(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi

Başlatan SKYWOLF, 25 Ekim 2009, 11:08:34

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alıntı yapılan: Yabgu - 21 Şubat 2018, 00:40:58
Alıntı yapılan: BlackHawk89 - 20 Şubat 2018, 20:50:29
Anka'nın kanatlarıda bana alelacele çizilmiş geliyor.
Tai fark etmiş olacak ki yeni kanat tasarımı yapacaklardı. Gelişme vardır umarım.

Jet motorlu daha büyük bir Anka'da görmek isterim. Pusul(sealth) olsun mümkünse.
şu huzur ve güven dolu siparişi ben paramla lokantada dahi veremiyorum yahu :))  Künefede iste
:)))))))) Al bendende o kadar... Mesajı Paylaş

Arkadaşlar  bugun haberlerde gördüğümüz motor gerçekden yerlimi yoksa budamı kopyala yapıştır tarzı bir ürün ?

Eğer böyle bir motoru yapabiliyorsak çokda motor konusunda geride sayılmayız hani diyebilirmiyiz? Mesajı Paylaş

Ticari motoru modifiye etmişler diye biliyorum. Mercedes motoru galiba. Mesajı Paylaş
beğen

Alıntı yapılan: Wolfman87 - 22 Şubat 2018, 13:59:40
Arkadaşlar  bugun haberlerde gördüğümüz motor gerçekden yerlimi yoksa budamı kopyala yapıştır tarzı bir ürün ?

Eğer böyle bir motoru yapabiliyorsak çokda motor konusunda geride sayılmayız hani diyebilirmiyiz?

İbrahim Sünnetçi beyin bu konuyla ilgili paylaşımı (Kaynak: https://twitter.com/5nci_Boyut/status/966608182503264257 )

Sözleşmesi 31 Ekim 2o14'te TAI ile TEI arasında imzalanan ANKA-S Motor Modifikasyon Projesi altında ilk uçuş yapılmış. Proje kapsamında, 2lt'lik çekici tip genel havacılık motorları, üç kademeli bir tadilat ile 'Stage 0' [Mercedes ürünü 2lt hacmindeki araç motorunun uçak motoru haline dönüştürülmesi] seviyesinden 'Stage 3' [Anka İHA  Motoru] seviyesine çıkarılmaktadır. İkisi prototip toplam 1o motoru  kapsayan çalışma altında birinci kademede [Stage 1] motor çekici tipten  itici hale getirilmekte. Ticari yapıdaki turboşarjlı, dizel motor burundan çekmeli konfigürasyonda olduğundan dişli kutusunun  değişmesi  ile arkadan/kuyruktan itmeli konfigürasyona dönüştürülüyor?  ANKA  motorundaki dişli kutusu tersine mühendislikle yerli olarak  tasarlanıp  üretelde. İkinci kademede [Stage 2] ilave alternatör  eklenerek motorun  ürettiği elektrik gücü artırılmakta ve üçüncü  kademede  [Stage 3] motorun  turbo katı değiştirilerek yüksek irtifalarda  çalışma  performansı  artırılmaktadır. Böylelikle TEI, daha önce  ANKA   ihtiyaçları için  Thielert Aircraft Engines GmbH [Technify Motors GmbH] Firması tarafından  2.olt hacminde, su soğutmalı, dört silindirli, motor  üzerinde  gerçekleştirilen modifikasyonların bir benzerini  milli  imkanlarla  gerçekleştirmiştir. 155bg azami güce sahip  turboşarjlı  ANKA İHA motoru  Thielert Centurion 2.0S [CD-155] olarak anılılıyordu TEI ise  modifiye  ettiği motora PD155 adını vermiş.  hayırlı  olsun, Ama  keşke  bunca uğras  sonrasında beygir gücü  Thielert'in Gray  Eagle içn  yaptığı  165bg  kapasiteli modifikasyon gibi  1obg daha  güclü  olabilseydi...

Temel   motor Mercedes  ürünü,  Thielert bunu Stage 0 dediğimiz uçak motoru [Centurion 2.0S  Dizel  Motoru]  haline,  Stage 3'de ise Anka MALE İHA Motoru haline    getirmekteydi. Thielert  Firması   başlangıçta halen    ABD Kara Kuvvetleri hizmetindeki Gray Eagle İHA üzerinde yer alan    modifiye edilmiş [165bg kapasiteli] Centurion  2.0 dizel motorunu önermiş. Ancak, şirketin böylelikle  tekrarlanmayan maliyetleri Türkiye'den finanse etmeyi planladığı  değerlendirildiğinden bu  çalışmanın yurtiçinde  yapılması kararlaştırılmış ve sorumluluk TEI'ye verilmişti. Bu kabiliyet ile artık TEI ANKA İHA'lar için 155bg yeni motor ihtiyacını [motor bloğunu yurt dışından temin etmek suretiyle] yurtiçinden karsılayabilecek... Siparis edilen 1o Motor PD170 hizmete girene kadar ANKA-S İHA'larda kullanılacak... Mesajı Paylaş

T8 - Taarruzi İHA 8 (SİHA). Saatlerdir gecenin karanlığında, kar yoğun yağış ve sert hava akımları içinde görevdeydi. Görevi bitti yuvasına az önce döndü. Aylardır olduğu gibi tekrar göreve çıkacak, dularınızı bekler.
https://twitter.com/Slck_byrktr/status/967641394889220098 Mesajı Paylaş

ANKA-S ile Sınırlar Kalkmış Olacak

ANKA-S'in en önemli özelliklerinden bir tanesi görüş hattı mesafesinin getirdiği kısıtlamaların ortadan kalkmasını sağlayacak olan uydu üzerinden kontrol yeteneğine sahip olması. Kalkış noktalarından başka bir
yerde bulunan Operasyon Eğitim ve Simülatör Merkezi'ndeki kontrol istasyonlarına devri ile birlikte 6 adet hava aracının aynı anda görevi bu merkezden yönetilebiliyor.

Milli Kriptolu Sistem, Kritik Verilerin Bilinmeyen Kişilerin Eline Geçmesini Engelleyecek

ANKA-S sisteminin geliştirme çalışmalarının tamamlanması ile birlikte birçok operasyonel özellik de sisteme eklendi. Hava aracının çevresel koşullara (sıcaklık, nem, yağmur vb.) dayanımı artırılırken iniş ve kalkış rüzgar limitleri sınıfının en zorlayıcı şartlarına göre tasarlandı. Harekat ortamında ve insansız hava araçlarının olmazsa olmaz özellikleri arasında yer alan haberleşme sistemlerine yönelik güvenlik artırımı yine bu sistem ile devrede oldu. ANKA-S'de bulunan telsiz ve ağ haberleşme sistemleri milli kriptolu sistemler ile korunurken, şifreleme metotları ile verinin düşman veya istemsiz kurumların eline geçmesi engellendi.

Milli olarak geliştirilmiş full HD çözünürlükte gece ve gündüz kamerası, düşük ışık kamerası, lazer işaretleyici ve lazer mesafe ölçücü sistemlerden oluşan keşif gözetleme sistemi yine ilk defa ANKA-S sistemi ile
görev yapacak. Muharebe arama kurtarma özellikleri ile farklı görevlere yönelik yetkinlik artırımı da sağlandı. Uzak görüntü terminallerinin geliştirilmesiyle, birlikler tarafından kolayca taşınabilen 10 kg'den
hafif görüntü alımını sağlayan terminaller sayesinde 50 km'ye kadar faydalı yük görüntüsü gerçek zamanlı olarak alınabilir hale geldi.

Lazer ile Konum Düzeltme

ANKA-S hava araçlarında GPS sisteminden bağımsız radar ile iniş kalkış yeteneğine ek olarak pozisyon verisi üreten kritik cihazlara lazer ile "konum düzeltme" eklenerek uçuş sırasında oluşabilecek GPS  kayıpları ve karıştırmaları için önlemler alındı. İşletme ve Bakım Kolaylığı Sağlandı

Uçağın etkinliğinin artırılmasına yönelik sistemin tüm bakım arayüzlerinde yapısal iyileştirmelerin yapıldığı belirtildi. Akıllı test alt yapısına sahip Uçuş Hattı Bakım bilgisayarı geliştirilerek uçağın göreve çıkış saati 3 teknisyen ile 1 saatin altında olacak şekilde tasarlandı. Operasyon ve uçuşa hazırlık zamanlarının en aza indirilmesi ve sistemin kullanacak personelim tam anlamıyla eğitimi için "simülatör sistemi" yine proje kapsamında geliştirilen önemli ürünlerden biri oldu.

Çeşitli harekat senaryolarının akıllı yazılımlar üzerinden eğitim verildiği sistemde arıza bulma ve arıza gidermenin işlemleri de yapılabiliyor. Böylece, tüm ekibin harekat uyumunun maksimum derecede sağlanacak.

Kaynak:TAI Mag 105.sayı Mesajı Paylaş

Milli uydularımız üzerinden kontrol edilebilme özelliğine sahip olan iki adet Anka-S daha Türk Silahlı Kuvvetleri'ne teslim edildi.

Geçtiğimiz ay yapılan ilk iki Anka-S teslimatıyla Hava Kuvvetleri envanterine ilk defa milli (MALE) sınıfında İHA girmişti. Bu yapılan ikinci iki adetlik teslimatla Hava Kuvvetleri envanterindeki Anka-S sayısı 4 e çıktı.

Sözleşmedeki teslim edilecek İHA sayısı 10 adet.
http://www.kokpit.aero/iki-iha-daha-envantere-girdi Mesajı Paylaş

ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com


ANKA İHA SİSTEMİ, SAR Radarı, Silah ve Kamera Faydalı Yüklerine ilave olarak yeni yetenek, Elektronik Harp ve İstihbarat Sistemleriyle (ELINT VE COMINT) uçuşlarına başladı.
Mesajı Paylaş
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Burnundaki yeni bir flir sistemi mi? Yoksa Baska bir gorevimi var? Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz