(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi

Başlatan SKYWOLF, 25 Ekim 2009, 11:08:34

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

#1030
Niye daha güçlü PD222 motoru kullanılmıyor ANKA'da acaba?  Biri 163 diğeri 162 kğ...
Nerdeyse hiç  ağırlık farkı da yok
Mesajı Paylaş

#1031
Bana ANKA sanki biraz uvey evlat muamelesi goruyor gibi TB2 lere kiyasla..

Siparis adedi pazarlama vs bakilirsa..

Teknik sebebi var mi?

Farkli gorevler icin mi kullaniliyor?
Goreceli olarak daha mi pahali?
TB2 ye oranla daha fazla parca mi yurtdisindan geliyor?
Motor sebebiyle mi?
Ucurmasi daha mi pahali?

Teknik disi sebepleri mi var?

Yoksa bana mi oyle geliyor, yanlis mi okuyorum? Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

Anka +  yerlilik oranı en yüksek iha  olabilir.
buna karşın  biraz geç kaldı gibi.
yine de zaman içinde kendine bir yer bulacaktır muhtemelen.
350kg yük  önemli bir  kapasite.

ben onların yerinde olsam,  bu  uçakla  olabildiğince ortak bir alt yapı içinde bir siportif öğrenci uçağı çıkartmayı da denerdim.
yüzde yüz aynı olması şart değil.
ama ne olur  muhteşem bir öğrenci uçağı  olmasın,  basit ve hatta kıytırık  bir  uçak  olsun.
akla gelen her türlü modern ekipmanı  tıkıştırmaya çalışmayalım.  havada  akrobasi felan yapmasına da hiç gerek yok.
hele  ileride  orasına burasına  silah takmayı aklımızdan geçirmeyelim.

amatör bir öğrenme uçağı olsun sadece.
işi neyse sadece onu yapsın.


Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Gökbörü - 07 Haziran 2021, 12:18:02
Bana ANKA sanki biraz uvey evlat muamelesi goruyor gibi TB2 lere kiyasla..

Siparis adedi pazarlama vs bakilirsa..

Teknik sebebi var mi?

Farkli gorevler icin mi kullaniliyor?
Goreceli olarak daha mi pahali?
TB2 ye oranla daha fazla parca mi yurtdisindan geliyor?
Motor sebebiyle mi?
Ucurmasi daha mi pahali?

Teknik disi sebepleri mi var?

Yoksa bana mi oyle geliyor, yanlis mi okuyorum?

Yanlış okuyorsunuz. i) Anka daha pahalı. ii) O sınıfta Çin ve ABD ile rekabet halindeyiz. O devletlerin politik baskı gücü daha fazla. iii) Anka'nın kanat profili yeni yeni adam oldu ve teknik isterleri sınıfındaki uçaklara yaklaşabildi.

Bence bu işteki pek göze batmayan kazanım motor oldu. CATS adam edilebilirse, CATS'i de ekleriz bu kazanımlara. Mesajı Paylaş

#1034
Alıntı yapılan: merzifonlu - 07 Haziran 2021, 14:39:09
Alıntı yapılan: Gökbörü - 07 Haziran 2021, 12:18:02
Bana ANKA sanki biraz uvey evlat muamelesi goruyor gibi TB2 lere kiyasla..

Siparis adedi pazarlama vs bakilirsa..

Teknik sebebi var mi?

Farkli gorevler icin mi kullaniliyor?
Goreceli olarak daha mi pahali?
TB2 ye oranla daha fazla parca mi yurtdisindan geliyor?
Motor sebebiyle mi?
Ucurmasi daha mi pahali?

Teknik disi sebepleri mi var?

Yoksa bana mi oyle geliyor, yanlis mi okuyorum?

Yanlış okuyorsunuz. i) Anka daha pahalı. ii) O sınıfta Çin ve ABD ile rekabet halindeyiz. O devletlerin politik baskı gücü daha fazla. iii) Anka'nın kanat profili yeni yeni adam oldu ve teknik isterleri sınıfındaki uçaklara yaklaşabildi.

Bence bu işteki pek göze batmayan kazanım motor oldu. CATS adam edilebilirse, CATS'i de ekleriz bu kazanımlara.

Bunlara bir ek yapmak gerekirse;
Anka olgunlaştı ama savunmasanayist'in röportajını dikkatli dinlersek, Tusaş olarak 75 adet Anka siparişinin 28 adedini teslim etmişler. Geriye kalan siparişleri müşteriler, Aksungur'a çevirmeye çalışıyorlarmış. Anka yavaş yavaş yok olacağa benziyor.
Anka almış olan müşterinin pilotları 10 saatlık ek bir eğitim sonunda Aksungur pilotu olabiliyorlar. Anka yer kontrol istasyonunuz varsa, bu istasyonla Aksungur'u da kontrol edebiliyorsunuz. Aviyonikler ve genel yapısı çok yakın olduğu için, Anka bakım ekibiniz, Aksungur'unda bakımını yapabiliyor.
Aksungur, daha uzun süre havada kalabiliyor. 750kg faydalı yük kapasitesi var. Prototiplerden elde edilen bilgilerle kanat yapısı değişmiş, ağırlık azaltılmış ve sonucunda Aksungur 45000ft yükseklikte uçabiliyor.
TB2, Anka'nın neredeyse çeyrek fiyatında görünüyor (Tunus, 3 Anka + 3 adet yer istasyonu için 80 milyon dolar ödüyor. Ukrayna, 6 TB2 + 3 yer istasyonu ve 200 Mam-L için 69 milyon ödedi) Aksungur ile Anka arasında bu kadar büyük fiyat farkı olmaması gerekir. Ama performans olarak çok daha etkin Aksungur.
Ucuz olduğu kadar TB2 de gelişme göstermekte. Artık 4 x Mam-L taşıyabiliyor. LOS (görüş içi) 300km menzili var , satcom kabiliyeti de kazandı. Tabii çok daha küçük uçak. RCA değeri ona göre daha düşük.
Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Yasar - 07 Haziran 2021, 18:47:17
Alıntı yapılan: merzifonlu - 07 Haziran 2021, 14:39:09
Alıntı yapılan: Gökbörü - 07 Haziran 2021, 12:18:02
Bana ANKA sanki biraz uvey evlat muamelesi goruyor gibi TB2 lere kiyasla..

Siparis adedi pazarlama vs bakilirsa..

Teknik sebebi var mi?

Farkli gorevler icin mi kullaniliyor?
Goreceli olarak daha mi pahali?
TB2 ye oranla daha fazla parca mi yurtdisindan geliyor?
Motor sebebiyle mi?
Ucurmasi daha mi pahali?

Teknik disi sebepleri mi var?

Yoksa bana mi oyle geliyor, yanlis mi okuyorum?

Yanlış okuyorsunuz. i) Anka daha pahalı. ii) O sınıfta Çin ve ABD ile rekabet halindeyiz. O devletlerin politik baskı gücü daha fazla. iii) Anka'nın kanat profili yeni yeni adam oldu ve teknik isterleri sınıfındaki uçaklara yaklaşabildi.

Bence bu işteki pek göze batmayan kazanım motor oldu. CATS adam edilebilirse, CATS'i de ekleriz bu kazanımlara.

Bunlara bir ek yapmak gerekirse;
Anka olgunlaştı ama savunmasanayist'in röportajını dikkatli dinlersek, Tusaş olarak 75 adet Anka siparişinin 28 adedini teslim etmişler. Geriye kalan siparişleri müşteriler, Aksungur'a çevirmeye çalışıyorlarmış. Anka yavaş yavaş yok olacağa benziyor.
Anka almış olan müşterinin pilotları 10 saatlık ek bir eğitim sonunda Aksungur pilotu olabiliyorlar. Anka yer kontrol istasyonunuz varsa, bu istasyonla Aksungur'u da kontrol edebiliyorsunuz. Aviyonikler ve genel yapısı çok yakın olduğu için, Anka bakım ekibiniz, Aksungur'unda bakımını yapabiliyor.
Aksungur, daha uzun süre havada kalabiliyor. 750kg faydalı yük kapasitesi var. Prototiplerden elde edilen bilgilerle kanat yapısı değişmiş, ağırlık azaltılmış ve sonucunda Aksungur 45000ft yükseklikte uçabiliyor.
TB2, Anka'nın neredeyse çeyrek fiyatında görünüyor (Tunus, 3 Anka + 3 adet yer istasyonu için 80 milyon dolar ödüyor. Ukrayna, 6 TB2 + 3 yer istasyonu ve 200 Mam-L için 69 milyon ödedi) Aksungur ile Anka arasında bu kadar büyük fiyat farkı olmaması gerekir. Ama performans olarak çok daha etkin Aksungur.
Ucuz olduğu kadar TB2 de gelişme göstermekte. Artık 4 x Mam-L taşıyabiliyor. LOS (görüş içi) 300km menzili var , satcom kabiliyeti de kazandı. Tabii çok daha küçük uçak. RCA değeri ona göre daha düşük.

Cevaplar icin tesekkur ederim.

Dogru anladiysam, TB2 Anka ile uc asagi bes yukari ayni isleri daha ucuza yapabiliyor ve Anka Aksungura evriliyor.. Mesajı Paylaş
What is steel compared to the hand that wields it?

]

Alıntı Yap
Tayfun Erdil@TayfunErdil
Türk İHA/SİHA'larını kullanacak NATO üyesi ülkelerin sayısı 4 oluyor.
Mesajı Paylaş
]

#1038
Alıntı yapılan: カメせ - 29 Haziran 2021, 16:15:02
Alıntı Yap
Tayfun Erdil@TayfunErdil
Türk İHA/SİHA'larını kullanacak NATO üyesi ülkelerin sayısı 4 oluyor.

Türkiye, Polonya.
Diğer ikisi?? (Bulgaristan, Macaristan?)
Mesajı Paylaş

#1039
Alıntı YapAnka İHA için geliştirilen 4G/LTE-A Uygar haberleşme podu.
Mesajı Paylaş
]


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz