(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi

Başlatan SKYWOLF, 25 Ekim 2009, 11:08:34

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: serkan1976 - 28 Aralık 2023, 19:11:07
5.nesil motoru olamayan F-110 motorlu 5.nesil uçak (KAAN) stealth olmuyorken ; 5.nesil olmayan Ukrayna motorlu Anka-3 İHA  nasıl stealth oluyor ?

Motor o kadar küçük ki, ısıl iz açısından pek fark etmiyor. O yüzden Ukrayna motoruyla bile 5. nesildir Anka-3.

Ancak, bu zımbırtı asıl motorunu bekliyor, yani TF-6k'yı. Bu dronda hiç bir zaman TF-10k gibi ard yakıcılı motorları göremeyeceksiniz. Çift motorlu versiyonu ise olmazsa olmaz. En başta, radar-silik gövdeli yakıt ikmal dronu ihtiyacımız var, o yüzden o modeli şart. Tüm yollarımız TF-6k/10k'ya çıkıyor, görüldüğü üzere...

TF-6k gelene kadar, bu dron geceli gündüzlü uçacak. Gövdesi elden geçecek, Kaan'a yaklaşacak kaporta kalitesi. Sensör paketi de bu sürede hazır edilecek. Önünde uzuuuun bir yol var. Neyse ki mühimmatlarını önceden hazır etmişiz, o husus başlı başına dert olacaktı yoksa. Mesajı Paylaş

#1161
Aslında durum öyle degil 5.nesil motorlar motorun yanma odası dışında öndeki fanın ürettiği havanın bir kısmını yanma odasına gönderirken diğer kısmında motorun egzoz kısmına gönderek nozuldan cıkan ısıyı bir nebze olsun düşürürler ama yinede cıkan hava tamamen soğuk olmaz bununda avantajı daha az ısı ve daha düşük termal görünürlük olur Mesajı Paylaş

Motor ısil izi düşürmekten ziyade motorun gövdede yarattığı ısıyı düşürmek için daha fazla uğraşıyorlar.su an egzoz çıkış isisni minimum olarak 800 derecelere indirdiler ama uçağın uçtuğu yükseklikte hava -50 dereceyken motorun egosundan 800 derecelik gaz çıkışı kontrast etkisi  yaratıyor.yani sağlam bir irst sistemi yada iir başlıklı bir aa fuzesi için  resmen ben burdayım diye bağırmak anlamına gelir bu. Mesajı Paylaş

#1163
Uçuş dinamikleri açısından zor olan bir işi başarmışız kuyruksuz bir uçağı uçurarak. Bu uçuyorsa, KAAN da rahatlıkla uçacaktır mesela. Uçağın motorunun sebep olduğu ısı izi nedeniyle sorun yaratması çok önemli değil bence bu aşamada. Önemli olan radar izi bence. Radar izi istenilen seviyede az ise, zatan kullanacağı silah sistemleri ile düşman radarlarına yakalanmadan hedefi etkisiz hale getirip geri dönüş yolunda olacaktır. Kızılötesi sistemlerle bu uçağı tespit edebilmek biraz şans işi gibi geliyor bana.

İlerleyen süreçte tabi ki o sorunu da çözebiliriz. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Olaya bu uçağa yüklü som j lere nükleer başlık takıldığını düşünerek yorum yapın birde.neler değişir sizce.8000 km menzilde 200 km menzilli nükleer başlıklı som j yüklü..Neler neler olur. Çevre ülkeler bunun kesin farkındadır. Icbm tespit edilebilirken bu tespit edilmesi çok zor bi silah.tehdide çare bulması çok zor Mesajı Paylaş

Eğer TF-6000, Kaan motorunun küçük ölçekli ön çalışması ise, TF-6000'in Ukrayna motoruna göre çok daha düşük ısıl izi olması gerekir. Yine Ukrayna motoruna göre daha verimli, yakıt tasarrufu sağlayan bir motor olması gerekiyor. Dolayısıyla Anka-3 için verilen değerler Ukrayna motoruna göre ise, TF-6000 ile kalkış ağırlığı ve menzilde de ciddi iyileştirilmiş değerler görebiliriz.  Mesajı Paylaş

Anka 3'ün bu uçuşu, 2000'li yılların başında katılmak istediğimiz Dassault Neuron UCAV programına bizi almayan Fransa'ya kapak olsun.   :D

Bizi programa aldırmamak için elinden geleni ardına koymayan Yunanistan'ın da başı sağ olsun.  :D Mesajı Paylaş

TF10000 ile iki tane  som j  kullanir Mesajı Paylaş

#1168
Anka-3 bizim hava kuvvetleri plan proğram ve stratejimizde çığır açacak bir uçak olacak.
TF6000 motoruyla, bugün üzerindeki Ukrayna motorundab daha yüksek itki elde edecek.
Çok küçük. Delta kanat ve uçan kanat yapısında olduğundan zaten stealth bir uçak. Tesbiti son derece zor bir uçak olacak.

Tabii ki unutulmasın, bu uçak süpersonik uçamaz. Dolayısıyla TF10000 bu uçağa uymaz. Ama 2 adet TF6000 ile ve daha büyük versiyonu ile çok ağır mühimmat ve yakıt taşıyabilen ve çok uzun menzilli bir bombardıman uçağımız olacak. Mesajı Paylaş



Tasarımı ve dikey stabilizatörlerinin olmamasından dolayı çok başarılı bir rcs değerine sahip olmasını bekliyorum. Mesajı Paylaş
Savaş Var Denildiğinde Biz;



Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz