 milyon dolar seviyesine ulaşmış olan TUSAÞ, son dönemde hayata geçirdiği tasarım ağırlıklı projeleriyle dünya havacılık sektöründe hak ettiği yerlere doğru emin adımlarla ilerlemektedir.''

Vecdi Gönül, TUSAÞ'ın tamamen Türk mühendislerin çalışmalarıyla yürüttüğü ve günümüz havacılık teknolojisinin uç noktalarını yansıtan uçak modernizasyonu ile 17 metre kanat açıklığına sahip 24 saat havada kalacak dünya çapında bir insansız hava aracı geliştirme projelerinde nihai ürün aşamasına çok yaklaşıldığını bildirdi. Gönül,''Bu projelerin heyecanla beklediğimiz uçuş aşamalarını önümüzdeki aylardan itibaren kamuoyumuzla paylaşmayı ümit ediyorum'' dedi.

TUSAÞ'ın dünya sivil havacılık sanayinde de çok önemli bir oyuncu konumuna geldiğine işaret eden Gönül, TUSAÞ'ın kuruluşundan bugüne kadar ihracatının yüzde 50'sinin sivil havacılık ürünlerinden oluştuğunu söyledi.

TUSAÞ'ın bugün Airbus ve Boeing A350 ve 787 gibi en yeni teknoloji uçaklarının tam rekabet ortamında tasarım ve üretim ortağı olma seviyesine ulaştığını belirten Bakan Gönül, Ulaştırma Bakanlığı önderliğinde başlatılan Türkiye'nin Bölgesel Yolcu Uçağı Üretimi Projesi'nde de TUSAÞ'ın çok önemli bir alacağını kaydetti.

-''İNSANSIZ HAVA ARACI PROJEMİZ KAPSAMINDA İLK ÜRÜNÜN MONTAJI TAMAMLANDI''-

Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar da konuşmasında, Türkiye'nin 9 ortak ülkeden birisi olarak katıldığı F-35 müşterek taarruz uçağı projesi kapsamında Türk savunma sanayi için gelecek 25 yıllık dönemde öngörülen sanayi katılımının 7 milyar doları aştığını söyledi.

SÖz konusu rakamın en büyük kısmını 4 milyar dolara yakın parasal hacmi ile uçakların orta gövdelerinin üretimini ikinci kaynak olarak gerçekleştirecek olan TUSAÞ'ın iş payının oluşturduğunu anlatan Bayar, şöyle konuştu:

''Bugün Savunma Sanayi Müsteşarlığı tarafından proje kapsamında sağlanan yatırım kredisi çerçevesinde TUSAÞ tarafından gerçekleştirilen JSM İleri Kompozit İmalat Tesisi'nin ikinci faz açılış törenini gerçekleştirdik. Bu tesis ile TUSAÞ, kompozit imalatı konusundaki alt yapısını dünya çapında bir seviyeye çıkarmış olacaktır.

Milli insansız hava aracı projemiz kapsamında ilk ürünün montajı tamamlandı. Proje kapsamında ilk uçuşun önümüzdeki aylarda yapılması planlanmaktadır.''

TUSAÞ tarafından yürütülen bir diğer projenin Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nın envanterinde bulunan T-38 eğitim uçaklarının aviyonik modernizasyonunun gerçekleştirilmesi olduğunu hatırlatan Bayar, proje kapsamında prototip uçakların aviyonik modernizasyonunun TUSAÞ tarafından, geriye kalan uçakların modernizasyonunun ise 1. Hava İkmal Merkezi Bakım Komutanlığınca gerçekleştirileceğini anlattı. Bayar, birinci ve ikinci prototiplerin bu yıl içinde teslim alınmasının planlandığını ve ilk kez bir jet uçağının aviyonik entegrasyonunun TUSAÞ tarafından yapıldığını söyledi.

F-16 üretimi ve modernizasyonunda kendini ispat etmiş olan TUSAÞ'ın F-16 kapsamlı modernizasyon projesinin ana yükleniciliğini üstlenmesinin yanı sıra Ürdün ve Pakistan Hava Kuvvetleri için gerçekleştirilen projeleri de üstlendiğini ifade etti.

Bugün temeli atılan Uçuş Hattı Hangarları ve alt yapı inşaatlarının bu yılın Ekim ayına kadar tamamlanacağını ve tesislerin hizmete sokulacağını dile getiren Bayar, C-130 uçaklarının modernizasyonlarını gerçekleştiren TUSAÞ'ın dünyada uçak modernizasyonu pazarında önde gelen bir oyuncu olmasının hedeflendiğini kaydetti.

Peace Onyx 4 projesi kapsamında 30 adet F-16 Gelişmiş Blok 50 uçağının üretim, montaj, ve uçuş test ve teslimat işlemlerinin TUSAÞ tarafından Ankara'da gerçekleştirildiğine dikkati çeken Bayar, bu projedeki ilk perçin çakma faaliyetini gerçekleştirdiklerini belirtti.

Türk mühendisleri tarafından tasarlanarak üretilen Hürkuş'un ilk prototipinin uçuşunun, Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nın kuruluşunun 100. yılı olan 2011 içerisinde gerçekleştireceğini ifade eden Bayar, ''Bugün ilk montajını gerçekleştireceğimiz Hürkuş'un Avrupa Sivil Havacılık Otoritesi'nden alınacak uçuş güvenlik sertifikası ile tüm dünyada kabul görecek ve pazar bulacak bir ürün olacağının altını çizmek istiyorum'' diye konuştu.

Milli Savunma Bakanı Gönül, konuşmaların ardından butona basarak uçuş hattı hangarları ve alt yapı inşaatının temelini attı. Tesisler, TUSAÞ tarafından yürütülen programların ihtiyaçlarını karşılayacak montaj ve tadilat hangarları ile uçuş işlemleri hangarlarından oluşuyor.
AA
Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz