(ANKA)-Türk İnsansız Hava Aracı Projesi

Başlatan SKYWOLF, 25 Ekim 2009, 11:08:34

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Alıntı yapılan: buraktunahan - 28 Aralık 2023, 16:14:44
İlk yüksek çözünürlüklü video benden gelsin.

Çok kararlı bir kalkış ve iniş olmuş.

Tüm TUSAÞ çalışanlarını tebrik ederim.  :)



Þuna bak ya...
10 numara ... Mesajı Paylaş

#1152
Anka-3'ün bir aile şeklinde olacağı az çok belli olmuştu. Bu uçaktan önce mutlaka daha küçük model veya modelleri uçmuştur ki resmi kaynaklar uçtuğunu doğruluyor. Ben Anka-3'ün 2027'li yıllardan itibaren 2xTF6000'li çok daha büyük yük taşıma kabiliyetine sahip B21 Raider gibi yan kanat alanlarına sahip 3,5-4 ton ağırlıkta mühimmat taşıyacak modelinin geleceğini düşünüyorum. Anka-4 2xTF10000 veya  2xTF6000 taşısa da tamamen hava hava harp ağırlıklı bir platform olacak.

Burada TUSAÞ ve ASELSAN ekibi MMU,Anka-3 ve Anka-4 ürün ailesinin elektronik ve üretim montaj vs gibi alt teknolojilerini bir standartizasyona getirmesi çok önemli. Mesela Anka-3'te de MMU'da olacağı söylenen gövdenin yanlarında bulunan radar ve algılayıcılar Anka-3'de daha düşük özelliklisi olan fakat aynı altyapıya sahip bir modeli bulunabilir. Yada Anka-4 ile F16'nın elektronik radar ve diğer kabiliyetleri ortak platformda şekillenebilir. Tabiki en önemlisi içinde bulunacak gömülü yazılım sistemleri ve milli elektronik bileşenleri olacaktır. Bu gördüğümüz uçak biraz daha erken dönem test prototipi gibi. İleride tam bir 5. nesil avcı uçaklarında bulunan gövde üretim teknolojisi ve malzemeleri, Ram boyası, Elektromagnetik ve ısıl izlerinde vs vs. tam manasıyla derin taaruz bombardıman İHA'sı olacaktır. Çünkü şu an gördüğümüz uçak hem işçilik hemde bu gibi konularda bayağı eksik ama gün geçtikçe tamamlanacaktır. Üstündeki işçilik malzemeler vs şu an TUSAÞ'ın kalitesinde değil ve isteri karşılayabilecek şekilde de değil, CDR bile yeni bittiğini düşünüyorum bu uçak özelinde. Nihai hedef B21'de ne varsa TUSAÞ ve diğer kurumlarımız yavaş yavaş teknolojik bariyerleri atlayarak ulaşacaklarını düşünüyorum lakin Temel Kotil'in iddia ettiği 2025 bunun için imkanı olmayan bir tarih. O tarihte bu uçak birçok yönden eksik bir bombardıman İHA olarak envantere girebilir. Lakin nihai olmuş dediğimiz ürün için ben 2030 2032'yi öngörüyorum.

Mesela Kızılelma için de aynısı geçerli MMU'da o göze çarpan oturmuş parça kalitesi ve 5. nesil malzemeler Kızılelma'da hiç yok. Sanki uzaktan maketmiş gibi duruyor. Baykar'ın gövde ve imalat konusunda TUSAÞ'tan öğreneceği çok şey var. 2024'de seri üretim olayı çok erken mesela Kızılelma için bile. Sadece motor değil birçok alt sistemde 5.Nesil'in bazı  isterleri yok bu platformlarda. Biz galiba kervanı yolda düzeceğiz. Blok blok daha iyi bir platform haline gelecek. Mesajı Paylaş
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

TUSAÞ böyle devam ederse Türkiyenin

1 numarali zengini olacaktir Mesajı Paylaş

Alıntı yapılan: Kaptan-I Derya - 28 Aralık 2023, 17:59:31
Anka-3'ün bir aile şeklinde olacağı az çok belli olmuştu. Bu uçaktan önce mutlaka daha küçük model veya modelleri uçmuştur ki resmi kaynaklar uçtuğunu doğruluyor. Ben Anka-3'ün 2027'li yıllardan itibaren 2xTF6000'li çok daha büyük yük taşıma kabiliyetine sahip B21 Raider gibi yan kanat alanlarına sahip 3,5-4 ton ağırlıkta mühimmat taşıyacak modelinin geleceğini düşünüyorum. Anka-4 2xTF10000 veya  2xTF6000 taşısa da tamamen hava hava harp ağırlıklı bir platform olacak.

Burada TUSAÞ ve ASELSAN ekibi MMU,Anka-3 ve Anka-4 ürün ailesinin elektronik ve üretim montaj vs gibi alt teknolojilerini bir standartizasyona getirmesi çok önemli. Mesela Anka-3'te de MMU'da olacağı söylenen gövdenin yanlarında bulunan radar ve algılayıcılar Anka-3'de daha düşük özelliklisi olan fakat aynı altyapıya sahip bir modeli bulunabilir. Yada Anka-4 ile F16'nın elektronik radar ve diğer kabiliyetleri ortak platformda şekillenebilir. Tabiki en önemlisi içinde bulunacak gömülü yazılım sistemleri ve milli elektronik bileşenleri olacaktır. Bu gördüğümüz uçak biraz daha erken dönem test prototipi gibi. İleride tam bir 5. nesil avcı uçaklarında bulunan gövde üretim teknolojisi ve malzemeleri, Ram boyası, Elektromagnetik ve ısıl izlerinde vs vs. tam manasıyla derin taaruz bombardıman İHA'sı olacaktır. Çünkü şu an gördüğümüz uçak hem işçilik hemde bu gibi konularda bayağı eksik ama gün geçtikçe tamamlanacaktır. Üstündeki işçilik malzemeler vs şu an TUSAÞ'ın kalitesinde değil ve isteri karşılayabilecek şekilde de değil, CDR bile yeni bittiğini düşünüyorum bu uçak özelinde. Nihai hedef B21'de ne varsa TUSAÞ ve diğer kurumlarımız yavaş yavaş teknolojik bariyerleri atlayarak ulaşacaklarını düşünüyorum lakin Temel Kotil'in iddia ettiği 2025 bunun için imkanı olmayan bir tarih. O tarihte bu uçak birçok yönden eksik bir bombardıman İHA olarak envantere girebilir. Lakin nihai olmuş dediğimiz ürün için ben 2030 2032'yi öngörüyorum.

Mesela Kızılelma için de aynısı geçerli MMU'da o göze çarpan oturmuş parça kalitesi ve 5. nesil malzemeler Kızılelma'da hiç yok. Sanki uzaktan maketmiş gibi duruyor. Baykar'ın gövde ve imalat konusunda TUSAÞ'tan öğreneceği çok şey var. 2024'de seri üretim olayı çok erken mesela Kızılelma için bile. Sadece motor değil birçok alt sistemde 5.Nesil'in bazı  isterleri yok bu platformlarda. Biz galiba kervanı yolda düzeceğiz. Blok blok daha iyi bir platform haline gelecek.

+1

Derin darbe ve kanat slotlarıyla da mesafeli bombardıman görevleri için biçilmiş kaftan olur. H-H için, burun ve yanak çaplarında sensör ile bunların sistem hacimlerinin yerleşimi önemli. Kısacası, savunmadan ziyade Taarruz görevleri için geliştirildi.

Baykar, jet örme tecrübesini Kızılelma ile kazanmaya başladığı için TAI ayarında örme kalitesi biraz zaman alabilir ki bunu ilk gösteriminde de belirttiğim gibi bu konuda TAI'den teknik yardım alınması süreci hızlandıracaktır.

Görev tanımlarında, Kızılelma H-H görevleri dahil Multi, ANKA-3 ise Derin Darbe ve Taarruz görev konseptlerini içermekte. Mesajı Paylaş

Daha kimse farkında değil ama F-117 Nighthawk yaptık Anka 3 ile.

Bu uçak ateş gücümüzü ve vuruş kapasitemizi inanılmaz derecede artıracak.

Bunun ne demek olduğunu körfez savaşını hatırlayanlar bilir ancak. Körfez savaşında Amerikanın gururu, efsanevi derin saldırı uçağıydı F-117. Anka 3 gibi gövde içinde 2 güdümlü GBU veya JDAM serisi bomba taşırdı ama radara yakalanmadan çok derinlerde kıymetli hedefleri vururdu, etkisi büyük olurdu. Mesajı Paylaş

Benim gönlümde B-2/B-21 gibi 4 tane TF35000 kullanan muazzam bir stealth bombardıman uçağı yatıyor. Katlanır kanatlı olursa uçak gemisine dahi indirebiliriz.

Biliyorum çok şey istiyorum ama hedefleri daima yüksek tutmak gibi adetim var. 8) Mesajı Paylaş

5.nesil motoru olamayan F-110 motorlu 5.nesil uçak (KAAN) stealth olmuyorken ; 5.nesil olmayan Ukrayna motorlu Anka-3 İHA  nasıl stealth oluyor ? Mesajı Paylaş

#1158
Alıntı yapılan: serkan1976 - 28 Aralık 2023, 19:11:07
5.nesil motoru olamayan F-110 motorlu 5.nesil uçak (KAAN) stealth olmuyorken ; 5.nesil olmayan Ukrayna motorlu Anka-3 İHA  nasıl stealth oluyor ?
"F110 motorlu KAAN stealth değil" önermesi de bir fitne aslında. F135 motorunun F110'dan çok daha sıcak çalıştığı bilinen bir gerçek. F-35'te jet yakıtını motorun etrafından geçirerek uçağın ısıl izini düşürmeye çalışıyorlar. Mesajı Paylaş

5. nesil motor ifadesi nereden çıktı merak ediyorum. Sektörde böyle bir nesil nitelendirmesi yok motor konusunda. Yani bir jet motorunu soğuk üfletmek imkansız. O nedenle F110 motoruyla bir uçak her türlü stealth olur.

Yeni nesil motorlarda ısı konusunda adımlar atılsa da hiç bir zaman jet motorları soğuk üfleyemez. Termal radarlarda F-22'de, F-35'te görünür, KAAN'da görünür. O nedenle F110 olmadan bizim KAAN'ın 5. nesil olamayacağı düşüncesi temelde yanlış. Mesajı Paylaş


Paylaş whatsappPaylaş facebookPaylaş linkedinPaylaş twitterPaylaş myspacePaylaş redditPaylaş diggPaylaş stumblePaylaş technoratiPaylaş delicious
İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Replikacep.com sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.Knın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur.Replikacep.com hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim sayfamızdan bize bildirdikten en geç 3 (üç) iş günü içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.
Footer menü
Hakkımızda
Bize Ulaşın
Biz Kimiz
Hizmetlerimiz