(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi

Başlatan SKYWOLF, 25 Ekim 2009, 11:08:34

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Þimdi bu projenin adı şekillendimi? ANKA-TP yada ANKA-B hangisi olacak? Mesajı Paylaş

ANKA' test uçuşunda düştü
'ANKA' test uçuşunda düştü
Türk mühendislerin tasarladığı insansız hava aracı ANKA, dün Eskişehir'in Sivrihisar İlçesi'nde yapılan test- kabul uçuşu sırasında kontrolsüz kalarak düştü.
Güncelleme:28 Eylül 2012 18:12

Olayla ilgili olarak Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TAI) araştırma başlattı. Ancak uzmanlar, test uçuşlarında böyle kazaların yaşanabileceğine dikkati çekti. İsrail yapımı Heron'ların yerini alacak ANKA projesi, diğer 4 test uçağı ile devam edecek.

Türk Silahlı Kuvvetleri'nin Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ndeki terör operasyonlarında havadan keşif amaçlı kullandığı İsrail yapımı Heron insansız hava araçlarının yerini alacak ANKA, dün test uçuşu sırasında kaza yaptı. Türk mühendisler tarafından tasarlanan hava aracının ilk prototibi yani test modeli, Eskişehir'in Sivrihisar İlçesi yakınlarındaki Sivrihisar Askeri Meydanı'nda gerçekleştirdiği uçuş sırasında kontrolden çıktı. 10 bin feet yani 3 bin 300 metrede temas kesilen ANKA, meydana 4 kilometre uzaklıktaki boş alana düşerek kullanılamaz hale geldi. Kazanın test- kabul sırasında meydana geldiği öğrenildi.
Reklam

HAVACILIKTA BU TÜR KAZALAR YAÞANABİLİR

Test aşamasında insanlı bir uçağa oranla insansız hava araçlarının geliştirilmesinin çok daha zor olduğunu belirten uzmanlar, bu konuda en gelişmiş teknolojiye sahip ülkelerde bile sık sık kazaların yaşandığına dikkat çekti.

İsrail'in geliştirdiği ve Türk Silahlı Kuvvetleri tarafından da kullanılan Heron'ların turboprop motorlu modeli bu yıl 29 Ocak'ta kalkıştan kısa bir süre sonra düşmüştü. Araştırmalar sonrasında uçağın gövdesinde bazı yapısal eksiklikler bulunmuş ve tüm Heron uçuşları bu sorun giderilinceye kadar durdurulmuştu.

PROJE 2004'TE BAÞLADI

ANKA Projesi'ne resmi olarak 24 Aralık 2004'te Savunma Sanayisi Müsteşarlığı (SSM) ile imzalanan sözleşmeyle başladı. Toplam 5 test uçağını kapsayan anlaşmada TAI, ilk ANKA'yı 16 Temmuz 2010'da hangardan çıkarttı. Bir numaralı prototip, ilk uçuşunu aynı yıl 30 Aralık'ta gerçekleştirdi.

İLK TEST UÇAĞIYDI

Toplam 14 dakika süren ilk uçuş sırasında inişte hasarlanan ANKA, daha sonra bakımdan geçirilerek tekrar uçuruldu. Aynı uçak geçen yıl da sol ana iniş takımının açılmaması nedeniyle gövde üzerine inmiş, ancak bakımdan geçirilerek tekrar uçuşa verilmişti.

Dün düşen ilk test uçağı, kaza öncesinde 98 kez uçmuş ve birçok sistem ilk olarak bu uçakta denenmişti.

PROGRAM, KALAN ANKA'LARLA TAMAMLANACAK

Halen TAI'nin elinde 4 ANKA daha bulunuyor. Test ve kabul işlemlerinin kalan uçaklarla yapılacağı öğrenilirken TAI, düşen uçağın yerine imalata geçerek en kısa sürede bir adet ANKA imal edecek.

Toplam 300'den fazla test uçuşunun gerçekleştirildiği programda ANKA 23 bin feet yani 7 bin 600 metreye kadar çıktı. Geliştirilen oto-pilot sistemi yardımıyla iniş-kalkış yapabilen insansız hava aracı, burnunda kızıl ötesi görüntü alabilen ve ASELSAN tarafından geliştirilen özel bir kamera taşıyor.

SSM SİPARİÞ İÇİN GÖRÜÞMEDE

Geçen Temmuz ayındaki Savunma Sanayii İcra Komitesi (SSİK) kararlarına göre test aşamasından sonra SSM 10'u kesin 10'u da opsiyon toplam 20 adet ANKA siparişi için TAI ile görüşmelere başladı. Seri imalata geçilmesiyle birlikte ANKA'nın iki farklı modeli hayata geçirilecek.

Þu anda testleri gerçekleştirilen A modelinin yanı sıra B modelinde ANKA'nın güçlendirilmiş motorları ile havada kalış ve irtifa limitleri artırılacak. 10 bin metreye çıkabilecek. TAI ayrıca uçağın turboprop olarak adlandırılan çok güçlü motora sahip modeli için de SSM ile görüşmeler yapıyor.

ANKA'NIN TEKNİK ÖZELLİKLERİ

Servis yüksekliği: 7 bin 600 metre
Havada kalış süresi: 24 saat
Seyir hızı: 138 km/saat
Gövde Uzunluğu: 8 metre
Kanat Açıklığı. 17 metre
Toplam Kalkış Ağırlığı: 1500 kg
Yararlı Yük: 200 kg
Motor Gücü: 155 beygir

İnşallah bu kaza ilk ve son olur ve bu kazadan dersler çıkrırız. Mesajı Paylaş

ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

düşe kalka doğruyu bulucağımıza inanıyorum
Mesajı Paylaş

 Adı üzerinde test uçuşu.Uçacak'da düşecek'de.Kazanılan tecrübe en doğrusunu bulmaya yarayacak.Hayırlısı olsun.. Mesajı Paylaş

Kaynak maynet haberlerde okudum kopyalayıp yapıştırdım kaynak haberde belirtilmiyor Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: AYDIN - 29 Eylül 2012, 14:54:48
Kaynak maynet haberlerde okudum kopyalayıp yapıştırdım kaynak haberde belirtilmiyor

Maynet değil o, Mynet...
Yapmanız gereken nereden aldıysanız onun linkini altına eklemek sadece. Zor birşey değil. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Ah "SKYWOLF" ne zaman ağaçlarla uğraşmayı bırakıpta ormanla ilgileniceksin çok merak ediyorum.Fark etmeden yazmışım maynet diye evet my net doğrusu. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: AYDIN - 29 Eylül 2012, 21:42:30
Ah "SKYWOLF" ne zaman ağaçlarla uğraşmayı bırakıpta ormanla ilgileniceksin çok merak ediyorum.Fark etmeden yazmışım maynet diye evet my net doğRusu.

Her zaman mı fark etmeden yazılıyor bu yanlışlar. Her yerin bir kuralı var. Kurallara dikkat ediniz. Ağaçlarla maymunlarla işim olmaz. Kuralların uygulanmasıyla ilgilenirim. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Anka'nın uçuş bilgisayarı İsrail malı çıktı!
...

Türkiye'nin ilk yerli yapım insansız hava aracı ANKA'nın uçuş kontrol bilgisayarı İsrail malı çıktı. Genelkurmay, bilgisayarların değiştirilmesini istedi.

Türkiye'nin ilk yerli yapım insansız hava aracı ANKA'nın uçuş kontrol bilgisayarı İsrail malı çıktı. Genelkurmay, seri üretime geçme aşamasında bilgisayarların değiştirilmesini istedi. 'Gömülü yazılım' içeren bilgisayarlar, uçuş güvenliğini riske atabiliyor.

Geçtiğimiz ay test uçuşu sırasında düşen ilk Türk 'İnsansız Hava Aracı' ANKA'nın uçuş kontrol bilgisayarının İsrail malı olduğu ortaya çıktı. Askerî kaynaklardan edinilen bilgiye göre, İsrail'den alınan parça büyük rahatsızlık meydana getirdi. Genelkurmay yetkililerinin, ANKA'nın seri üretime geçmesinin ardından uçuş bilgisayarının değiştirilmesini istediği belirtildi. Türk Havacılık ve Uzay Sanayii'nde (TUSAÞ) bundan sonra üretilecek araçlar için yerli uçuş bilgisayarının geliştirileceği kaydedildi. Yurtdışından alınan uçuş kontrol bilgisayarlarında 'gömülü yazılım'lar olduğu için bu durumun uçuş güvenliğini riske atabileceği ifade ediliyor.

Dün, Zaman'da yer alan habere göre; Türkiye'nin ilk yerli yapım insansız hava aracı ANKA, birçok test uçuşunu başarıyla gerçekleştirdi. Fakat projede bazı aksaklıklar başından beri devam ediyor. En son geçtiğimiz ay, yer kontrol istasyonuyla 20 saniye boyunca bağlantıyı kaybeden ANKA düştü ve kullanılamaz hale geldi. TUSAÞ, elindeki diğer prototiplerle testlere devam ediyor. Zaman'a konuşan askerî kaynaklar, "Bu tür projelerde hava araçları kaza yapabilir. Bazı gecikmeler yaşanabilir. Bunu normal karşılıyoruz. Fakat kritik öneme sahip donanımlar yerli olmalı. Uçuş kontrol bilgisayarının İsrail'den alınmış olmasını doğru bulmuyoruz. Seri üretime geçildiğinde, yerli uçuş kontrol bilgisayarı istediğimizi dile getirdik." değerlendirmesini yaptı.

Konuyla ilgili konuşan TUSAÞ yetkilileri, uçuş kontrol bilgisayarının İsrail'den alındığını doğrularken, içine konulan yazılımların ise tamamen milli olduğunu ifade etti. Yerli uçuş kontrol bilgisayarı için çalışmaların başladığını da dile getiren yetkililer, Genelkurmay'ın isteklerinin karşılanacağını açıkladı. Uçuş kontrol bilgisayarı aslında aküye benzer bir kutu görünümünde. Asıl kritik olan ise hava aracının temel uçuş fonksiyonlarını yöneten yazılımlar. Bunlar, motor, iniş takımları ve aviyonik üniteler gibi kritik fonksiyonları kontrol ediyor. Otopilot ve uçuş yönetim sisteminin icrasını sağlıyor. Hata yönetim mekanizmalarını işletiyor. Fakat uçuş kontrol bilgisayarının içindeki temel yazılımın, daha sonra yüklenen kodlarla çakışma ihtimali bulunuyor.

Öte yandan Başbakan Tayyip Erdoğan ve Genelkurmay Başkanı Orgeneral Necdet Özel'in katıldığı son Savunma Sanayii İcra Komitesi (SSİK) toplantısından ANKA'nın geliştirilmesi ve daha kuvvetli bir motorla yenilenmesi kararı çıkmıştı. Buna göre bir sonraki ANKA silahlandırılacak.... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz