(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi

Başlatan SKYWOLF, 25 Ekim 2009, 11:08:34

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#450
O zaman uçağın kokpitine gerek yok ki! Kamera sistemini uçağın altına yerleştirerek aynı işi daha net görüntü ile yapabilirsiniz. kokpit kısmını da yakıt deposuna çevirirsiniz. Böylelikle uçağın uçuş menzili de artırılmış olur. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

arkadaslar bir sey sormak istiyorum:
Abd bir 10 sene sonra filosunu insansiz savas ucaklariya dolduracak, insansiz ucaklari en buyuk guzeligi insan derdi olmadigi icin daha fazla donanim malzeme yakit vs yaninda cok yuksek manevra yetisi ve uzun sure havada kalma kabileyeti oluyor...
Ama suan ki durumda bugunun en iyi ihasi bile en kotu savas ucaklarina bile guvercin olmaktan oteye gecmiyor(hava savaslari), boyle olunca gelecek 10 20 sene sonra bu ihalara usta pilot yetisi kazandiralabilir mi? Mesajı Paylaş

skywolf aynen katılıyorum uçaktan yaklaşık 300-400 kg cıvarında bir ağırlık kalkıcak onun yerine yaklaşık 100 kg cıvarında ağırlık gelicek bu da dediğiniz gibi yakıt veya cephane olarak değerlendirilebilecek bu sistem x-y-z koordinatlı olarak çalışıcakkı pilot pipetten bakar gibi olmayıp görüş açısı daha fazla olacak. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mavi1991 - 24 Kasım 2012, 13:40:33
arkadaslar bir sey sormak istiyorum:
Abd bir 10 sene sonra filosunu insansiz savas ucaklariya dolduracak, insansiz ucaklari en buyuk guzeligi insan derdi olmadigi icin daha fazla donanim malzeme yakit vs yaninda cok yuksek manevra yetisi ve uzun sure havada kalma kabileyeti oluyor...
Ama suan ki durumda bugunun en iyi ihasi bile en kotu savas ucaklarina bile guvercin olmaktan oteye gecmiyor(hava savaslari), boyle olunca gelecek 10 20 sene sonra bu ihalara usta pilot yetisi kazandiralabilir mi?

iha lar bombardıman görevlerinde kullanılıyor suan ama yapay zekada bir iha 22.yüzyılda belki Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: mavi1991 - 24 Kasım 2012, 13:40:33
arkadaslar bir sey sormak istiyorum:
Abd bir 10 sene sonra filosunu insansiz savas ucaklariya dolduracak, insansiz ucaklari en buyuk guzeligi insan derdi olmadigi icin daha fazla donanim malzeme yakit vs yaninda cok yuksek manevra yetisi ve uzun sure havada kalma kabileyeti oluyor...
Ama suan ki durumda bugunun en iyi ihasi bile en kotu savas ucaklarina bile guvercin olmaktan oteye gecmiyor(hava savaslari), boyle olunca gelecek 10 20 sene sonra bu ihalara usta pilot yetisi kazandiralabilir mi?
Zamanla  düşünülen  yada ön görülen bu yönde  , tabi bilimkurgu  filmlerindeki gibi  yapay zekalı  uçaklardan çok , uzaktan kontrol edilebilecek  araçlar olacağı kanaatindeyim  ,  f-35 lerin  son insanlı  savaş uçağı  olacağı  söylentisi (amerikan üretimi)  bunu doğrular nitelikte  ,  herşeye rağmen uçağın içerisinde  360 dereceyi görebilen  bir pilotla  uzaktan  görüş açısı dar  bir ekrandan koskoca  uçakla  savaşmaya çalışan bir pilot  elbetteki aynı  başarıyı yakalayamaz ,  bu gibi problemlere  çözüm bulunduğunda  iha  teknolojisi  savaş uçaklarının yerini alabilir ,  bu çözüm  10 yıl içerisinde  çözülse  uçakların kullanıma geçmesi  min. 15 yıl  sürer  , verdiğiniz 10-20  yıl  tarihi  bence  doğru bir tahmin. Mesajı Paylaş

#455
Yapay zekaya geçene kadar yerdeki bir simülatör benzeri alet aracılığıyla bir pilot tarafındani içeirisnde insan bulunmadan kullanılabilirler. Ancak uçağın yer ile irtibatını kesen bir karşı elektronik saldırı olursa o zaman durum vahim olur.

Yapay zeka üzerine çalışmalar var. Geçenlerde uçak gemisine inen X-47B insansız uçağın yapay zeka kullandığı söyleniyor. Ne kadar doğru bilemem ancak tam olarak böyle bir şeyin kullanılması için epey zaman geçmesi gerekiyor diye düşünüyorum. Aslında uçağı bir yerden kaldırıp başka bir yere indirecek kadar yeteneğe sahip bir yapay zekaya diğer işlemleri yapabilmesi için gerekli olan komutları eklemek zor olmasa gerek. Konu hakkında detaylı bilgim olmadığı için fazla yorumda bulunmak istemiyorum, fakat pilotsuz bir uçak, pilotlu bir uçağın yapamayacağı şeyleri yapabilir. Uçağı bir iinsanın dayanamayacağı manevralarla uçurabilir. Normalde yorulan pilotu değiştirmeniz gerekirken, yakıt ikmali yapılarak daha uzun görev uçuşları yapılabilir. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

baykar makinanın oto pilot sisteminin gayet iyi olduğu duymuştum, o sistemde uçak sadece hagardan çıkıyor belli olan rotayı izliyor sonra kendi kendine hangarına geri dönüyor.
  şimdi o kabileyet için kaç satır kod yazılmış bilmiyorum ama usta pilot yetisi kazandırmak için milyonlarca satır kod yazmak mı gerekli yoksa ayrıca birseyler yapmak mı lazım? Mesajı Paylaş

ANKA'DA MÜTHİÞ GELİÞME
| 27 Aralık 2012 20:12
Savunma sanayiinde dev adımlar atılmaya devam ediyor. Yeni gelişmeyle insansız hava aracımız ANKA, motor da dahil tamamen yerli hale gelecek.

ALTAY tankımızın motor çalışmaları devam ederken, bir sevindirici haber de ANKA'dan geldi. İthal motor taşıyan ANKA bundan sonra TEI'nin geliştirip üreteceği motorla göklerdeki yerini alacak. 34 personelin tam zamanlı olarak çalışacağı proje 4 yıllık bir süre zarfında tamamlanacak.

İşte ANKA motorunun özellikleri;

*155 beygir güç üretecek
*Maksimum gücü 165 beygir olacak
*Ağırlığı 230 kilogram olacak
*Yüksek irtifada ANKA'nın performans ve elektrik ihtiyaçlarını karşılayacak
*Yedekli dijital motor kontrol ünitesi bulunacak
*Yedekli elektronik motor kontrol sistemi bulunacak.

http://www.buyuyenturkiye.com/haber/ankada-muthis-gelisme Mesajı Paylaş

Arkadaşlar 4 Anka var ve bunlar test kabul uçuşunda kullanılıyor peki teslimat süreci başladığında bu 4 uçak direk mi teslim edilecek yoksa yeni üretilecek uçaklar mı beklenecek? Mesajı Paylaş

Benim tahminim 4 nolu prototipin kuvvete teslim edileceği diğer 3 Anka'nın ise testlerde kullanılmaya devam edeceği yönünde.Daha bunun SAR radarlısı test edilecek,sonra silahlandırılmışı test edilecek,sonrasında ise satcom anteni vs. bir sürü geliştirme çalışması var önümüzde.3 prototip ancak yeter. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz