(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi

Başlatan SKYWOLF, 25 Ekim 2009, 11:08:34

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Þirket demeyelim de ortak kullanıma diyelim daha makul olur. Mesajı Paylaş

Adex 2014 ten kalma Anka-S görüntüleri.



Mesajı Paylaş

İzlediğim belgeselde Predatörler İHA'lara silah takmaya karar verdikten sonra 6 ay içerisinde Hellfire füzelerini monte etmişler. Bizim ANKA'da ne kadar sürer acaba? Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

#653

Tsk nın A serisi Anka alacagını sanmıyorum. Ama iyi pazarlama teknigiyle pek cok ülkeye ülke basına 10 larca satabilecegimizi düsünüyorum. Mesela ülkemizden örnek verirsek karayollarına,Orman Bakanlıgına,Kültür Bakanlıgına, ve tabiki artan Film,Diziler ve Belgeseller dolayısıyla yapım firmalarına rahat satılır. Tabi alıp ülke güvanligine kullananlar olacaktır dedigim gibi pazarlama seklini iyi yaparsak cok rahat A versiyonu satarız. Anka B bu pazarlarda boy göstermeye basladagına göre pazarlanacak kıvama gelmis demektir peki baska hangi kıvamdadır diye düsündükce baya bi yol alındıgı asikardır galiba... Mesajı Paylaş

#654
TEI ANKA motorunu iki yıl içinde tamamlamayı hedefliyor!

TUSAÞ Motor Sanayii Anonim Þirketi (TEI) tarafından ANKA İnsansız Hava Aracı'na özgün yerli motor geliştirmek için başlatılan çalışmalar sürüyor.

TEI ANKA motorunu iki yıl içinde tamamlamayı hedefliyor!

Muhammet METİN/Kokpit.aero

Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile TEI arasında ANKA İnsansız Hava Aracı'na özgün yerli motor geliştirmesi amacıyla 27 Aralık 2012 tarihinde imzalanan sözleşme kapsamında çalışmalarını sürdüren TEI, motorun tasarımının şekillendiği ön tasarım fazını tamamlamak üzere. Motor projesinin tamamlanmasıyla birlikte mevcut Alman Thielert firmasına ait ANKA motoruna göre daha üstün özelliklerde olacak.

DÜÞÜK YAKIT TÜKETİMİ İLE YÜKSEK İRTİFA

TEI tarafından ANKA İnsansız Hava Aracı için geliştirilen motor 170hp güç üretecek ve 20 bin feet yüksekliğe kadar bu gücü eksiltmeden koruyacak. İleriki dönemlerde motor gücü 200hp üzerine çıkarılacak. Bu motor sayesinde ANKA İHA, yüksek irtifalara daha düşük yakıt tüketimi ile çıkacak. Projenin 2 yıl içinde tamamlanması planlanıyor.

TEI, bir süredir Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nın kullandığı Heron İnsansız Hava Araçlarının  Rotax 914UL motorları da dahil olmak üzere bakımını, yedek parçalarının tasarımını ve imalatını gerçekleştiriyor.

www.KokpitAero.com Mesajı Paylaş

ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

ANKA Pakistan Yolunda

Alıntı YapTAI's Troubled Pride: Anka and Hürkuş
   
(Source: Hurriyet Daily News; published Jan 06, 2015)

   In the last few years, almost every visiting foreign dignitary representing a country potentially a buyer of weapons systems has been taken to TUSAÞ Turkish Aerospace Industries (TAI) so that its proud war toys could be showcased: A drone and a basic trainer aircraft.

Both aircraft (well, their fancy photos) were illustrated on election billboards with President (then Prime Minster) Recep Tayyip Erdoğan proudly heralding to the Turks that "100 percent Turkish-made military aircrafts were flying."

With the local aerospace technology Turkey would gain from both aircraft programs, the country would eventually design, develop and produce a fighter jet – and sell all three to foreign buyers.

Last month, TAI officials were in Pakistan, hoping to build upon giving subcontracting work on the Anka, TAI's unmanned aerial vehicle in the medium altitude, low endurance category. U.S. weekly Defense News quoted TAI officials as saying subcontracting work could be given to Pakistan Aeronautical Complex by "looking for opportunities to export it to Pakistan." They said the Anka "is far better suited in every respect" than Pakistan's C-130s.

A TAI executive also said the company was ready to explore any opportunity to supply a variant of its Hürkuş turboprop trainer. There are problems, though.

The work on the Anka dates back to December 2004, precisely 10 years earlier. In what an advance technology country could have built a new fighter aircraft, the TAI could only deliver two prototypes to the Turkish military, one of which crashed in 2013. The other prototype is stationed at an air base in Batman, southeastern Turkey, but is not operational although an original timetable stated that three Ankas should have been operational last year.

After having spent more than $200 million on the Anka program, the TAI is now aiming higher: The Anka-S, ideally to be delivered to the military in 2016.

An aviation expert said the delivery year was not "realistic at all." He said: "Work is required to make the Anka lighter to fit into the promised specifications. I am not sure how soon the TAI can make that."

Meanwhile, the Turkish military's persistent push to buy an extra batch of Korean-made KT-1 basic trainers could prune export prospects for the Hürkuş, including to the Pakistani military.

"Why should foreign militaries be enthusiastic about a system for which the producing country's own military is not enthusiastic?" a defense analyst said.

Turkey has signed a deal with the TAI to buy 10 Hürkuş units, but is pushing for a follow-on order from Korean Aerospace Industries for 15 KT-1s in an approximately $150 million deal. In 2007, Turkey and Korea Aerospace Industries (KAI) signed a contract for the sale of an initial batch of 40 KT-1s, with an option for 15 more.

The aviation expert said the Turkish military is not comfortable about the Hürkuş's delivery schedule, targeted at 2017-2018.

"Apparently, the military command fears delays in deliveries. They don't want disruptions in their training concept," he said.

http://www.defense-aerospace.com/article-view/release/160102/turkey%E2%80%99s-troubled-aircraft%3A-anka-and-hurku%C5%9F.html

Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

ANKA Blok-B test uçuşlarına başladı

Milli İnsansız Hava Aracı geliştirme projesi kapsamında TAI tesislerinde üretimi tamamlanan ANKA Blok-B Hava Kuvvetleri Komutanlığı'na ait Sivrihisar Meydanı'nda test uçuşlarına başladı.

ANKA Blok-B test uçuşlarına başladı
Muhammet METİN/Kokpit.aero

ASELSAN tarafından geliştirilmekte olan Yapay Açıklıklı Radar SAR/ISAR/GMTI sistemi ile test uçuşlarını sürdüren ikinci nesil ANKA Blok-B, bu sistem sayesinde yağışlı/bulutlu ve karanlık havada hedef tanımlama yeteneğine kavuşacak. Milli SAR Sistemi'nin ilk uçuş testleri geçtiğimiz yıl Deniz Kuvvetleri'ne uzun yıllar karakol uçağı olarak hizmet veren ve şimdilerde TAI tarafından test-bed olarak kullanılan piston motorlu S-2E/T Tracker uçağı üzerinde gerçekleştirildi. Ege denizi üzerinde gerçekleştirilen test uçuşlarında donanmaya ait suüstü platformları 15 bin ft irtifadan başarılı bir şekilde tespit edildi.

AĞIRLIK AZALDI İRTİFA YÜKSELDİ

ANKA Blok-A'dan elde edilen bilgi birikimiyle Blok-B konfigürasyonun gövde ağırlığı azaltıldı. Bu sayede Blok-B daha yüksek irtifada uzun süre uçuş yapabiliyor. Bunun dışında Blok-B uçaklarında, Blok-A'dan farklı olarak kompozit ana iniş takımları bulunuyor.

TESLİMAT 2016 YILINDA

ANKA'nın seri üretim anlaşması gereğince SatCom uydu haberleşme sistemi ile donatılması yönündeki çalışmalar sürüyor. ANKA'da kullanılacak olan SatCom sisteminin belirlenmesi amacıyla askeri yetkililerin de katılımıyla Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nda yerli ve yabancı firmalarla görüşmeler yapıldı. SatCom uydu haberleşme sistemi ile ANKA'nın veri yakalama ve transfer sağlama etki mesafesi artacak.

Hava Kuvvetleri Komutanlığı'na ilk parti ANKA İHA teslimatlarının 2016 yılının ikinci yarısında yapılması planlanıyor.



http://kokpit.aero/anka-blok-b-test-ucusu-basladi Mesajı Paylaş

Ne zaman su ankayi silahlandirip seri uretime geceriz, o zaman doguyu daha iyi hakimiyet altina aliriz. Cok zor olmamali koordinat belirleyip havadan es zamanli bombalamak.

Kisa sure icinde bu isi halletmesi lazim muhendislerimizin. Mesajı Paylaş

#659
Tam bu haber varken Roketsanin sayfasini gezerken gördüm.


Mizrak U...

Ürün Açıklaması

ROKETSAN tarafından öncelikli olarak taarruz helikopterinden kullanım için geliştirilen MIZRAK-U bir tanksavar füze sistemidir. Üzerinde barındırdığı yüksek teknoloji ile modern savaş alanındaki tüm zırhlı tehditlere karşı etkilidir.

8 km azami menzil ve 500 m asgari menzile sahip MIZRAK-U, gündüz-gece ve tüm hava koşullarında görev yapabilme özelliğine sahiptir.

At-Unut ve At-Güncelle kullanım modlarına sahip MIZRAK-U, hedef güncelleme yeteneğinin sunduğu esneklik ile sutre arkasından atış, sutre arkasında gizlenmiş hedeflere atış, hassas vuruş noktası ayarlayabilme ve vuruş etkinliği değerlendirme imkanı sağlamakta olup sabit ve hareketli hedeflere karşı kullanılabilmektedir.

Halen geliştirilmekte olan Milli Atak Helikopteri'nin (T-129) resmi tanksavar sistemi olarak tanımlanan MIZRAK-U çeşitli platformlara (Helikopter, İHA, Kara Aracı, Sabit Platform, Hafif Saldırı Uçağı, Deniz Platformu) entegre edilebilmektedir.

Burda bahsedilen Iha hangisi ki... Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz