(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi

Başlatan SKYWOLF, 25 Ekim 2009, 11:08:34

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#610
Bu sistemin seri üretim ATAK helikopterinde de kullanımı söz konusu olabilir mi acaba? Çünkü sabit ve döner kanatlı platformlarda kullanılacağından söz adiyor. Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#611
Tabi ki olabilir ancak şu anki planlama sadece Anka seri üretimi için.İleride Atak-Milgem-Hürkuş-C-hatta Baykar ve Vestel İhalarında da kullanılabilecektir.

Bu haberlerde S&H 158.sayıdan.

S&H 158

Alıntı YapANKA Blok-S [ANKA-SİHA] olarak tanımlanan İHS, gelişen teknolojiye ve HvKK'nın yeni harekat isterlerine [ANKA-S sözleşmesi ile sisteme 3oo'e yakın yeni ister eklenmiştir] uygun olarak aralarında uydu üzerinden kontrol [SatCom], kriptolu veri linki, milli uçuş kontrol bilgisayarı [UKB], milli Dost/Düşman Tanıma [IFF] ve yüksek çözünürlüklü kameranın [AselFLIR-235/CATS veya muadili] da yer aldığı birçok yeniliği bünyesinde barındıracaktır. ABD$29o Milyon değerindeki kontrat altında lojistik sorumluluk ve sertifikasyon çalışmaları da yine pakete yansıtılmıştır.

Alıntı YapEdindiğimiz bilgiye göre Çinli AVIC firması tarafından satın alındıktan sonra yeni adı Technify Motors GmbH [TMG] olarak açıklanan firmanın faaliyet alanı sadece ticari/sivil hava araçlarına yönelik Jet-A yakıtlı Centurion 2.0 serisi 135bg ve 155bg piston motorları ile 35obg kapasiteli Centurion 4.0 motoru ve bazı sivil faaliyetlerle sınırlandırılmıştır. ANKA İHA'nda kullanılmak üzere modifiye edilen Centurion 2.0s motoru ile ilgili tüm Teknik Veri Paketi [TVP]'nin mülkiyetinin TAI'ye ait olduğuna dikkat çeken bir TAI yetkilisi, satışın ardından bu paketin TAI'ye teslim edildiğini söyledi. Edindiğimiz bilgiye göre TAI, elindeki TVP ile TMG'ye gitmiş ve bu motoru üretip üretemeyeceklerini sormuş. TMG, TAI'nin teklifini ticari bir fırsat olarak değerlendirdiği için ANKA-S Projesi altında ihtiyaç duyulan motorların temininde herhangi bir sorun öngörülmemektedir. Motorlar daha önce olduğu gibi yine Almanya'dan TMG'den alınacak. Bu arada motor temininde alternatif seçenekler oluşturmak maksadıyla TEI'den de bir kaç alternatif teklif alınmıştır.TMG'den motor temininde herhangi bir sıkıntı ile karşılaşması durumunda bu alternatifler devreye sokulabilecektir.
Mesajı Paylaş

ANKA TEI'nin motoruyla uçacak

TUSAÞ Motor Sanayii Anonim Þirketi (TEI) tarafından ANKA İnsansız Hava Aracına özgün yerli motor geliştirmek için başlatılan çalışmalarda önemli bir dönüm noktası daha aşıldı.

ANKA TEI'nin motoruyla uçacak
Muhammet METİN/Kokpit.aero

Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile TEI arasında ANKA İnsansız Hava Aracına özgün yerli motor geliştirmek üzere 27 Aralık 2012 tarihinde sözleşme imzalandı. Sözleşme kapsamında çalışmalara başlayan TEI, ANKA İHA'nın pistonlu,JP-8 jet yakıtı ve dizel yakıt ile çalışabilen turbodizel tipi yerli motor'un ilk yer testlerine başladı.

Kokpit.aero'nun sorularını yanıtlayan TEI yetkilisi, ANKA İnsansız Hava Aracına yerli motor geliştirme çalışmalarına uzun süredir devam ediliyor. Bu kapsamda geliştirdiğimiz prototip motor ilk kez çalıştırıldı. İlk testlerde istenilen performansı sağladı. Aşamalı olarak motor'un çalışma saatlerini arttıracağız. Ağırlığı 230 kilogram olacak olan motorda yeni bir tasarım dişli kutusu kullanılacak. Havada maksimum 165 beygir güç üretebilecek motor, ANKA'yı 10 bin metre yüksekliğe çıkartabilecek. Motor kalifikasyon çalışmalarının uzun sürmesi nedeniyle ANKA-S projesine yetiştirilemeyecek.

HERONLAR SORUNSUZ ÇALIÞIYOR

Hava Kuvvetleri Komutanlığı tarafından kullanılan Heron'lar konusunda da bilgi veren yetkili, Gözcü-1  Heron İHA 2 yıllık garanti süresinin tamamlanmasıyla, Rotax 914UL motorları da dahil olmak üzere bakım, onarım ve tüm lojistik ihtiyaçları TEI tarafından sağlanıyor. Rotax motorunda yaşanılan sıkıntılar TEI mühendislerinin motor üzerinde yaptığı değişiklik sonrasında sorunsuz bir şekilde hizmet vermeye devam ediyorlar. Heron'larda kazanılan bilgi ve tecrübe başta ANKA olmak üzere diğer insansız hava araçlarında kullanılıyor.

MOTOR 4 YILDA HAZIR

ANKA platformunun ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde modifikasyon yoluyla havacılık ve askeri standartlara uygun olarak geliştirilecek motorun, kalifikasyon ve sertifikasyon testleri dahil 4 yılda tamamlanması planlanıyor. ANKA motorları konusunda TEI tek kaynak olacak. Bu proje ile Türkiye pistonlu motorlar bazında uçak motoru geliştirme, test ve analiz yeteneklerinin geliştirilmesi, uzman personel yetiştirilmesi ve kritik teknoloji kazanımı hususunda önemli kabiliyetler kazanacak.

http://kokpit.aero/index.php?route=article%2Farticle&article_id=5530 Mesajı Paylaş

TÜBİTAK'tan MİT'e cevap

TÜBİTAK'tan, uzun süre havada kalabilecek ve yaklaşık 500 kilogram faydalı yük taşıyabilecek bir İHA isteyen Milli İstihbarat Teşkilatı'na olumsuz cevap geldi.
TÜBİTAK, istenilen bu aracı tek başına yapmasının mümkün olmadığını söyledi. MİT, istediği bu araçla hem dinleme yapacak hem de görüntü çekecekti. Projenin, yine TÜBİTAK liderliğinde yabancı bir ortakla devam edebileceği kaydediliyor. Amerika'nın silahsız uçan ve keşif-gözetleme cihazlarıyla donatılan 'global hawk' isimli projesinden esinlenen MİT'in, benzer bir hava aracının (İHA) üretimi için TÜBİTAK'la görüştüğü daha önce kamuoyuna yansımıştı.

GÖRÜNTÜ TOPLANMASI İÇİN ÇALIÞMA YAPMIÞTI

MİT daha önce Heron ve uydulardan gelen görüntülerin kendi bünyesinde toplanması için de bir çalışma başlatmıştı. MİT ile TÜBİTAK arasında geçtiğimiz şubat ayında da kritik bir anlaşma imzalanmıştı. TÜBİTAK, Bilişim ve Bilgi Güvenliği İleri Teknolojiler Araştırma Merkezi'nde kurulacak istihbarat laboratuarlarında yüksek teknolojili istihbarat ekipmanlarının üretimine yoğunlaşacak. Dinleme kestirme cihazları, böcekler, sinyal kesiciler artık bu laboratuarlarda üretilecek. 220 milyon dolarlık projenin finansmanını ise Savunma Sanayii Müsteşarlığı üstlenmişti. MİT'e ilham kaynağı olan İHA ise Global Hawk isimli İHA. Amerikan yapımı yüksek irtifa (HALE) insansız hava aracı olan Global Hawk, keşif ve gözetleme maksatlı algılayıcılar ile donatılıyor. Bir kıtadan kalkıp uydular vasıtası ile diğer bir kıtadan yönetilerek bir başka kıta üzerinde keşif yaptıktan sonra elde ettiği hava görüntülerini yine bir başka kıtaya aktarabiliyor.

İÇ İSTİHBARAT MI, DIÞ İSTİHBARAT MI?

Bu casus uçağı, yüksek irtifada sürekli keşif ve denetleme yapabiliyor. Kalkış alanından 3 bin deniz mili uzaktaki menzillerde görev yapabiliyor, ayrıca hedef sahasının üzerinde 24 saat boyunca ve 60 bin feet'ten daha yükseklerde kalabiliyor. MİT'in TÜBİTAK'tan talep ettiği İHA'nın iç istihbaratta mı yoksa dış istihbaratta mı kullanılacağı henüz netliğe kavuşmuş değil. TÜBİTAK'ın, MİT'in istediği donanımı 'fazla abartılı' bulduğu ve talep edilen İHA'yı tek başına üretmesinin gerçekçi olmadığını teşkilata ilettiği kaydediliyor.
http://kokpit.aero/tubitak-tan-mit-e-cevap Mesajı Paylaş

500kg'lik faydali yuklu iha gelistirilemiyorsa bu SIHA hikayesi de neyin nesiydi? Anladiysam arap olayim.

Mesajı Paylaş

TÜBİTAK niye? Bu TAI'nin işi değil mi acaba. Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: poseidon - 10 Ocak 2014, 11:38:08
TÜBİTAK niye? Bu TAI'nin işi değil mi acaba.
Evet durum ilk başta saçma gibi geliyor... lakin benim anladığım kadarıyla 500kg lık faydalı yük istemiş olduğu istihbarata yönelik ekipmanların tasarımı sistem entegrasyonu filan olmalı yoksa tubitak iha yapmaz sonuçta ilginç bir istek olmuş:))çıkar kokusu yakında diyelim... Mesajı Paylaş

zaten kimse 500 kg faydalı ağırlıktan dolayı yapamayacağını söylememişki. Diğer kısımları okumadınızmı başka Kıtalardan kontrol etmekten bahsediyor. kim bilir başka ne istekler vardır. bunların yapılabilmesi şu aşamada imkansız Mesajı Paylaş

İnsansız hava aracı ANKA'nın uçuş sistemi millileştirildi

Gündem
01 Þubat 2014 Cumartesi, 07:01
Paylaş
Tweetle
Paylaş
Gönder
Yazdır
Ana Sayfa » Gündem » İnsansız hava aracı ANKA'nın uçuş sistemi millileştirildi haberi
İnsansız hava aracı ANKA'nın uçuş sistemi millileştirildi
İnsansız Hava Aracı'nın İsrail'den ithal edilen uçuş kontrol sistemi millileştirildi. TUSAÞ, uçuşların güvenirliği için kritik olan sistemi geliştirerek dışa bağımlılığa son verdi.

İn­san­sız Ha­va Ara­cı­'nın (AN­KA) kri­tik par­ça­la­rın­dan bi­ri da­ha mil­li­leş­ti­ril­di. Uçuş Kon­trol Bil­gi­sa­ya­rı (TU­KOB) ile AN­KA­'nın uçuş yö­ne­ti­mi gü­ve­ni­lir ha­le ge­ti­ril­di. Sis­tem yer­li ola­rak ge­liş­ti­ril­me­den ön­ce İs­ra­il'­den it­hal edi­li­yor­du.

ÖNEMLİ PROJELER YÜRÜTÜLÜYOR

Türk Ha­va­cı­lık ve Uçak Sa­na­yi­i A.Þ (TU­SAÞ) ha­va araç­la­rı için stra­te­jik önem­de olan Uçuş Kon­trol Sis­te­mi­'ni (TU­KOB) mil­li ola­rak üret­ti. ATAK, AN­KA, Hür­kuş, öz­gün he­li­kop­ter, mil­li jet uça­ğı gi­bi pro­je­le­ri yü­rü­ten TU­SAÞ, da­ha ön­ce it­hal edi­len ve uçuş­la­rın gü­ve­nir­li­ği için kri­tik olan bu sis­te­mi ge­liş­ti­re­rek dı­şa ba­ğım­lı­lı­ğı son­lan­dır­dı.     

İT­HAL EDİ­LEN­DEN DA­HA İYİ

TU­SA­Þ'­tan ya­pı­lan açık­la­ma­ya gö­re, TU­KO­B'­un ta­sa­rı­mı ve üre­ti­mi 15 ay­da ta­mam­lan­dı ve AN­KA­'ya en­teg­ras­yo­nu ger­çek­leş­ti­ril­di. Ya­pı­lan test­ler­de TU­KO­B'­un, İs­ra­il'­den it­hal edi­lip AN­KA­'ya mon­te edi­len sis­tem­den da­ha yük­sek per­for­mans gös­ter­di. Sis­te­min İn­gil­te­re­'de ya­pı­lan ka­li­fi­kas­yon test­le­rin­den ba­şa­rıy­la geç­ti­ği be­lir­til­di.

HELİKOPTERDE KULLANILACAK

TU­SAÞ açık­la­ma­sın­da, "Tü­rev­le­ri ile şir­ke­ti­mi­zin ge­liş­tir­di­ği ve ge­liş­ti­re­ce­ği in­san­lı ve in­san­sız uçak­lar, he­li­kop­ter­ler ve uzay plat­form­la­rın­da kul­la­nı­la­bi­le­cek mo­dü­ler­lik­te bir ürün olan mil­li uçuş kon­trol bil­gi­sa­ya­rı­mı­zın tüm sek­tör için ha­yır­lı ol­ma­sı­nı di­li­yo­ru­z" de­nil­di.

10 ADET SİPARİÞ

ANKA için TUSAÞ ile Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) arasında 26 Ekim 2013'te 10 araç için seri üretim anlaşması imzalandı. TSK, silahsız olan ANKA-S ile havadan keşif, gözetleme, hedef teşhis ve tespit ihtiyaçlarını milli olarak üretilen ANKA ile gerçekleştirmeyi hedefliyor.

TESTTE DÜÞTÜ

Prototİp olarak üretilen 5 ANKA'nın ikisi test aşamasında sistem arızaları nedeniyle düşmüştü. ANKA'lar önce 2 Ekim 2012'de Eskişehir'de test uçuşları sırasında, ardından 6 Aralık 2013'te Batman üzerinde gözetleme faaliyeti gerçekleştirirken çakılmıştı. Kazaların yaşanmasının ardından TSK ve Savunma Sanayii Müsteşarlığı'nın (SSM) talebi ile uydu üzerinden kontrol, kriptolu veri linki, milli uçuş kontrol bilgisayarı ve yüksek çözünürlüklü kamera özelliklerinin milli olarak gerçekleştirilmesi kararlaştırılmıştı.

kaynak:http://gundem.bugun.com.tr/beyni-artik-milli-haberi/955651 Mesajı Paylaş
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------

Neyse en azından artık basın her insansız hava aracına "Heron" demiyo... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz